Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~* Kesäheinien viikko 50 *~

10.12.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiin@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

heather, tyttö

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

Satell, poika

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

Sipsuli, (40+3); tyttö 3340 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]14.7.

[color=CD2990]mökkövantti; poika 4040 kg, 52 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin toivottamaan luomuvaaville onnea hampaasta! :) Ja Rialle tietysti myös! Meillä ei vielä hampaita näy, joten neiti nelonen sai pitää ennätyksensä meidän perheessä (oli 4kk ja risat, kun alaetuhampaat puhkesivat). Muille on tullut ekat naskalit vähän päälle 6kk:n iässä. Kuola kyllä meilläkin suorastaan tulvii välillä suusta :)

Ja Hauelle lohutuksena täältäkin, että meidän neito painoi 5kk:n neuvolassa 8750g ja oli 68 (ja millejä päälle)cm pitkä. Ensimmäistä kertaa oli painoa tullut alle kilo kuukaudessa, joten tasaantumaan päin on sentään painonnousu. Tosin tänä aamuna kotivaaka näytti jo 9kg ja se on ollut aika hyvin samaa mieltä neuvolan vaa' an kanssa :) Meillä ovat (nelosta lukuunottamatta, hän on meillä monessa asiassa oman tiensä kulkija :) ) kaikki olleet vauvoina " pulskia" . Kolmonen (poika) painoi jo 3kk:n iässä tasan 8kg :), syntymäpaino hänellä 3930g. Mutta kaikilta on sitten se vauvan pyöreys tosiaan ajan myötä karissut ja nykyään ovat mallia kastemato, eli pitkiä ja hoikkia :)

Istuttamisesta olen Senniinan kanssa samaa mieltä, eli jos selkä ei ole suorana, niin sitten on varmaan turha vielä istuttaa. Ja mä olen aina myös odotellut niitä suojaheijasteita, ennen kuin olen enempiä istumaan laittanut. Toki ollaan harjoiteltu vähän esim. syöttötuolissa tyyny selän takana. Mutta ei siis sitäkään liian aikaisin. Olisikohan se th tarkoittanut sitä, että lapsi siitä konttausasennosta yleensä pääsee helposti itse myös istuma-asentoon? Ja on silloin luonnollisestikin valmis istumaan :)

Ja nikin kanssa olen samaa mieltä tästä ajan nopeasti kulumisesta. Mä en meinaa millään tajuta, että meidän kesäheinät alkavat yksi toisensa jälkeen olla puolivuotiaita! Ja kun seuraavat 6kk on mennyt, niin monessa peheessä on jo kävelevä ja sanoja tapaileva taapero, nyyh täältäkin :) Meillä muuten iskällä on nyt juuri vauvakuumetta ilmassa, mutta mä en ihan vielä ainakaan taida olla samaa mieltä ;)

Monumentistakin oli tosiaan kiva kuulla! Mukavaa, että sielläkin elo on mallillaan :)

Jaha, nyt äitiä kaivataan, joten palailen taas myöhemmin.

Misti

Vierailija
22/37 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea Mistin ja Monumentin kuulumisia! Nyt ei kerkee muuta, kun ollaan taas lähdössä esikkoa vastaan koululle, palailemisiin...!

t.nikki+vaavi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Nikki ehti nostelemaan, kurkkasin tänne jo aikaisemmin mutta en ehtinyt kirjoitella. Onni simahti tänään ekoille päikkäreille jo klo 9 (?!?) ja nukkui 11.15 asti. Nyt on siis ehditty yhteen mennessä jo päikkäröinnin lisäksi tehdä mojovat kakat ja maistella palsternakkaa (joka oli tosi pahaa, t. Onni), nyt on Onsku mummin hoivissa ja minä... ööö... teen gradua täällä :D.

