Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän tämä reseptinuusija oikein ajatteli?

Vierailija
10.12.2007 |

Olen selkäpotilas, kärsin sekä spinaalistenoosista että välilevynpullistumasta.

Olen jo pitkään tarvinnut kipulääkettä päivittäin, kivun ollessa pahimmillaan on kokeiltu Neurontin, Tramal, Tramal retard 100 ja 200 mg sekä Mobic. Panacod on myös ollut mukana.

Nyt, kun kiputilanteeni on hieman helpompi, pystyn tekemään työtä, nukun yöt ja elämä on mukavampaa. Pärjään niinkin pienellä lääkeannoksella kuin Panacod 500mg 2 tablettia päivässä,

Nyt Panacod-reseptini oli uusittavana. Siihen oli kirjoitettu kissan kokoisin kirjaimin JOS KIPULÄÄKITYKSEN TARVE ON JATKUVAA, VARAA AIKA ALUELÄÄKÄRILLE.

Eikö tuo uusijalääkäri älynnyt katsoa potilastietojani, niin olisi huomannut diagnoosini.

En kyllä ala näin vähäpätöisen asian kanssa ruuhkauttamaan jo ennestäänkin ruuhkaisia vastaanottoja!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal ja Panacod voivat aiheuttaa riippuvuutta, niitä myydään katukaupassa ja soveltuvat sekakäyttöön viinan kanssa.

Vierailija
2/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä hyvänä lääkärinhoitona, että vuodesta toiseen vaan uusitaan kipulääkereseptejä ynnä muita näkemättä potilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttavan lääkkeen jatkuvasta käytöstä. Potilaat, jotka käyttävät jatkuvasti vahvoja huumausaineen kaltaisia kipulääkkeitä, pyritään keskittämään yhteen tiettyyn hoitopaikkaan. Siten ehkäistään reseptien " keräilyä" usealta eri lääkäriltä ja pystytään valvomaan lääkehoidon asianmukaisuutta.

Vierailija
4/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus noihin kehittyy helposti.

Vierailija
5/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit ja sekakäyttäjät aiheuttavavt sen, että kipuunsa lääkkeitä käyttäviä epäillään ja kohdellaan typerästi.

ap

Vierailija
6/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Riippuvuus noihin kehittyy helposti.

Panacodin suositeltu enimmäisannos on 8 tablettia päivässä. Minulla menee 2. Eli erittäin kohtuullisesti.

Vierailija
7/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että jaksan elää juuri niin kauan aikaa kun on varaa ostaa lääkkeitä ja että ne toimii. Kipu on siitä paska että kun se kroonistuu niin siihen ei sitten auta enää mikään.

Vierailija
8/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kipu ei näy ulospäin, sille ei juuri ymmärrystä heru. Ja lääkkeidenkin kanssa saa taistella.

ap

Vierailija
9/20 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eiköhän se ole omaksi parhaaksesi, että lääkkeesi käyttöä valvotaan. Jatkuvan kivun kanssa eläjälle kipupoli on paras mahdollinen hoitopaikka, siellä on monenlaista osaamista ja mm. tehdään psykiatrin haastattelu. Kipupotilaista suurin osa on myös masentuneita ja tietyt masennuslääkkeet toimivat hyvin krooniseen kipuun (ilman pelkoa riippuvuudesta).

Vierailija
10/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskus on ihan tukossa, tammikuulle ei enää toivoakaan saada lääkärinaikoja. Mitä v****a tuo lääkäri oikein ajattelee, kun tuollaista terveistä pistää reseptiin..

Vierailija
11/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kodeiinipitoisia yskänlääkkeitäkään saa kovin pitkään.

Vierailija
12/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos käyttää pitkiä aikoja päivittäin morfiinijohdannaista lääkettä, on ihan paikallaan että siihen puututaan.

Vierailija
13/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuollon lääkäri katsoi asiakseen viime käynnillä sanoa, että " ei näitä tarvitse kuin karkkia syödä" , kun pyysin uusittavaksi 20 tbl reseptiä Panacodista, edellisen olin saanut reilu 2 kk aikaisemmin. Yleensä vielä katson kipua todella pitkään ennen kuin otan lääkkeen, koska lääkkeet eivät sovi vatsalleni. Kirjoitti sitten reseptin, jolla saa yhden 20 tabletin paketin kerrallaan apteekista, reseptillä 4 pakkausta. Jotenkin otin tuon kyllä epäluottamuslauseena ja suututti tuo kommentti, eläisi itse tällaisen kivun kanssa päivästä ja etenkin yöstä toiseen, niin saattaisi mielipide muuttua... Joten symppaan kyllä ap:tä! Vaikka onkin todella hyvä, että myös särkylääkkeiden käyttöä kontrolloidaan.

Vierailija
14/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen selvinnyt leikkauksen jälkeisistä kivuistakin ilman morfiinia, vaikka sitä yritettiinkin tyrkyttää.

Vierailija
16/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen selvinnyt leikkauksen jälkeisistä kivuistakin ilman morfiinia, vaikka sitä yritettiinkin tyrkyttää.

Buranallako painelit?

Vierailija
17/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen miettinyt kuinka helpolla niitä voisi väärinbkäyttää jos haluaisi. Mulle kirjoitetaan esim. panacod aina 100kpl kerrallaan, kun tarve olisi ehkä 20kpl.

Vierailija
18/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muitakin tehokkaita lääkkeitä on olemassa.

Vierailija
19/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa, yritetty on. Siellä ovat vakavasti sairaat, kuten syöpäpotilaat ym. hoidossa. Kipupotilaan erikoishoito pikemminkin a-klinikalla lääkeriippuvuuden vuoksi...

Totta hemmetissä lääkäri saa kirjoittaa papereihin, että käytävä aluelääkärillä. Jos panacod ei ole ollut sulla vakikäytössä pitkää aikaa, niin silloinhan siitä vakikäytöstä tulee sopia. Itse olen syönyt panacodia neljä vuotta, eikä mun tarvitse enää selitellä mitään. Eikä hoitoani ole mitenkään keskititetty, reseptiä kirjoittaa erikoislääkäri, terveyskeskuslääkäri ja yths. Sairauteni on vaikea ja tiedän mitä teen, toleranssit jne.

Vierailija
20/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse on nimenomaan siitä, että lääkereseptin uusinnat voidaan diagnoosista huolimatta hoitaa omalla aluelääkärillä perusterveydenhuollossa, siihen ei tarvita erikoissairaanhoitoa!!!!!

olen itse työskennellyt molemmissa, tällä hetkellä perusterveydenhuollossa. reseptin uusinnat eivät kuulu esh:lle jos kyse on siitä että käytössä on kipulääke, jonka käyttämistä täytyy jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi