MIes makaa sammuneena...
Että oikein hyvää isänpäivää vaan meidän perheelle.
En jaksa tätä enää... :(
Kommentit (43)
Joko mies lopettaa juomisen, tai sinä lopetat siitä nalkuttamisen. Tai sitten lähdet tuolliasesta suhteesta. Ei lapsi tee näitä päätöksiä. On todellista hölmöläisyyttä sanoa, että lapseni pelkää, että eroamme, koska mies juo liikaa ja siksi en lähde suhteesta. Etkö todella ole miettinyt asiaa yhtään pidemmälle?
henkinen painolasti aiheutuu siitä, että he pelkäävät eniten sitä, että äiti ja isä eroavat, eivät sitä, että heidän isänsä juo äidin mielestä alkoholia enemmän kuin on suotavaa. Pitäisikö tätä painolastia vähentää vai suurentaa? Ja millä keinoin?
mies kans just kysy että kuinka pettyny olisin jos hän lähtis ryyppäämään. nyt pidättelen täälä itkua, totta helvetisä oon pettyny jo siihen että mies edes kysyy. tietää että ollaan taaperon kanssa hänelle askarreltu ja hienot aamiasisuunnitelmat on, tosi pitkän kaavan mukaan. ja nyt mies suunnittelee heräävänsä krapulaisena kaverinsa luota isänpäiväaamuna, ei taida paljon arvostaa :(
tosi paha mieli :(
Kyllä mä alkoholistin tyttärenä todellakin tiedän mistä on kysymys. Onneksi mun äiti oli hyvä äiti eikä antanut meidän lasten enempää kärsiä isän takia, ja jätti tämän.
Oliko aggressiivinen ja väkivaltainen? Sammuiko sohvalle sinun nähtesi?
Minun lasteni isä ei juo lasten läsnäollessa, ei ole ikinä aggressiivinen eikä väkivaltainen (se olisi helpompi juttu, ero olisi tullut jo ensimmäisestä kerrasta), ei ole ikinä varsinaisesti ns. humalassa, juopahan vaan enemmän kuin olisi suositeltavaa (lasten mentyä nukkumaan). Miten perustelisin lapsille eroamme?
18, muttei ymmärrä miksi itken. eli huominen on pilalla joka tapauksessa
Ja miksi ihmeessä nalkutat tästä lastesi läsnäollessä?[/i.
Esimerkiksi. Ja lapset kuulevat kaikenlaista vaikka olisivat toisessa huoneessa tai kerroksessa sen puoleen... Ja aina ei väsyneenä jaksa hillitä kieltänsä. Esimerkiksi.
Ja miksi ihmeessä nalkutat tästä lastesi läsnäollessä?
asioita. Kaikkia tapauksia ei voi yhtäläistää, joten aika turha muille on suositella yhtään mitään toimenpiteitä ennen kuin on tietoa tarkkaan siitä mistä on kyse. Joten täältä tuskin kukaan alkoholistin puoliso tai läheinen saa asiantuntevia mielipiteitä, suosittelen lämpimästä ottamaan yhteyttä päihdealan asiantuntijoihin, Al-Anoniin, A-klinikkaan tms. Elämä on harvoin mustavalkoista.
Puhu rehellisesti, niin ymmärtää. Miehet ei ymmärrä koodikieltä ja itkua.
Tsemppiä!
Juoko siis ap:n vai kenen mies 5 olutta ja vaimo haluaisi, että joisi vain yhden? Miten voi haitata perhe-elämää, jos ei ole edes kännissä eikä juo lasten nähden? En ymmärrä.
siun on ihan turha huudella... kun et "tiedä", missä "asemassa" alkkiksen puolisot ovat...lapsineen tai ilman. järkisyillä on miullekin ihan selvää, mitä tässä pitää tehdä, mutta kun ne ei ole ne ainoat syyt... ulkopuolelta on hyvä osoitella...
mie oon nyt jo siinä vaiheessa, että kun vaan joskus saisin sen vuokra-asunnon, niin muuttoon lähtis tää karavaani. pelottaa hirveesti vaan tää talon kohtalo, tai lähinnä, saako tämän myytyä pois, kun taloustilanne on mitä on... kunhan vaan saisi "omat pois", niin miulle se riittäisi.
tsemppiä kaikille kohtalotovereille, tiiän, mitä joudutte kestämään! koetetaan jotenkinpäin huominen taistella läpi =)
Juoko siis ap:n vai kenen mies 5 olutta ja vaimo haluaisi, että joisi vain yhden? Miten voi haitata perhe-elämää, jos ei ole edes kännissä eikä juo lasten nähden? En ymmärrä.
niin ei varmaankaan ole juonut vain 5 olutta...
Täällä on nyt monen monta mielipidettä alkoholin liikakäytöstä ja alkoholismista, mutta haluampa vaan tuoda oman mielipiteeni esille.
Joku teistä kirjoitti näin: "Minun lasteni isä ei juo lasten läsnäollessa, ei ole ikinä aggressiivinen eikä väkivaltainen (se olisi helpompi juttu, ero olisi tullut jo ensimmäisestä kerrasta), ei ole ikinä varsinaisesti ns. humalassa, juopahan vaan enemmän kuin olisi suositeltavaa (lasten mentyä nukkumaan"
Jos kyse on vain siitä viidestä oluesta, niin oikeasti, relaa vähän. Mutta, jos on isommasta määrästä kyse ja sammuu aina sohvalle, niin voinpahan vaan ketoa, että oma isäni joi hyvin harvoin kotona, käytännössä vaan jouluna. Ei koskaan ollut väkivaltainen, ulospäin kaikki näytti "hyvältä". Mutta, sen huolen ja tuskan äidin olosta vaan vaistoaa ja se tarttuu lapseen. Lapsi tietää yllättävän paljon. En minäkään ikinä halunnut vanhempieni eroavan, ennen kuin olin 20v ja kärsinyt aivan liikaa...
Elämä ei todellakaan ole niin mustavalkoista. Asioilla on monta puolta ja monta mielipidettä. Lukekaa noita oikeita sivuja, lasinen lapsuus ym ja miettikää sitten onko teidän perheessä ongelmaa vai ei. Onko se ongelma korvien välissä vai liiassa nipottamisessa... vai ihan oikeasti alkoholismia.
Jaksamista teille kaikille ja toivottavasti teillä on hyvä isänpäivä, silti.
T:22
siun on ihan turha huudella... kun et "tiedä", missä "asemassa" alkkiksen puolisot ovat...lapsineen tai ilman. järkisyillä on miullekin ihan selvää, mitä tässä pitää tehdä, mutta kun ne ei ole ne ainoat syyt... ulkopuolelta on hyvä osoitella...
mie oon nyt jo siinä vaiheessa, että kun vaan joskus saisin sen vuokra-asunnon, niin muuttoon lähtis tää karavaani. pelottaa hirveesti vaan tää talon kohtalo, tai lähinnä, saako tämän myytyä pois, kun taloustilanne on mitä on... kunhan vaan saisi "omat pois", niin miulle se riittäisi.
tsemppiä kaikille kohtalotovereille, tiiän, mitä joudutte kestämään! koetetaan jotenkinpäin huominen taistella läpi =)
Voi, kyllä minä tiedän. Olen ollut naimisissa alkoholistin kanssa jo 2o vuotta....
Joopa joo.
Minun lasteni isä ei juo lasten läsnäollessa, ei ole ikinä aggressiivinen eikä väkivaltainen (se olisi helpompi juttu, ero olisi tullut jo ensimmäisestä kerrasta), ei ole ikinä varsinaisesti ns. humalassa, juopahan vaan enemmän kuin olisi suositeltavaa (lasten mentyä nukkumaan). Miten perustelisin lapsille eroamme?
Joopa joo.
Ainut mitä tuossa tilanteessa kannattaa tehdä on, että annat miehelle kaksi vaihtoehtoa. Eli joko hakeutuu hoitoon tai sitten teidän yhteinen taival on kuljettu loppuun. Jos sama tahti jatkuu, niin voin kokemuksesta sanoa, että se tulee vain pahenemaan. Älä sorru uskomaan tyhjiä lupauksia. Jos muutosta ei tule niin sittena pitää vain laittaa kova kovaa vastaan ja antaa miehelle kenkää.
Oma isäni on alkoholisti joka on luvannut satoja kertoja muuttua. Isäni alkoholismi alkoi kun olin kuusivuotias. Äitini uskoi isäni turhat lupaukset vuosikausia ja piti yllä täydellisen perheen kulissia, vaikka todellisuus oli jotain ihan muuta. Nykyään äitini harmittelee, että miksi hän ei uskalta nut ottaa eroa isästäni .
Tällä hetkellä olen 31-vuotias ja esikoistani odottaessani tein päätöksen, että en enää kanna harteilllani isäni ja äitini tragediaa. Sanoin suoraan, että en jaksa enää turhia lupauksia ja haluan omalle lapselleni elämän ilman "virtahepoa olohuoneessa".
Muutoksen aikaansaaminen ei tule olemaan helppoa, mutta jostain me naiset aina ammennetaan uutta voimaa ja uskoa huomiseen. Voimia sinulle ap!!! Tartu härkää sarvista ennenkuin se on liian myöhäistä.
ja rahattomuuteen jne jne.. Niiden kaikkien yhteissummana oli se spontaani lähtö. Ajattelin siinä sen verran, ettei meillä lasten kanssa voi koskaan mennä huonommin kuin silloinen tilanne oli.
se meidän elämä näin jälkeenpäin ajateltuna oli todella sairasta ja kaukana normaalista. Kun olen saanut nyt näkökulmaa ja etäisyyttä näen kaiken uusin silmin.
kuin haluaisit. Jos ei kuitenkaan siitä miksikään muutu?
Lapset eivät näe kun ovat jo nukkumassa jne..
Mikä sua siinä haittaa niin paljon että nalkutat lastesi kuullen miehen alkoholin käytöstä kun ei oo ikinä kännissä ollut!
Sinun nalkutuksestasi lapset ahdistuvat.
kuin haluaisit. Jos ei kuitenkaan siitä miksikään muutu?
Lapset eivät näe kun ovat jo nukkumassa jne..
Mikä sua siinä haittaa niin paljon että nalkutat lastesi kuullen miehen alkoholin käytöstä kun ei oo ikinä kännissä ollut!
niin asiat eivät todellakaan ole auvoisesti. Lapsi kärsii tilanteesta. Mutta on selvää, ettet halua tätä nähdä, joten se siitä.