Loukkaantuisitko, jos saisit joululahjaksi vuohen Afrikkaan?
Kommentit (112)
Osta se vuohi ja lisäksi jotain pientä.
Käydä nyt säännöllisesti sitä siellä ruokkimassa ja juottamassa.
Ostais mielummin vuohen meidän takapihallemme.
haluaisin ennemmin vaikka korun tai hajuveden tänne kotiin.
joilla on jo kaikkea. Toivottavasti eivät loukkaannu, en mä ainakaan loukkaantuis. mun mielestä kiva juttu
Esimerkiksi kummitädilleni aion antaa lahjaksi kehitysmaan lapsille HIV-pikatestipakkauksia ja lasten tarhatädeille annan mm. koulutarvikkeita kehitysmaan lapsille.
Olen kohtuullisen köyhä yh-opiskelija, mutta riemulla kiljuen tuollaisia lahjoja otan vastaan.
lahjan antaja parantaa maailmaa mun kustannuksella. Riippuu nyt vähän siitä mikä on lahjan antajan ja saajan tilanne. Jos antaa vuohen jollekin lähiöitten köyhimysperheelle, niin onhan siinä hieman ikuiseen vihanpitoon tilaisuus. Jos taas vastaanottaja on joku kehitysapuhenkinen tai joku jolla oikeasti on jo kaikkea, niin sitten vois sopia.
No tee se leivonnainen ja anna lahjaksi nätisti pakattuna. Lahjoita vuohi äläkä puhu siitä mitään.
Vierailija:
lasten tarhatädeille annan mm. koulutarvikkeita kehitysmaan lapsille.
Noloo
Sano sitten suoraan että et ostanut kenellekkään mitään lahjoja vaan annoit nekin rahat hyväntekeväisyyteen.
Ei toisen puolesta voi tehdä lahjoituksia.
Lähinnä ajattelisin että fiksu valinta. Minäkin ostan vuohen tyttären kummille.
saada joululahjaksi, joten vuohi olisi erittäin hyvä.
Näitä on tullut vain miehen siskoilta. Jos viettäisimme joulua heidän kanssaan, repisin koko kortin siskojen edessä. Mutta koska emme vietä, lähinnä toivon että olisivat jo aiemmin tajunneet ettei tarvitse todellakaan ostaa yhtään mitään.
nuo on noita " haista paska" lahjoja
Kukaan aikuinen ihminen ei kaipaa tavaravuoria lisää.
Vierailija:
Näitä on tullut vain miehen siskoilta. Jos viettäisimme joulua heidän kanssaan, repisin koko kortin siskojen edessä. Mutta koska emme vietä, lähinnä toivon että olisivat jo aiemmin tajunneet ettei tarvitse todellakaan ostaa yhtään mitään.
Vierailija:
Vierailija:
nuo on noita " haista paska" lahjoja
Mieluumminn vuohi Afrikassa kuin uutta krääsää (koristeita, kynttiläjalkoja, yksittäisiä mukeja ym.) kaappiin lojumaan.
Te ette tunne mieheni siskoja! Ovat omahyväisimpiä ihmisiä jotka tunnen. Mikä vika on siinä etten halua heiltä mitään enkä osaa iloita jos he kiillottavat omaa sädekehäänsä joka joulu näillä lahjoilla?
Lehmä olisi kaikista hienoin, se nostaa todella paljon yhden perheen elintasoa. Jos jotain haluaa ostaa lisäksi, niin joku hyvä kirja.
Jokunen aiemmin edes suunnilleen fiksuna pitämänikin on näyttänyt todelliset karvansa. No, tulipa heidänkin todellinen luontonsa selväksi.
Minä en todellakaan loukkaantuisi. En keksi sellaista hyväntekeväisyysjärjestöä, jonka periaatteita en voisi olla tukemassa - ainakin niissä asioissa, jotka tuovat apua ihan ruohonjuuritason ihmisille. Olen kristitty, mutta olisin iloinen jokaisesta moskiittoverkosta, lehmästä ym, jotka löytävät perille, vaikka sitten muslimijärjestön kautta.