*** Joulukuiset sunnuntaille ***
Kommentit (23)
Tosi hyvin nukuttu yö, eikä käsikään puutunu yön aikana. Nyt sitten tasan viikko eräpäivään. Ajattelin antaa muksulle häätömääräyksen:-) Meillä on vanha kammottava lava-auto joka nyt vähintäänkin tärisee, pyysin ukkoa, että veis tänään ajelulle. Sitten tietysti 4 ässää pitää kokeilla. Ja jos vaikkan kanelipullia ahmis, yks perjantai niistä tuli kamalat supparit. Mitä niitä oli vielä?
Olo on kyllä hyvä, ei uskos että viimeistä viikkoa viedään. Niin kamala hinku jumppaan ja lenkille on, että vois tämä raskaus nyt loppua. Ja tekee niin kamalasti mieli saada vauva tuhisemaan viereen....
No, kahville tässä täytyy mennä
Suppareita niitä toivoville
P-M 39+0
Palstalla niin hiljaista, että alkuviikosta luultavasti uusia vauvauutisia tulossa;-)
Meille ei mitään uutta :-( Levottomuus nostaa päätään ja yliajalle mennään reippaasti, luulen. Ei supistele eikä muutakaan. Ainoo mikä reistailee on pää, viimeyönäkin nukuin huonosti ja levottomasti, vaikuttaa uniin ja nukkumiseen tämä jännitys, milloin alkaa tositoimet. Katsoin eilen mtv3 faktalta riskisynnytyksistä ja viitosten synnytyksistä ohjelman, ei enää pelota synnytyskipukaan. HALUAN sinne, haluan oman löysän kroppani takaisin, haluan hengittää, kävellä ja ja... Luontoäiti on viisas, tekee olosta niin kammon, että haluaa kivulla poistaa sen ;-)
Nyt viikonloppuna olis ollut eri hyvä synnyttää, koska kaikki lapset paikalla ja vanhin jo 14v ja olis pärjänneet siihen keskenään kun saadaan aikuinen paikalle, mutta ei mulla koskaan niin mene, kun helpoin olis.. No tietty kaikkein helpointa oliskin kun tulisi päivälähtö ja mielellään niin, että mies olis jo kotona, siltä kun voi kestää töistä ajaa tunninkin kotiin... Ja entäs sitten tämä juniori 1v7kk, mulla ole ketään mihin sitä viedä jos tulee kiirus, mukaan se on otettava! Koululaiset pärjää siihen asti, että saadaan aikuinen taloon. Oman jännityksen tuo tietysti nämä järjestelyt, kun lähin mummo asuu yli 50km päässä eikä paikkakunnalla juuri tuttuja ole :-(
Eilinen markkinareissu kävelyineen ei aiheuttanut mitään, vähän issiashermoa pisteli kankussa, ei muuta. Eli kuten olen todennutkin täällä ei mitkään ässät toimi, vaikka kokeiltukin on joka synnytyksessä... Nyt teen enää sitä mikä hyvältä tuntuu, enkä taatusti ainakaan siivoa itseäni puolikuolleeksi...
Lasten kanssa leivotaan tänään, hyvää ohjelmaa luvassa illalla telkasta ja jotain pientä touhuilua, kyllä odottavan aika on sitten pitkä ;-)
Ponnari ja Tonttunen 39+2
Täällä nukuttu yö hyvin. Ja nyt särkee päätä, veikkaan että niskoista johtuu kun ne on kipeät..miestä pyysin hieromaan ja se kyllä helpotti. Mutta täytyy varmaan pyytää hieromaan lisää!
Täällä vihdoinkin sade loppu, ja aurinko hiueman paistelee pilvien takaa. Mutta edelleen +3 astetta lämmintä eikä missään todellakaan lunta. Tulisi edes jouluksi valkea maa.