Onsku " istuu" jo tosi hyvin selkä suorana, sitä viime viikolla neuvolassa terkkakin ihmetteli. En siis varsinaisesti istuta (enkä vielä pitkään aikaan) mutta pidän välillä polvella niin, että Onnin jalat roikkuvat reiteni molemmin puolin. Ihan jäntevästi nököttää siinä, ei yhtään lysyssä, eikä lysähdäkään vaikka vähän pidempäänkin olisi. Istuma-asentoon en kuitenkaan aio vielä lykkiä, sitterissä " syödään" soseet ja maidot juodaan sylissä.

Minä olenkin varmaan ainoa, jonka mielestä aika ei liiku mihinkään :O. Kuten olen jo moneen kertaan päivitellyt, tämä aika tuntuu pikemminkin reilulta puolelta vuodelta kuin reilulta 4 kuukaudelta. Varmaan nämä fiilikset ovat siihen vaikuttaneet, muuta en keksi. Ja silloin alussa vasta aika menikin hitaasti, kun ekat 1,5 kuukautta nukuin noin 2 tuntia vuorokaudessa. Muistan että joskus jälkitarkastuksen aikaan suunnittelin ihan vakavissani, että alkaisin tehdä sitä gradua öisin kun en kuitenkaan nuku yhtään! Hoh hoi.

Ööh, olipas ikävää kuulla Senniina, että teillä vieläkin esikko heräilee... (Se ei varmaan lopu ikinä, koska sitten seuraavaksi on murrosikä kuten Allikin totesi, ja sitten valvotaan muista syistä?) No, tämä ainakin vahvistaa sitä ajatusta, että kakkonen saisi todellakin tulla ns. samoilla valvomisilla, ettei tarvitse valvoa 7+7 vuotta vaan pääsisi jotenkin nukkumaan edes vähän aikaisemmin... Nim. Minäkö väsynyt ;).

Totta Misti, eivät vain pojat ole kesäheinissä reippaan mittaisia, vaan teidän tyttösellänne oli myös niin pituutta kuin painoakin ihan hyväksi vastukseksi pojille, ja Sipsulin tyttökin 5-kuisena yli 8 kg. Vai vauvakuumetta teillä ilmassa, eiköhän se " vannomasi" kuutonen sitten joskus vielä tule ;)!

Vierailija
24/37 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkut taas kerhosta! Tänään askarreltiinkin joulujuttuja :0).

Tuntuu, että aina kun tänne kirjoitan, niin mulla on vaan asiaa esikoisesta!! On tuo Ria kyllä niin paljon helpompi kuin esikoinen ikinä.. Menee melkein toisella kädellä siinä sivussa hoitaminen ;0).

Mutta esikoisen kohdalla on nyt kyllä jotain hätänä... Kun tänäänkin kerhossa teki kahdet pissat housuun! Ja sitten on vielä se peukun imeminen... Kotona ei tee pissaa housuun ikinä, mutta esimerkiksi Tornion matkalla piti pitää koko ajan vaippaa...

Mä en ihan oikeasti tiedä, mitä tehdä! Soittaako neuvolaan, lekurille vai peräti jollekin lastenpsykiatrille, että voiko kyseessä olla vakavampikin turvattomuus tms ongelma... Huolestuttaa niin älyttömästi, etten saa enää öisin nukuttua...

Kun me ei miehen kanssa riidellä, ei ole suuria muutoksia tullut viime aikoina (paitsi tietysti 5kk sitten vauvan tulo...), eikä me huudeta tytölle eikä tietenkään lyödä eikä mitään sellaista. JOskus joutuu tietysti komentamaan, kun tekee jotain vaarallista.

Täytyykö mun oikeasti ruveta käyttämään vaippaa uudestaan aina kun lähdetään jonnekin? Tyttö oli kuitenkin neljä kuukautta ihan täysin päiväkuiva! Usein ei päikkäreilläkään tullut pissiä, vaikka vaippa laitettiinkin...

