Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nivala lidlissä tänään!!!

Vierailija
17.07.2022 |

En ymmärrä, mutta tälläiset jutut menee itellä aina niiin tunteisiin, että omen murehtinut tätäkin koko pitkän ajomatkan kotiin.

Siellä oli perhe jossa alakouluikäisen näköinen poika. He kävelivät juuri meidän kohdalle, kun tämä kuvottava mies yhtäkkiä sanoi hyvin rumalla äänensävyllä pojalle: nyt se turpa kiinni.

Olin lievästi järkyttynyt. Tuo äiti vain tuijotteli tuotteita, enkä kuullut että olisi sanallakaan puuttunut tuohon ärjäisyyn. Miehelleni ja puoliksi näille, siinä jotakin sopersin rumasti ouhumisesta, mutta järkytyin niin, että seurasin vain miestäni, joka taas oli niinkuin ei olisi kuullutkaan.

Olin niin vihainen. Ja aloin miettimään, että toivottavasti se mies ei pahoinpitele kotona tätä poikaansa.

Miehelleni autossa sanoin, että hänenkin pitää jatkossa puuttua, ei me voida vaan aina olla, niinkuin tuollaisessa käytöksessä ei olisi mitään pahaa!

Miten aikuiset ihmiset odottavat lapsiltaan hyvää ja aikuismaista käytöstä, kun eivät itekkään siihen kykene!?

Noin ei vain puhuta kenellekään.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun on ollut pakko puuttua tuntemattomien asioihin, vaikka itseä aina pelottaakin, mutta enemmän olen pelännyt lasten/nuorten puolesta.

Onkohan mulla joku trauma, koska tälläiset tapaukset saa mussa aikaan aina jonkinlaista paniikkia ja hirveää vihaa?
Ja joudun pitkään käsittelemään mielessäni tapahtunutta...

Mutta jos tämä pariskunta nyt lukisi tämän, niin sanoisin teille: HÄVETKÄÄ!!! JA antakaa olla viimeinen kerta että kohtelette noin huonosti lastanne!!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä keissejä kun miettii mielessään ettei kaikkien tosiaankaan pitäis lisääntyä. Ja millaisia kumppaneita ihmiset sietää ympärillään! Luuleeko tuo äiti että pojasta kasvaa kunnollinen tuollaisella "miehen" mallilla.

Huh huh.

Vierailija
2/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisiin pitäisi puuttua, pitäisi minun puuttua 5 kertaa joka päivä, kun lähden ihmisten ilmoille. Useimmiten nämä rumasti lapselleen äksyilevät ovat äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä

Vierailija
4/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitää uskaltaa puolustaa, jos näkee mitään kaltoinkohtelua!

Olen mm Venäjällä käydessämne, tosin suomenkielellä kävin haukkumassa äidin, enkä tiedä tajusiko se yhtään mitään, joka löi pientä n. 3 v tyttöä pyllylle. Silloinkin mieheni vain käveli rauhassa, mutta mulla pimahti päässä kun näin mitä se äiti teki.

Eri naapureitten ovilla olen joutunut käymään, koska kuulosti meno hirveältä. Eräältä mieheltä kysyin suoraan että eihän hän pahoinpitele poikaansa.

En halua nähdä enää yhtäkään tälläistä tapausta, koska saan itelleni hirveän paniikin päälle.

Mun vanhemmat ovat käyttäneet fyysistä rangaistusta meihin lapsiin, liekö siitä tullut tälläinen trauma?

Ja kaikenlisäksi oma lapseni kertonut muutama päivä sitten, että hänen isänsä on useasti lyönyt häntä...tästä on tehty lasu..ap

Vierailija
5/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisiin pitäisi puuttua, pitäisi minun puuttua 5 kertaa joka päivä, kun lähden ihmisten ilmoille. Useimmiten nämä rumasti lapselleen äksyilevät ovat äitejä.

Miksi et puutu???

Vierailija
6/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä kannattaa aina tehdä lasu, kun on pienikin huoli.

Vierailija
7/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat eivät ymmärrä poikien kasvatuksesta mitään.

Että väkivallalla ja pelolla saadaan pojista Miehiä, vastuuntuntoisia, puolisoaan rakastavia ja hyviä isejä lapsilleen?

Vierailija
8/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimme hyvin sanoa noin pojalle, sekä mies että minä. Rakastamme lastamme ja hän virnistäisi tuosta rumasta lausunnosta. Hän oli arka pienempänä, nykyisin reipas ja sosiaalinen nuori. 

Sen sijaan hyvin harvoin tulisi mieleeni edes ajatella toisen ihmisen käytöstä kuvottavana. Ainakin olisin varovainen kuvatessani asiaa niin jos en siitä muuta tiedä kuin yhden kivahduksen verran, eikä kivahtaja edes solvaa tai hauku kohdettaan, kunhan ilmaisee tuntemuksensa. Pitäisiköhän sun ap hoitaa omaa traumaasi itse ennemmin kuin tuntemattomien lasten kautta?  Koska selvästi jokin ongelma siinä vaikuttaisi olevan. Vaikutat pelkoaggressiiviselta, eikä se ole ongelmaton suhtautumistapa maailmaan. Se voi myös aiheuttaa vahinkoa. Ehkä olisi hyvä jutella miehesi kanssa ilman ennakkoasennetta ja kysyä hänen näkemystään tilanteestasi? 

Vierailija
9/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole ensimmäinen kerta, kun on ollut pakko puuttua tuntemattomien asioihin, vaikka itseä aina pelottaakin, mutta enemmän olen pelännyt lasten/nuorten puolesta."

Ethän sinä puuttunut.

Vierailija
10/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystä kannattaa aina tehdä lasu, kun on pienikin huoli.

Mutta miten tuntemattomasta ihmisestä voi tehdä lasun?

Näin vuosia sitten kerran riihimäen Hesburgerissa samanmoisen sattuman. Isä huusi tytölleen, noin 6v, että turpa kii ja jos et osaa käyttäytyä niin jätetään sut tänne. Mies oli pelottava ja minulla oli oma pieni lapsi mukana , en uskaltanut puuttua. Mutta lasun olisin halunnut tehdä..

Vierailija
11/13 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat eivät ymmärrä poikien kasvatuksesta mitään.

Että väkivallalla ja pelolla saadaan pojista Miehiä, vastuuntuntoisia, puolisoaan rakastavia ja hyviä isejä lapsilleen?

Sanoittamalla ja halaamallako meinaat kovatahtoisen lapsen saada kuriin?

Minulla on ns. kovapäinen lapsi. Kyllä se paremmin kuuntelee, jos sen kanssa keskustelee ja perusteleekin. Pelkkä käskyttäminen ei useinkaan tehoa. Kuka edes sanoo lapselle "turpa kiinni", Ihmettelen.

Vierailija
12/13 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen onko sinulla trauma:

On, ja ylireagoit. Ihan normaalia vielä.

Vierailija
13/13 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä ketju, tän jälkeen aion olla kova sanaisempi ja huutaa välillä.

Mä en halua et mun lapsesta kasvaa niin heikko että se ei kestä puhetta sen kaikissa muodoissa.

Uskomatonta että ap yrittää kaupata muille omien vanhempiensa epäonnistumisia valideina kasvatusmetodeina ja sitä vielä kannustetaan.

Ensimmäinenkään lapsi ei mene rikki äänen korottamisesta, mut ap meni, ällöttävää.