Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaainen EI selitä murhia.

Vierailija
08.11.2008 |

On niin helppoa vedellä yhtäläisyysmerkkejä. Koulukiusattu eristäytynyt nuorukainen häiriintyi kiusaamisesta henkisesti ja siksi alkoi räiskiä. Mutta...

- Koulukiusattuja on paljon. Jokaisessa koulussa. Miksi suurin osa heistä ei murhaa ketään?

- Eihän Auvinen ollut mitenkään surkea ja eristäytynyt ja yksinäinen. Sillähän oli kavereita ja tyttöystäväkin. Eikä syrjäytynyt vaan hyväosainen opiskelijapoika.

On hyväksyttävä, että tuollaisissa rikoksissa loppupeleissä syyllinen ei ole yhteiskunta, ei vanhemmat eikä kiusaajat. Viimeiseksi päätöksen rikoksesta tekee tekijä, oli se henkilöhistoria miten karmiva tahansa, hän on itse päätöksestään vastuussa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asbestikin aiheuttaa syöpää vain osassa ihmisiä... Ja kyllä asbestia voi silti syyttävällä sormella osoittaa.. Toisiin se vain vaikuttaa enemmän kuin toisiin.

Vierailija
2/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuisaaminen voi nakertaa ihmisen niin rikki, että hän saattaa tehdä murhia. Hän on silti itse syyllinen, mutta syy miksi hän tartuu aseeseen saattaa olla vuosien piina. Kaikki kiusatut eivät ammu, koska ihmiset ovat erilaisia. Toiset vahvempia, toiset heikompia. Toiset löytävät keinoja purkaa ahdistusta muilla tavoin; musiikki, urheilu tms. Toiset saavat muunlaisia mt-ongelmia. Toiset saattavat päästä eroon ahdistuksesta miltei täysin, ovat rakenteeltaan sellaisia, että osaavat käyttää erilaisia menetelmiä paranemisprosesissaan. Kaikki eivät osaa, siksi kiusaamisesta pitää puhua ja sitä tulee ehkäistä jo ennalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin ja murentaisi ihmistä. Olisi selittävänä tekijänä sille miksi jollakulla on paha olo. Sanon vain, että siitä huolimatta yksilö itse tekee sen valinnan murhata ihmisiä. Hän yksin ja ainoastaan on vastuussa siitä valinnasta. KoulukiusaamistA TOKI on yritettävä vähentää. Eniten minua kuitenkin pelottaa se, millainen arvomaailma voi olla ihmisillä jotka tuollaiseen tekoon päätyvät.

Asbestikin aiheuttaa syöpää vain osassa ihmisiä... Ja kyllä asbestia voi silti syyttävällä sormella osoittaa.. Toisiin se vain vaikuttaa enemmän kuin toisiin.

Vierailija
4/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänhän ampui opiskelijoita, jotka hän oli tuntenut vasta vuoden. Matti oli Pyhäjärveltä, opiskelupaikka kauhajoella, tuskinpa tunsi Matti entuudestaan ketään siis ennen opiskelujaan.

Matti Saari oli mm. edellisiltana ollut normaalissa opiskelijaillanvietossa, hänelläkin oli kavereita, ei kiusattu ainakaan siellä restonomiopinnoissa jne.

Vierailija
5/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä oli kyse itsemurhasta, jonka hän teki näyttävästi.

Olen itsekin ollut koulukiusattu ja yksin olin. Itkin illalla, kun pelotti niin paljon kouluun mennä seuraavana päivänä.

En silti koskaan ole halunnut kostaa tai edes toivonut pahaa kiusaajilleni.

Voisiko tällainen koulusurmaaja olla tyttö ? En osaisi kuvitella, että tyttö tekisi tällaista.

Vierailija
6/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen on hirveätä ken sen kokee. Psykoosissa oleva ihiminen ei tiedä mitä tekee. Olen nähnyt sivusta miten sairaus muuttaa ihmisen.

Vierailija
7/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joukkoitsemurhia myös?

Vierailija
8/9 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joukkoitsemurhia myös?