Kiitos kun sai purkaa...

heather

Vierailija
25/37 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon viela, etta oman mittauksen tuloksena Mimi olisi nyt 63cm. Eli ilmeisesti aika pieni joka suhteessa. Ymmarran sen, ettei mittausta neuvolassa niin usein harrasteta sen epatarkkuuden takia, mutta miten tuota painoa sitten voi muka kayralla seurata jos ei sita suhteuta pituuteen ollenkaan? Onhan ihan eria asia, onko tytto 63cm vai esim 69cm.

Ei teilla ole siella yhteisossa kerattyna kesaheinien pituuksia ja painoja mihinkaan taulukoksi? Lahinna kiinnostaisi tuo pituus, eli onko toi 63cm ihan tositosi-mini vai vaan vahan lyhyenlanta :)

Vierailija
26/37 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, paljonpas on tullut uusia kirjoittajia! Huippua! En ookkaan yhtään perillä mistään kun en oo käynyt niin pitkään aikaan, yhteisössäkin jäänyt tosi vähiin... Panu on ollut niin kipeenä, tuli rokotuksen kanssa yhtä aikaa tosi kipeeks, oli kuumeessa yli viikon ja mieletön räkätauti, saatiin penisiliinikuuri keuhkoputken tulehdukseen yms mukavaa. Ens torstaina tsekataan vasta korvat kun oli niin sitkeet vaikut että pitää vähän avittaa remo-waxilla.

Haukionkalalle sen verran painosta, että Panu tosiaan oli 5 kk neuvolassa 9530 g ja 70 cm :D Että onhan tuota makkaraa täälläkin. Turhaan ajattelet mitään ylipainoja tulevassa elämässä, itse oon ainakin ollut vielä pullerompi ja ihan normaalipainoinen olen ollut koko isomman ikäni. Ja lapsenakin siis. Mutta Panustakin näkee, että ei oo mikään siro rakenteeltaan muutenkaan, muistuttaa siis kovasti isäänsä joka on kuin mikäkin mörssäri..

Onnittelut hammastuneille! Niitä meillä edelleen odotellaan! Ikenet on kun pottupeltoa.

Mistin kanssa olen kyllä yhtälailla liikuttunut tästä meidän lasten kehityksestä, huomaa Panustakin että on vauva-aika jäämässä taa, seisoo kun tukee kaunaloista, istuu selkä suorana, askeltaakin, ihan hurjaa. Ja naureskelee kun isokin mies ja on aikamoinen.. Ihan hullua. Kohta puolivuotiaita!!

Meillä voi käydä sellainen juttu (älkää kivittäkö) että tässä jossain vaiheessa minä meen töihin kokonaan (nytkin töissä, mutta vaan satunnaisesti) jos saan yhden paikan, jossa tienaisin niin hyvin että se olisi jo meidän tulevaisuudelle merkityksellistä. (siis ei nyt mikään ihmeellinen teille " aikuisille" , heh, mutta meillä on pienet menot, ja etenkin tulot :D) Silloin mieheni jäisi kotiin Panun kanssa, ja tekisi sen kyllä tosi mielellään. Sitä voisi kokeilla jonkin aikaa. Mulle ideaali tilanne olis se, että saan välillä käydä töissä ja välillä olla kotona, eli vuoroteltais esim. puolivuosittain miehen kanssa. Noh, katsoo nytten.

Yritän olla ahkerampi palstailija, on niin ikävä teitä ja olette mahtava tukiryhmä <3 niisk.

-Pals

Vierailija
27/37 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hehkuttaa, että meidän " takarvin taneli" keksi kääntyä eilen komeassa 5kk 3vkon iässä. Kovasti on neiti menossa jo eteenpäinkin, jalkatyöskentely on jo hanskassa, mutta kädet huitoo ilmaa:-)

Nyt on vähän kiirusta, niin palailen toiste!

Vierailija
28/37 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pals: Mä menen myös töihin, jos radioasema vaan tarvii toimittajaa! Vuodenvaihteen jälkeen selviää enemmän, tai viimeistään keväällä... Mies käy iltakoulussa tavoitteena valmistua tradenomiksi, ja päivisin tekee nettisivuja tai on koneidenkorjauskierroksella. Eli tekee lähinnä keikkahommaa.

Sovittiin kesällä, että se menee töihin, kumpi ekana pääsee, ja toinen jää kotiin.

Alkaa meinaan olla aikasta tiukkaa talouden kanssa, vaikka mies keikkahommista ihan ok tienaakin.

Nyt olen itse tehnyt muutamia keikkoja paikallislehdelle, mutta voisi niitä hommia enemmänkin olla...

Tänään on tarkoitus mennä äidin luo yöksi, järjestellään muutetut tavarat paikoilleen. Vihdoin!! On ollut kyllä paljon huonoa onnea äidillä remontin aikana, kun putkimiehet ovat missanneet tapaamisia ja laittaneet hanoja ym väärin... Mutta jos nyt vihdoin saisi jotain järjestystä kaaokseen!!

heather

Vierailija
29/37 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha jengi on koossa taas - kiva, kun Pals ja Senniinakin jälleen remmissä mukana. Ikävä on ollut teitäkin, kun odottajissa olitte aivan kantavia jäseniä - kantavia tosiaan, hih =)

Palsile jaksuja tautien kanssa! Meillähän oli ihan sama juttu sen kolmen kuukauden eka piikin jälkeen. Vieläkin on enemmän ja vähemmän räkänen tää pikkuveikka, muttei kuumetta kuitenkaan, ettei kai mitään vakavampaa - tällä hetkellä... Lohtuna kuitenkin, ettei toka piikki aiheuttanut meillä enää mitään rokotusreaktioita - tosin annoin jo valmiiksi Panadolit illalla ennen yöunille menoa (terkan vinkistä).

Tassuille kanssa voimia ajan kulutukseen! Mäkin suunnilleen laskin esikoisen aikana päiviä työhön lähtöön, eikä yhtään tuntunut pahalta pistää kymppikuista hoitoon. Nyt on toisin; tuon koulukkaan kanssa aika kuluu vauhdilla, kun ekaluokkalaisen koulupäivä on niin lyhyt. Enkä tosiaan olisi jaksanut " valvoa putkeen" sitä pikkukakkosta - lataamoon olisin joutunut sillä menolla! Mutta jokainen tuntee itsensä ja omat voimavaransa parhaiten ja tekee omat ratkaisunsa sen pohjalta - mä olen tyytyväinen omiini! Muistan vannoneeni, että kun esikoinen teini-iässä nukkuu puoleen päivään, en varmasti mene herättelee - vannomatta paras kuitenkin, aika näyttäköön, miten sitten valvotaan/nukutaan...

Monumentille, että täällä meillä molempien poikain pituudet nelikuisina teidän luokkaa ja nyt viisi kuisina vasta 65 sentin pintaan, että ihan normaali se Mimin pituuskin on täältä Nikkilästä katsottuna... Nytpä on meidän ekaluokkalainen jo ihan normaalikokoinen, vaikka vauvaiän piirteli sitä -20%:n käyrää, itseasiassa luokansa pisimpiä!

Tässäpä tätä taas, olkapää kipeenä eli jatketaan jossain kohtaa. Mukavaa viikonloppua kaikki vauvakerholaiset!

Nikki ja kundit

Vierailija
30/37 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkas aamu, ihanaa! [b]Meralille[/b] onnittelut kääntymisestä, ja kohtahan hän näemmä jo ryömiikin!