Yöllä ei yhtään supparia eikä muutakaan synnytykseen viittaavaa..huomenna neuvola, ja toivottavasti vauva lähtisi kohta itse tulemaan. Tota venyvää limaa tulee edelleen paljon. Vauva myllää masussa sen minkä pystyy mutta mitään ei tapahdu!! Voisi edes alkaa supistella kunnolla..Taidetaan mennä yliajalle ja kunnolla : )
Nyt lähden vielä lepäämään jos toi pään särky hellittäisi..Tulen vielä kyllä takaisin.
sannis85 ja masuasukki rv 40+3
EIkö olekin toisaalta lohuttavaa, että synnyttämään lähtö voi olla milloin vain edessä oireista tai oireettomuudesta huolimatta. Itellä ainakin oli aivan ihanat kaksi viimoista yötä kun sai nukkua supistuksilta ja sitten aamulla pamahti synnytys kertaheitolla päälle, ettei kissaa edes ehtinyt sanoa ;) Esikoinenn sen sijaan supisteli päivän verran sellaisia mitäänsanomattomia supistuksia ja illalla meni vedet.
Meitin kuulumiset: Toissapäivänä maito nousi tisseihin ja tein taas kuolemaa, kunnes seuraavana päivänä muistin maidonkerääjien olemassa olon ja siitä lähtien olen kulkenut jatkuvasti kerääjät päällä niin ei maito pakkaannu ja nännit saavat olla rauhassa ilman että mikään painaa. Nyt alkaa imetyskin olla ihan siedettävää puuhaa. Pikkainen siis imee ja nukkuu ja välillä tillittää ihastuneena vanhempiaan.
Isoveikka on ottanut uuden tulokkaan hyvin vastaan ja on paijaillut ja tarjonnut vesipulloaan pienelle. Ihmetteli kun ei vauva ota käteen mitään vaikka tarjoaa. Uhmakohtauksia tulee joka asiasta eli kriisiä pukkaa, mutta muuten siis menee kohtuu hyvin yhdessä elo.
Mymmeli ja pikku-tonttu 5pv + isoveikka 1v6kk
jo aikapäiviä sitten!! :-D
Ittelläkään ei mitään oiretta mihinkään suuntaan. Se on hassua kun sekä oireet että mieli vaihtelee vuoristorataa... Yks päivä on " selkeet" oireet siitä et synnytys on oven takana... Seuraavana päivänä ei sitten yhtään mitään.
Täällä tulee vettä ja on aivan surkeen näköistä ulkona, tarttee lähteä tytsän kanssa kahestaan kaupoille. Mennään ostamaan tiimarista kutsukorttitarpeita tytön synttärikutsuja varten. Pimu on ihan täpinöissä. Sit pitää käydä ruokakaupat kans, reppua vaan selkään siis nyt kun ei oo edes kärryjä mukana... Onneks tollainen lähes 6-vuotias on jo niin helppo ettei tartte paimentaa vaan on jo avuksi. :-) Junalla kun lähdetään siis niin on vähän hermot kireellä jos pitää ottaa tuo 3,5v mukaan, se kun on aika holtiton vielä. Saa jäädä iskän kans kotia.
Onpa täällä tosi hiljaista... No viikonloppuisin ei yleensä oo mitään pitkää pinoa muutenkaan.
Voi apua jos mä oon taas vikana täällä yksin raapustamassa sit joskus tammikuun alussa vielä ja kaikki muut käy kohteliaasti tervehtimässä ja valamassa tsempityksiä vauvat kainalossa... Nyt iski paniikki, en halua jäädä vikaksi tälläkin kertaa kun viimeksi olin ihan vihonviimeinen huhtimamma joka synnytti toukokuun puolessa välissä...
Nyt on kyllä vahva luulo siitä että tää syntyy aikaisemmin kun edellinen, koska tää on pienempi ja jotenkin tuntui kun tuo kuopus oli niin iso, että kohtu ei vaan saanut sitä ipanaa ulkoistettua ajoissa. Voisin jopa veikata että syntyis tuossa joulun ja uudenvuoden välissä. (pliispliispliis)
Sintagma 38+0
(mutta oikeesti vasta 37+4...)
