Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkko ei saa auttaa ettei kukaan joudu uskonnon tuputuksen

Vierailija
12.12.2007 |

uhriksi, lapsia ei saa kastaa jotta heillä olisi oikeus itse päättää asiasta, päiväkodissa ja koulussa ei saa olla uskonnollisuutta ettei vaan lapsiparat tule uskoon. Esimerkkejä nykyajan Suomesta. Hyvää Joulua vaan kaikille, onneksi meidän lapset vielä tietää että sitä vietetään Jeesuksen syntymän muistoksi.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisteja pelottaa usko, koska isoja asioita päätetään satuolennon muka esittämien vaatimusten ja odotusten ja määräysten perusteella.

Vierailija
2/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna nälkäkuolemaan, sairauksiin, aidsiin yms. Uskon itse, että monet siellä " tulevat uskoon" , koska saavat apua. Mutta mitäs sillä on väliä? Jos onkin vain näennäisesti uskovainen, entäs sitten? Tai jos on ihan himouskovainen niin entäs sitten? Tai ateisti tai agnostikko? Who cares? Vain teot ratkaisevat. VAIN TEOT. Olit sitten hindu tai katolisen uskonnon edustaja.

Oikeastaan vetoaisin empatiankykyysi: jos vaihtoehtoina on nälkäkuolema tai sananen raamatusta ja leivänpala niin tokko tuo nyt niin kovin vaikea valinta on.

Itse en kuulu kirkkoon, mutta en ymmärrä teitä ateisteja ja agnostikkoja, joiden vakaumus on lähinnä " anti-kristillistä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka haluaa tehdä käännytystyötä voisi tehdä sen puhtain paperein. Ei kuullosta minun korvaani kovin vilpittömältä. Miksi uskovaisten mielestä apu ja uskonnon harjoittaminen pitää niputtaa yhteen?

Vierailija
4/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tulee nälänhätä ja apua saadaan Iranista. Saat sen leipäpalan, mutta samalla rakennetaan moskeijaa kylän keskelle ja ruvetaan laittamaan painetta sinne ilemstymiselle. Miltä tuntuis? Minusta tässä on kyse syvistä ihmisyyteen liittyvistä kysymyksistä. Jos on vaan neutraaleja vaihtoehtoja, käyttäkää niitä.

Vierailija
5/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää ihmiset, jotka uskonsa nimissä sekoilevat & vaikeuttavat elämäänsä ja yrittävät vielä yrittävät tätä tuputtaa muillekin.

Vierailija
6/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua järkyttää ihmiset, jotka uskonsa nimissä sekoilevat & vaikeuttavat elämäänsä ja yrittävät vielä yrittävät tätä tuputtaa muillekin.

Vierailija
7/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että suurin osa on itsekkäistä omaan napaan tuijottajia. Johan sen myönsi sekin äijä, joka kritisoi kirkon roolia Jokelan kriisin aikana. Kirkko ei saisi auttaa, mutta ei hänellä ketään muutakaan auttajaa ollut tarjolla.

Vierailija
8/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten todettu, kysykääpä ateistit itseltänne, MIKSEI niitä ateistien suuria kansainvälisiä auttajajärjestöjä oikein tunnu löytyvän?

Vierailija:

Suomeen tulee nälänhätä ja apua saadaan Iranista. Saat sen leipäpalan, mutta samalla rakennetaan moskeijaa kylän keskelle ja ruvetaan laittamaan painetta sinne ilemstymiselle. Miltä tuntuis? Minusta tässä on kyse syvistä ihmisyyteen liittyvistä kysymyksistä. Jos on vaan neutraaleja vaihtoehtoja, käyttäkää niitä.

Vierailija
9/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun muassa. Taas tuppaa pelkkiin ennakkoluuloihin perustuvaa mutua.

