Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peitto vauvalle

11.12.2007 |

Millaista peittoa olette ajatelleet vauvalle hankkia? Äippäpakkauksen peitto on niin suuri. Ja varmaan alkuajan vauva nukkuu äippäpakkauksen laatikossa, mikä ei ole kovin valtava.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Stockmannin kanta-asiakastarjouksesta Mamas&Papaksen unipussin 0-6 kuukautisille. Esim. http://www.lastenhuone.fi/catalog/product_info2.php?cPath=33_50&product… löytyy vastaava. Ovat ainakin nettisivuilla kovasti kehuneet unipusseja :)

Vierailija
2/8 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tuo peitto käytössä heti alusta alkaen molempien lasten kohdalla (toinen huhtivauva, toinen marrasvauva). Edelleenkin on kaksinkerroin käytössä, vaikka vauva on jo pian 8kk. Esikoisen kohdalla oli alkuun käytössä kori, jossa vauva nukkui (pienempi kuin äp:n laatikko), ja siinäkin peitto toimi ihan hyvin. En siis hankkisi pienempää peittoa, unipussi on eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut alusta lähtien käytössä unipussi ja edelleen (tyttö 2 v 1kk). Ekan pussin ostin Unkarista, mutta mun mielestä se ei ollut kovin käytännöllinen niin tein toisen pussin käsityölehden ohjeilla fleecestä ja trikoo-kankaasta. Kun pussi jäi pieneksi, niin ostettiin isompi nettikaupasta. Välillä on kokeiltu peittoa, mutta tyttö liikkuu niin paljon ettei peitto pysy päällä.

t. SannaNu

Vierailija
4/8 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää alussa villaista vilttiä. Käytössä olivat mun vanhat 2 villavilttiä, toinen virkattu yksinkertainen ja ohuempi toinen kudottu kaksinkertainen ja paksumpi, vuodelta -79 :) Ovat noin kokoa 55x65. Ovat painavampia kuin äp:n peitto joten minusta villaiset " istuvat" pienen päälle paremmin, ovat talvivauvalle lämpimiä ja luonnollisia sekä luovat turvallisen tunteen ja olivat nimenomaan käteviä kokonsa puolesta joka paikkaan! 55x70 kokoiset ison tyynyn tyynyliinat olivat juuri sopivia " pussilakanoita" , vaunuissa ym. käytettiin ihan sellaisenaan. Valmiinakin varmaan löytyy vastaavia.

Vierailija
5/8 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytettiin pikkuvauvalla peittona ihan tavallista vauvojen pussilakanaa ilman peittoa.

Vierailija
6/8 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipussista vielä että meidän poika suorastaan inhosi sitä eli ei suostunut olemaan siinä yhtään. Kaikkia se ei siis miellytä...Kannattaa siis kokeilla vaikka kaverin ennen kuin investoi omaan.

Vierailija
7/8 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkalaisia kokemuksia niistä on tullut? Kiinnostaisi myös tietää, että mistä olette niitä tilanneet? Nettisivujen perusteella kapalot näyttivät helpoilta käyttää ja muutenkin hyvältä vaihtoehdolta..

Vierailija
8/8 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitettiin puolet vauvan alle ja siitä sitten toinen puoli päälle (siis kaksinkerroin teitettuna oli ja vauva välissä).

oltiin ajateltu että alkuun nukutetaan äitiyspakkauksessa kun kaikkialla sitä niin puhutaan että vauva tykkää nukkua pienemmässä, mutta ei meidän. ihan turha toivo oli yrittää saada sinne nukkumaan, eikä tykännyt pinniksessäkään nukkua kun yritettiin siihen topata pesää. parisängyssä nukkuu hyvin (siis meidän välissä öisin ja päivällä yksin) on vähän leveilijä typy. sillonkin kun yöllä hetkekskään nousen sängystä niin jo on vallattu mun puoli niin että mulla jäis joku 20cm tilaa nukkua.