Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosteen pidätyskyky on heikko vielä 9 kk synnytyksen jälkeen. Mitä tehdä?

Vierailija
15.12.2007 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla housuun tuu mutta lähellä on ollut. Pidättelemään kykenen joitakin minuutteja mutta taistelemaan joutuu. Ajattelin tässä töihin palaamista, vessaan kun on 10 min matka...

Synnytyksessä repäsin lyhyen mutta tikattavan syvyisen repeämän peräsuoleen päin. Kätilö tutki peräsuolen ja sanoi, että kaikki ok.

Synnytyksen jälkeen ekan kuukauden oli vaikeaa pidätellä virtsaakin. Aivastus viimeistään sai lirauksen aikaiseksi. Vähitellen pidätyskyky parani virtsaamisen osalta niin, että ekan aivastuksen pystyi jo pidättelemään, toisen kerran jos aivasti peräkkäin niin lirahti :)

Kuitupitoinen on ruokavalioni ja ulostetta tulee säännöllisesti ja paljon. Raskausaikana tuli pukamat, jotka vuotavat melkein jokaisella ulostuskerralla, eivät ole enää kipeät (synnytyksen jälkeen oli tuskallisen kipeät 2 viikkoa lääkkeestä huolimatta).

Vierailija
2/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä kommentteja muutamilla. (käytä vaippaa, perseelläkö synnytit jne)

Itse voin ulosteinkontinenssista kärsivänä kertoa, että se on täysin elämää rajaava asia. Miettikääpä vähän; pieruja ei kykene pidättämään lainkaan, jos tulee isompi hätä, on vessan oltava hyvin lähellä ja jos vatsa on sekaisin paskat kirjaimellisesti tulee housuun, halusit sitä tai et.

Ap:lle sanoisin, että pikaisesti jonnekin yksiyislääkärille. Itse puhuin asiasta neuvolassa, jossa asiasta ei tiedetty mitään eikä siksi siihen otettu kantaakaan. Gynekologi ohjasi minut fysioterapeutille, mutta suolistosairauksiin erikoistunut kirurgi varmasti olisi tuossa pidätysasiassa spesialisti.

Vaivasi ei tule menemään itsestään ohi, sen voin kokemuksella kertoa. Mene nopeasti hoitoon. Ja olen todella pahoillani puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on synnyttäessä lihakset tiukilla persereiässäkin ja lihassäikeet voi katkata kokonaan.

Kasi taitaa olla synnyttämätön, sektiomamma tai muuten vaan ääliö ja pahansuopainen.

Vierailija
4/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voisi lantiopohjanlihasten jumppaaminen auttaa, jos niiden treenaaminen on jäänyt vähemmälle.

Vierailija
5/5 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa kun ei sisempi sulkijalihas toimi vielä niinkuin pitäis...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän