Kertokaa miksi EI kannata ruveta yrittämään kolmatta lasta?
Meillä on ihanat tyttö ja poika, 5- ja 3-vuotiaat. Olen aina ollut sitä mieltä, että tässä tämä nyt on, meidän perhe on täydellinen juuri näin. Mutta viime aikoina on vauvakuume alkanut nostaa päätään...
Auttakaa hyvät naiset kitkemään tämä hourailu kolmannesta pois!
Kommentit (29)
* täydellisessä, " oikeassa" perhemallissa on kaksi lasta, tyttö ja poika
* mahdutte hyvin kulkemaan tavallisella 5 hengen autolla
* perhepaketit on aina suunniteltu kokoonpanolle 2+2
* kahdelle lapselle on helpompi saada lapsenvahti kuin kolmelle
* kaksi lasta on varaa pukea niin laadukkaasti, että heidän kanssaan ilkeää liikkua julkisilla paikoilla
Ja puppua kaikki tyynni... (tai voihan ne syitä olla nämäkin, jollekin)
Terveisiä lähettää kolmen lapsen neljättä odottava äiti, joka on sitä mieltä, että antaa palaa vaan, kyllä maailmaan lapsia mahtuu =D
Itse odotan toista lasta ja elämä on yhtä helvettiä tällä hetkellä. Kunhan selviän jotenkin tästä, niin en enää koskaan tee lapsia.
Meillä on 9v poika, 7v tyttö ja 4v poika. Lapsiluku on ollut mielestämme täysi, mutta mutta... =)
Olen alkanu miehelle vihjailla, et miten olis ja nyt tuntuu että mieskin alkaa lämmetä aiheelle. Kääk!
koska se tietää rahanmenoa
yövalvomisia
saat taas kokea uhmaiät (siis pikkulapsen)
olet kahlittuna kotiin jos huonosti käy
;) Älä ota liian tarkasti tätäkään ohjetta...
Jos kaksi ensimmäistä ovat olleet ns. helppoja vauvoja, kolmas saattaa olla tissitakiainen-yövalvoja-koliikki-itkijä-huonosti syövä, nukahtava, nukkuva, itsekseen viihtyjä jne. ;-)
Kolmas lapsi yleensä edellyttää uuden auton hankkimista, suurempaa asuntoa, mistä seuraa ehkä muutto uuteen asuinympäristöön, vanhempien lasten hoitojärjestelyihin.
Jos kumpikin osapuoli ei ole innostunut perheen kasvattamisesta. Mutta jos molemmilla vauvakuume, niin ei muuta kuin lisääntymään. Lapset ovat ihania ja asiat aina järjestyvät :)
Vierailija:
Olen alkanu miehelle vihjailla, et miten olis ja nyt tuntuu että mieskin alkaa lämmetä aiheelle. Kääk!
Olen leikilläni vihjaillut asiasta miehelle ja ennen hän oli ehdottomasti sitä vastaan, niin nyt se vaan sanoo, että mikäs siinä. Kääk todellakin! Ei oo sekään enää järkeä takomassa mun päähän!
ap.
Kertokaa nyt ihan oikeesti, miten kamalaa ja hankalaa kolmen kanssa on. Meillä on tarpeeksi iso asunto, iso auto ja koulut sekä tarhat lähellä, joten kaikki hyvin noiden asioiden puolesta. Asutaan tosin ulkomailla, joten sen puolesta aattelen, että kolmen kanssa on vaikea lentää Suomeen ja muutenkin hankalaa sitten kyläillä mummulassa useempi viikko. Eikä mahduta kenenkään kyytiinkään.
Hitto tätä päässä jylläävää ajatusta, oon jo raskauskiekosta katsonut, että mihin vuodenaikaan vauvantulo mahdollisesti ajoittuisi, jos heti tärppäisi. Iik, pois tämä minusta!!!
Vierailija:
Jos kaksi ensimmäistä ovat olleet ns. helppoja vauvoja, kolmas saattaa olla tissitakiainen-yövalvoja-koliikki-itkijä-huonosti syövä, nukahtava, nukkuva, itsekseen viihtyjä jne. ;-)
Niin, ei ne kaksi ekaa ole olleet mitään helppoja, koliikkivauvoja molemmat ja eka oli todella vaativa tapaus ja muutenkin haasteellinen ikiliikkuja ensimmäiset vuotensa. Toinen ehkä hivenen rauhallisempi, mutta uhmaikä on ollut ja on edelleen ihan kauhea! Ehkä senkin takia tuntuu nyt, että ihana alkaa vähitellen nauttia omasta elämästä eikä alkaa vauvaa hoitelemaan. Mutta kun on tämä ajatus päähän tullut, niin se ei sieltä tunnu poistuvan!
ap.
Tämä nyt ei ehkä ollut kaipaamasi vastaus..
terveisin se neljättä haikaileva.
