Huoh, voitteko opettaa lapsillennne, että pari palaa vessapaperia riittää pepun pyyhkimiseen!
Meillä on aika monta kertaa viikossa esikoisen kaveri leikkimässä (ja meidän lapsi vuorostaan heillä) ja tuota lasta saa todellakin vahtia vessassa, vaikka onkin jo melko iso (täyttää tammikuussa 6v), koska muuten meillä olisi pönttö aina tukossa. SYY:Lapsi käyttää melkein puoli rullaa paperia, kun pyyhkii kakkapepun.
Ihmettelinkin ekan kerran, kun lapsi oli meillä (tutustuttiin tuohon perheeseen pari kuukautta sitten, kun kyseinen perhe muutti naapuriin), että miksi vessa oli tukossa, kun kyseinen lapsi oli käynyt vessassa. Syykin sitten selvisi, kun lapsi seuraavan kerran kävi vessassa ja satuin huomaamaan oven raosta kuinka paljon paperia tuo käytti.
Kommentit (32)
Itse olen neuvonut, että vetää välillä vessan ja jatkaa sitten taas pyyhkimistä. Kyllä se ajan kanssa oppii hieman vähemmälläkin pyyhkimään. Jos valitan paperin kulutuksesta niin sitten huutaa, että "tule sitten pyyhkimään, mä en osaa"! Meillä kuluu paperia vähintään yksi rulla/ päivä.
Ette halua että olette likaisia ja käytätte kilotolkulla paperia siksi?? Eikö teillä ole suihkua, jolla voisitte hanurinne pesaista? Ja opettaa saman tavan lapsillennekin? Sen jälkeen pari palaa paperia riittää.
Jos oikeasti haluatte varmistaa, ettei mitään jää, niin vesipesu on paras vaihtoehto. Ehkei tosin niin helppoa kovin pienille lapsille, mutta kun joku itsekin kertoi käyttävänsä paperia ties miten paljon... Epäekologista ja -hygieenistä.
Itse pyyhin ensin kerran (3palaa), sitten suihkutus puhtaaksi ja kuivaus (2-3palaa). Ja taatusti on puhdas.
Olen lisäksi sen verran lihava etten pienellä pytyllä noin vain pese takamustani, joten käytän sen "puoli rullaa".
Ps. Joku varmasti luulee tietävänsä että vatsani on löysällä siksi kun syön kaikkea paskaa (limu, sipsit, karkit, viinerit, roskaruoka), mutta tästä ei ole kyse. Lihoin alkujaan raskauden aikana syömällä kuin hullu perusruokaa, koska tuli huono olo jossei koko ajan mättänyt jotain. Ruokavalioni on nykyään kunnossa, mutta en pääse allergiatesteihin tms., koska oireeni eivät ole sen vakavampia.
Hätätilassa kostutan wc-paperin vaikka syljellä (joo, varmasti ällöä jonkun mielestä), mutta en voi kuvitellakaan pyyhkiväni pelkällä kuivalla paperilla. Mieluiten pesen käsisuihkulla ja olen ollut yllättynyt, että kaikki aikuiset eivät niin teekään.
Silloin täytyy sitten käyttää vain paperia. Ei ole kylläkään kovin kivaa, kun on tottunut pesemään pepun putipuhtaaksi..
Kyllä mäkin usein kotosalla huuhtaisen, mutta en tosiaan muualla. Yök muiden / yleisiä käsisuihkuja, ties mitä niissä on...toisekseen suihkuttelun kanssa vessareissu kestää mielestäni aika kauan.
Ja puhdasta on aina. Suihkutteluun käsisuihkulla menee muutama sekunti, vessapaperilla kuivataan ja ennen suihkutusta pyyhitään isoimmat pois. Jos ei ole käsisuihkua, vessaan otetaan esim pullo joka täytetään vedellä ja kaadetaan siitä.
Toiseksi en ymmärrä millaista vessapaperia te käytätte jos pytty menee tukkoon. Vessapaperihan liukenee vetteen niin ettei siitä jää mitään jäljelle.
omilla tuotteillaan (=pas%¤&/, tamppoonit tms.) Ja nyt sitten syyttää täällä siitä pientä lasta.
Kurjaa että maailmassa on tuollaisia ihmisiä. Miksi et itse voisi opastaa kiltisti lasta että ehkä hieman vähemmän paperia mutta älä nyt vaan mene sanomaan että meidän riku ja roosa pärjäävät kolmella palalla paperia aina.
Kyllä se ei oikeasti kuulu kenellekään kuinka monta palaa kukakin käyttää. Pääasia että käyttää.
ja jos 5 vuotias käyttää paljon paperia, ei se minua haittaa, on meillä vetänyt.
Aikuiset naiset, jotka käyttää puolirullaa pisutipan pyyhkimiseen ovat minusta ne "koulutettavat"