Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää TODELLA pätevä syy saada viikko sairaslomaa!

Vierailija
14.12.2007 |

olen raskaana, 5 päivää pitäisi saada.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskauden aikana tein tarjoilijan hommia ja ei mitään selkäkipuja ja turvotustakin aika vähän. Nyt turvottaa ja selkä oireilee, kun teen päätetyöskentelyä. Ei se siis ole ihan niin yksioikoista.

Vierailija
42/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se ei ole kusipäämaista valittaa. Mä ymmärrän hyvin, että työnantajaa harmittaa poissaolot. Mä en ainakaan huomannut, että pomo olisi pyrkinyt kieltämään nuo käynnit.

Ymmärrän toisaalta ap:ta, että on raskasta, mutten ymmärrä sitä, että sairaslomaa haetaan väärinperustein.

Vierailija:

ap:n pomo on kettuillut vammaisen lapsen sairaalakäynneistä ja raskauden ajan neuvolakäynneistä. Se on muuten totta, että neuvolassa saa lain mukaan käydä työajalla, onko se sitten palkatonta tai palkallista, täällä sitä ei puitu. Mistäs tiedätte kuinka tehokas työntekijä ap muuten on?? mä ainakin tekisin ihan saman kosto tempun kusipää pomolle ja olisin viikon pois silloin kun ei sais oikein olla pois, etenkin kun esimies on lähdössä muualle 2 viikon päästä. Ihme hommaa puolustella jotain kusipää tyyppiä, jolla ei riitä sympatiat eri elämäntilanteessa olevalle työntekijälle...huh huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin työterveyslekurilla enkä kyllä välttämättä olisi edes saikkua halunnut, mutta kirjoitti viikon saikkua saman tien edes katsomatta tai kysymättä mihin koskee.... sanoi vielä että tule käymään sitten uudestaa jos ei helpota niin kirjoitetaan saikkua äitiysloman alkuun asti. Selkäkipu johtui siitä että olin joutunut asentamaan ison mahanin kanssa tietokoneita ja konttamaan pitkin lattioita kun laitoin johtoja paikoilleen. Meni ohi heti seuraavana päivänä....

Toinen huvittava tapaus oli kun kaaduin raskaana ollessani ja satutin polveni. Tämä tapahtui keskiviikko iltana. Soitin to pomolle etten pääse töihin kun jalka on niin kipeä että on vaikea kävellä enkä voi ajaa autoa. Oli ihan ok. No, koipi oli vielä pe niin kipeä että ilmoitin tulevani vasta maanantaina. Tästäpä silloinen pomoni veti herneen nenuun ja sanoi että jos jalkani on noin kipeä on mentävä lääkäriin! Normaalisti kyllä sai olla 3 pv ilmoittamalla. Varasin sitten ajan lekuriin ja jalka kuvatiin eikä siinä ollut mitään ihmeempää, mutta kirjoittivat koko seuraavan viikon sairaslomaa. Pomo oli tyytyväinen kun soitin ja kerron käyneeni hänen pyynnöstään lääkärissä ja että kirjoittivat koko seuraavan viikon sairaslomaa! Parasta oli se että jalka oli jo sitten maanantaina ihan hyvä ja olisin voinut mennä töihin mutta kun oli se koko viikon sairis ;=)

Vierailija
44/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti sairas -> haet saikkua. Muuten menet töihin. Huomioi, että sinulle MAKSETAAN PALKKAA siitä, että teet niitä töitä. Se on kuin varastamista hakea sairaslomaa ilman syytä!

Jos työpaikka on muuten pirullinen, niin kannattaa sitten vaihtaa sitä.

Uskomatonta, että ihmiset ei lainkaan käsitä vastuutaan töistä ja sitä, että jonkun se palkka on maksettava myös sairaspäivistä. Ei ole mikään vitsi pienessäkin yrityksessä maksaa palkkaa yhdelle kotiin ja päälle maksaa jonkun Varamiespalvelun kautta toiselle. Siinä menee yhden yrittäjän joulurahat äkkiä...

Vierailija
45/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä. ittelläni puolesta välistä alkaen supistlli kipeesti ja ihan saikutta jouduin olemaan sillonkin kun supistukset pakotti istumaan ettei mee jalat alta.

Vierailija
46/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut raskaassa varastotyössä ja siellä olevista varmaan puolet haki työterveyslääkäriltä saikkua aina kun huvitti selän takia, koska eivät ne lääkäritkään uskalla sellaista riskiä ottaa, että toisella oikeasti selkä menee. Ja siellä porukalla oikeasti välillä menikin ja tiedät varmaan, että se saikku kestääkin sitten hieman enemmän kuin viikon...

Tsemppiä AP! Kyllä ne lääkärit uskoo melkein mitä vaan, jos osaat näyttää edes vähän säälittävältä. ;-) Eihän ne voi tietää mikä totuus on, joten melkein pakko on uskoa... Ja kiva juttu, että kaikki täällä on niin täydellisen rehtejä työntekijöitä ja aina uskollisia työnantajalleen! Minäkin hoidan työni aina kunnolla ja paremmin kuin monet työkaverini, mutta täytyy myöntää, että joskus olen pitänyt ihan huvin vuoksi pari saikkupäivää ja ollut lapseni kanssa, oikeasti sairas kun en ole koskaan. Eikä huono omatunto paina ja kaupasta en varastaisi (kun sitäkin kerran verrattiin tähän ;-))

Vierailija
47/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että uusi työnantajasi on kiinnostunut sinun tekemisistäsi edellisessä työpaikassa, ja pirauttaa edelliselle työnantajallesi (jolle nyt teet kamalan tempun!). Saattaa olla, että uusi työnantajasi laittaa koeaikana lopun sun työnteolle, koska olet tuollainen sairaslomilla kieroileva ihminen. Ei sairasloma ole mikään koston väline, olisit pitänyt vain puoliasia pomoasi vastaan ja valittanut virallisia teitä asiasta. Sillä tavalla asiat hoidetaan eikä sairaslomalla.

AJATTELE, ETTÄ SUNKIN SAIKKU OTETAAN JONKUN TOISEN TYÖNTEKIJÄN SELKÄNAHASTA!

.... eli jätät paskan maun suuhun myös työkavereillesi.

Vierailija
48/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin keino on lapsellinen ja väärä. Lisäksi kaikki nuo valesairauslomien hakemiset saavat aikaan sen, että työntekijöitä epäillään aina, kun oikeasti kipeänä.

Mitäs jos tekisit rohkeamman ja kannattavamman teon; menisit kertomaan miltä sinusta tuntuu, kun annetaan ymmärtää, että vammaisen lapsen lääkärikäynnit eivät ole hyväksyttävä syy olla pois töistä. Voisit samalla ihan ystävällisesti ja asiallisesti kertoa pomolle, millaista arki vammaisen lapsen kanssa on. Ehkä sitten ymmärtäisi sinua paremmin. Parhaassa tapauksessa saisi huonon omantunnon naljailuistaan. Se on parempi kosto.

Vierailija
49/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään kannata valehtelua saikun saamiseksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän