Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ajatellut elämääsi:

Vierailija
13.12.2007 |

Mikä on tärkeää: omaisuus eli " hetkellinen" mammona, vai " tasapaksu" eläminen kaikkine hyvine oloineen. Lapset, oma koti(vaatimatonkin), ja kun ELÄMÄ vaan sujuu. Mielestäni, (olen keskituloinen n. 30000 ¿/v) ei ne suuret tulot, VAAN JÄRKEVÄT MENOT. Ajateltuna voitte arvella, että olisin " kateellinen" suurista tuloista, mut en , nämä tulot riittää meille elintasoomme jota haluamme. Meillä on viisi lasta, ja 3 heistä alle koulu-ikäisiä, minä töissä n. 7 kk/v, vaimoni sairaanhoitaja osapäiväisenä, mutta asennoituminen kiitettävää omaan tekemiseen. Meillä on KIVAA!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haikaile mammonan perään. Olen lapsuuteni elänyt ensin köyhyysrajalla, sitten yltäkylläisyydessä. Nyt on rahaa juuri sopivasti sen verran, että on katto pään päällä, ruokaa pöydässä, eikä velkoja mihinkään suuntaan.

En tosin ihannoi tasapaksuakaan elämää. Kaipaan pientä jännitystä elämääni ja kaksi lastani riittävät minulle, kiitos vain! :) Työni kautta haluan auttaa toisia.

Vierailija
2/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin ei ole monellakaan tutullamme. Meillä on suhteellisen tiivis kymmenen perheen tuttavapiiri, jossa melkein kaikki akateemisia (myös me). Tavatessamme tuntuu, että puheenaiheet pyörivät talon rakentamisessa, sisustamisessa, matkustamisessa ja shoppailussa.

Minä olen ollut kotona jo pitkään ja se on meidän perheen valintakysymys. Meilläkin olisi ollut mahdollisuus valita toisin ja keskittyä mammonan haalimiseen ja kärrätä lapset kymmeneksi tunniksi päivässä päiväkotiin (työmatkat sen verran pitkät). Mutta päätimme toisin ja nyt matkustammekin vain kerran kahdessa vuodessa etelään, kun muut reissaavat parikin kertaa vuodessa ja vaihtelevat kotinsa sisustusta alvariinsa.

Viimeeksi tuntui, että olemme tällä hetkellä aika kaukana toisistamme. Voi niitä aikoja, kun olimme opiskelijoita tai vasta työelämän aloittaneita. Silloin osasimme kaikki arvostaa pieniä asioita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miehenä" valmistan ruuat, kun vaimoni on töissä, ja ruokakulut ovat 7-henk perheellä noin 1300¿ kuussa. Pyrkikää samaan, mut kuten sanoin, ne pienet menot, on meillä myös niitä ns. hemmotteluja (hese tai mc), mutta mieluiten teemme jotain yhdessä kotona, kuten pikkuleipiä tms.

Vierailija
4/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta JOSKUS olisi kiva kun voisi lähteä isompiin kaupunkeihin ostoksille ja saada uusia vaatteita. Ahdistää tämä jatkuva kituuttaminen ja rikkinäisissä lumpuissa kulkeminen. Ja sitten kun ne ainoat housut hajoaa ja on pakko ostaa uudet, on konkurssi valmis. Jotta onnellinen oisin vähän paremmasta toimeentulosta

Vierailija
5/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pröystäilyn" (molempien palkka yhteensä bruttona n. 115 000 euroa vuodessa). Monelta murheelta säästymme, kun rahasta ei tee tiukkaa, mutta ulkopuoliset eivät varmastikaan osaa arvata, kuinka paljon ansaitsemme. Rahaa kertyy säästöön koko ajan ja olemmekin perustaneet lapsille (2 kpl) omat rahastot.

Vierailija
6/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle riittää oma ikioma elämä, johon ei muut käydä VOI!

Vierailija
7/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeämpää kuin suuret tulot on se, että tiedän mikä tilanne on. Vaikka pienetkin tulot, mutta säännölliset, on minusta helpompaa kuin täysin sekava tilanne - sanoo enytinen freelanceri..

Jos haluaa että raha-asiat on kunnossa, ei siinä ole minusta mitään pahaa. Minulle tosin " kunnossa" tarkoittaa lähinnä 1200 e käteen/ kk/ perheen aikuinen.

Vierailija
8/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 2500¿/kk käteen riittää hyvään elämään oikein käytettynä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi