Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut " toimistorotat" kestätte työtänne?

Vierailija
12.12.2007 |

Olen aivan masentunut, kun hakeuduin aikoinani tradenomi-koulutukseen. En silloin keksinyt muutakaan. Haluaisin vaihtaa alaa, en kestä enää paperinpyöritystä ja jotain s*tanan assistenttitöitä, joita joudun tekemään. Kiirettä piisaa ja paskaa sataa niskaan asiakkailta ja työtovereilta. Kiitosta on turha odottaa. Plussana vielä pieni palkka.

Haluaisin ammattiin, jossa voisi työskennellä ihmisten kanssa ja luoda ympärilleen positiivisuutta ja auringonpaistetta! Haluaisin työn, jonne on mukava mennä!

Mitä ihmettä tekisin? Olen jo 29 ja pienen lapsen yksinhuoltaja, miten tässä voi enää koulun penkillekään palata :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt toimistotyötä koko aikuisikäni, ja pidän siitä todella. Harmi vain, kun työt loppuivat, niin oli pakko palata opiskelemaan..

Vierailija
2/12 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias, opiskelen sekä valtiotieteitä sekä samanaikaisesti tradenomiksi. Kahden lapsen yh. :) Tykkään toimistohommista, mutta valtiotieteiden tähden suuntautuminen tulee olemaan suuntaan, josta tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisläheistä positiivista työtä, jossa pienten asiakkaiden vilpittömän palautteen saa heti. Palkka on huono kuten sinulla kertomasi mukaan nytkin, mutta sisältö paljon mielekkäämpi.

Kai työvoimapula on jo niin pitkällä, ettei alan koulutusta välttämättä vaadita, ainakaan sijaisuuksiin (joille saa kyllä jatkoa)?

Vierailija
4/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla samanlaisia aatoksia, että haluaisi vaihtaa alaa? Ap

Vierailija
5/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tällä hetkellä ei. Olen kahden lapsen yh, jotka aloittavat syksyllä koulun. Olen ajatellut, että ehkä parin vuoden päästä asia olisi mahdollinen. Taloudellisesti en vaan tiedä miten sitten pärjätään. Mutta elämä tässä menee hukkaan. Ikää minulla tosin jo 36-v. Sitäkin olen miettinyt, olenko jo liian vanha. Mutta pitää muistaa, että suurien ikäluokkien eläköityminen iskee päälle nopeammin kun uskonkaan :). Ja monessa työssä arvostetaan työ- ja elämänkokemusta.

Kun vielä tietäisi, mitä teen isona :)

Vierailija
6/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arki kestetään vain vittuilemalla ankarasti työtovereille.

Vierailija
7/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsenäinen työ ja välillä vauhdikkaita tilanteita. Taskussa merkonomin paperit. Ensi kuussa saan ylennyksen ja liksakin nousee taas kerran. Mutta olen vakavasti pohtinut, että kun tää lopullisesti ns. ryydyttää, vaihtaisin puutarhurin koulutukseen ja perustaisin oman yrityksen. Missään en ole viihtynyt niin hyvin kuin ollessani aikoinaan puutarhakaupan myyjänä. Saisi olla asiakaspalvelussa ja olisi itsenäinen homma. Eikä koskaan siellä ollut pahantuulista asiakasta.

Ota pari vuotta opintovapaata, aikuiskoulutustukea ja opiskele uusi ammatti. Jos ei heti löydy hommia, voit palata vanhaan kunnes löytyy...

Vierailija
8/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanalta tuntuva työ asiakkaiden ja ihmisten parissa voi olla kaikkea muuta kuin kivaa! Ihmiset osaa olla tosi vittumaisia ja ilkeitä, yleensä vielä aiheetta! Paperit ei sentään haistattele sulle!

Vierailija
9/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahantuulisia ja vaikeita asiakkaita on julmetusti!

Ja puutarha-alaa huonompia palkkoja saat hakemalla hakea. Jos alat yrittäjäksi, saat yhtä kehnon palkna ja vielä lisäksi kauheat lainat ja vastuu.

Mieti 2 kertaa ennen kuin vaihdat.

Vierailija
10/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulkotyöt ja fyysisesti raskaat työt. No thanks! Hoitoala ei ole koskaan kiinnostanut tipan tippaa, ei ravintolapuolikaan. Joten sinänsä kait mulle ihan passeli ala, kun tykkään fyysisesti kevyestä, ajattelua vaativasta työstä. Ja tykkään tällätä ja näyttää huolitellulta :) Palkka on kyllä tosi huono!

Nyt lapsia saatuani olen pehmentynyt arvoiltani kait ja ihmisenä, lastenhoitoala kiinnostaa hieman... nuorena se olisi ollut kauhistus :D Perhepv hoitajista saattaa olla pula tulevaisuudessa, jos palkkataso heillä nousee, saatan harkita ehkä....

Vierailija
11/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tradenomi, mutta eikö tuolla koulutuksella nyt pysty työskentelemään melkein missä vaan? Tässä nyt ihan muutama esimerkki lonkalta.

1) miten olisi hotellit? Ihmiset pääsääntöisesti hyvällä tuulella, kun ovat lomalla. Sitä voisi aloittaa vaikka vastaanotosta tai myynnistä.

2) Entä vähittäiskauppa ja ostot: Silloin on itse asiakkaana, mutta työ tietysti hyvin paljon ihmisten kanssa tekemisissä

3) Mikä tahansa myyntityö yritysmyynnissä. Asiat eivät ole silloin niin henkilökohtaisia, joten asioista ei yleensä joudu riitelemään, jos vain on tuote/palvelu kunnossa. Hyvin paljon tiimityötä. Jos ei ole myyntikokemusta, niin aloitat myyntiassarina. Ala sen mukaan mikä kiinnostaa: tietotekniikka, laitteet, suurkeittiöt, rehut, paperi, matkapuhelinverkot, liikuntapalvelut (sektori on ERITTÄIN laaja)

Vierailija
12/12 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että huonekalukaupan myyjänä pääsisi monella tavalla tuumailemaan sisustusasioita, kukkakaupan, lemmikkieläinkaupan ym. myyjänä taas tutkimaan aivan toisenlaisia maailmoja. Teknisten alojen kaupat taas aivan uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi