Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä junarataa suosittelette; Brio, Ikea, Biltema jne.?

10.12.2007 |

Brion junarataa ajateltiin alkaa keräilemään lapsille. Hinta on aika korkea, joten mietin myös näitä halvempia merkkejä.. Ovatko nuo halvemmat huonolaatuisia, kannattaako ostaa? Toivoisin että kestäisivät pidempään ja olen kyllä valmis satsaamaan laatuun. Kokemuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minulla ei ole muista kokemuksia, mutta itse haluan satsata hyvään laatuun, joten siksi Brio. Ja meillä on myös Plan Toysin parkkitalo, joten niiden osat käyvät yhteen, joten saamme rakennettua ison kaupungin, jossa kulkee sekä junat että autot.

Vierailija
2/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut lapselleni joululahjaksi KidsWoodin sarjaa, sarjan muut lelut ovat ainakin olleet hyvälaatuisia.

Ikean junaradasta olen kuullut sellaista huonoa, että raiteiden osien välissä on muovisia " nappuloita" jotka saattava irrota. En tiedä, onko Bilteman radassa sama homma.

Mutta se hyvä puoli noissa radoissa on, että raiteet ovat yhteensopivia. Eri merkkejä siis voi myös sekoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä ikeaa, biltemaa että brioa ja suosittelen kyllä tuota brioa.

Brion osat on tosi laadukkaita ja hyvin tehtyjä.

Meillä on bilteman osia mennyt ihan tavallisessa leikissä vähän rikki, muutama rataosa haljennut tai lähtenyt isompaa tikkua.

Lisäksi ikean ja bilteman osissa ne nupit jotka kiinnitetään toiseen rataosaan on muovisia ja ne on monista irtoillut.

Brion osat on kaikki säilyneet ehjinä, vaikka ekat osat on ostettu jo melkein 6 vuotta sitten!

Vierailija
4/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osia voi tosiaan käyttää keskenään, biltemaa, brioa ja ikeaa, mutta ne eivät ihan kauhean hyvin kyllä sovi. Siis noissa biltemassa ja ikeassa on muoviset nupit ja ne on brion osien koloihin väljiä ja rata saattaa jäädä siitä kohdin huonosti ja meillä ainakin paristoveturi suistuu usein raiteilta tämän takia. Ehkä pikkujuttu, mutta meidän 6v ja 4v muksuja se suututtaa leikeissä...

Vierailija
5/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien noiden merkkien junarataosat käyvät yhteen. Lisäksi yhteensopivia ovat ainakin Micki ja BR-lelujen oma merkki. Suosittelen ostamaan Briolta vain erikoisosia ja perusjutut halvempina.

Meillä ovat ainakin kaikki kestäneet todella hyvin merkistä riippumatta, meiltä löytyy osia noilta viideltä merkiltä.

Vierailija
6/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suosittelen (en millään nyt muista valmistajaa)!! Osat ovat kokonaan puisia ja käyvät todella hyvin yhteen Brion junaradan kanssa. Itse aina hieman karsastan noita ns. " halpamerkkejä" ja olen vältellyt ikean ja bilteman junarataa juuri noiden muovisten kiinnitysnuppien takia.

Ostin Lidlin junaradan todella edullisesti viime jouluna Lidlistä ja hienosti on leikit kestänyt =) Ainoastaan paketissa olleet kolme muovista nukkea olivat heikkoa tekoa ja heitin ne heti kättelyssä roskiin.

Muuten Briolla on kivoja lisäosia =)

Nekku

Vierailija
7/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua ainakin ärsyttää ne ikean muoviset osat... eivät mene helposti kiinni brion osiin ja meidän vajaa 3-v hermostuu niihin välillä.

Vierailija
8/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilteman ratapaloista suurin osa on kestänyt hyvin, mutta joukossa on ollut pari susikappaletta. Nämä ovat haljenneet heti alkuunsa. Vahinko ei ole ollut suuri, arviolta 2 kuudestakymmenestä, eli hintaansa nähden ihan käypiä. Junista yhdestä on savupiippu irronnut, liimattavissa kiinni.

Ikean paloista jotkut istuvat vaikeasti. Noita muoviosia myös vierastan.

