Onko tyhmää antaa tytölle nimeksi AINO?
Siis kun oli viime vuonna suosituin nimi..on vaan niin nätti.
Ehdottakaa jotain muuta vanhaa,kaunista nimeä!
Kiitos!
Kommentit (30)
sillä noita Ainoja on todella paljon! Meidän pienessä päiväkodissa on 3 Ainoa ja pelkästään meidän lähipiirissä on 3 Ainoa joista yksi tosin mummo. Ainosta tulee mieleen todella kulunut muotinimi, ei mitään muuta. Kyllä nimen pitää olla edes vähän erikoinen. Itse en tykkää vanhoista nimistä mutta heitän silti jotain ihan kivoja tähän:
Tilda
Hanna
Katri
Linnea
Saaga
Salli tai Sally
tyyliin Meriheinä-Vadelma tai Minea-Aurora, saati mitään Janna-Jessicaa,vaan ihan sellaista kaunista, wanhaa ja " arvokasta" nimeä. Esikoinen on Kerttu, vanha nimi sekin.
Hanna on kaunis nimi noista ehdotetuista.
On tää niiin vaikeaa..
Jos oli, niin Kertun siskolle ehdotuksia:
Kaisa
Katri
Maija
Irene
Helena
Reetta
Matilda
Saima
Meeri
Saara
Ansa
Ester(i)
Ellen
Hanna on kaunis!
että kaimoja vilisee kaikissa ikäluokissa. Ja Aino on nimenomaan 1. etunimenä todella yleinen.
Minua häiritsee se, että pojallani kaimoja putkehtelee aina silloin tällöin ja on hankalaa, kun esim. fudisjengissä sattuu olemaan hänelle kaima. Ja nimi ei todellakaan mahdu 50 suosituimman 1. etunimen listalle.
Minä tiedän vain yhden Ainon, ja hän on aikuinen nainen. Itselläni on kuitenkin kaksi harrastavaa, päiväkodissa olevaa lasta, eikä missään ole koskaan törmännyt ainoihin.
nimi on kaunis mutta aivan liian yleinen.
Kerttu ja
Helmi
Anni
Anna
Siiri
Martta
28 oli ap
Hanna,Anna
Katri,Reetta
Maija
-hienoja nimiä kaikki.
lisää lisää..
Kiitos,kun jaksatte ehdottaa vaikka tämä ei nimi-palsta olekaan!
Ja siitäkin on aikaa yli 7 vuotta. Eli ainakaan täällä Lounais-Suomessa Aino ei ole kovin yleinen nimi. Toisaalta monivuotinen suosikkinimi Eetukaan ei ole kovin yleisesti havaittavissa suosikiksi. Lähes joka päiväkodissa on oma Eetunsa, mutta samaan ryhmään ei ole milloinkaan osunut kahta Eetua. Lauri ja Anni ovat sen sijaan on hyvinkin suosittuja, mikäli minun otostani katsotaan.
Oma tyttö on Aino mutta sen nimisiä ei ole päiväkodeissa tullut vastaan muita. Tämä on kyllä aluetta jolla asuu paljon maahanmuuttajia joten poikien suosikkinimet on Eetun ja Joonan sijasta Mustafa ja Mohammed.
Ainu
Aini (serkkuni, pikkuinen tyttö)
Alma
Aida
Aamu
Asta
Alli
Aava
ja Tyttäreni luokalla on Aino. Mielestäni nimi on kaunis, mutta aivan liian yleinen.
Meinasin ehdottaa Kerttua, mutta teillä onkin jo se. Ihana nimi! Ehdotan siis:
Martta
Hilkka
Hertta
Alli
Aili
Minua on kyllä aina vähän häirinnyt Aino-nimen yhteys sanaan ainoa, siis on alunperin tarkoittanut ainoaa lasta (tai ehkä ainoaa tyttöä). Siis jos Aino on yksi sisarusparvesta. Mutta mitäpä pienistä. Vilkaise nimet-palstalle tai kysy apua sieltä!
Minusta ainakin Aino on tosi paljon parempi kuin muut suosikkilistan nimet, nämä lässyt annit ja emmat.
tuo mieleen kauniin, nuoren naisen...
Kiitos vinkeistä
Almasta tosin tulee mieleen Alma Media..
Ehdotuksia:
Aini
Anja
Armi
Asta
Elsa
Alina
Saima
Kaisa
Taina
Maini
Viena