Pähkäilyä käytettyjen vaunujen/rattaiden myyntihinnasta
Olen myymässä pois meidän yhdistelmiä. Hintaa tässä mietin, mikä mahtaisi olla sopiva. Mikä mahtaa olla paras paikka myydä? Katselin että huutonetissä oli muutamat samanmerkkiset, eikä ne juurikaan mene siellä kaupaksi. Hinta ilmeisesti liian korkea. Mutta onko se vaan niin että 150e on liikaa muutaman vuoden vanhoista yhdistelmistä, joissa ei ole mitään lisä " herkkuja" ? Ja Brion Novat kyseessä.
Kommentit (4)
mä olen taas sitä mieltä, että vuodenajalla ei oo merkitystä, milloin myy, sillä ympäri vuoden syntyy lapsia, ja tulee tarvetta vaunuille/rattaille.
Huutonetissä olen itse myynyt hyvällä menestyksellä rattaita.
Sekä Vauvan ostetaan/myydään osion kautta, ja jopa hyvät vaihtokaupatkin sain tehdyksi Vauvan sivujen kautta (meidän tuplat vaihdoin yhdistelmiin).
Hinta on varmaan yksi ratkaiseva tekijä...itse en ole valmis käytetyistä maksamaan enempää kuin 50% ostohinnasta.
Ja koska tarkka olen tavaroitten kunnosta, ja itse pidän hyvää huolta rattaiden kunnosta (ehjyys, puhtaus, " huolto" ), en osta mitään mistä puuttuu osia, rikkinäisiä juttuja, tms.
Ja kun käytettyjä myy, tietty ne " oheistarvikkeet" joitakin ihmisiä kiinnostaa, eli hoitotarvikelaukut, päivänvarjot, yms., minkä kuosi vaihtuu, ja niitä ei mahdollisesti jälkeenpäin saa enää ostetuksi (jos vuosiakin kuluu).
Sadesuojia ja hyttyssuojia yms. saa aina hankituksi lisää/uusia, mutta uskoisin, että paremmin myy, jos/kun " lisäkilkkeitä" mukana.
Se mikä ainakin itseäni vähän risoo on se, että itse kun myyn (tuotetta kuin tuotetta), puunaan sen puhtaaksi (en kehtaa myydä likaista), mutta kun ostan jotakin, saan tuotteen hyvin usein likaisena :/
Pestä tietty aina voi itsekkin, mutta...puhtaus ei paljoa vaadi ;)
Mitenkäs kaupan/neuvolan ilmoitustaulu, tai Keltainen pörssi tms. lehti/nettipalsta?
Keväällä laitoin myyntiin meidän yhdistelmät eivät olleet edes uuden malliset vaan vähän vanhempi mutta hyvät ja siistit perusvaunut. Vauvalehden kirpparipalstaan en viitsinyt edes kokeilla paljon oli muitakin liikkeellä myyntiaikeissa ja laitoin huutonettiin. Siellä tykätään lisukkeista joten laitoin mukaan erikseen ostamani hoitolaukun joka sopi vaunujen väriin korjautin suutarilla rikkimenneen napin vaikka luulin jo, että heitän menemään saahan noita. Hoitolaukkuun laitoin mukaan vaippoja jotka meillä jäi käyttämättä vahingossa ihan juuri vastasyntyneelle sekä kaikki purnukat joita löysin ja olin saanut juuri kun toinen lapsemme syntyi. Emme käytä mitään talkkeja ym joita oli kertynyt lahjoina ja niistä laiton kivan setin hoitolaukun sisään. Ensin netissä ei tapahtunut mitään sitten vaunuja tultiin katsomaan mutta koska en heti saanut yhtä nappulaa toimimaan (jäykkä ei rikki) jäivät miettimään. Huudon päättymispäivänä sain viestin jossa kysyttiin voiko huutaa ja sitten haettaessa vielä todeta kunto ja mahdollisesti perua kauppa. no käyhän se tuumasin ja kas nämä kaksi kilpailivat vaunuista joten lähtöhinta 150 muuttuikin 200 euroksi. Loppujen lopuksi vaunut päätyivät uusille vanhemmille ja heille olen myynyt myös muuta meille tarpeettomaksi käynyttä tavaraa sittereitä ym.
Lähtisinkin nimenomaan vaunuja myydessä siitä, että yrität löytää uudet vanhemmat jotka ovat kauhistuneet kauppojen hintoihin ja he ovat iloisia mistä vain vauvakamasta. Meille joilla jo on lapsia vauvakamaa on kertynyt vaikka millä mitalla mutta olisitte nähneet ilmeen kun annoin kaupanpäällisiksi vielä makuupussin (esikoisemme äitiyspakkauksesta) olivat tosi iloisia. Ja mitä tarkemmin jaksat kuvata vaunuja kertoa kokemuksiasi ja markkinoida olen varma että saat myytyä. Pitää vain löytää yksi kiinnostunut joskus tiedän tuntuu hankalalata mutta tsemppiä!
Edellä olikin aika kattavasti mielipiteitä. Itse olisin myös kertonut saman kokemuksen kuin edellinen vastaaja, eli minullakin oli huutiksessa reilut vuoden vanhat yhdistelmät myynnissä. Sain paljon yksityisviestejä, että myytkö sillä ja tällä hinnalla ja kyselyitä. Kohde oli auki neljätoista päivää, mutta hinta nousi vasta viimeisen puolentunnin aikana yli 80 euroa, sitä ennen ei yhtään huutoa. Eli vaikka vaunuja ei ole huudettu, siitä ei kannata vielä vetää mitään johtopäätöksiä. Ilmeisesti ovat niin isoja ostopäätöksiä, että ihmiset haluavat miettiä viimeiseen asti ja ehkä kytätä jos jotain muuta tulee sillä aikaa myyntiin.
Samaa mieltä olen että lisukkeet ovat kivoja juttuja, itse laitoin mukaan petivaatteita, tuttipulloja yms, tarpeellista. muuten ei mitään ihmeitä ollut, ei esim hoitolaukkua.
Hinnasta olen kyllä sitä mieltä että siisteistä max. pari vuotta vanhoista rattaista pitäisi saada yli puolet ostohinnasta. jos on sisällä säilytetyt, puhtaat (esim meillä ei lapsi koskaan ehtinyt tosi kuraisilla vaatteilla ja kengillä myörytä vaunuissa) rattaat, niin käyttöikää on jäljellä vielä vaikka kuinka paljon, usein myös takuutakin.
Tulipas sekavasti :) Mutta onnea myyntiin kuitenkin.
Aina voi huutonetissä kokeilla.
Jos vaan on aikaa ni maalis-huhtikuulle kannattaa idotella, ni saattaa nuo vaunut mennä paremmin kaupaksi ku kevät kelit alkaa. :)