Vesirokko ohi yhdellä näppylällä? Kokemuksia?
Moikka!
meidän neidille ilmestyi lauantaina (huomasin ainakin silloin) vesikellomainen pallukka käsivarteen. Siis yksi kappale, muualla ei ollut eikä ole tullut. Kärttyinen neiti on ollut pari viikkoa (ainakin), kuumetta ei tietääkseni ole ollut.
Kysymys kuuluukin: onko kellään mennyt vesirokko ohi näin iisisti, ts. yhdellä rakkulalla? Voiko tämä edes olla vesirokkoa? Mikä muu, jos ei se?
Th katsoi palluraa neuvolassa, ei osannut sanoa. Kutsui toinen terkkarin paikalle, joka oli sitä mieltä, että vesirokko se on.
Mitä pienempi lapsi, sen iisimpi rokko kuulemma pitäisi olla.
Aika kummallista. Olisko kellään ollut vastaavanlaista tilannetta?Isoveli ei ole ainakaan vielä sairastunut, en tosin ole varma, onko hänkin vauvana sairastanut todella lievän vesirokon.
Kokemuksia, kiitti:)
sitruska ja muksut 5kk/2,5v
Kommentit (9)
Itselläni oli vauvana vesirokossa vain pari näppylää. Ilmeisesti siis oli vesirokkoa, koska en myöhemmin pikkuveljeni sairastaessa saanut enää tartuntaa. Eli voi mennä joillakin tosi helpolla tuo rokko.
Meijän 4kk ikäinen poju sairasti pari viikkoa sitten vesirokon, mutta paljon rajumpana. Näppylöitä oli ja paljon. Kysyin sitten neuvolalääkäriltä mielipidettä kuulemaani, että vesirokko voisi uusia, jos sen sairastaa alle 1v. Kuulemma voi, jos se tulee lievänä - tällöin vasta-aineita tautia vastaan ei ole ehtinyt kehittyä tms.
Mutta mahdollista myös se, että vesirokko ohi yhdellä näppylällä eikä enää ikinä uusi... tapauskohtaisia :)
Hallas ja jo parantunut rokkopoika
oli vastaavanlainen rokko 1,5-vuotiaana. Epäilemme vahvasti, että kyseessä oli vesirokko, mutta täyttä varmuutta ei ole. Poika on nyt 4-vuotias ja on ollut useasti alttiina vesirokkotartunnalle (esim. pojan hoitopaikassa KAIKKI lapset saivat tartunnan, kun se ensimmäiseen lapseen iski), muttei ole sairastunut. Eli me elämme siinä uskossa, että poika tosiaan vesirokkonsa tuolloin sairasti. Mielenkiintoista nähdä miten sitten käy, kun kuopus joskus vesirokon saa.
Olen itse sairastanut vesirokon 15-vuotiaana, joten muista kyllä miten kurja tauti se oli! Ei kyllä haittaisi, jos oma lapsi selviäisi siitä vain muutamalla rakolla ja viikon kuumeella/rähinällä.
meillä on 9v 4v ja 9kk pojat joilla oli kaikilla vuoronperää vesirokko.vanhimmalla oli näppyjä aivan sairaasti joka puolella jopa silmäluomissa ja keskimmäisellä muualla paitsi naamassa oli pari ja nuorimmalla oli tasan yksi kädessä.kenelläkään ei ollut kuumetta.nuorin saa luultavasti rokon vielä uudestaan,terkkari oli ainakin sitä mieltä.itse olen sairastanut rokon 2vuotiaana parilla näpyllä enkä ole uudelleen sitä sairastanut,onneksi!
Että minulla itselläni oli vesirokko päikkäri ikäisenä jotain 5-6-vuotiaana. Minulla oli yks tai kaks näppylää ja hyvä että vanhemmat oli huomannu ees niitä. Ei muistaakseni mitään muuta oireita, ei kuumetta ei mitään. Ja eihän tuo ole uusiutunut tähän päivään mennessä vaikka altistusta on kyllä ollut, kun olen töissä päiväkodissa. Nyt ikää 25v.
Uskon, että tuskin tulen rokkoa uudestaan saamaan.
Itse olen sairastanut 8-vuotiaana vesirokon 5:llä näpyllä ja 20 vuotiaana rajuna tautina.
samaa asiaa että voiko vesirokon sairastaa uudelleen ja vastas että ei voi.Sanoi kyllä et jos sairastaa lievänä niin voi tulla vanhempana vyöruusuna koska se on sama virus.
Äitini kertoman mukaan olen sairastanut itse ensin ihan pienenä lievän muutaman näpyn vesirokon. Ja n. 6-vuotiaana sitten uudestaan rajummin. Käsitykseni mukaan lastenlääkäri on todennut molemmat vesirokoiksi; kävin pienenä aina samalla yksityislääkärillä.
Toivottavasti teillä ei käy näin.
Tällälailla voi käydä. Olen tavannut työssäni monta jotka ovat todenneet, että mitä pienempi lapsi, sen pienemmät oireet. Myös siskontyttö sairasti 7kk vanhana vesirokon,kun isänsä sai aikuisiällään vesirokon, tyttö oli pienessä kuumeessa 2 pvää ja näkyvää näppylää ei ollenkaan. On nyt 7 vuotias ja ei ole tullut sen jälkeen rokkoa vaikka muut lapset sairastivat, eli kaipa se silloin vaavina meni=)