[b]Monument[/b], yhteisössä olemme keränneet juu taulukkoon mittoja (kaikki halukkaat siis). Olet erittäin tervetullut sinne myös kirjoittelemaan! Osoitehan on http://groups.msn.com/Kesaheinat . Sinne jätät hakemuksen ja AJ taikka Ellu sen hyväksyy, ja eikun kirjoittelemaan. Sen verran paljastan porkkanana ;D, että teillä on Veruskan kanssa tosi saman kokoiset tyttöset. (Tuskin V pahastut? Eiväthän nämä ole mitään valtiosalaisuuksia kuitenkaan, ja useimmathan kertovat mitat sekä täällä että yhteisössä.) Veruskan tyty oli tosiaan 5 kk neuvolassa 5,7 kg ja pituutta 62,5 cm. Muut kesäheinävauvat ovat toistaiseksi olleet (kaikkien 5 kk mittoja ei vielä ole) välillä 65 cm - 70,6 cm. Onhan tuo vähän erikoista, että Englannissa ei pituus-paino-suhdetta seurata. Ehkäpä ajattelevat, ettei se ole vielä relevanttia, kun tämän ikäiset kuitenkin syövät mitä syövät, etteivät rupeaisi isompien vauvojen äidit laihduttamaan pienokaisiaan tai jotain? Kysäisepä joskus ihan piruuttasi, en usko että tuo on ainoa selitys, että mitat voivat heitellä. Tottahan toki ne voivat heittää puolikin senttiä per kerta mittaajasta riippuen, mutta vähintään suuntaa antavaa tietoa tulee kuitenkin kun säännöllisesti mitataan.

[B]Heatherille[/b] en ikävä kyllä keksi mitään neuvoa esikoisen pissavaivoihin. Voisitko soittaa vaikkapa neuvolaan, vaikkei nyt just olisi käyntejä tulossa niin eikös sieltä saa kysyä apua kuitenkin? Ja sinulle sekä [b]Palsille[/b] (josta oli ihanaa kuulla pitkästä aikaa!), jokainen tekee omat ratkaisunsa töiden suhteen ja jos teille on esim. taloudellisesti parempi, että isä on kotona eikä äiti, niin siitä vain! Ensinnäkään monissa maissa ei ole tällaista äitiyslomaa kuin täällä, ja teillä kuitenkin toinen vanhemmista on kotona, joten varmasti ei tarvitse murehtia.

Itse en kyllä töihinkään mitenkään hinkua, olen luvannut palata syyskuun alusta kun Onni olisi vuoden ja kuukauden. Nyt olen kuitenkin tullut katumapäälle ja haluaisin olla kotona vielä ainakin vuoden loppuun. Se ei todennäköisesti ole meille taloudellisesti mahdollista (selvitän vielä pankkilainavaihtoehtoa), miehen palkka on nimittäin vähän yli 1000 e kuussa joten jos minä olen kodinhoidontuella, saamme elää todella tiukasti (se tuki kun ei riitä edes asumiskustannuksiin). Siksi en ole vielä ottanut pomon kanssa puheeksi mahdollisuutta siirtää töihin paluuta. Käsittääkseni hoitovapaan ajankohtaa kuitenkin voi perustellusta syystä siirtää.

Niin että [b]Nikki[/b], vaikka aika tuntuukin pysähtyneen, töihin en kuitenkaan kaipaa :). Eikä sillä nyt niin väliä, kuluuko se aika vai ei, olen vain itsekseni ihmetellyt mistä tunne johtuu.

Vierailija
31/37 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää täälläkin nyt yrittää tulla käymään. Yhteisossä olen jonkin verran turissut enkä sitten ole tänne kerennyt. Joskus voin kirjoittaa yhtä viestiä muutaman tunninkin, kun teen välissä kaikkea. En ole mitään kovin lahjakasta kirjoittaja tyyppiä.

Koko asiaa täällä oltiin pohdittu ja Tassu jo oli kertonutkin meidän neidin 5kk painon ainakin. Tarkalleen 8060g ja pituus n. 69cm. Pituus ei ole välttämättä ihan tarkka, kun neiti oli niin hermostunut mittaus vaiheessa. Kukin täällä omilla käyrillä näyttää kasvavan hyvin. Meillä oli sen 5kk rokotuksen jälkeen parina iltana kuumetta 38-38,2. Vieläkin rokotus kohta koholla ja pienellä mustelmalla. Yot meillä nukutaan tällä hetkellä kovin vaihtelevasti.