Mutta vakavasti puhuen, onhan kahden lapsen kanssa helpompaa kuin kolmen, muttei kolmen kanssa mahdotonta ole. Jos elämä ei nyt tunnu liian raskaalta, se tuskin muuttuu sellaiseksi kolmannen lapsen myötäkään.
Nyt kun katselen tuota meidän kolmatta, 4v vanhaa kuopusta, niin mistään hinnasta en olisi valmis elämään ilman häntä. Aivan ihana tapaus eikä elämä olisi näin rikasta jos häntä ei olisi.
Mutta ymmärrän silti pähkäilysi, sillä en näillä perusteilla olisi valmis siihen neljänteen, en vielä enkä ihan tosissani.
kaverini sanoi, että heidän perhe-elämänsä meni ihan sekaisin kolmannen jälkeen. Kolmannen jälkeen oma vapaa-aika meni nolliin.
Vierailija:
kaverini sanoi, että heidän perhe-elämänsä meni ihan sekaisin kolmannen jälkeen. Kolmannen jälkeen oma vapaa-aika meni nolliin.
Meillä on kaksi lasta ja asutaan kaukana suvuista sekä lähimmistä ystävistä - lastenvahtia ei siis nytkään ole käytettävissä. Kahdenkeskistä aikaa on iltaisin, kun lapset nukahtavat, ei muuta.
Omaa aikaa taas saa joustavasti tarpeen mukaan, toinen hoitaa lapsia ja toinen tekee mitä haluaa. Niinhän voi tehdä yhtä lailla kolmen kanssa.
...ja kolmas on tulossa... ;-)
että parisuhde karahtaa kiville. Noiden kahden kanssa oli aikoinaan niin rankkaa se ensimmäinen vauvavuosi, että pelkään taas parisuhteen menevän jäihin vähäksi aikaa. Mutta toisaalta, onhan siitä suosta jo kahdesti noustu, jotta eikös kolmaskin kerta onnistuisi?
ap.
Vaikea sanoa, koska meillä on kaksi lasta. Muistaakseni he sanoivat, että sitten korostui se, että koko ajan on yksi lapsi roikkumassa liepeissä.
Onhan siinäkin vinha ero, onko 1 lapsi vai 2 lasta. Joskus iltaisin, kun kotona on vain toinen lapsista, tuntuu talo ihan hiljaiselta. Syynä ei ole se, että vain 1 lapsi puuttuu - vaan talosta puuttuu 1 lapsi JA lasten välinen suhde.
12
-hermot menee (entistä tiukemmalla)
-rahat menee
-parisuhteen yhteinen aika minimissä
-kaikki matkailupaketit tehty 4-henkiselle perheelle
-liikkuminen " työläämpää" (ts. ei huvita lähteä koko köörin kanssa)
oliskohan mulle pitänyt jonkun puhua järkeä kun haaveilin siitä kolmannesta.. ? nyt kolmas tulossa, loppusuorilla mennään ja alkaa tosissaan pelottamaan miten jaksan. Kylläkin meillä vielä pienemmät ikäerot, meidän lapset 1,5v. ja 3,5v.
Tämä päivä ollut yhtä sumua ja viime yö meni valvoessa, kun vauva potki aika rankasti! Parisuhde voi suht hyvin, mutta siitä paljon puhutusta seksistä ei voi kyllä puhua.. :( No, eipä oikein voikaan kun alkaa supistelemaan kun alkaa kiihottua..
Mutta en usko että tulen katumaan tätä vauvaa. En ole noita kumpaakaan katunut myöskään. Ihania, valloittavia pakkauksia. Ja vielä suht helppoja.. Katsotaan mikä tämä kolmas on..? :)
-jatkuva melu (aina joku vänkää jostain tai tappelevat,vaikka vanhin on jo koulussa)
ja kaikkeen sopeutuu :)
Elämä on silti ihanaa kolmen kanssa!
T.Se kolmen äiti
Aiemmin pystyin hanskaamaan arjen päätoimisesti, mutta nyt on tekemistä kummallekin ja parisuhde on päinvastoin vain parantunut, mutta on sen eteen nähty vaivaakin.
Minäkin olen miettinyt miten paljon elämä muuttuisi kolmen kanssa verrattuna kahteen lapseen.
Kolmannen jälkeen räjähti kotitöiden määrä käsiin eikä omaa aikaa ole enää ollenkaan.
En tietenkään kadu kolmannen " tekemistä" ; hän on ihana, ihana lapsi enkä luopuisi hänestä kuin kuolleen ruumiini yli. Mutta väsynyt olen, ja kyyninen. Suku ja tuttavat asuvat 500 km: n päässä ja mies tekee pitkää päivää. Parisuhteesta ei viitsi enää edes puhua.
Ehkä tämä ei ole se vastaus, jonka haluat kuulla, mutta jos olet nykyhetkeen tyytyväinen, harkitse vielä.