Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥UUTEEN VIIKKOON SYYS04♥

10.12.2007 |

Huomenta, hyvin väsynyttä. Mini herätti kymmeniä kertoja. Etuhampaat puskee läpi. Eihän se olekaan kuin puoli vuotta niitä kitissyt. Huoh. Nekku aamupalalla ja mä mietin, et mitä tänään tehdään. Nea olis halunnut kerhoon, mut huomenna vasta. Kauppaan pitäs mennä, mut märkä puisto ei houkuta. Illalla oli kaverit kylässä ja ilta meni joutuisasti. Olin niin väsynyt, et kaupoille ei jaksettu lähteä. Koko eilisen sinnittelin sen väsymyksen kanssa, olin pahalla tuulella, pää kireänä ja lopulta tuli itku, tuntui ettei jaksa jäsentäkään liikuttaa. Sitten tuli suru siitä, että en olen niin kiukkuinen, huonotuulinen äiti tän kamalan unenpuutteen takia. Tuli katkeruus siitä, että tää on jatkunut vaikka kuin kauan ja loppua ei näy. Voisin lähettää lääkäripalstalle kysymyksen, kuinka kauan pää kestää räjähtämättä, kun unipätkät on 5min-1tunnin välillä..

Jatu, kiva kauppareissu..

Ynis, miesten unentarve tuntuu olevan usein uskomaton.. Kyllä se suututtaa toisinaan, kun omat unet olemattomia..

Nekku haluaa piirtää hopeatussilla, mentävä..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, onko mitään lääkettä mikä auttais hammaskipuihin? Jos helpottais öitä. Toivottavasti hampaat tulee jo läpi eikä aiheuta kovin pitkään kärsimystä enää!

Mulla kesti illalla nukahtaa, mutta onneksi aamulla nukahdin uudelleen kämpän hiljennyttyä. En edes tiennyt, että mies olikin tullut takasin kotiin tekemään töitä. Nousin vähän vaille kymmenen vasta ylös!

Nyt tuntuu, etten osaa tehdä mitään, kun mies on kotona ja muutenkin aikaa on vaan muutama tunti taas. Iltapäivällä on esikoisen juttuja jälleen. Olin senkin unohtanut ja luulin, että saan koko päivän touhuta täällä itsekseni. Huomenna vika sairaslomapäivä.

T: Ynis

Vierailija
2/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kailottaa palveripuheluita vieressä, en osaa tehdä mitään. Päiväkotiin sain joulukortin tulostettua ja äsken hain varastosta joulukoristelaatikon. Mutta muuten lyö tyhjää koko ajan. Toisaalta, tunnin päästä pitää olla jo menossa taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tärkeää asiaa:

1. Ee tahtoo lääkärin tarvikkeet (miesmäisesti)

2. Olen marttojen jäsen.

sokerina pohjalla, osaan taas nukkua omassakin kodissa :)

Mari ja pojat

Vierailija
4/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi olemassa Anti-martta-liitto, voisin päästä siihen. Onnistuin äsken, Neitin hyvällä avustuksella tosin, pilaamaan kaksi ihanaa hedelmäistä joulukakkua... Uunissa kohosivat oikein ihanan mallikkaasti, ja kun selkäni käänsin, Neiti oli roikkumassa uunin luukussa (onneksi oli lapsilukossa, mutta kuitenkin). Sai sen verran raotettua luukkua, että lätsäys kävi ja molemmat kakut läsähtivät... Itkuhan siinä pääsi molemmilla, kun ensin karjaisin Neitille, kun säikähdin, että polttaa itsensä ja sitten kun huomasin, miten kakuille kävi, niin itkin itsekin... Nooh, nyt on kuitenkin yksi kakku ja piparit paistettuna.

Parina päivänä olen yrittänyt tehdä jouluostoksia. T saa joululahjaksi sellaisen oranssin nosturin, pattereilla toimiva. Neiti saa sellaisen FB:n keittiön ja esikoiselle paketista löytyy uusi Simpsonit pleikkaripeli ja uudet kyynärpääsuojat jääkiekkoon. Mies saa partakoneen ja koirille ostin sellaisia puruluita, jotka mainoksen perusteella raikastaa niiden hengitystä :) Uskoo ken tahtoo... ;)

Ylihuomenna päiväkodissa pikkujoulu ja yhteinen askartelutuokio. Kerrankin pääsen mukaan, kun on vapaata.