Mymmeli: Kiva kuulla että hyvin menee <3
Täällä peiton heiluttelun jälkeen aamulla tuli huono olo ja maha meni sekaisin..mahaa myös poltteli vähän olisko ollut supistuksia..? Nyt olo on ok.. mutta hikoiluttaa kamalasti ja paha olo on edelleen. Jospa vaikka yöllä tulisi lähtö!
Missä kaikki joulukuiset on? Onkohan joku lähtenyt synnyttelemään..? No itse lähden nyt kaupungille pyörimään..
sannis85 ja masuasukki..
Onpa paljon tullut vauvauutisia :D
Paljon onnea Sumunen, Terppari, mammiainen ja mamma05ja07!!!! Ihanaa vauva-arkea teille kaikille!
Tosiaan aika hienosti on tähän asti menneet jouluisten synnytykset, nopeaa toimintaa monilla ollut.
Janica ja marianni ovat lähteneet kait jo synnärille, eli sieltäkin pian tulossa vauvauutisia? :D Kenellä kaikilla oli muuten sovittuja sektioita tässä näinä päivinä, muistaako kukaan?
Jo 16 jouluista vauvaa on syntynyt, 10 poikaa ja 6 tyttöä :)
Sintagma, paljosta vetoa niin minä oon täällä vielä tovi sen jälkeen, kun sinä olet saanut nyytin kainaloon¿ Oireita ei ole mitään, kuivaa kuin beduiinin sandaalissa ja ei supparin supparia missään. Ainoa ¿ilo¿ on liitoskivut, ja nekin olleet vaivana jo pian 20 viikkoa¿ No onhan tässä toki aikaa vielä siihen laskettuunkin¿ Jotenkin vaan on fiilis, että yli mennään ja kovasti!
Sannikselle paljon suppareita! Ja kaikille muillekin niitä toivoville, aika moni oli jo lasketun ajan ohittanut. Ja uusille tervetuloa mukaan juttelemaan!
Olin pari päivää poissa koneelta ja oli niin kamalasti tullut kirjoituksia, että ei enää edes muista mitä piti kommentoida. Eli kaikille vaan tasapuolisesti vilkutuksia ja hyviä vointeja!
Täällä tosiaan ollaan juostu pää kolmantena jalkana pitkin pitäjiä pari päivää. Mitään muuta ei ole aiheuttanut tuolla alakerrassa kuin kamalia liitoskipuja. Nukkunut olen kuin pieni murmeli, ruoka maistuu ja piiperökin on heilunut mahassa aktiivisesti. Paitsi eilisillan jälkeen¿ Nyt olenkin taas ihan ihmeissäni, kun piiperö ei meinaa reagoida mihinkään¿ Saisi pian alkaa vähän heilahdella masussa, ettei tule paniikki. Toivottavasti olisi sama juttu kuin ennenkin, eli on vaan väsynyt kaikesta tästä touhuilusta¿ Mutta silti iskee mieleen kaikkea kamalaa, kun aktiivinen tapaus yhtäkkiä vetää itsensä ihan mykäksi, eikä reagoi tökkimisiin niin kuin ennen..
Tämmöistä täällä, mukavaa sunnuntaita kaikille!
Gaiole ja piiperö 37+3
Heh, piti vaan tulla kertomaan, että piiperö taisi tajuta huoleni ja alkoi kovan jumpan masussa heti, kun sain edellisen viestini tänne laitettua :) Eli palstailusta on hyötyä!! :D
Ihanaa muljahtelua :))
G ja jumppa-piiperö
Mä en ainakaan ole synnyttämässä,jokohan Peppipiina olisi viimeinkin päässyt?
Mä en kyllä ymärrä,että mikä näitä meidän lapsukaisia vaivaa,kun eivät ymmärrä syntyä ajoissa,vaan viihtyvät tuolla masussa vaikka kuinka kauan!
Kiva kuulla Mymmelin kuulumisia,hyvä että on arki lähtenyt hyvin sujumaan kahden pikkuisen kanssa.
