*^*LOMAkuisten höpinää ennen joulua*^*
Ajattelin uuden pinon laittaa kun kerran mennään jo 4 sivulla...
Joten helpompi muistaa mitä on jo lukenut ja mitä ei,toivottavasti muillekkin sopii uusi pino.
Meillä käytiin tänään hakemassa vihdoin ja viimein Joelille 1v rokotus,vaikka tuon onkin jo 1v1½kk ikäinen,mutta aikaisemmin ollut aina vaan kipeä.
Vihdoin ja viimein vaikuttaisi olevan ok pojan vointi.
Muuten ei mitään uutta eikä ihmeellistä.
M@@.Vi
Kommentit (24)
Tai siis yötä :)
Kovasti olen joululaatikoita huhkinut valmiiksi. Vielä pitäisi siivota hieman huomenna, tai siis lähinnä järjestellä paikkoja ja imuroida. Anoppi tulee aattona syömään, muuten vietämme joulun keskenämme kotona.
Huomenna pitää vielä käydä koululla kun muksuilla on todistusten jako. En tajua, miksei niitä voida enää nykyään antaa juhlan jälkeen, pitää lauantaina herätä aikaisin liikenteeseen.
Pari lahjaa on vielä hankkimatta meilläkin :( Ei millään jaksaisi, mutta kaipa se on pakko jotain keksimällä keksiä...
Meillä ollaan myös kipeinä. Aino ja isommat lapset saivat kunnon räkätaudin ja yskän, mutta se on menossa nyt jo lupaavasti ohi.
Edellinen tauti meni Ainolla korviin ja molemmat korvat puhkesivat :( Itselläni flunssa kolkuttelee ovella, mutten anna sen tulla, en ennen kuin joulu on ohi :)
Ostimme Ainolle vihdoin ja viimein sen turvaistuimenkin tänään. Päädyimme ihka uuteen Britaxin malliin (Multi-Tech). Pitäisi olla tosi hyvä. Neiti ainakin sopi sinne istumaan kuin nenä päähän :p
Hitsit vieköön, minulla on suupielet rikki. Varmaan jokin puutostauti? B-vitamiini? Allergiaa? Vaihdoin hammastahnaa ja vaiva ilmestyi sen jälkeen. :(
Nyt pitää mennä nukkumaan, jotta aamu alkaisi vähemmän unisin silmin.
Antibioottien pitäisi auttaa kolmen päivän sisällä ekasta tabletista...Pikaista paranemista kaikille nuhanenille!
...Rauhallista Joulua.
Kanelisokeri & papu 16+1
Tänne ei mitään ihmeempää kuulu ollaan terveenä oltu ja nyt joulukinkku sulaa pakastimen päällä huomista paistoa varten...
Isommat lapset ovat yrittäneet saada minua paistamaan jo kinkun tänään kun tykkäisivät niin sitä jo syödä :D
Mutta nyt jo nukkumaan...
Pukkia odotellessa...
Kohta päästään joulusaunaan sitten syömään ja jospa se joulupukkikin sitten jo tulisi. Esikoinen 3,5v jo malttamattomana odottelee.
Poju ihmettelee kovasti mitä ihmettä nyt puuhataan kun tuotiin kuusi sisälle ja siihen ripustettiin niin ihania kimaltelevia koristeita. Joulupallot saa kyytiä....
Rauhallista joulun aikaa kaikille LoMakuisille!!!!
Terveisin Kasper-06, poju 18.10
Hei!
Onpa täällä paljon pieniä potilaita! Paranemista tiitiäisen ja kasperin taaperoille! Tylsää joulun tienoilla sairastaa. Meillä on nyt (kopkop)
oltu terveenä viikon verran, niiden mystisten oireiden jälkeen. Ainut oli että influenssarokotuksen tehoste sai aikaan itkua, ilmeisesti tuli jonkinlaisia kipuja siitä sitten muutaman tunnin päästä.
JOULUVALMISTELUT: melkein kaikki lahjat on hankittu - oli muuten melkoista sinkoilua kaupungilla kun pääsin yhtenä päivänä sinne omin päin. Hiki valui mutta sainpa paketit melkein kasaan.
Ollaan leivottu pipareita - neiti laittoi sormenjälkensä melkein jokaiseen niistä - ja on myös syönyt innolla tekemiään pipareita. Torttujakin on leivottu ja syöty. Muuten pääsen aika vähällä, menemme mummolaan, ja siellä on tunnetusti ollut notkuvat pöydät. Mutta vien minäkin sinne sentään jotain ruokia, helppoja kuitenkin.
MUUTA: väsymys alkaa olla aikamoista. On ollut monia tynkäöitä, eikä niitä yksi suht normaali yöuni korvaa. Mutta voin syyttää vain itseäni, kun en yleensä osaa mennä tarpeeksi aikaisin nukkumaan. Ja yhtenä iltana olin työpaikan pikkujouluissa, voi että oli kivaa!! Tiesin kyllä että seuraavana päivänä väsyttää mutta olin silti hyvällä mielellä kun oli ollut hauskaa. Kyllä se vaan tekee hyvää kun pääsee joskus tuulettumaan! Ja nyt on onneksi monta päivää joululomaa miehelläkin, ja minä pääsen helpommalla, ja voin välillä nukkua ekstraa... jee!!!
Tarkoitus on myös joululoman aikana yrittää petrata unikoulua josta on välillä lipsuttu, ja luultavasti myös siirtää neiti omaan huoneeseen nukkumaan. Oi, miten odotan jo sitä että saisi nukkua rauhassa ja vaikka lukea hiukan illalla sängyssä..
Käytiin ekan kerran neidin kanssa kirjastossa ja hän luuli varmaan tulleensa taivaaseen. Hän olisi halunnut lukea kaikki kirjat kerralla!! Lainattiin sitten iso kasa kotiin lukemiseksi.
PUHUMISESTA: Meillä ei edelleenkään sanota muuta kuin AnnaAnnaAnna (varsinkin kun tutti pitäisi saada) ja äiti;
jotain tavuja on saattanut tulla. Tänään yritti sanoa ' leipä'
mutta siitä tuli lähinnä ' appa' . Että silleen.
HAMPAITA neidillä on vasta viisi, mutta ikenissä pullottaa. Ja tuntuu niillä viidelläkin hampaalla saavan ihmeesti syödyksi.
Oikein mukavaa joulun aikaa itse kullekin
LoMaKuiselle ja taaperoille!! Nythän on heidän
ensimmäinen joulunsa josta jotain jo ehkä tajuaa..
t. Sirita ja neiti