Kummilapsella kamala turvaistuin. Pitäisikö asiasta huomauttaa vanhemmille vai pitää turpansa kiinni
Kehuivat juuri saaneensa halvalla vauvalle turvaistuimen. Juu, ei ole ihmekkään kun ikää sillä on varmasti 10v.
Päälliskangas rikki, kiinnitetty pelkästään auton vöillä, samaan tapaan kuin kaukalot. Ihan löysässä.
Lisäksi tuettu tyynyllä jottei olisi niin pysty asento. Merkkikin ihan outo.
Hirvittää oikeasti että ne kuljettaa vauvaa noin. Meillä kuitenkin omilla lapsilla uudet istuimet mitkä kiinnitetään turvavöitten lisäksi tukijalalla ja kiristyremmillä.
Noh, onhan se hyvä että edes on istuin eikä ilman kuljeteta. Mutta voiko tuollainen viritys olla muka turvallinen?
Kommentit (4)
turvallisuuteen vaikuttaa vain istuimen kiinnitys. Jos vyöt ovat kunnolla, ja istuin on tarkoitettu vöillä kiinnitettäväksi, se on ihan turvallinen. Ruma voi olla, mutta se taas onkin eri juttu.
annelta olevassa turvakaukalossa, jonka oli supistanut sopivan kokoiseksi pyyherullilla. Samanen nainen vei lapsen heti äitiysloman loputtua hoitoon ja siellä kuulemma lapsi niin iloisesti konttaili hoitajia kohti. Pitihän nyt lasitiiltä saada ja keskoselle tekee hyvää ikäistensä seura.
Terkut vaan Marille.
jos suinkin jonkun tarpeeksi ystävällisen tavan keksii, voihan olla etteivät todellakaan tiedä näitä juttuja. Ite en tiennyt nuorena yhden lapsen äitinä :) kun ei ollu koskaan ollu omaa autoa ja sitte kun ekan auton sain niin sain myös sukulaiselta ikivanhan turvaistuimen. Olin siihen tosi tyytyväinen ja oon vasta myöhemmin tajunnut mikä karmea vauvansinko se oli suorastaan, hirvittää ihan mutta onneksi ei mitään sattunut silloin.
Tästä on tietoa saatavissa nykysin, mitkään viritykset ei ole turvallisia eikä millekään muoviosille taata vuosikausien kestävyyttä, luulen että toi 10 v. alkaa olla jo liian vanha.
Jos vain tahtoa löytyisi.
Varsinkin tuo tyyny viritys hirvittää.
t: ap