Muakin vähän jännittää,että miten tuo meidän 1v7kk neiti vauvaan suhtautuu,on melkoinen kiukuttelija jo nyt jos ei asiat suju neidin tahdon mukaan ja lisäksi on viimeaikoina alkanut viihtymään sylissä,aamuisin varsinkin tykkää nyhjätä sylissä puolisen tuntia,ennen kuin pääsee vauhtiin,eli ongelmia taitaa olla tulossa tänne suunnalle. =)
Kiitos Sintagma,ehkä se yli nelikiloinenkin sitten syntyy ilman sen suurempia ongelmia,toivottavasti!
Eilinen paha olo meni sitten iltaan mennessä ohi,ja yön sain nukuttua ihan kohtalaisesti. Mutta tälle päivälle sain sitten uuden vaivan,aamulla oli pakko nousta ylös jo kuuden jälkeen,kun selkäsärky alkoi vaivata,enkä enää pystynyt makaamaan kivun takia.
Varmaan johtuu eilisestä lepäilystä,selkä ei kestä kun makasin koko eilisen päivän ja sitten vielä yön siihen perään. Nyt pitää välttää päivällä makaamista,että saisi yöt nukuttua.
Tuon jomottavan selkäsäryn lisäksi tuli aamulla muutama äkillinen sähköiskumainen kipu alaselkään,olisivat voinut olla supistuksia,mutta ei mun maha mennyt kyllä yhtään pinkeäksi,niin kuin yleensä supistuksen aikana,eikä mulla ole kyllä edellisillä kerroilla tuntuneet supistukset selässä,kun vasta ihan viimeisten supistusten aikana.
Huomenna on sitten taas neuvola,taitaa muuten olla mun viimeinen neuvolakäynti,huomenna saan ajan perjantaille yliaikakontrolliin äitipolille,koska silloin tämä raskaus on mennyt 10 päivää yli lasketun ajan,toivottavasti nyt syntyisi ennen sitä,edelliset ovat syntyneet juuri ja juuri ennen tuota äitipoliaikaa,molemmilla kerroilla oli jo aika varattuna.
Himpula 40+5
ei tule lähtö sitte millään tälle mammalle. Eilen illalla sattui minullakin alaselkään niin kovin että autossa istuminen oli ihan tuskaa ja illalla en voinut istua sohvalla leffaa katsomassa kuin hetken kun kipu oli niin kovaa. Miehelle jo varoittelin, että voiskohan tämä enteillä jotain. Mutta kuten arvata saattaa ei mitään kuitenkaan tapahtunut, aina vaan sama. Mulla kanssa neuvola huomenna aamulla. En edes tiedä millon täällä on noita yliaikaiskontrolleja tms. en tosiaankaan ole kuvitellut tarvitsevani aikaa sellaiseen, mutta kai sellaisen sitten huomenna saan.
Tämä päivä mennyt esikoisen kanssa puuhaillessa ulkona ja sisällä. Kiva raahautua tuonne ulos vesisateeseen kun ei mitään saa enää päälle tai jalkaan. Äsken heräsin päiväunilta, poika vielä jatkaa niin saan hetken tässä rauhassa kirjoitella.
mymmeli, ihanasti teillä isoveikka ottanut pienen vastaan =) Meillä kanssa poika selittää, että hän antaa maitoa, opettaa ryömimään ja antaa vauvalle leluja. Olen koittanut selittää, että hetki menee ennen kuin osaa tarttua mihinkään jne. En sitten tiedä onko selitykset mennyt perille. Poika kohta kuitenkin 3v eli sen verran iso.
Sannis, tuolla touhuiluilla sun on kyllä ihan pakko päästä kohta synnyttämään!!!
sannuska80 tervetuloa joukkoon mukaan =)
Tänään on muuten ottanut päähän ja kovasti. Jotenkin sitä on niin tukala olla ja tosiaan hermoja kiristää kun tuntuu ettei tämä lapsi koskaan synny. Ja mieskin vain valittaa että parempi olisi ensi yönä synnyttämässä tai hänellä menee lomat sekaisin. Niin - mitenpä minä sen käynnistän - ihan kuin ei olisi yritetty. Niin ja tietty äitilläni oli hajonnut auto, hän on se joka tulee esikoista hoitamaan vaikka keskellä yötä kun lähtö tulee. Asuu tuossa naapurikunnassa joten ei ihan taksilla viitsi lähteä tulemaan. Katsotaan nyt saako sitä kuntoon vai joutuuko mies lapsenvahdiksi. Kaikki nyt vaan ärsyttää ja mahaa viiltelee.... mutta ei se vaan mitään merkkaa... aamullakin suppaili, mutta sitten se aina loppuu.
peppipiina + Titi-tassu 40+6 JO! Huomenna on 41 tasan ja se vastaa päähän ottaakin...
