Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSUNELMAT VIIKKO 50

10.12.2007 |

TAAS SIIRRÄN NÄMÄ VIESTIT OIKEAN VIIKON PUOLELLE, TOIVOTTAVASTI EI HAITTAA KETÄÄN :) nimim. perfektionisti

[b]2poj@näiti[/b] - 10.12. 10:21 vastaa tähän viestiin (33/36)

Kiitos kaikille! =)

Itsekin olen aika sanaton tällä hetkellä. Eniten pienempien lasten tulevaisuus huolestuttaa. En sitten tiedä onko ero lopullinen, mutta eihän siinäkään ole mitään järkeä, että raahaan pieniä edes takas kahden kodin väliä. Teki jo tarpeeksi pahaa kun 2-vuotias kysyi usein missä isi ja kohta isi töistä tulee, kun mies ja isommat olivat vain risteilyllä viikonloppuna. :/ Mutta katsotaan nyt miten tässä käy. Ei nyt ole oikein muuta sanotavaa.

Ilmoita asiaton viesti

[b]aaroilona[/b] - 10.12. 13:59 vastaa tähän viestiin (34/36)

taasen clomiasiaa

Mulla on vaihteeksi pulmia clomien kanssa.. otan siis tässä kierrossa clomit 4-8 kp kun en saanut niitä ajoissa eli myöhästyin päivän. Nyt on sellaista paineen tuntua kohdussa ja alaselässä ollut ekasta clomista asti. Inhottava tunne, ei mikään kipu vaan sellanen paine. Onko muilla?

Nyt menossa kp 7 eli vielä aikaa oviksen tikutteluun, perjantaina ajattelin aloittaa. viimeksi kierto oli 30pv niin ovis tulee luultavasti vasta 14-16 kp.

-2pojanäidille voimia raskaassa elämätilanteessa, elämä on kohtuutonta toisinaan. Pienten lasten perheiden elämä on tarpeeksi rankkaa ilman vanhempien erimielisyyksiäkin ja tuota ei toivoisi kenellekään! Toivon että saatte elämänne järjestykseen.

a-i

Ilmoita asiaton viesti

[b]noonapoona[/b] - 10.12. 16:12 vastaa tähän viestiin (35/36)

Mahtuiskohan vielä?

Moikkelis. Tässä eka yk menossa, ja kyllä jänskää paljon. Kaksi vuotta olen yrittänyt tässä vauvakuumeen kanssa selviytyä. Puoliskon kanssa sovittiin, että tammikuussa -08 aletaan yrittämään -ja kun jonkun aikaa sitten aktin (sori:)) aikana mies ehdotti, ettei ehkäisyä käytettäis, niin itku tuli ja iso.. On tää kuumeisen aika oikeasti tosi pitkä. No, ollaan aika nuoria vielä (22 ja 24), että oikeasti oli hyvä kasvaa vielä hetki.

Viime vkolla olin lukevinani raskauden merkkejä, mutta viikonlopun ykätauti ja 40C kuume sotkivat kaiken :/ Olis ollu oikeasti tosi kiva kertoa jouluna tai uutena vuotena ihania uutisia. No, tätini joutui yrittämään 3 vuotta ennen kuin tärppäs ja " luomuna" , joten enköhän mä nyt kestä...

Mulla on pikkuinen ongelma. En siis aio ovistikkuja tms. pitkään aikaan käyttää, mutta mitä tehdä kun kierto kestää n.20- 60 pv? Tosi hauskaa... Voiko tämä haitata raskaaksi tulemista? Anteeksi te, jotka oikeasti kärsitte lapsettomuudesta, mutta mulla on " kiva" pikku intuitio (pelko), ettei mun kohdalla toi raskautuminen oiskaan kauhean helppoa..

Toivon kaikille oikein ihanaa joulun odotusta ja varman positiivisia testituloksia:D

Ilmoita asiaton viesti

[b]Rizza[/b] - 10.12. 22:10 vastaa tähän viestiin (36/36)

Heippa taas!

Tervetuloa uusille kuumeilijoille, mukaan mahtuu kyllä! :)

Nyt on pakko hehkuttaa omaa napaa, kun olen niin onnellinen! Mehän ollaan julkisella lapsettomuushoidoissa ja seuraava aika vasta tammikuun lopulla. Varasin perjantaina ajan yksityiselle ja se oli tänään. Minulle sattui maailman ihanin mieslääkäri, joka luki kaikki mukana olevat paperini ja kuunteli kertomukseni ja määräsi minulle...Clomit!!! Kaiken huippu on, että hän kehoitti aloittamaan ne juuri tänään ja nyt on jo ensimmäinen nappi syöty! :)) Voi että olen onnellinen! Kaksi ensimmäistä kiertoa minun tulee kuulemma ottaa yksi tabletti viiden päivän ajan ja jos plussaa ei näiden kiertojen jälkeen ole vielä tullut, niin sitten saan ottaa kaksi tablettia viiden päivän ajan. :) Eli neljään kiertoon sain Clomit. Voi että, toivottavasti nyt tärppäisi näin pitkän odotuksen jälkeen!

Korallille onnea ovisplussasta!!! Onpa muuten mahtavaa, että molemmat saimme nyt tähän kiertoon Clomit avuksi. :)

Kaikille muillekin plussatuulia!!!

Rizza kp 4/32-47, yk 19

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ainakin saatiin pakkasta, mutta olishan se lumikin kivaa... =)

Tähän meidän " vauvantekoon" ei kyllä kuulu mitään hyvää, ovis on hukassa ja ukko kiukkuinen " pakkoseksistä" .... Ei hyvin mee =/ Ovis on viimeisen vuoden aikana ollut kp15-17, viimekierrossa kp 18 ja nyt ei vielä tänäänkään (kp 18), voi plääh =( Kai tässä sit vaan kierrot pitenee ja ovikset harvenee. Haaveilin, että saisin plussata jouluaattona, niinkuin jouluna -02 (poika syntyi 11.8.03), mutta eipä ehdi tämä plussa jouluun, ja jos en edes ovuloi, niin aika mahdotontahan se muutenkin on. Eli tunnelmat aika maassa tän vauvapuuhan suhteen, mutta onneksi sentään joulu tulossa =)

Terveisin Kadonneen oviksen metsästäjä Nippara kp18/31-35 yk16

Vierailija
22/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itseltä sitä puuttuu. Olen melko varma, etten ole ovuloinut tässä kuussa, on vain aika vahva tunne siitä. Ei olla jaksettu touhuillakaan nyt muutamaan päivään, niin tuskinpa tässä kuussa on mitään mahiksia, huoh. Masentaa, mut onneks joulu tulossa.

2pojanäiti: olen tosi pahoillani puolestasi. Ja vielä just ennen joulua =( Toivottavasti saatte vielä asianne järjestykseen tavalla tai toisella.

Mukavaa päivää kaikille!

murunmamma kp17/27-29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut paljon kirjotella kun vasta ovista odotellaan.. Mulla kun on pitkä kierto, mutta toivon, että nyt viikon sisään ilmestyis. En ole vielä ovistestejä hankkinut (esikoisen aikana tulivat tutuiksi). Varmaan parin kierron päästä viimeistään on niiden aika..

Axe kp15/33-41

Vierailija
24/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taidanpa itsekki nyt kirjoitella muutaman sanasen kun sain tytön äsken nukkumaankin...Olen nyt tällä viikolla käyttänyt noita mammaksin puikko ovistestejä.En ole vielä saanut plussaa ja kolme testiä on en' ää jäljellä joten saa nähdä miten käy.Kohta pitäisi taas mennä testailemaan.Itsellekkin on jotenkin tullut sellainen olo että on jotain ovis ongelmia ku on jotenkin niin epäsäännölliset kierrot ollu.Uudessa vauva-lehdessä oli juttua että miten munasolusi voivat.Vaikka itse kuulun siihen ikäryhmään että olisin hedelmällisimmilläni ja kuukautiskiertoni pitäisi olla säännöllinen nii nei kyllä pidä paikkansa.Samassa jutussa mainittiin että jos epäsäännöllinen kierto niin saattaa olla ongelmia munasolun irtoamisen kanssa.ja epäilyksethän ne heti siitä nousi.Huomenna meillä olisi miehen kanssa vapaa ilta kun äitini tulee tyttöä hoitamaan. Meillä on kohta muutto ja remontti edessä joten pientä stressiä pukkaa.....ja raha asiat pyörii mielessä.

No olipa taas oma napaista juttua.....Mutta toivon kaikkille ovisplussaa ja mikä olisikaan ihanampaa kuin saada se plussa raskaustestiin jouluksi!

Terv:Sweety kp18/31-35??(42?) yk4

Vierailija
25/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelen@: Juu, tiedän hyvin sen ilon, kun munasolun kuva ilmestyi testiin. Itsekin hypin riemuissani melkein tasajalkaa ympäri kämppää. 0:) Mutta olin myös tyytyväinen testeihin, vaikka onhan nuo sikakalliita. Huomasin loppujen lopuksi itsekin, että toisena plussapäivänä viivat olivat yhtä paksut. (Testasin siis tässä kierrossa vielä ekan plussan jälkeisenäkin päivänä ihan vaan testi mielessä.) Ekan plussan päivänä viivat olivat musta vielä aika eri vahvuisia. Ensi kierroksi aion kyllä ostaa taas noita digitaalisia testejä.

bee: Juu, kyllä muakin välillä masentaa aika paljon. Itseasiassa mulla tsemppausinto vaihtelee tosi paljon eri kierroissa. Mähän olin sillon jo yk3:lla ihan rikki. Mutta nyt sitten vaihteeksi vähän pirteämmällä tuulella.

kiharapää: Kirjoittelitkos joskus mun kanssa samaan aikaan Haaveilijat-pinossa? Vai sekoitanko sut johonkin toiseen. No joka tapauksessa plussa onnea sulle myös :)

2poj@näiti: Kovasti jaksamista sinulle! Toivottavasti asiat selviävät vielä parhain päin.

Tervetuloa kaikille uusille ja samalla pahoittelut viime kuusta tippuneille!

ON: Tänne ei kuulu kummempia. Ovis tunnistettiin ja hyödynnettiin ainakin innolla. Mitä lähemmäs tätiä pääsee sitä pessimistisemmin ajattelen plussamahdollisuuksista. Yritän kai välttää taas kerran korkealta tippumisen. Ei ole ainakaan kivaa olla Jouluna sukulaisten keskellä ihan masentuneena :( Varsinkin kun lähipiiristä löytyy pieniä lapsia ja vauvamahoja. Nooh, mutta en silti ole vielä heittämässä kirvestä kaivoon. Odotetaan, mitä tuleman pitää.

dharmian kp17/26-27 yk7

Vierailija
26/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänään mulla on kp15 ja dpo15... Ei nyt sentään.

Dharmian: Luulen, että olisin saanut myös toisena päivä plussan tuolla digitaalisella testillä. Ja silloin tosiaan mullakin olisi varmasti ollut se testiviiva tasavahva tai vahvempi kontrollia. Olisin tulkinnut ilman muuta vasta sen ovisplussaksi. Nyt mietinkin, että olenkohan tulkinnut oikein tavallisia testejä vai olenko kuvitellut oviksen päivää myöhemmäksi. No, oli miten oli pysyn myös tässä testissä, kiskurihinnasta huolimatta.

Nipparalle onnea metsästykseen!

bee83: En tiedä koska omenaviinietikkaa olisi pitänyt alkaa ottaa, aloitin kapselit kierron alusta ja aion jatkaa niitä koko ajan ainakin tämän purkin loppuun.

