Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka on tappanut?

Vierailija
13.12.2007 |

Jos siis aloittaisit seurustelun ja vasta tutustumisvaiheen jälkeen mies kertoisi, että on ollut vankilassa taposta? Jatkaisitko suhdetta? Olisiko väliä onko tappo tapahtunut humalassa/huumeiden alaisena vai selvinpäin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuohon ei osaa vastata ennen kuin itse on siinä tilanteessa. Mutta, tappaminenhan ei koskaan ole suotavaa. Ehkä tapon voisi jossain mielessä voisi hyväksyä, jos on puolustanut vaikka jotakuta läheistään tms. Seurustelusta en tiedä, jo pelkkä vankilassaolo estää normaalin kanssakäymisen.

Vierailija
2/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ampunut haulikolla nuorena miehenä juopon isäpuolensa. Eli voisin, koska olen tuntenut sellaisen ihmisen ja parempaa miestä on vaikea löytää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappohan voi olla itsepuolustusta/toisten puolustamista.. Jos huumeiden alaisena tapahtunut, miettisin kuitenkin vielä..

Vierailija
4/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. kolari). Muuten en.

Vierailija
5/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepuolustuksen hyväksyn, jos voidaan osoittaa että se tosiaan oli sitä.

Vierailija
6/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepuolustus, vahinko, tai jos olisi tappanut esim. jonkun joka on käyttänyt hyväksi lapsena.

Vierailija
7/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kolari tai itsepuolustus olisi ok, mutta tappo esim. humalassa, niin ei tulisi mitään! En tule koskaan ymmärtämään niitä naisia, jotka alkavat vielä nykyäänkin iskemään vankilatyyppejä.. Tiedän naisen, joka alkoi ensin kirjoittelemaan vankilassa olevalle miehelle (mies oli tappanut tyttöystävänsä riidan päätteeksi) ja meni myöhemmin naimisiin tämän kanssa ja nyt heillä on lapsiakin. Miten häntä ei pelota että mies tekee saman hänelle??? Tai heidän lapsilleen?

Vierailija
8/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa.

läheiseni asuu yhdessä miehen kanssa, joka on saanut ehdollisen tuomion teinien ahdistelusta. mies kaikin puolin mukava ja tulee lasten kanssa hyvin juttuun. myös minun lapseni kanssa. lapseni ei kuitenkaan vietä miehen kanssa aikaa kaksistaan jo senkin takia, että asumme kaukana ja tapaamme harvoin. tuomio mietityttää minua joskus ja olen ajatellut että odotan kunnes on kulunut salassaolovuodet ja kysyä silloin tuon oikeusjutun paperit nähtäväkseni. nyt olen vain läheiseni ja miehensä kertomuksen varassa.

tapahtunut miehen nuoriin liittyvässä työssä. mies sittemmin vaihtanut ammattia, koska ei tuomionsa takia voisi enää toimia nuorison parissa. olosuhteet epäselvät, ja miehen sana nuorten sanaa vastaan.

yleisesti toivon, että suomen oikeusjärjestelmä olisi erehtymätön ja syytöntä ei tuomittaisi. samalla kuitenkin hiipii mieleen ajatus, että jos nuoret olisivat värittäneet tapahtumia ja sitä ei olisi saatu poliisikuulusteluissa esiin. eli jos mies olisikin aivan syytön, niin tähän asiaan liittyvä ehdollinenkin tuomio on aika kova loppuelämää ajatellen. putkahtelee esiin aina silloin tällöin, itsekin sain tietää sattumalta. samalla kuitenkin minulle jäänee lopullisesti pieni epäilys asiaan. olin aiemmin ajatellut, että heitä voisi pyytää kummeiksi, jos saisimme toisen lapsen. vaan nyt tuntuu, ettemme taitaisi pyytää.

läheiseni voi elää parisuhteessa tällaisen tuomion saaneen ihmisen kanssa. ehkä itsekin voisin jossakin tilanteessa elää parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka on tappanut. huh. ... toivottavasti ei sellaista tarvitse kokea, koska kuolema lopullinen olosuhteista riippumatta.

M

Vierailija
9/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepuolustus(perhe) tapauksessa, enkä minkään ex-narkin kanssa anyway

Vierailija
10/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa naimisiin miehen kanssa, jolla on huume- ja vankilatausta. Hän ei ole ollut väkivaltainen, mutta on kaksi kertaa myynyt kamaa ihmisille, jotka ovat sitten vetäneet sillä yliannostuksen ja kuolleet. He eivät kyllä ole olleet mitään nuoria ja tietämättömiä, vaan nistejä olleet itsekin.

Mieheni on muuttunut noista vuosista pitkän prosessin kautta. Nyt ollut jo vuosia täysin vailla päihteitä. Meillä on kolme lasta ja mies on ihana isä ja puoliso. Kukaan, joka ei tiedä hänen menneisyyttään ei voisi sitä hänestä ikinä uskoa.

Näitä " hyvä mies" - " huono mies" juttuja on tullut paljon pohdittua. ystävällä oli erittäin menestynyt aviomies, joka jätti perheensä, koska siihen syntyi vammainen lapsi. EI sopinut hänen imagoonsa. Toinen elää todella ahdistavan narisisti-lääkärin kanssa, joka terrorisoi perhettään mitä erinäisimmin tavoin. Näitä molempia miehiä pidetään oikein hienoina yksilöinä noin yleisesti.

Ja kuinka paljon muutenkin on miehiä, jotka on yhteiskunnallisesti hyvässä asemassa, mutta kotona hakkaavat vaimojaan ja lapsiaan, pettävät jne.

Eli mun mielestä asia ei ole ihan niin yksinkertainen, että kerran rikollinen, aina rikollinen. Tai että paha ja väkivaltainen voi olla vain jos on joskus saanut siitä tuomion.

Vierailija
11/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tulossa. kukaan mihinkään muutu