Huomenna mennään hakemaan minun sedän luota joulukuusi. Joka jouluinen perinne, että mennään metsään ja kaadetaan kuusi sieltä itse. :)

Voisin heittää palstalle kysymyksen, miten äiti jaksaa, mistä äidille omaa aikaa? Miten yhdistää kolmivuorotyö ja pienet lapset?

Mies leipoo sämpylöitä uudella joululahjalla, käytiin ostamassa Gigantista tänään sellainen Kenwoodin iso yleiskone. Saatiin molempien vanhemmilta rahaa siihen joululahjaksi. En olisi muuten sellaista raskinut ostaa, hinta 400 euroa. Jospa minä sen avulla opin Ihan Oikeaksi Marjataksi...

Nyt syömään uunituoreita sämpylöitä.

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
5/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää olin töistä kotona puol2 aikaan ja läksin pikajuoksulle Itikseen,sain aika monta juttua ja typyn olin hakemassa 10yli3 :-) Mun täytyy hakea se 3pintaa jos vaan pystyn,joku sisäinen pakko :-/ Itiksessa oli äiteja ja vauvoja...voi haikeus!Tuli niin sellanen olo et en taho olla töissä,tahon täällä vaan kärrytellä.Enkelin teksti palautti maanpinnalle :-( Voimia,ystävä!

Kuulin tänään et naapuriystävä saa vauvan kesällä...haikeus taas!

Tässä työntohinassa ei ole ollut aikaa koko vauvakuumeelle,mut kyl se vaan aina nousee pintaa.

Juu.ei tule marttaa minusta,enkä ole sitä tyyppiäkään mutta tämän päivän saavutuksesta ylpeä!Töissä leivoin lasten kanssa piparit ja silti illalla jaksoin tehdä Enkelin suklaakeksejä.Huomenna haen glögipullot.Ja joulujuhla on vasta torstaina..kerrankin en väsää viimeminuutilla paketteja hoitajille.

Joka välissä olen ollut puhelimessa ja hoitanut pojan kaverisotkuja-huokaus!tunti myös istuttiin naapurissa ja mietittiin...

Odotan miestä kotiin treeneistä.Tuo mulle uuden puhelimen.Se oli jokapaikasta loppu ni ihan vartavasten kävi sen mulle hakemasta mistä sai :-) Ihana mies :-)

Nukkusko lapset...ainaki on hiljasta :-)

jatu

Vierailija
6/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sais pitkästä aikaa kirjoitettua. Kone on ollut huollossa ja tää netti ei halua toimia wlanin kautta. Ja koko ajan tuntuu olevan menoa jonnekkin, ei aika tunnu mihinkään riittävän.

Kaikkea piti kommentoida mutta en taas muista mitä. Tulee aika omanapainen teksti.

Huomenna on 8.00 aamulla veetin päiväkodissa joulujuhla. Mieskin pääsee mukaan. Onneksi hänellä on reilu pomo joka antaa lasten takia olla poissa. Veetille piti nyt illalla käysä tonttulakki hakemassa, en löytänyt edellis vuosien lakkeja. Ei vaan meinannut Veetille mikään tonttulakki kelvata. Saa nähdä miten saan lapset aamulla heräämään, Venla taas nukkuis vaikka 11.00 asti jos vaan sais.

Pikku koiruus sai tänään ensimmäiset rokotukset. Se on ihan riiviö. Syö seiniä ja listoja. Suostuu käymään ulkona vain pissalla ja kakalla, sen jälkeen lyö liinat kiinni ja ei liiku senttiäkään. On tottunut että aina kannetaan sitä kaikkialle. Tänään sain sitä kantaa pitkän matkaa ja yrittää samalla työntää venlan rattaita. Mutta silti koiruus on niin ihana.

Ei oo yhtään joulu olo. Ulkona niin korjan synkkää ja likaista. Tulisipas lunta. Veeti tivasi koko auto matkan jumbosta kotiin että pitää tulla lunta. Ja äidin pitää tuoda lunta. Siinä sit koitin selittää ettei äiti voi lunta tuoda.

Nyt suihkuun.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
7/37 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, löytyykö teillä Pronaxen mikstuuraa lääkekaapista? Jollei löydy, niin siihen kannattaa hommata resepti.

Mimmun kysymystä pitkään tykönään pohtineena. Vuorotyötä tekevälle äidille ei löydy omaa aikaa. Ei ainakaan meidän huushollissa. Lapset laitetaan nukkumaan klo 21. Aika tämän jälkeen on tätä ns. omaa aikaa. Lasten nukkumaan menon jälkeen en tee kotitöitä, vaan lorvin ja joskus harvoin ymmärrän mennä jopa ajoissa nukkumaan. Tilanteen hyväksyminen auttaa tilanteen sietämiseen. Näin ainakin itselleni vakuutan...