Tuli nyt vähän omanapainen viesti, mutta palaan paremmalla aikaa lukemaan kaikki lukematta jääneet viestit ja sitten voin paremmin jotain kommentoidakin.

Sipsuli

Vierailija
32/37 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jo kakkossivulla.

Reilu viikko enää jouluun! Kortit on kirjoitettu mutta lähettämättä (mulla oli vanhoja 1 lk merkkejä vaikka kuinka niin käytän niitä enkä joulumerkkejä, siksi ei ollut kiirutta ehtiä siihen 14.12. mennessä). Lahjoista uupuu edelleen yksi. Pipareita en leivo :( koska meillä on niin kostea asunto, viime vuonna tehtiin piparitalo joka vääntyi ja romahti viikossa. Muita jouluruokia teen ensi viikonloppuna jos huvittaa, ollaan menossa ensi kertaa eläissämme (sitten lapsuusajan) valmiiseen pöytään aattona. Kotiin ajattelin jotain kuitenkin, kuten lanttulaatikkoa, johon olen itse ihan hulluna :O. Koristeet laitamme yleensä aattona ja ne pidetään loppiaiseen, paitsi ikkunavalot koko pimeimmän ajan. Nyt voi olla, että ripustelen tontut jo ensi viikonloppuna. Siivota en aio, paitsi normaalit viikkoimuroinnit - nyt ei ole aikaa, kun täytyy hyödyntää miehen vapaapäivät & anopin vierailu graduprojektiin. Siivoan sitten joskus :). Millaisia jouluvalmisteluita muilla?

Vierailija
33/37 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt hurahtanu tohon facebookiin,et kaikki ylimääränen aika on menny vanhojen kavereiden kanssa kuulumisien vaihtoon.:)

Tassuille jouluvalmisteluista. Meillä ei ihmeitä. Pipareita leivottu jo kerran ja viikolla joku ilta leivotaan jouluksi. Ens lauantaina tehdään piparkakkutalo ja kotikalja. Sunnuntaina siivotaan,koristellaan ja tuodaan kuusi tupaan,paistetaan kinkku ja tehdään rosolli.Laatikot lupas anoppi tehdä.Saadaan ne sit aattona matkaan,kun siellä kävästään. En ota mitään stressiä ja kaikki tehdään muksujen tahtiin:) Nyt ku on kotona päivät pitkät,ehtii jouluhommeleita tekee jo hyvis ajoin.Toisin oli töissä ollessa. Tää toka joulu,kun omassa huushollissa on jouluruoka. Yleensä käyty kans valmiiseen joulupöytään.

Nyt kutsuu Vili,joten poistun..

Vierailija
34/37 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille kommenteista painoon ja pituuteen liittyen. Taas voin olla rauhallisin mielin. Kummasti se huoli pienikokoisen vauvan hyvinvoinnista tuolla taka-alalla kummittelee aina valilla, vaikkei tytolla ole mitaan hataa.

Siis ma en KEHTAA tulla sinne yhteisoon, kun taa mun kirjoittelu on tyyliin neuvolakuulumiset kerran kuussa. Tuskinpa ryhdistayisin siella yhtaan taman enempaa...olisi tosin aivan mahtavaa nahda niita kuvia, ois hauskaa saada kaikille naille virtuaalivauvoille kasvot. Oma mielikuva mulla on paassa muodostunut teidan kaikkein aktiivisimpien kirjoittajien vauvoista: Onni on ihan selvasti saman nakoinen veijari kuin yhdessa telkkarimainoksessa, ja Alexinalla on pakko olla sellaiset suuret hammastyneen pyoreat vaaleansiniset silmat yms :)

