Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttävää kun kummiksi pyydetään kaukaisia ystäviä

Vierailija
11.12.2007 |

Jos tapaamiset ovat tyyliä joulukortti vuodessa, pari puhelinsoittoa ja yksi kyläily, ja sitten ollaankin jo lapsen kummeja. Tuntuu että kummina oloon ei ole silloin mahdollista paneutua niin hyvin kuin verrattuna läheisten ystävien/sukulaisten lapseen. Miksi jotkut pyytävät ei niin läheisiä ystäviä kummiksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin on pari hyvinkin läheistä ystävää, joita en kuitenkaan voisi ajatellakaan pyytäväni kummiksi. Eipä sillä, en ole pyytänyt ketään ei-niin-läheistäkään ystävää kummiksi..

Vierailija
2/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa perheissä on kaikki läheiset jo käytetty. Ei samoja viitsi joka lapselle pyytää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yhtäkkiä " joutuvatkin" lisäämään yhteydenpidon potenssiin tuhat jos vähempikin olisi riittänyt

Vierailija
4/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselläni ainakin on pari hyvinkin läheistä ystävää, joita en kuitenkaan voisi ajatellakaan pyytäväni kummiksi. Eipä sillä, en ole pyytänyt ketään ei-niin-läheistäkään ystävää kummiksi..

Vierailija
5/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sille kolmannelle pitää keksiä 11. ja 12. Ei ne enää kamalan läheisiä voi olla.

Vierailija
6/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne oikein läheiset ystävät ja sukulaiset, jotka ei meillä vielä " kummittele" omaavat jo niin monia kummilapsia muutenkin, ettei sen takia voi pyytää. Mutta jos Me ollaan sinua pyydetty, niin kieltäydythän kun et kerran tätä tehtävää haluaisi :)

Vierailija
7/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää toisten ihmisten ärsyyntymiset.

Vierailija
8/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole helppoa rakentaa suhdetta lapseenkaan, on vain lahja-automaatti. Ja toisekseen jos ei ole intoa olla kyseisen perheen kanssa tekemisissä kuin kerran vuodessa, niin silloin aika ikävää.

Vierailija
9/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellaisia ystäviä, joita en voisi pyytää kummiksi, koska he eivät ole uskovia. Minä haluan, että lapseni kummi pystyy oikeasti tarjoamaan kristillistä kasvatusta, tai että hän edes uskoo Jumalaan.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaan kuitenkin.

Vierailija
10/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittäisiin ilman välirikkoa

Vierailija
11/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaukaisia ystäviä, enkä edes halua/ehdi enempää. Ja nyt sitten olen kummi enkä voi hoitaa tehtävääni haluamallani tavalla.

Vierailija
12/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koen että mulla on jatkuvaa painetta tämän kummiuden takia olla perheeseen yhteydessä vaikka ilman tätä kummiasiaa niin ei olisi.

Vierailija
13/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten pyydetty kummeiksi sellaisia kaukana asuvia ja harvemmin tavattavia ystäviä, jotka ovat hyviä tyyppejä ja joiden kanssa jossain elämänvaiheessa on vietetty paljonkin aikaa yhdessä. Ei minusta ystävyys tai kummius ole siitä kiinni, että näkee usein ja asuu lähellä. Hieman rajoittunutta ajatella niin.

Vierailija
14/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihanaa hänen takia pitää yhteyttä. Hänkin on nyt vuoden vanha ja olen nähnyt hänet kerran. Ensi vuonna toisen kerran. Nyt nettiaikana on helppo pitää yhteyttä vaikka ei fyysisesti näkisikään niin usein. Tulevaisuudessa olisi mukava jos lapsi tulisi meillä käymään =)

Vierailija
15/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olemme kaukaisia ystäviä, enkä edes halua/ehdi enempää. Ja nyt sitten olen kummi enkä voi hoitaa tehtävääni haluamallani tavalla.

Vierailija
16/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanotaanko nyt suoraan että en välittäisi olla perheen kanssa kovin usein tekemisissä, aikani ja resurssini eivät tällä hetkellä riitä, mulla on laaja ystäväpiiri. Mutta tämän vuoden ajan oltuani lapsen kummina tunnen painostusta kummin velvoitteesta olla yhteydessä heihin enemmän kuin haluaisin.

Vierailija
17/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kieltäytyä mutta heidän kohdallaan se olisi merkinnyt välirikkoa, sen tiedän.

Vierailija
18/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mun onneksi tarvitsekaan.

Vierailija
19/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluan että lapseni kummit olisivat lapseni elämässä yhdet välittävät aikuiset lisää..

Vierailija
20/22 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä...

Vierailija:

voi kieltäytyä mutta heidän kohdallaan se olisi merkinnyt välirikkoa, sen tiedän.