Rauhallinen sunnuntai. Tosin oon kyllä ollu pahalla päällä kun yö meni vähän harakoille, ei vaan nukuttanut ja sen mitä sai nukuttua näki ihmeellisiä unia..
Vaan ollaan oltu kuopuksen kanssa pihalla, hevosen tallin siivosin ja se on aina ollut mulle sellanen homma joka lievittää kun oikeen tympii, vielä jos pääsisi tonne mettään hepan kanssa niin sitten se vasta eetvarttia tekisi. Mutta se ei nyt sattuneesta syystä oikeen onnistu=)
Suppailut on jättäneet meikäläisen, onneksi.
Jännä muutes ajatella että toiset kärvistelee yliajalla ja meikäläinen vasta pääsi täysiaikasten joukkoon;O
Olisn kyllä Sintagma sulla täällä mielelläni kaverina vielä tammikuulla vaan elämä yllättää ja istuva härkä taitaa tulla äiskän iloksi jo joulun tienoilla. Kaiketi, tiistainahan tuo selviää.
Tätikin soitteli, labrassa töissä ja se aina huolehtii vauvan verikokeista kun synnytyspäivät mulla aikas tiedossa, ettei viikonloppua vasten synnytys olisi vaan mieluummin alkuviikosta niin saisi veret paremmin lähtemään ja menisi perille tuoreena Helsinkiin.
Vitsi mun pitääkin soittaa huomenissa Helsinkiin, onko vielä sama osote mihin lähetetään veret.
juu ja todella on niin monta asiaa mielenpäällä, että laitan kyllä sen muistilapun äippäpolia varten..
Jep, vaan taidetaan täältä navetalta alkaa luovia sisätiloihin aj kuopuksen kanssa päikkäreille..
Illalla tuleekin viimenen Maajussille Morsian..
Lahja ja maha 37+2
viikkoon en oo ehtiny tai siis pystyny käymään lukemassa juttuja, joten en yhtään tiedä montako vauvaa on jo yksiöstä pois tullu mutta kaikille niille tasapuolisesti ONNEA!!
ja sitten meidän tarinaa..maanantaina hurjalla vauhdilla siirrettiin tavaraa mitä ehdittiin, suurinosa huonekaluista jäi asunnolle. tiistain lattiapintaa avattiin lisää joten voitte kuvitella kuinka saastuneista kaikke ne siellä olevat tavarat on. kaikki se mitä mukaan saatiin roudattiin tietenkin sinne uuteen asuntoon ja ahju on aivan kamalaa ja itiöthän seuras meitä sinne. epätoivoisesti ollaan desinfioitu tavaroita ja pyykkiä pestu, ihaan 16 tutnisia päiviä asian tiimoilta tehty. onneksi ei supistele enää ollenkaan.
kaiken mukavuuden keskellä ehdittiin perjantain piipahtaa synnytystapa-arviossa ja vauvalla on kaikki hyvin. liikkuu hurjasti ja painoi perjantaina kokonaiset 2,7kg joten ei kauheen iso pitäs olla tulossa. jouluksi toivotteli tulemaan mutta sanoin että mem ollaan sovittu masukin kanssa että 2.1 tullaan.
rempan alkamisesta ei oo mitään tietoa, saati kestosta. ihan kiva kolmio saatiin mut tyhjäähän siellä on ku huonekalut jäi. tiistaina toivon mukaan saadaan nettitoimimaan joten palailen sitten pikkuhiljaa linjoille jahka tilanteet sen salliin.
odotusiloa!!
