G: Suostuisito rajoittamaan lentomatkailuasi ilmaston hyvaksi? Ja mika olisi minimimaara lentoja jonka " tarvitsisit" vuodessa?
Itse muuttaisin pois Suomesta jos lentomatkailua rajoitettaisiin. Ainoa syy siihen, miksi pystyn asumaan täällä (ilmastosta ja yleisestä ankeudesta huolimatta), on se että täältä pääsee aina tarvittaessa pois... lentämällä.
Kommentit (32)
Esim. formula yms. sirkukset, jotka lennättävät saastekasojaan ympäri maapalloa.
Vierailija:
Muuttaisin esimerkiksi jonnekin Keski-Eurooppaan tai jenkkeihin, esim. Kaliforniaan.
Viikossa olet New Yorkissa jos menet laivalla, kuudessa päivässä pääsee Pekingiin junalla, Päivässä linja-autolla Itävaltaan, Ranskaan, Italiaan jne.
vähemmän mukava asumassa. meinaan jos et ole tyytyväinen niin sen näkee naamasta. Meinaan tyytyväiset ihmiset on mukavia ja sosiaalisia jne. ja niitä on muuallakin kuin " amerikassa"
" No et sitten vissiin ole paljon matkustellut... Siellä on mm. parempi ilmasto, enemmän kulttuuri- ym. tarjontaa, mukavampia ihmisiä ja ylipäätään enemmän valinnanvaraa monen asian
suhteen verrattuna Suomeen."
Jos sinun mielestäsi siellä on parempi ilmasto, ei se tarkoita että kaikkien muidenkin mielestä olisi ja että ihminen olisi sivistymätön, ei-matkaillut juntti jos ei ole samaa mieltä kanssasi.
35:
..tiedän, ettei ruoho ole vihreämpää sillä toisella puolen.
Kaliforniasta piti vielä sanoa, ei me voitais Jenkeissä ainakaan asua, kun ei haluta olla riippuvaisia autosta. Sikäläinen systeemi perustuu kohtalaisen kestämättömästi halvalle bensalle ja yksityisautoilulle.
Ei, me ei voida saada kaikkea. Ei vain voida. On muitakin keinoja sivistyä kuin matkailu, eikä suurin osa matkailusta edes kummemmin sivistä ketään. Kunhan mennään ja nautitaan ja that' s it.
t. se, joka saa stockan herkusta iloa elämäänsä ;) (29 muistaakseni)
Jos nyt palataan lähtöpisteeseen, niin minun mielestäni on arvotonta keskustella siitä mitä kivaa ulkomailla voisi tehdä Suomeen verrattuna kun on sentään kyse siitä että suihkukoneet työntävät hiilidioksidia suoraan sinne missä se on haitallisinta eli yläilmakehään.
Luultavasti tässäkin asiassa tullaan vielä kysymään kansalaisten mieleipidettä isosti markkinaohjauksen muodossa eli lentämiselle pannaan niin hirveät haittaverot että huvilennot loppuu siihen paikkaan.
Itse lennän kerran vuodessa lomamatkalle, mutta oma ja lähipiirini työnantaja vaatii työmatkalentämistä ihan hurjia määriä.
Itse matkustan vähän työmatkoja, mutta on niitäkin kertynyt tänä vuonna 2 - mieheni lentää työmatkalle väh. kerran kuukaudessa.
Eli kyllä se rajoittaminen voisi lhteä sieltä työpaikoilta tänä tietoliikenneyhteyksien aikakautena.
Muuttaisin esimerkiksi jonnekin Keski-Eurooppaan tai jenkkeihin, esim. Kaliforniaan.