Ostaisin Briolta junat ja erikoisosat ja Biltemalta perusratapaloja, tiettyjä risteyspaloja, haarautumia ja siltoja. BR-toysin junat ja radat myös ok.

Vierailija
9/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo meidän on ostettu 2001-2002

Vierailija
10/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummatkin kestäneet hyvin, tosin brion osat ovat pikkuveljeni vanhoja eli niillä on leikitty jo noin 15 vuotta! Saapa nähdä, vieläkö 15 vuoden päästä bilteman radalla leikitään. Mutta minä taas kaipaisin muutamaa sellaista muovillista ratapalaa, mistä saa irrotettua sen muovipalan, koska ainakin meillä joskus rataa ei saa kokoon, koska radan molemmissa päissä saattaa olla kaksi nuppia tai kaksi koloa, kun on yhdistellyt erilaisia rataosia biltemasta ja briosta. Olipahan sepostus! Joka tapauksessa ostan varmasti jatkossa erikoisempia juttuja briolta ja perusjuttuja biltemasta, vaikkakin brion paristoveturi hajosi heti alkuunsa!

Vierailija
11/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai joululahjaksi sen n. 50 ¿ hintaisen junaratapaketin Biltemasta, mihin kuuluu myös junia, autoja, busseja, rakennuksia, puita yms. Muistaakseni yksi juna on vähän hajonnut ja yhdestä junaradan palasta meni puomi rikki, kun poika astui vahingossa sen päälle. Muuten ovat kestäneet oikein hyvin, eikä ole mitään valittamista. Lisäksi meillä on miehen vanhoja Brion junaratoja ja itse ollaan ostettu muutama erikoisjuttu Biltemasta. Hyvin sopivat kaikki yhteen ja lapset tykkäävät tosta kovasti, kun on muutakin kuin pelkkä perusrata.

Vierailija
12/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin juuri keräämään BRIO:n junarataa, eikä se minusta kauhean kallis ole. Ostettiin aloitukseksi nimpparilahjaksi sellainen 8:n mutkapalan eläintarhapaketti, jossa vaunu+veturi ja pari eläintä, ja se maksoi Cittarilla n. 20 euroa. Nyt joulua odottelee vähän isompi paketti, josta saa kahdeksikon muotoisen radan + veturi + vaunu + eläimiä, ja se maksoi n. 30-40 euroa. Valikoima BRIO:n hyllyssä oli runsas. Maksaahan se jättipaketti, missä on isorata ja paljon tilpehööriä, aika paljon, mutta jos hiljalleen keräilee, niin riittää nuo pienemmätkin paketit! Seuraavana ois tiedossa pojan 2v synttärit joulun jälkeen, ja lahjaksi voisi ajatella taas jotain lisäpakettia, esim. junia tms.

Vierailija
13/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mytoys.de:n sivun, mutta varmasti niitä löytyy täältä Suomestakin. Jos linkki ei sattuisi toimimaan, laita hakuun Brio ja valitse Schienen.

Vierailija
14/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Br-lelusta hakemassa tuota Kids Wood -sarjaa olevia lisäosia ja kylläpä olivat kivan värikkäitä =) Meikäläisen silmää miellyttää enemmään tuo Kids Wood, kuin Brio. Hintakin on edullisempi tosiaan jonkin verran, mikä on hyvä pointti näin joulun alla, kun rahaa on lasten lahjoihin palanut muutenkin urakalla ;)

Vierailija
15/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja Brioa tuli meillekin synttärilahjana.

Mutta: Onkos nyt uusissa Brioissa hunompi laatu kun noissa vanhemmissa? Aika kultaa muistot, mutta ihan kun pikkuveljellä aikanaan ja nyttemmin veljen pojilla olisi parempia ratapaloja kun meillä??? =) Paloissa on melkoisesti liikkumavaraa ja samasta paketista tuli tosi tummia ja tosi vaaleita ratapaloja. Värisävy ei toki vaikuta kulkevuuteen, mutta ladattava juna on melkosen herkkä noissa koloissa ja stoppailee. Asiaan saattaa vaikuttaa se, että paketissa luki Made in China, vaikka just olin lukenut, että radat tehdään vielä Ruotsissa ja muut tilpehöörit Kiinassa.

Mutta ihan oikeasti, onko kukaan muu huomannut??? Siis jos on vaikka uutta ja vanhaa sarjaa?