tamatu 37+2
Kaupungilla käyty ja loput joulukortiti kirjoitettu, nyt sain vihdoin ja viimein kortit siihen punaiseen kirjekuoreen. Ja ostin itselleni uuden paksun pipon kun ajattelin että on kiva vaunulenkeillä olla paksu ja hyvä pipo talvella. (jos nyt sitä talvea edes tulee)
Alaselkää polttelee taas. Tulisipa lähtö pikapuoliin. Mua huolestuttaa myös tuo vauvan paino kun mulla ei tuota painoarviota tehty ollenkaan. Toivottavasti ei kamalan iso vauva ole tulossa. Ei kyllä terkan mielestä iso vauva ole kun on masun päältä kokeitu. Sellainen suht normaalin kokoinen.
Ruoka tulossa ja sen jälkeen menen pitkälleen kun on taas väsy olo..ei enää kyllä paljon jaksa tehdä kun väsyy nopeasti. Varsinkin tuo kävely kaupungilla rupeaa käymään selän päälle. Jalkoväliinkin sattuu tuo kävely. Nyt syömään ja nukkumaan.
sannis85 ja masuasukki..
...Kirjottais tänne yhtenä kappaleena.
Huomenna on sitten synnytyspäivä ja nyt jännittää ja väsyttää tosi paljon. Ei millään jaksais mutta eipä tässä ole nyt muitakaan vaihtoehtoja.
Talon järkkäilyyn menny koko viikko ja edelleen on muuttohommat hieman kesken ja keskeytyy nyt ainakin mun osalta kun siellä sairaalassa menee kuitenkin useampi päivä ja leikkaushaavan kanssa ei varmaan ny ihan pariinviikkoon suuria ihmeitä tehdä!
Sairaalakassia oon pakkaillu vaikka ei kyllä aavistustakaan, että mitä sitä tarvittis ja mitä ei. Vaaville jotain vaatteita ainakin pakkaillu. Itelle pitäis ainakin jotain mukavaa vaatetta kanssa ottaa mukaan, kun taas pitää muistaa se haava ja sen kanssa ei varmaan tiukat farkut ole ihan mukavimmat jalassa.
Ens yönä ei varmaan tuu nukuttua, syöminenkään ei nyt oikeen onnistu. Jännittää vaikka ei jännittäkkään. Kohta pitää se peräsuppo laittaa. Se jännittääkin (ja inhottaa) eniten. Aamulla sitten aikaisin lähtö sairaalaan ja iltapäivällä viimeistään on nyytti kainalossa. Eikö kukaan muu jännitä sen nyytin kohtaamista? Mua hirvittää ihan hirmuisesti ja miten kaikki lähtee vaavin kanssa rullaamaan. Eniten mua pelottaakin juuri se kohtaaminen. No ehkä ne äidinvaistot sieltä sitten heräilee. Toivotaan niin. Muut täällä malttamattomina odottelee, että saisi vauvan jo ja mä taas mietin, että eikö nyt ainakin kuukaudella voisi siirtää! Kaippa se tästä.
Tänään on niiiiiin omanapa päivä ja pitäisi vielä nauttia elämänsä viimeisestä päivästä ilman lasta mutta kaikki on menny ihan pipariks hermoilun takia. Akvaariota täyttäessäni letku tippui lattialle ja semmoinen satalitraakin vettä lattialla on toooooodella paljon! Ja sitä sai sitten siivoilla koko päivän vaikka olin kuvitellu vaan makoilevani ja nauttivani olosta miehen kanssa. Huomenna ollaan sitten vastuullisia vanhempia ja meitä onkin kahden sijasta kolme. Kyllä siinä on opettelemista kummallekki. Voin vaan toivoo, että lapsi olis sitte ihan syötävän suloinen ja ihana niin voisi olla pehmeämpi lasku perheellisyyteen.
Noniin, ennenkö kaikki saa musta meganegatiivisen kuvan niin lopettelen nää höpinäni ja toivotan jokaiselle paljon suppareita ja hyviä synnytyksiä! Mua nyt vaan pelottaa, jännittää ja itkettääkin, että on ihan pää sekaisin. Ja keskittymiskyky ihan nollassa.
