Mä vihaan kuukautisia!!
Olen nyt viikon ollut kiukkuinen kuin perseeseen ammuttu karhu, päätä on särkenyt kolme päivää, niska ja hartiat ovat jumissa ja tänään kun vuoto alkoi, olen istunut koko päivän vessassa ripuloimassa. Ennen synnytystä tämän ihanuuden vielä kruunasi helvetilliset alavatsakivut. Tätäkö tämä on sitten vaihdevuosiin asti? Ihanaa olla nainen...
Kommentit (11)
Mulla kun ei olisi muuten tarvetta ehkäisylle, lapset on saatu hoidoilla. Ap
onneksi ovat jo 4kk myöhässä.. enkä oo paksuna.. saa pysyä poissa
Ja hormonikierukka sai vielä ärtysemmäks plus tiputteli KOKO ajan!!
Mut hei, muistakaa sitten juhlia kun lapsillanne alkaa menkat, onhan se yks naiseuden mahtavimmista asioista :/
Kävin kesäkuun tokalla viikolla laittaan uuden ja heinäkuun lopulla tiputteli pari päivää (selvisin pikkuhousunsuojilla). Ton jälkeen ei mitään. Arvaa kuinka ihanaa mulla on. Sinne jäi myös PMS oireet, turvotus ja vitutus.
Minulla on ollut hormonikierukka nyt 3,5 vuotta. Alkuun oli 2-3 kk ärsyttävää tiputteluvuotoa, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään! En tarvitse minkäänlaisia siteitä, ei ole mitään sivuoireita.
Oman kokemuskeni perusteella voin suositella lämpimästi!! Tästä kun tehot loppuu, ihan varmasti laitatan uuden samanlaisen.
Kun sanot lääkärille, että sinulla on todella runsaat kuukautiset, saat kierukan hoitona runsaisiin kuukautisiin ja se maksaa vain puolet oikeasta hinnasta. 3,5 vuotta sitten se oli 80 euroa se puolikas hinta.
Mulla ollu hormonikierukka jo puolitoista vuotta (keväällä tulee kaksi) ja nimenomaan niitten runsaiden menkkojen takia sain halvemmallakin.. muttamutta.. menkatpa tulee edelleen!!! Joka kk, ja on välillä aika runsaatkin, ja kipeät! että eipä se onni ja autuus välttämättä sillä kierukalla tule. Mutta ehkäisykeinona kyllä on ollut hyvä! ;) ja on ne menkat sen verran muuttuneet, että eivät ole enää niin " vetiset" eli on jotenki - miten sen sanoisi- " jämäkämpää" se veri. Ja välillä pärjää tosiaan pikkuhousunsuojalla! Mutta joskus tulee niukat, ja sit KAHDEN viikon päästä tuleekin sit se varsinainen tulva! :o
että tällästäkin voi olla..!! Mut on kai kuitenki yleisempää että ne jää pois kuin että ne ei jäis..!?
tsemppiä, tunnen todella myötätuntoa!
Vierailija:
Ja hormonikierukka sai vielä ärtysemmäks plus tiputteli KOKO ajan!!Mut hei, muistakaa sitten juhlia kun lapsillanne alkaa menkat, onhan se yks naiseuden mahtavimmista asioista :/
Minulle varmaan tulee itku kun tyttäreni sitten aikanaan kertoo kuukautistensa alkaneen. Voi kun voisi jotenkin tältä riesalta säästää...
Synnytykset ei ole vieneet menkkakipuja minnekään, yhtä pahat... Hormonikierukka ei sovi migreenin takia.
Häpeättekö naisellisuuttanne? Teidän kuuluu tykätä menkoista, nehän kuuluvat naisena olemiseen.
ristiselkä ja alavatsa jatkuvasti kipeenä. raivotautisena heräsin jokaaamu. vitutus loppu heti, kun kierukan otin pois. ei sovi kaikille.
mielummin kuukautiset ja endometrioosi.
Ja vielä rinnat tulevat tosi kipeeksi. Tosi ihanaa olla nainen juu.