AnniHelen@ kp15/27 yk11 dpo1

Vierailija
27/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis: Ollaan yritetty vauvaa " virallisesti" elokuusta- 07. En ole yhdessäkään kuussa saanut plussan plussaa ovis- testeihin. Soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja selitin tilanteeni: Keskenmenoja, kohdunulkoinen, kohdunkaulan saneeraus, endometrioosi ja nyt ovuloimattomuus. Varasivat samantien ajan ensi viikolle, sanoivat, että jos on vauva- toiveita niin ei teidän kannata jäädä paljon odottelemaan, kun on ollut kaikenlaista. Aika siis ensi viikon loppupuolella (siis vielä ennen joulua!!!??).

Olen toisaalta hyvin onnellinen, mutta myös hämilläni, kun kaikki tapahtui niin äkkiä. Tässäkös sitä nyt sit ollaan: lapsettomuus-lääkärille menossa!!??

Tekevät perustutkimukset ensi viikolla ja mieskin pyydettiin mukaan, kun on mieskin vaihtunut esikoisen jälkeen ja ensimmäistä yhteistä siis toivotaan.

En oikein tiedä miten pitäisi suhtautua: olisi ihana ollut saada luomu-vauva, mutta eipä näytä paljon toivoa olevan...

anteeksi omanapaisuus, olen vain hyvin,hyvin hämilläni.

Palaaan kun saan ajatukset kohdilleen niin kommentoimaan teidänkin elämää, sopiiko?

Vierailija
28/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Eilen jo kirjottelin tänne pitkän viestin (lue valituksen), mutta se katos jonnekin bittiavaruuteen, enkä enää jaksanu ruveta väsämään uutta. Joten nyt saatte sitten varautua lukemaan tuutin täydeltä huolia, murheita ja turhia toiveita..

Tää likka on kyllä nyt aika sekasin tän kierron suhteen. En nyt muista mainitsinko jo aikasemmin tällä viikolla (vai oliko se vaan siinä eilisessä sepustuksessa), että mulla on nyt neljättä tai viidettä päivää vuotanu ruskeeta tuhrua. Tasan kaks kertaa on aikasemmin ollu tällasta vuotoa, muttei koskaan näin runsaana. Ihan piti side laittaa.. :/ Vilaustakaan punasta ei oo kuitenkaan näkyny. Alavatsaa ja ristiselkää juilii menkkamaisesti, vaikka tädin pitäisi kunnioittaa vierailullaan vasta jouluaattona. En tiedä voiko tämä ovisvuotoakaan olla, kun tätä on jatkunut jo niin monta päivää.

Kyllä tässä nyt jokin mättää. Oon tosissaan huolissani ja ajattelinkin huomenna soittaa päivystykseen. Ongelmana vaan on - noloa myöntää - ettei mulla oo hajuakaan, mihin mun pitäis soittaa. No kai täältä netistä jokin numero löytyy. :)

Tää tiputtelu on kyllä saanu mut heittämään kaiken toivon tän kierron suhteen. Oviksen luulen kyllä tapahtuneen limojen ja lämpöjen nousun perusteella (ellei sekin sitten johdu jostain tulehduksesta tms.), mutta kun tää tiputtelu alkoi heti oletetun oviksen jälkeen, niin en kyllä tiedä mitä ajatella. Vaikka ovis oliskin tapahtunut ja munasolu jopa hedelmöittynyt, niin tuskin sillä on mitään mahdollisuuksia kiinnittyä. Toivottavasti täti ei kuitenkaan pilaa koko joulua. Pelottaa jo valmiiksi, mitä siitäkin tulee, sillä tarkoituksenamme on viettää joulua anoppilassa. Viime kierroissa oon ollut tosi maassa tädin saapuessa ja kyllä siinä sitten riittää sukulaisilla ihmettelemistä, jos meikäläinen kulkee tippa linssissä koko joulun. :/ Ei nimittäin olla kerrottu kenellekään mitään vauvahaaveistamme.