Varmaan alan nyt pakkaileen loppuja tavaroita sairaalaan ja loppuillan makoilen miehen kainalossa sohvalla enkä tee yhtään mitään vaikka olis miljoona asiaa mitä pitäis tehä. Ja istun vessassa sen supon kanssa. Iik! ;)
beibi07 (huomenna oikea äiti) ja wanilla 39+1 (jolla synttärit 10.12)
ei ole mitään tullu tehtyä sen eteen, että sintti sais häädön.
Käytiin kuitenkin puistossa kuopuksen kanssa. selkä ihan jumissa, ei voi muuta odottaa, ku synnytystä, sitten olisi askeleen lähempänä sitä ihanaa hetkeä, että veri taas päässäkin kiertäisi.
Beibi07 elelee jännittäviä hetkiä:-) Tsemppiä nyt kovasti!
On se kumma, että nämä vauvat viihtyvät nyt vähän liian hyvin masuissa. Voin kuvitella, että tympii, kun viikko jo yliajalla, eikä loppua meinaa näkyä. Itseä tympii, vaikka viikko vielä eräpäivään
Ruoka tuoksuu uunissa, pääsee kinkkukiusausta syömään:-P
P-M
Viikonloppusin tulee oltua vähemmän koneella ku arkena... Eli ei ainakaan tämä tyttö ole synnyttämässä. Tuskin aikoihin, vaikka vielähän tässä on aikaa.
Kyllä se varmaan olen minä joka täällä viimisenä kärvistelee tammikuussa. :)
Toisaalta olishan se lapselle kiva et syntys tammikuun puolella, olis sit vanhin eikä aina nuorin joka joutuis viimiseen saakka odottamaan ajokortit, täysikäsyydet jne...
Mutta enpä tiedä miten tämä mamma jaksais tammikuulle odotella, selkä alkaa olemaan aikalailla huonossa jamassa ja alapään viiltely on inhottavan kivuliasta.
Muutamia napakoita supistuksiakin on tullu, pe iltana jopa aika pitkään ja säännöllisesti. Mutta ei vielä mitään niin kipeetä et pitäis edes harkita lähtevänsä tosi toimiin. Hyvä vaan että tulee ja valmistaa paikkoja.
Semmosta. inhottavia noi home ja kosteusvaurio jutut. Meki jouduttiin edellisestä kämpästä lähtemään naapurin kosteusvaurion takia. :(
Eipä muuta kun mukavaa loppu viikonloppua kaikille mammoille, toivottavasti ens yönä syntyis taas pieniä joulutonttusia...
(pääsisitte yliaikaset hommiin, koittakaa jaksaa, varmasti olo on tuskanen ja odotus jo riittäis kun itelläkin alkaa jo olemaan, eikä viikot ole vielä edes täynnä.)
Odottelija80 ja masutonttu 37+3
ps. jumppapallo on ollu ihan ehdoton juttu tälle selkäkipuselle (ja liitoskipuselle) toimii hyvin esim. tietokonetuolina, nytkin istuskelen pallon päällä ja selkä on paljon parempi. Niin ja kuulema samalla treenautuu lantiopohjan lihakset kuin itsestään. :))
Beibi07, varmati jännittää, itkettää ja mietityttää kaikki. eiköhän se ole ihan luonnollista että ajatukset myllertää tossa tilanteessa. siis ku tietää huomenna synnyttävänsä!!
Tsemppiä huomiseen, kyllä ne äidinvaistot sieltä varmasti tulee, ennemmin tai myöhemmin.
Odottelija
Kyllä me naiset ollaan useimmiten rakennettu niin, että ne äidin vaistot kyllä sieltä löytyy ennemmin tai myöhemmin ;-) Teillä jännät paikat kasvaa kahdesta kolmeksi, elämäsi hienoimpia hetkiä voisin vaikka lyödä vetoa!