Lila75

Vierailija
9/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhopäivä Nekulla. Mä suuntaan Minin ja kaverin kans kaupungilla käymään. Kamala yö takana..

Lila ja Ynis, ei auta Panadol eikä Pronaxen..yöt ihan samanlaisia niiden kanssa. Mini ulvahtelee unissaan ja parahtaa välillä itkuun ja saan ravata kymmeniä kertoja sängyn luona..

Jatu, voi että niitä pojan kaverijuttuja.. Minkä puhelimen sait? :)

Mimmu, itku ois mullakin tullut niiden kakkujen kanssa.. Onnea uuteen Marjatan uraan! :)

Mut nyt aamutoimia jatkamaan..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
10/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pitäisi olla jo menossa ovesta ulos ja oikealle, mutta pikaisesti kirjoitan, ettei aivan jäisi.

Jos ei minustakaan kovin super-marjattaa saa, niin ei myöskään sisustussuunnittelijaa. Tämä kuulostaa oikeasti ihan typerälle, mutta tämä on tavattoman vaikeaa, siis maalien, lakkojen, laattojen valitseminen...nimenomaan niiden oikeiden värien. Viime yönä puoliltaöin meillä lakattiin juuriharjaa, kun mulle iski paniikki että portaiden lakka on väärää sävyä...;) Onneksi mieheni on varsin ymmärtäväinen ja hyvähermoinen, ei ollut kovin halpaa lakkaa. Mutta kyllä se sitten menetteli....:D. Meilläkin menee vessa/kylppäri aika lailla uusiin puihin, tänään pitäisi laatat hakea. Muutoin remppa edistyy vauhdilla kun on hyvät tekijät, mutta paljon huolehdittavaa jää itsellekin. Kun meidän perheessäkään tätä ylimääräistä aikaa ei niin hirveästi ole, niin vähän jo väsyttää .

Motti on jostain syystä, vai kaikista näistä ympärillä olevista, käsittömättömän kiukkuinen. Yhteinen aikamme on yhtä huutoa:( Ja pelkää aivan kaikkea, eikä nuku öisin ei päivin. Raukka. Kysymykseni kuuluukin minne tahansa: Kuinka auttaisin lastani voimaan paremmin?

Joulutohinaa meillä ei ole, joulurauhaa sen verran kuin remppa, työt, opiskelu antaa myöten. Kaikki on valmista ja ruoista en ota paniikkia, se vähä mitä laatikoita esim. syödään, kelpaa ihan kaupasta. Viime viikonloppuna vähän leivottiin Motin kanssa ja lahjat sekä kortit jo on. Lähinnä " valmisteluihin" kuuluu kahdesta tentistä läpipääsy, plääh, ei meinaa millään olla lukemiseen aikaa.

Mutta nyt menen, etten myöhästy.

Voikaa kaikki paremmin!:)

Aavis ja ihanat miehet

Vierailija
11/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas sorvin ääressä töissä. Mitenhän sitä taas sopeutuu näin pitkän ajan jälkeen, kääk.

Nukuin taas kämpän hiljennyttyä ja nyt olen oikeastaan vielä vaiheessa aamutoimien kanssa. Paljon ois tekemistä, mutta saa nähdä saanko aikaiseksi. Housuja on lyhennettävänä ja sen olen päättänyt saada tehtyä. On sitten mitä laittaa päällensä töihin taas:)

Huomenna pitäis töiden jälkeen vielä hakea Sellosta joulukortit. Tilasin netistä, mutta silleen, että noudetaan itse. Ensi viikolla saan kalenterit jotka myös sain viimein eilen tilattua.

Heti to-pe jään yh:ksi taas. Tympii, että miehellä pitää heti olla matka, kun minä pääsen takasin töihin.

Nyt lähden tekemään jotain, vaikka vaan löhöilemään sohvalle. Pitää myös nauttia vikasta vapaapäivästä:)

Vierailija
12/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että oisin myös ihan stressaantunut remonttihommista. Meillä kylppäri ja vessa mielessä, mutta saa nähdä milloin saadaan remontoitua. Jokin käsitys on väreistä, mutta se onkin eri asia, kun lähtee tonne väriviidakkoon niitä valitsemaan. Enhän ole saanut valittua edes syyslapsosen huoneeseen seinäväriä:)

Keittiöremontista en ehkä senkään takia edes haaveile, ettei ole käsitystäkään millaisen siitä haluaisi:)

Eli tsemppiä valintoihin!

