22v poikani asuu vielä luonamme eikä näytä aikovankaan muuttaa minnekään. Käy töissä ja ostaa itse vaatteensa, mutta
mitään vuokria emme häneltä ole perineet tai maksua vedestä tai sähköstä.
Pitäisikö mielestänne jo alkaa patistelemaan kotoa pois?
Välillä on muutaman viikon muualla, sitten taas palaa kotiin.
Kommentit (10)
Lisäätte vaan niin paljon kotitöitä, että alkaa yksin asuminen kiinnostaa! Toisaalta on hienoa, että koti on noinkin turvallinen paikka, mutta ei vapautta ilman vastuuta (kotitöitä, vuokraa jne) Vuokraa en tosin välttämättä pyytäis, jos sälli säästää omaa kämppää varten.
tai lapsen (aikuisen) pitäisi ainakin osallistua jokusen kuluihin ja tehdä 1/3 kotitöistä.
Tapasin juuri nelikymppisen miehen, joka vieläkin asuu äitin ja isin luona (suomalainen mies). Oli se aika omituista...
Opiskelijaa katselisin vähän pidempään ilman vuokria.
Vuonna 2001 maksoin 1600 mk kuussa äidilleni asumisesta, pesuaineista, ruuasta, sähköstä, internetin käytöstä yms. tuollaisesta yhteensä.
Hän voi asua kotona, mutta jos kerta käy töissä ottaisin vuokra/ ruokarahaa ehkä 100¿/kk. Saattaisin vihjailla oman asunnon ostamisesta...
Kyllä hän joskus lähtee! Antakaa pojan olla ja sitten kun hän on valmis, niin kyllä liitää pestästä pois...
Ja kaikki kunnia teille vanemmille. On varmastikin turvallinen koti olla.
hän asui äitinsä ja isänsä luona vinttikamarissa.. Kävi töissä, ei maksanut vuokraa eikä osallistunut kotitöihin.
Mun henkilökohtainen mielipide on että ARGH!
Laita äkkiä se poika maksamaan asumisestaan ja osallistumaan töihin!! Kaikkiin mahdollisiin!
Mun mies on ehkä maailman kultaisin ja herttaisin äijänköriläs sekä hyvä isä, mutta aivan ulalla siitä, miten normaalissa kotitaloudessa työt jaetaan. Aika aloitekyvytön, tosin on kovaan kouluun joutunut mun kanssani! :)
Nyt hiukan yli kolmikymppisenä on jo onneksi oppinut pois pahimmista tavoistaan.. :)
Joku kohtuullinen maksu ruokiin, sähköön ja veteen jne..
vuokraa ei tarvinnut maksaa. mutta ihan hyvä systeemi, niin ei tee mieli jäädä kupeksimaan. tosin en kyllä ymmärrä, miksi joku tahtoisi äitinsä nurkissa olla enempää kuin on pakko. varsinkin, jos on kyse ees taas ramppaamisesta, niin vois sanoa, et hommaa oma kämppä ja kyläile täällä kun tahdot.