Muistan itseni ensi synnyttäjänä, ei aavistustakaan millanen synnytys ylipäätään on, arvioin sen kyllä hiukan alakanttiin, mitä todellisuudessa oli! Ja entäs tosiaan se ensi kohtaaminen pienen poikani kanssa, joka katseli äitiään arvioiden silmiin... Ekana päivänä en vauvaa hoitanut, koska hyvä että itse pysyin tolpillani, takapuoli oli pirskatin kipeä monta monituista päivää... Aluksi vauva tuntui vieraalta ja sairaalassa oli minulla, nuorella ens synnyttäjällä sellainen olo, että pitää kysyä lupa jos vaikka vaippaa vaihtaa. Ekana yönä olin niin väsynyt monen yön valvomisesta etten edes herännyt oman lapseni itkuun ja järkytyin pahasti, että millainen äiti minusta oikein tulee. Mutta muutaman päivän jälkeen vauva oli TODELLAKIN minun ja varmuus voitti epävarmuuden, minusta kasvoi pian äiti lapselleni ja varsinkin kotiin pääsy ja muutama ensi päivä kotona auttoi uskomaan siihen, että minä pärjään ja osaan. Tästä on aikaa 14 vuotta, jolloin odotteli kärsimättömänä että vauva heräisi ja voisi sitä hoitaa, vauvat nukkuvat ihmeen paljon ;-)
Nyt lapsia jo monta haikeana joskus miettinyt miten ihanaa oli aika kun pystyi keskittymään vain ja ainoastaan esikoiseen.
Ja kyllä sellanen pieni rimakauhu uutta kohtaan on aina tullut raskaustestin myötä, kuinka pärjätään kun perheeseen syntyy uusi vauva, asioilla on tapana järjestyä ja siihen uskon edelleen. Tulis nyt se vauva!
Ponnari edelleen 39+2
Täällä nipistelee mahaa. Ja mun mielestä valkovuoto on hieman punertavan väristä. Välillä oikein pitää sanoa auts kun nipistää niin pahasti. Vauva myllää kovasti mahassa. Ja maha tuntuu kivikovalta pallolta aina välillä. Ja koko ajan on tunne että pitää käydä pissalla vaikka sieltä ei tule paljon mitään kun vessassa käyn..ja pyyhkiessä tulee limaa taas paljon.
Itsellä on olo että ei nää mitään suppareita oo vaan vauva vaan myllää pahasti mahassa. Tottakai toivon että nää lisääntyy ja vauva syntyy lähiaikoina. Alaselkää taas juilii!!!
Nyt kauppaan ja kävelemään jos vaikka nää nipistelyt lisääntyy : )
sannis85..
Edelleen flunssainen olo muttei enää niin kipeä kuin eilen eli ihan oikean ratkaisun tein kun en saman tien juossut lääkärille.
Ja mälsä juttu mut yhtä ainoota supparia ei yöllä näkynyt... :-( Toissayönä oli se yks tosi paha niin jotenkin sitä toivoi, että ne rupeais lisääntymään yöaikaan. Mut se tais olla seurausta siitä kolmesta ässästä. Eilen en harrastanut yhtäkään.
Mälsä ilma, varmaan viis kuus astetta lämmintä tuolla ulkona, ei kovin jouluista... Siihen on varmaan tottuminen ainakin täällä Etelä-Suomessa, että lumi tulee olemaan jouluna enemmän poikkeus kun sääntö.
Omaa napaa, maha edelleen kevyen tuntuinen eli tarkoittaako sitä ettei tartte haaveilla synnyttämään lähdöstä lähiaikoina... Mahan muoto on kyllä jo " kypsä poimittavaksi" eli valmiin oloinen. Törröttää eteenpäin jotenkin. Eli näytän ihan viimeisilläni olevalta vaikkei välttämättä tunnu siltä...
Kyllä nää päivät tästä ihan kivasti eteenpäin menee mutta kärsimättömyys nostaa silti päätään aika usein.
Enää korkeintaan 4 viikkoa ennen kun rupeavat käynnistelemään...
Hauskaa toista adventtia, laittakaapa pari kynttilää palamaan :-D
Sintagma virallisesti jo 38+0!!