Vierailija
13/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toista päivää Typyn kanssa kotosalla. Typy oli anopin hoidossa viikonloppuna ja heti nousi korkea kuume. Viimeksi vuosi sitten joulouaatonaattona oli anopin hoidossa ja silloin iski korvatulehdus kumpaankin korvaan. En taida enää uskaltaa antaa anopin hoitoon...

Anoppi oli myös omatoimisesti leikannut Typyn hiuksia. Harmitti, kun juuri Typy on alkanut hyväksyä hiusnauhat ja pompulat ja oli hauskannäköinen, kun oli saparot tai letit, niin nyt on taas niin lyhyt poikatukka, ettei pitkään aikaan saa hiuksia kiinni.

Suurempiakin harmistuksia on, mutta keksinkö mitään positiivisempaa kirjoitettavaa...

Hauskaa, että Mari on löytänyt unenlahjat myös kotona!

Mimmulle onnea Marjattatielle!

Juuri herätessä suunniteltiin, että pitäisikö tänään tehdä pari kuivakakkua ja sämpylöitä. Typy tykkää leipomisesta, eikä äippää huvittaisi käydä tänäänkään ruokakaupassa, joten sämpylät olisivat oiva lisä kaapista löytyvän näkkärin seuraksi.

Päiväkotiväelle en ole minäkään vielä saanut aikaan joululahjaa. Typyhän vasta vaihtoi isompien ryhmään eikä vielä ihan tunne porukkaa omakseen. Ryhmän ope ja yksi hoitajista ovat mukavia, mutta kaksi vanhempaa tätiä eivät... Pienten puolella kaikki olivat ihan ok. Harmillisesti vielä yksi Typyn suosikkitäti vaihtoi syksyllä isojen puolelta pienten puolelle, kun henkilöstöpulan takia päiväkodissa olivat ihan pulassa lyhytaikaisten sijaisten ym. ongelmien kanssa.

Onneksi vuosi sitten ei ollut päiväkotiongelmia! Osana syytä on kyllä kaupungin politiikka päiväkotien hallinnollisista yhdistämisistä - sen vuoksi kaksi hyvää tyyppiä lähti meidän päiväkodista.

No niin, paasauksen sijasta lähden seuralaiseksi rakentamaan legoilla.

Keilin

Vierailija
14/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä makeaa teette jouluksi? Tuli Keilinin kakuista mieleen:)

Meillä ei kauheasti makeaa ole, paitsi suklaata kyllä. Jälkkäriksi usein suklaakakku. Torttuja ja pipareita on, mutta ne ei ole kauheasti suosiossa kuitenkaan. Mies tykkää tortuista, muut ei. Pullat ja kuivakakut jää väliin, kun tosiaan noita makeita leivonnaisia menee niin vähän. Torttuja ja pipareita teen, koska " ne kuuluu jouluun" .

T: Ynis (nälkäisenä)

Vierailija
15/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä saanut paljon jo aikaankin...nyt kahvilla ja sitten äkkiä ehdin lukea tunnin tenttiin.

Voi surkeus Keilinin Typyn tukkaa. Minä olen tarkka Motin hiuksista, välillä olen yrittänyt itse ja monet kerrat olen itkenyt (jep, jep;)) kampaajan käsittelyn jälkeen. Nyt vihdoin ja viimein oma kampaajani ymmärsi että lapsen hiuksia ei aina tarvitse kyniä. Siispä minulla ei olisi kovin hyvin ymmärrys riittänyt. Nopeaa hiusten kasvua!

Ynksy; minä aina ennen kuvittelin, että sitten kun saa oikein valita alusta pitäen, niin on ihanaa...mutta välillä olen ollut liian arka, niin että väri ei näy missään, välillä maalari ymmärsi väärin ja tulos oli hiukan eri mitä halusin ja ja...Tässä nykyisessä talossa maalasimme keittiön kaapit ja sitä väriä inhosin jo muutaman kuukauden päästä ja muistatte ehkä parin vuoden takaisin vessan maalaukseni. Innostuin ja vessasta tuli todella paljon villimpi kuin halusin. Eihän tässä ole kysymys vakavista asioista, mutta kallista on, enkä halua inhota jotain muutaman kk:n päästä.

Tänään laatat löytyivät helpolla. Olin kaupungissa hoitamassa asioita ja tehtiin miehen kanssa pikaiset treffit Prismaan syömään ja sieltä löytyi juuri sopivat laatat kymmenessä minuutissa. Tosin talolla odotti putkimiehen inha tieto, että putket pitää vaihtaa...Kertoi muuten Pile, että niiden hinta on noussut 100%:lla vuodessa.

Ynksyn G: Emme myöskään kaipaa kovin paljoa makeaa jouluksi. Mulle ei edes joulusuklaat kovin maistu, mies taas tryffelisuklaarasian syö muttei mitään muita herkkuja. Siispä leivoin vierasvaraksi pullaa ja torttuja ihan pelkästä leipomisen ilosta, Motille pullaa ja kuivakakkua. Piparit ostan kaupasta eikä niitäkään paljoa mene. Sitä suklaakakkua voisi harkita jos tulee vieraita, pelkästään omalle väelle ei Kuivakakuista emme pidä.

Hoitoon viemme lahjaksi läpinäkyviin uunipusseihin sievästi pakattuina Marimekon servettejä, kynttilät ja pelkistetyn, kauniin enkelin, jonka voi laittaa kuuseen tai ikkunaan. Sitten kortti Motin kuvalla.(Niin siis kaikki samassa pussissa ja jokaiselle hoitajalle sellainen, koristelin ne sisalilla ja kauniilla nauhalla.) Tänä vuonna muuten tilasin kalenterit niin, että kirjoitin tekstiksi runonpätkän ja valikoin hiukan erikoisempia kuvia. Tuli mielestäni tosi kivat, yhden otin kotiinkin.

Kortta kekoon Ystävät!:)

Aavis-lörppö

Vierailija
16/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tän asunnon seinien kanssa aikoinaan silleen, että toista kerrosta varten piti hakea lisää maalia ja minä otinkin asteen tummempaa sävyä (kermanvalkoista) vahingossa. Siinä kävi kuitenkin iloisesti niin, että se sävy olikin paljon parempi. Ollaan edelleen tyytyväisiä, vaikkei mikään räväkkä väri olekaan. Keittiön syvennyksen väri oli huikea veto meiltä, mutta ollaan edelleen tosi tyytyväisiä. Tyttöjen huonekin on ok, vaaleankeltainen. Nyt vaan haluaisin vaaleanruskeat seinät syysneidin huoneeseen, muttei löydy sopivaa sävyä. Työkaverilla on parin tuhannen värin värikartta, täytyy joskus katella siitä.

Meillä on ollut perheet kylässä jouluna, joten kakusta menee ainakin puolet kerralla. En minäkään ehkä omalle perheelle viittis. Nyt saattaa tullakin taas joulu, että molempien perheet on myös syömässä meillä. Mun vanhemmat ja veli on pari kertaa käyneet iltapäivällä ja syöneet vanhempien luona, mutta nyt ovat evakkokämpässä remontin takia eikä kuulemma oikein innosta joulu siellä.

Menen lyhentämään housuja, kun aikaisemmin sain vaan ompelukoneen esille:) Kohta pitää hakea lapsetkin...

Vierailija
17/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nimittäin kertoa, että tän sairasloman aikana mun paino on tippunut 2-3kg. Ekaa kertaa painoin tänään alle 60kg varmaan imetyksen lopetuksen jälkeen. Tällä kertaa ei siis ole sen suhteen paniikkia joulun mässäilyjen suhteen, että huolestuttais ylenpalttinen paisuminen. Tietty mielelläni pitäisin kilot pois, joten en tarkota, että pitäis takasin kaikki syödä. Lähinnä ei tarvi pelätä, että paisun uusiin ennätyslukemiin (toivottavasti).

Vierailija
18/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Burana 200mg ½tabl. max 2krt vuorokaudessa? Eikös Mini ole täyttänyt jo 1v? Alle 1v ei suositella.. Rosan vatsa sieti hyvin Buranaa, pahimpien hammasöiden aikana, murskasin puoliskan kahden lusikan välissä ja tippa vettä mukaan. Maistuu pahalle mutta minkäs teet.. Pronaxenia ja Buranaa ei voi käyttää lapsellla samaan aikaan; molemmat kun ovat tulehduskipulääkkeitä.

Lila75

Vierailija
19/37 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila. Eikös tuota buranaa saa mikstuuranakin? Ainakin ennen sai.