Pahoittelen, että nää mun viestit on viime aikoina ollut näin synkänsävyisiä, sitä vaan miettii pienessä päässään kaikenlaista ja välillä on pakko tyhjentää pahimpia paineita johonkin. Te arvoisat kanssakuumeilijat saatte sitten toimia likaämpärinä. :) Vaikka kyllä tuo mieskin oon saanut osansa. En taida nykyään olla kovin aurinkoista seuraa.

Koralli: Eikö sulla oo ollu noita tiputteluvuotoja enemmänkin? Mikä sulla on niiden syynä ollut? Vai onko sitä ees saatu selville?

AnniHelen@: En ole vielä käynyt minkään sortin tutkimuksissa. On kyllä jo korkea aika mennä.. En osaa vastata kysymykseesi noista antibiooteista, mutta oon kyllä sitä mieltä, että ylipäätään löytyy aivan liian vähän tutkimustietoa siitä miten eri lääkkeet vaikuttavat raskautumiseen. Siitä on kyllä mainittu, sopiiko jokin lääke raskausaikana käytettäväksi, mutta tosi harvoin on missään mainittu estääkö jokin lääkeaine mahdollisesti raskautumista. Mun mielestä jo buranapakkauksessa pitäisi lukea, ettei suositella käytettäväksi raskautta yritettäessä.

Hepuna: Kiva, kun pääsitte noin nopeasti tutkimuksiin. :) Saat ainakin rauhan itsellesi. Jospa mekin pian.. Kun nyt vaan sais sen ajanvarattua. :)

Plussatuulia teille kaikille,

Khaos, kp 17/25-30 yk 13

Vierailija
29/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tiputteluun ei ole löytynyt syytä. Epäilen ikäjutuksi. Progesteroniarvo on mitattu kahdesti, toisella kertaa tiputtelu alkoi seuraavana päivänä verikokeen ottamisesta. Tulos oli erinomainen (yli 50)

Voihan se olla silti jotain hormoniperäistä, varsinkin jos sulla ei ole ennen ollut tuollaista. Mulla tiputtelu alkoi ennen n. 10-11 päivää oviksesta, viimeksi alkoi 7 päivää oviksesta, sitä aiemmin ei ole tainnu koskaan alkaa.

Älä silti vielä luovuta, onhan pieni mahdollisuus vielä, että se oliski kiinnittymisvuotoa. Katsos tuota käyrää, jonka bongasin netistä, antaa toivoa sullekin:

http://ovusoft.com/ourtcoyf/gallery/gallerychart.asp?id=4579&typeid=14

Tsemppiä, nyt pakko mennä nukkumaan, hirvee väsy.

Plussatuulia kaikille!

Koralli73 kp 17/25-30 dpo2 yk18

Vierailija
30/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä! =) Nyt on onneksi jo tilanne rauhoittunut.

En sitten kauan maltanut pysyä poissa... :) Joka päivä kun täällä on käynyt, niin on niin tottunut tähän.

Kivasti on pakkasta tänään ja aurinkokin paistaa. Tulee vähän valoa tähän harmauteen.

ON:Minulla on kamalat oviskivut. :/ Alkoi jomottamaan jo kp 9/28 ja pahenee vaan. Nyt on kp 12/28. Huono olo jomotuksen takia, ei oikein ruokaakan saa alas. Mitäs ihmettä minun kropassa nyt tapahtuu??? Tänään testasin viimeisellä ovistikulla, niin tuli lähes yhtä vahvat viivat. Ovis ilmeisesti aikaisemmin? Joo, mutta en todellakaan aio ostaa lisää ovistikkuja ja mitään vauvanteko yritystäkään ei tässä kierrossa ole. Mutta näitä ovis- ym. asioita kuitenkin miettii. Mutta tällaista täällä. Tänään menen vähän katsomaan joululahjoja ettei jäisi taas viime tippaan. Niin ja jos saisi jotain ostettuakin. Olen jo kaksi kertaa käynyt enkä ole löyntänyt kun yhdet aamutossut. :D Puuh...

Viikonloppuja!! =) Ja kaikille plussaonnea!! =)

Vierailija
31/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin palstalla :)

Tunkeen itseni nyt tähän syyspinkkaan, vaikka epätodennäköistä tärppi tässäkuussa.

Laparoskopia tehtiin edellispäivänä, toinen munasarja+johdin lähti 10cm kolmiosaisen kystan takia. Mutta luojan kiitos toinen munasarja auki ja kunnossa kuten kohtukin (siellä epäiltiin myoomaa). Olo on yllättävän hyvä, toivon ettei tuu takapakkia...siis tulehduksia tai muuta.

Ovistesti näytti äsken plussaa ja jälkivuotoa riittää, harmituksen harmi. Yhdyntä sallittua vuodon loputtua ja PAKKO loppua huomenna *manailee* ;)

Terkkuja mut muistaville ja kaikille *bd* tietenkin!!!

Sori omanapainen viesti näin alkuun!

Tutti uutta intoa puhkuen, yk18 kp14/28-32---toivottavasti toimenpide ei muuta kiertoa kauheesti :/

Vierailija
32/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kuinka iso kysta sulla. Harmi, että menetit toisen munasarjan ja johtimen :( Mutta yhdelläkin pärjää ja se riittää raskautumiseen. Harmi, että nyt sulta menee menee ehkä ovis ohi. Pidän peukkuja, että jälkivuoto loppuu nopeasti. Mutta toisaalta ei kannata riskeerata mitään, ettei tule mitään tulehdusta.

Hyvä uutinen tuo, että toinen munanjohdin sulla auki ja toimiva! :) Ja että kohtu kunnossa. Siltä osin ei siis esteitä raskautumiselle.

Kovasti tsemppiä sulle ja kiva, kun palasit seuraamme :) Toivottavasti mennään kohta käsikynkkää odotuspuolelle. Olis jo meidänkin aika..

Vierailija
33/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöt on noussu riittävästi, joten olen varma, että ovis on tapahtunut, joko tapahtui viime ma tai ti. Lämpökäyrän mukaan ti, mutta eihän sitä tiedä nouseeko ne lämmöt välttämättä aina heti seuraavana aamuna, joten ovis saattoi olla aiemminkin. Joka tapauksessa tänään aloitan lugesteronit. Nostavat varmaan lämpökäyrän taas korkealle lähipäivinä ja aiheuttavat muutenkin olotilan, joka saa luulemaan, että tärppi on tapahtunut.

Vähän on olo taas skeptinen, miten se heitteleekin ihan häränpyllyä. Alkukierrosta oli mieletön tsemppi päällä, kun aloitin ekan clomikierron. Nyt on taas sellainen olo, että ei kai se nyt tärppää ku ei ennenkää ole tärpännyt. Hetkittäin jo käy mielessä ajatus, että ehkä meille ei koskaan tuukaan enempi lapsia. Yksi ainut lahja suotiin, mutta sitäkin arvokkaampi. Tässä on yritystä ollut niin kauan takana, että musta alkaa tuntua, ettei toista lasta koskaan tule. Hirveän epäuskoinen olo. Musta tuntuu, että jos se plussa joskus vielä testiin tulis, niin mä en varmaan ees uskois sitä. Sen verran on jo iskostunut alitajuntaan, että ei tää voi onnistua..

Tämmöisiä hivenen harmaita syvämietteitä..

No positiivista on se, että mies tulee reissusta tänään kotiin :) Pitäs tulla n. 1,5 h päästä!!!! Ja arvatkaa kellekä iski herpesrakkula huuleen just tänään...arghhh...ai että kun nainen on kauneimmillaan kun levittää paksun möhkäreen zovirax/vectavir-voidetta huuleen ;D Mulla ei ole moneen moneen kuukauteen tätä vaivaa ollut, nyt on ollu pari viikkoa flunssanpoikasta ja tää viikko hirveetä stressiä joten siitä se kai taas pukkas pintaan :I Tylsä vaiva. Paitsi jos johtus mahdollisesta raskaudesta... ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mitäs teille muille kuuluukaan?

Koralli73 kp 18/n.25-30 dpo 3 yk18

Vierailija
34/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORALLI: Voi kiitos *halaarutistaa*! Juu laitetaan sitten virtuaalikäsiraudat toisiimme jos ja KUN toinen ensin plussaa ;) Mielellään vaikka samaan aikaan tietysti! Tsemppaillaan, kyllä me tästä...sellanen fiilis on, pitkästä aikaa!

Tietääkö muuten joku, miten ovisasiat yhdellä munasarjalla menee...eli tuleeko mahdollinen o vaan joka toinen kk jos on tullakseen vai miten *pihalla*??

Vierailija
35/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä. Heitin jo kirveen kaivoon tän kierron suhteen, kun miestä ei alkuviikosta puuhailut kiinnostaneet.. Oviskipuja siis alkuviikosta oli. Limat tuli kuitenkin vasta loppuviikosta, joten olen tullut siihen tulokseen, että mulla on ne kivut siinä kasvuvaiheessa.. Eilen pupuilua taas, joten mahkuja vielä on. Eilen ja tänään ollu nippailuja oik. puolella.. Seuraavaan kiertoon kyllä varmaan hommaan ovistestejä, kun en oikein pääse muuten perille näistä tuntemuksista.

Mukava lukea viestejänne, kun alkaa monella olla ovis ohi ym.. Tsemppiä kovasti kaikille! Jospa meillä jokaisella olisi jouluna pieni ihmisen alku mukana..

Iiiik kp 20/29-34

Vierailija
36/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totaalinen väsymys iski eilen ja jatkuu tänään, mut milläs nukut kun pakko hoitaa murua. Mieskin on tän viikonlopun töissä. On ihan kuumeinen olo, mut ei edes lämpöilyä, ei flunssaoireita ei mitään. Vetää mielenkin ihan maahan, haluis vaan käpertyä sänkyyn.

Tutti: Hienoa, että se kysta on nyt hoidettu ja pääset taas tositoimiin. Ei ole omaa kokemusta vain yhdestä munasarjasta, mutta muistelisin lukeneeni, että ovulaatio tapahtuisi kuitenkin joka kuukausi siitä yhdestä munasarjasta. Jokos vuoto loppui....? =)

2poj@näiti: kiva, että asiat ovat selviämässä.

Hepuna: onhan se hyvä päästä heti tutkimuksiin, ja luomu- tai ei-luomuvauva, ei kai sillä väliä kuhan on vauva =)

Olikohan muuta kommentoitavaa?

Taidan lähteä murun kanssa päiväunille.

Väsähtänyt murunmamma kp 19/27-29

Vierailija
37/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alamme yrittämään syysvauvaa :) Mies on lämmennyt ajatuksella ja pillerit jäävät aloittamatta joten nyt odotan kuukautisia kuin kuuta nousevaa, on se hyvä joskus niitäkin odotella :D

Olo on ihan epätodellinen, kun on oikeasti mahdollisuus, että ensi syksynä meillä olisi pieni vauva. Ainahan sanotaan, että pitäisi pitää yksi luomukierto ennen yrityksen aloittamista, mutta noh... minä eikä mies tykkää käyttää kumia :p ja kun todennäköisyys, että heti pillereiden loputtua tärppäis taitaa olla aika pieni, mutta toiveissa on.

Nyt siis minä odottelen tätiä saapuvaksi, että saan alkaa laskemaan kiertopäiviä ja ootteleen ovista ja sitten sitä piinaavaa aikaa, millä sitä pystyy oleen testaamatta kun on vuoden kuumeillut ja vihdoin vauvalle on annettu lupa tulla :) IHANAA!!!

Vierailija
38/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairaslomalla pusken päin viikonlopun saloja.

Aluksi mietiessämme raskautta en ees ajatellu epäsäännöllistä kiertoa, koska ei siitä ennenkään ole haittaa ollut. Menkat on tullu sillon, ku on tulleet. Nyt tosissaan ryhtyy ottamaan päähän ajatus siitä, ettei edes tiedä milloin raskaustesti kannataisi tehdä. Uskoakseni on ihan hyvä mennä gynekologille (vaikka inhoankin terveyskeskuksen gynejä). Oon näiltä sivuilta saanut sellasen käsityksen, että ne näkevät siellä jopa mahdollisen ovulaation tms.? Mitäköhän mun kannattaisi pyytää niiden ottavan huomioon mua tutkiessaan?

Ja onko jollain kokemusta Helsingin Yths: n gynekologisista palveluista?

Aikas keskittyy vain minuun itseeni tämä teksti, anteeksi.

Toinen asia, jonka oon kokenu ärsyttäväksi, on seksin harrastaminen nyt, kun lasta yritetään saada aikaseksi. Siis siitä on mennyt tasan tarkkaan maku verrattuna aikaisempaan. Kai sillä on tekemistä sen kanssa, että yksi erittäin läheinen ihminen yrittää tulla raskaaksi ihan samaan aikaan. En todellakaan yritä kilpailuttaa tilannetta, mutta automaattisesti sitä ajattelee, että miten jaksaa seurata vierestä, jos toisella tärppää paljon nopeemmin. Kuulostaa varmaan tosi lapselliselta:( Mutta vauvakuume on tosi kova kummallakin, miehellä ja minulla. Miestäkin stressaa, sen huomaa erektio-ongelmista (joita ei ikinä ennen oo ollu, päinvastoin:)). Blaah ja blaah. En arvannu tän tällasta olevan:/

Onkos teitä monia, jotka aikovat jouluviikolla testailla?

Ja anteeksi vielä omanapaiset sepustukset, mutta jos jollakin on hyväksihavaittuja lapsenteko vinkkejä, niin antaa kuulua.

Niinhän se kompostikoplankin mukaan menee helposti, että " vauvantekohomma se on simppeli, siihin tarvitaan vain pimppi ja pippeli" ... hehheh

Vierailija
39/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noonapoona: Hauska! =D (tuo lauluvärssy) Enpä ollut kuullutkaan...

Minä olisin testailemassa jouluviikolla, mikäli kuukautiset sitten ovat myöhässä. Yritän olla ajattelematta (tiedätte varmaan miten hyvin se onnistuu...) asiaa hirveesti etukäteen, koska mielihän tekisi testata vaikka joka päivä ;)

Vierailija
40/49 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa oikein muutakaan kun netissä surffata...

Olisin kanssa jouluviikolla testaamassa, menkat alkais aattona, siis jos alkaa, eli aattona testailen jos on tarve. Toivottavasti saa nautittua joulusta vaikka menkat alkaiskin. Ja se plussahan kruunais koko juhlan. Oon kyl miettinyt ett jos aconeja tilais niin vois testaa jo aiemmin...saa nähdä saanko aikaiseksi.

Täällä kyseltiin yths:n gynekologisista palveluista, ite kävin joskus vuosia sitten ja ihan mukava ja hyvä gyne oli. Nykytilanteesta en sit tiiä. Ennen esikoisen yritystä kävin gynellä tsekkaamassa onko paikat kunnossa ja piti mennä nytkin, mut en oo saanu aikaiseksi. Oon todella aikaansaamaton ihminen =)

Mä ymmärrän ton kilpailutilanteen josta oonapoona puhuit. (toivottavasti meni nimimerkki oikein, en jaksa tarkastaa) Kukaan läheinen ei just nyt oo aloittamassa yritystä, mut mun sisko aloittelee ens vuoden puolella. Ja toivoisin ett raskautuisin ennen sitä... eihän sillä väliä, mutta kyllä kirpasis jos sisko heti tulis raskaaks ja ite olis vaikka kuinka monella yk:lla. Eipä silti, toivon kyllä siskolleni lasta koko sydämestäni ja toivon etteivät joutuis pitkään yrittämään.

Sellaista.

murunmamma