Vierailija
10/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon uskonnottomiakin apuvoimia ja järjestöjä

Vierailija
11/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuten todettu, kysykääpä ateistit itseltänne, MIKSEI niitä ateistien suuria kansainvälisiä auttajajärjestöjä oikein tunnu löytyvän?

heheheheheheh no koska ateismi ei ole uskonto eikä sitä näin ollen tarvi tuputtaa aktiivisesti kenellekään. Voi äitienpäivät :D. No joku unicef ei käsittääkseni ole uskonnollinen järjestö, onko se silloin ateistien auttajajärjestö. Buahahahahahaha.

Vierailija
12/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita ateistista, vaan se tarkoittaa, ettei kenellekkään tuputeta mitään uskoa avun yhteydessä. Nämä järjestöt antavat autettavilleen oikeuden uskoa mihin haluavat. Yksi isoimmista on YK, jonka alla toimii mm. Unicef, WFP, WHO. Punainenristi tarjoaa samoin apua kaikille ilman uskontojen tuputusta, Amnesty yms. Miksi jotkut uskovaiset haluavat lähettää apunsa uskon kera?

Vierailija
13/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai voi olla noin vaikeaa keksiä itse uskonnotonta auttamistahoa?

Vierailija
14/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiköhän se kuitenkin ole kivempi saada se leipä kera moskeijan, kuin kuolla nälkään?

On kivempi saada se leipä ilman itsekkäitä taka-ajatuksia ja pyrkimyksiä käyttää hyväkseen toisen hätää ja ujuttaa omia satuhorinoitaan toisen kulttuurin. Annetaan afrikkalaisten pitää ihan omat satuhorinansa, heillä on siihen oikeus.

Vierailija
15/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi teen työtä kunnallisella sektorilla (yhteiskunnan tukipalveluja), joka myös on uskontoon sitoutumatonta, mutta sallii jokaiselle sen oman uskonsa. Osallistun myös usean järjestön toimintaan. Minulla kaikessa edellytyksenä on, että jokaisella ihmisellä on oltava yhteläiset oikeudet apuun riippumatta uskosta tai uskomattomuudesta, sekä ettei avun yhteydessä tyrkytetä omaa maailmankuvaa toiselle.

ps. lähes kaikki tuntemani ateistit tukevat aktiivisesti avustusjärjestöjä.

Vierailija
16/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

uhriksi, lapsia ei saa kastaa jotta heillä olisi oikeus itse päättää asiasta, päiväkodissa ja koulussa ei saa olla uskonnollisuutta ettei vaan lapsiparat tule uskoon. Esimerkkejä nykyajan Suomesta. Hyvää Joulua vaan kaikille, onneksi meidän lapset vielä tietää että sitä vietetään Jeesuksen syntymän muistoksi.

Luultavasti joulupukki, syömiset ja lahjojen saaminen syrjäyttää Jeesuksen muistelun teidänkin lastenne mielissä. Ihan turha väittää, että joulu on Jeesuksen kunniaksi vietettävä juhla.

Vierailija
17/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten oli aivan loistava. Osuiko silmään?

Vierailija
18/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luultavasti joulupukki, syömiset ja lahjojen saaminen syrjäyttää Jeesuksen muistelun teidänkin lastenne mielissä. Ihan turha väittää, että joulu on Jeesuksen kunniaksi vietettävä juhla.

Kuulkaa meille uskovaisille on IHAN SAMA, mikä joulun paikalla alunperin vietetyn juhlan tarkoitus oli. Itse asiassa sekin on aivan sama, vietetäänkö joulua nykyään Jeesuksen syntymän vai jonkin muun asian muistoksi. Luuletteko tosiaan, että meidän uskomme perustuu joihinkin ihmisten sopimiin juhlapäiviin??? :D

Vierailija
19/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas raamatussa kun ei mainita kuukautta vain päivä: Kahdentenakymennentenä viidentenä päivänä. Tutustukaa nyt vähän joulun historiaan. Aikaisemmin jouluntienoilla on juhlittu uutta-vuotta tai vanhan vuoden päättymistä. Kyllähän ihminen nyt vuoden kierron jo ennen Jesseä on ymmärtänyt ja siksi sitä on juhlittukin.

Vierailija
20/75 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne eivät kuulu toisiinsa.

t. Kirkkoon kuuluva tapauskovainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan