Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi nykyään kaikki yksittäiset perheet

Vierailija
12.12.2007 |

haluavat viettää joulua vain oman perheen kesken? siis et vanhempien sisaruksi ja vanhempia ei oteta juhlaan mukaan.

vietetään keskenään ja ostetaan hirveät määrät rääsää lapsille..

Mä muistan mun lapsuuden jouluista sen tunnelman kun oli paljon sukulaisia yhdessä ja hyvää ruokaa..nyt kun mietin ni en pahemmin muista mitä lahjoja sain minäkin vuonna lahjaksi.

parhaat muistot on tunnelmasta joka jouluna vallitsi isovanhempien luona.

ärsyttää nykyään ku kaikki haluu vaan erakoituu kotiin, hyvä jos uskaltaa soittaa ihmisille ku vasta seuraavan vuoden puolella ettei häiritse vaan toisten rauhaa..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu ainoa hetki rauhoittua..?

Ja ehkä kaikille se suku ei ole paras mahdollinen.

Vierailija
2/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sen tarkemmin selittää.

Krääsää ei osteta lahjaksi vaan sopiva määrä hyviä lahjoja ja joululomalla tavataan ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläpä nyt yleistä, jos sun sisarukset ei halua viettää jouluaan sun kanssas. Meidän lähipiirissä ja tuttujen piireissä on kyllä yleisenä tapana kokoontua aatoksi suvun pariin (sisarukset, isovanhemmat jne). En tiedä yhtään perhettä, joka omin nokkineen aaton olisi!!!!!

Vierailija
4/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on loistavat muistot lapsuuden jouluista! Ei meillä ollut hälinää ja hyörinää, vaan oman perheen kesken vietettiin rauhallista juhlaa. Kaikki eivät ehkä tarvitse ympärilleen paljon väkeä, voidakseen saada juhlan tunnelman aikaan. Mitä tuohon krääsään tulee, niin kyllä sitä kannetaan sukujouluissakin!

Vierailija
5/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihana rauhoittua joulun viettoon oman perheen kanssa. Muutama lahja ostetaan, nautitaan hyvästä ruoasta, ulkoillaan, hiihdetään ja lasketellaan. Ihanaa joulunaikaa....

Vierailija
6/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli mun mielestä aika tylsää. Joskus muistan mieettineeni että olispa kiva viettää joulua isolla porukalla. Joulupäivä tuntui juhlalta kun silloin tulivat isovanhemmat meille syömään.

Nyt kun omat lapset on pieniä haluaisin mieluiten viettää jouluaattoa oman perheen kesken...

Pääsyy on lahjojen pelko, sillä mitä isompi porukka, sitä enemmän lahjoja (meidän lapsille). Ja mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän toiveita ruokien suhteen eli helposti sen seitsemää sorttia yhdellä aterialla = enemmän hössötystä, enemmän jämiä.

Vierailija
7/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin niin kiva kokoontua jonnekin koko suku ja syödä ja juoda hyvin, maassa rauha ja kaikilla hyvä tahto jne..

MUTTA.

Kuka hoitaa yösijan kaikille? Tiskaa kaikkien astiat? Laittaa ruoat? Hoitaa siivoukset? Katsoo ryyppäävän vaarin perään ja pitelee tukkanuottasilla olevat sukulaiset erillään toisistaan?

Sekä mieheni että minun vanhemmat ovat eronneet. Jos me menemme joulua viettämään kenen tahansa isovanhemman perheen luokse, tulee toisille loukkaantunut olo. Ja kaikkia neljää isovanhempaa (osa perheellisiä, osa ei) ei voi meille kutsua sillä yksinkertaisesti eivät tule toimeen keskenään vaan siinä tarvitaan väistämättä poliisit paikalle selvittelemään pullonheittoja. Yksi isovanhempi on alkoholisti, toinen taas haastaa riitaa ja syyllistää joka asiasta ihan vain pahoittaakseen toisten mielen.

Minä ainakin valitsen joulun oman perheeni kesken. Ihan siitä syystä että itsekkäänä ihmisenä tahdon olla iloisin mielin ja että myös puolisoni ja lapset voivat kokea olevansa hyvässä turvassa ja voivansa olla vapaasti omana itsenään eikä tarvitse varoa sanojaan ettei taas joku loukkaannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan