Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit

Vierailija
10.12.2007 |

Jos lapsenne tulee uskoon ennen rippikouluikää ja haluaa kasteen sekä mennä rippikouluun niin annatteko hänen mennä vai vaaditteko odottamaan täysi-ikäiseksi asti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskonasiat eivät kuulu noin suuressa määrin alaikäiselle. Hän saa olla vapaasti uskossa, mutta kasteelle ja konfirmoitavaksi hän voi mennä täysi-ikäisenä. Uskon, että siinä vaiheessa on paremmat edellytykset ymmärtää oikeasti mistä on kyse.

Vierailija
2/3 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaneet jopa kastaa lapsemme, vaikka itse emme kirkkoon kuulukaan.

Mitä tekee kirkko?

Aivan oikein, eihän huoli uutta seurakuntalaista, kun ei hänestä ole mitään tulojakaan... ! ;)

Lapsemme saa itse päättää kun on tarpeeksi kypsä siihen. Luulen tosin että hän ei tule ikinä liittymään kirkkoon.

Aika näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt tuskin on mahdollista ilman massiivista aivopesua kotona, joten en usko että sitä vaaraa on. Mutta muuten kuulun niihin ateisteihin joita uskonasiat ei kiinnosta lainkaan, joten kuulun kirkkoon edelleen ja mun mukula saa vapaasti mennä riparille. Itsekin kävin ja siellä oli ihan kivaa, vaikka ärsyttikin se opetus jo siinä iässä. Suurimmalle osalle riparin päätarkoitus on joka tapauksessa kuteminen ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi