Apua joulupöytään kaivataan.
Eli haluaisin yksinkertaista (en jaksa väkertää ja opetella kaikkea uutta) joulupöytään. Meille on tulossa yksi vieras, siksi haluaisin, että näyttää kuitenkin tyylikkäältä.
Eli kinkku, laatikot, mutta mikä muu on " pakollista" ?
Minkälaista turesalaattia tarjoatte jouluna?
Eli kaipaan yksinkertaisia ideoita mitä muuta noiden luettelemieni juttujen lisäksi ja vielä melko pienellä vaivalla.
Ei siis mitään lakupalat, kalapöytä jne, vaan yksinkertaisemmin.
Kommentit (7)
Ja puolukkasurvos maksalaatikkoa varten, sillä se kuuluu myös joulupöytäämme.
Jokin jälkiruoka (jäädyke tai rahka) voisi olla kiva?
mutta ongelma on se, että mikä sopii jouluun. Mieleatäni lehtisalaatti+kurkunpalat+tomaatti ei ole kovin jouluinen.
Jouluista tai ei, sitä meillä pöydässä seisoo! :) Mitään neilikoita ja inkiväärejä en ala sekaan sirottelemaan jouluisen sävyn antajaksi. ;)
eli kaikki omiin kulhoihin, niistä voi kasata itse toiveiden mukaisen salaatin. Laitan tänä vuonna luultavimmin lollo rossoa, rucolaa, endiivejä, kirsikkatomaatteja, mozzarellaa, raastettua kesäkurpitsaa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, fetajuustoa - näistä voi jokainen ottaa ja kasata itselleen sopivan asetelman.
kinkun ja laatikoiden lisäksi on kuppi rosollia ja hyvä tuoresalaatti (se näyttää musta aina vaan parhaalta laakealla astialla: salaatti pohjalle, päälle kurkut, tomaatit, paprikat, feta tms.)
Ja vaikka loimulohta vielä tarjolle -se on niiiiin hyvää. Graavilohi, silli jne. taas on aika kaukana mun makutottumuksista...
Sitten vaan hyvää juotavaa, niin en valittaisi! Jälkkäriksi itse laittaisin jotain raikasta: rahkaa, hedelmäsalaattia tms. Kahvin kans sitten voi tarjota suklaata, torttua tai jotain leivosta.
Koostat sen sellaisista aineksista, mitkä teille maistuu ja mikä sopii yhteen tarjoamanne ruuan kanssa.
rosollisalaatti ja sille tietty vaaleenpunanen kermavaahto(vähä punajuurilientä sekaan)...