Ai niin, Mimilla oli tuossa pari viikkoa sitten korvatulehdus, meni hienosti antibiooteilla ohi, eika sen kylkiaisena ollut sen suurempaa flunssaa. Varmuuuden vuoksi pidin valkosipulipussia sangyn jalkopaassa, tieda sitten auttoiko se, vai eiko flunssa ollut edes tuloillaankaan. Pappa-vainaa olisi mielissaan kun kuulisi etta vanhan kansan poppaskonstit on menneet nuorisolla jakeluun :)

Se on moro taas

Monument ja Mimi

Vierailija
35/37 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu vaan sinne yhteisöön. Säkin olet meidän kanssa niin pitkään täällä kirjoitellut, että olet ehdottoman tervetullut, vaikket hirveän paljon ehtisikään kirjoittelemaan.

Toki uusiakin ihmisiä on mukaan tullut, jotka eivät pinon alkuajoista ole kirjoittaneet, mutta olemme pitäneet sellaista ajatusta, ettei ihan " freeridereita" mukana pidetä, eli jos on useampi kuukausi kirjoittamatta ollenkaan niin sitten katsotaan uudelleen.

Mutta kuten sanottu, siellä ei todellakaan tarvitse aktiivisesti kirjoittaa, laittelee vaikka " vain" ne neuvolakuulumiset.

Joten laita ihmeessä hakemus sisään, hyväksyn sen toki samantien.

Nyt meidän herra on ollut hereillä kohta 3h, meni rytmit ihan sekaisin kun oltiin keskustassa pörräämässä. Stocka ja Kampin keskus on nyt sitten jouluun asti pannassa totaalisesti!!!!!

Nyt siis herra yökkipukuun kylvyn kautta ja unille.

Kaikille lauantainjatkoja toivotellen

-E-

Vierailija
36/37 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELLU: Teilläkin sanotaan yökkipuku!! Heh, meidäno esikoinen keksi sen yökkipuvun jostain.. Me miehen kanssa sanotaan yöpuku, mutta jotenkin siitä tuli sitten esikoisen suussa yökkipuku :0)!!

Meidän pikkuneiti lähti eilen ryömimään!!!!! Ryömi eteenpäin yhden matollisen verran, kunnes taisi olla niin hämmentynyt, että pääsi itku! Hassu tyttö. Tosi oudolta tuntuu (ja näyttää!!!), kun esikoinen ei koskaan ryöminyt. Lähti suoraan konttaamaan!

Mies lähti tunti sitten äitini kanssa Vantaalle IKEAlle.. toivottavasti ei ole huono keli ajella...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

heather

Vierailija
37/37 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika rikkonainen viime yö, joten veto on aikalailla veks. Ulkona olisi kyllä pitkästä aikaa aurinkoista, mutta ei taideta ehtiä valoisalla ulos, kun Onni nukkuu vielä ekoja päikkäreitään. Ajattelin kuitenkin, että tänään voisi jaksaa pienen lenkin tehdä.

Ja samat sanat Monumentille minulta kuin Ellultakin - yhteisössä on monenlaisia kirjoittajia, ja monenlaisia sinne mahtuu lisää. Monet käyvät kertomassa lähinnä omia kuulumisia, mikä on erittäin ok ja tervetullutta, kaikenlaisia viestejähän on kiva lukea. Enemmän hevijuuserit kuten esim. minä keskustelevat enemmän, mikä ei siis tarkoita, etteikö ns. omaa napaa saisi tarinoida, päinvastoin. Eli mukaan vain, ja muutkin jotka ette vielä ole!

Heatherille isot onnittelut, Ria jo keksinyt lähteä liikkeelle! Varo vaan, kohta siitä ryömimimisestä ei enää seuraa itku, vaan sitten mennään jo vaikka minne... ;) Allilla tosi hyvällä mallilla jouluvalmistelut, ihanaa kun jaksat laittaa. Onneksi meillä ei ole kuin yksi lapsi, ja hänkin liian nuori mistään mitään tajuamaan, koska minä en tosiaan tänä vuonna aio tehdä paljon mitään. Ensi vuonna on sitten varmaan jo ihan erilaista.