Eilen neiti ja Pekka teki mulle " tuplayllätyksen" aamulla eli pukivat reippaasti päivävaatteet ja ulkovaatteet myös (neiti katteli molemmille kaapista ja auttoi). Tällaista tapahtuu tosi harvoin. Joten suunnattiin miehen veljen vaimon luo ulkoilemaan ja näin sitten kummipojankin pitkästä aikaa ja jutellakin ehdittiin edes päällimmäisiä :) Muutenkin kunnon ulkoilu ja kävely teki hyvää.

Tänään tehtiin sitten vaan tavallinen kiekka. Tai sekin vähän lyheni, kun mun pipo oli jääny kavereille kyläillessä, niin käytiin se hakemassa. Kaveri miettii kestojen käyttämistä vauvalleen :)

Päivällä olin taas niin täpinässä, etten meinannut saada mitään aikaan, kun en tiennyt, mistä aloittaisin tai jatkaisin. Sain kuitenkin taas kodinhoitohuonetta järjestykseen ja kuivausrummun ja pyykkikoneenkin putsasin. Ja neitille laitoin joulukorttiaskartelut ja välillä olin kaverinakin. Kohta pitää aloittaa kirjoittamaan ja paketoidakin saisi.

Jouluherkut. Jouluaterialle en tee mitään jälkiruokaa, vaan sitten laitetaan kahvit päälle tai " välipalaksi" tai kun tulee vieraita. Ja suklaata mässätään joka välissä, kunnes niistä päästään eroon. Kahvipöytään tehdään joulutorttuja valmistaikinasta. Lisäksi ollaan leivottu tähtipullia, pipareita, taatelikakkua, tiikerikakkua ja piimäkakkua. Suklaakakku ja vaaleat pikkuleivät pitäis vielä tehdä, jos sattuu parhaiksi. Meille kakut maistuu :) Monesti joku on vielä tullut tuomisinakin.

Ajatus karkas, joten painun hommiin.

T@hti

Vierailija
20/37 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukorttikuvat tilattu, nyt jännätään ehtiikö ne tulla perjantaiksi....

joka vuosi sama juttu. Miksei niitä voi tehdä / tilata jo marraskuussa? Enkömä koskaan opi...Tänään kirjoitan vielä joulukirjeen kuvien mukaan, huomenna etsin osoitteet.... Kirjekuoriakin pitää mennä ostamaan.

Huomenna suuntaan pikkuisen kanssa ideaparkkiin jouluostoksille. Ainakin postitettavat lahjat on pakko saada hommattua, että ehtii vielä perille jouluksi. Pari kirjalahjaa on harkinnassa postiin laittaa.

Meillä on käännetty unirytmiä. Nyt nukkumaan mennään jo illalla klo 20, viimestään 20.30. Aamutkin alkaa sit vähän aikasemmin, tänään klo 7. Ihan kiva, on illasta parisuhdeaikaa tai vaikka tv aikaa tai jotain.

Mitä sitä pitää joulua varten muistaakaan? Kinkku on jo pakastimessa, joulukortit nyt siis työnalla, siivooja tulee just ennen joulua pe. saunan vois pestä, jos ens viikolla ehtis. lahjat ja... kais se joulu tulee vähemmälläkin hössötyksellä.

Marttaa musta ei saa puristamallakaan. Ei edes Marjattaa.

Jotain piti kommentoida, pää lyö ihan tyhjää. Mitähän se oli? Joulumakeista jotain. Suklaakonvehdit periaatteessa riittää mulle, meillä ei oikein nuo kakut uppoa. Paitsi syyspoika nyt varmaan söisi mitä makeaa vaan kun annettais. Mun äiti tekee aina joulutortut ja pullat ja kuivaa kakkua, omalle perheelle mä en viitsi kun emme niitä miehen kanssa kuitenkaan syö. Jotain hyvää jälkiruokaa teen jos ollaan kotona, vaikka valkosuklaamoussetyyppistä jotain ekstrahyvää. Sit suklaata, pipareita ja juustoja, siinä se. Nii ja vihreitä kuulia ;)Suolaiset on se juttu meillä kuitenkin mihin satsataan.

pitäsköhän sitä pukee jo. Sit kun olen joskus töissä kaipaan varmaan kotiäitiydestä just näitä aamuja, pojat leikkii yhdessä rauhassa ja mä yöpaita päällä klo 10.30 vielä... tuossa valokuvarumbassa meni yllättävän kauan *puolustelee*....

noh, nyt ylös, ulos ja toimeksi. Voikaa hyvin!!

äitikuu paremmalla mielellä päivä päivältä ;)