Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys pelottaa nuorta äitiä

Vierailija
08.12.2007 |

Olen tällainen nuori pian äiti, joidenkin mielestä vielä " teiniäiti" . Juuri täytin 18v ja vauva syntyy pian. Synnytys vain pelottaa. Neuvolassa asiasta on keskusteltu, mutta silti se kummittelee mielessä. Toisaalta jo odotan lapsen syntymää, kun olokin on jo niin tukala ison masun kanssa. Toisaalta toivon, että kaikki olisi jo ohi. Kertokaa kokemuksianne. Syntyykö vauva, jos en jaksakaan ponnistaa tarpeeksi, vai onko hätäsektio edessä? Onko kukaan pyörtynyt synnytyksessä kipujen takia? Lievittyykö kipu tehokkaasti puudutuksilla? Mitä jos vauvan pää ei mahdukaan alakautta syntymään? Miten kauan ponnistusvaihe kestää ja kumpi vaihe on pahempi? Paljon kysymyksiä. Toivottavasti jaksatte vastata.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun neljäkymppiä täyttyy, niin johan alkaa synnyttäminen kiinnostaa ja pelot haihtuu ;-)

Vierailija
2/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin varma, etten siitä voi selviytyä, vauva ei voi mahtua! Noh, nyt on jo eskarissa esikoinen. Sattuu, joo, mitä sitä valehtelemaan. Mutta troppia oli tarjolla. Kyllä se sitten unohtuu, kun vauva on käsivarsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin juuri 19-vuotta täyttäneenä ja on aivan normaalia, iästä riiippumatta, pelätä ja jännittää synnytystä, koska ei voi tietää mitä se on! En muista kaikkia kysymyksiäsi, mut jotain yritän vastailla!!

Eli minulle ainakin annettiin epiduraali-puudutus ja se vei lähes kaikki kivut. Itse asiasssa synnytys ja ponnistusvaihe menivät erittäin hyvin ja kun poika syntyi, ajattelin,että tässäkö tämä tosiaan oli!? Pelkäsin ja ootin jotain paljon pahempaa!! Tosin voin olla ja olen todella onnellinen että mulla on niin nopea ja helppo synnytys, ainahan ne ei mene niin. Itse koin, että ponnistusvaihe oli pahempi kuin aiemmat vaiheet, mutta se ei onneksi kestänyt minulla kuin 15min. Sen kestohan voi vaihdella varmaan 5minuutista pariin tuntiin.

En osaa muuta sanoa, kuin että tuo pelko on ihan normaalia. Kaikki menee varmasti kuitenkin hyvin, kätilöt ja hoitajat osaavat auttaa, tietävät tilanteen ja heille voi puhua peloistaan!! Nykyään puudutukset ovat tosi hyviä ja tehokkaita, niitä kannattaa pyytää!!

Voimia koitokseen, kaikki menee kyllä hyvin!!!!:)

Vierailija
4/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se jännitti, mutta ennemminkin kiinnosti positiivisella tavalla. Synnytys meni hyvin, ja vaikka jossain vaiheessa tuntui, ettei voimat kohta enä' ä riitä, niin silti aina jostain sen verran löytyi jaksamista, että vauvan sai ponnistettua ulos.

Kannattaa ajatella, että kohta se on kuitenkin ohi, ja sitten saa levätä. No okei, ehkä se ajattelu tuntuu silloin todella vaikealta...

Kannattaa luottaa kätiöihin. Yleensä ne osaavat oikein hyvin hahmottaa tilanteen ja sen mahtuuko vauva syntymään ja jaksaako äiti. Muista aina jos alkaa pelottaa, että miljoonat, miljoonat ovat tehneet sen, ja tekevät juuri tällä hetkellä ja kanssasi samaan aikaan! Todennäköisyys sille, että kaikki sujuu oikein hyvin (kivuista, epämukavuuksista, väsymyksestä huolimatta) on erittäin suuri!! Jos satut pyörtymään kipuihin (ei ehkä mahdotonta, mutta hyvin epätodennäköistä, itsekin TOIVOIN pyörtymistä niiden tuskien keskellä, mutta hereillä sitä pysyttiin;)) niin kätilöt kyllä hoitaa asiat. Olet varmati osaavissa käsissä.

Itselläni ei kokemusta puudutukista, kun ilman niitä mentiin, mutta paljon olen kuullut hyviä kokemuksia, että sen epiduraalin jälkeen ehti nukkua pari tuntia, kunnes olikin jo aika ponnistaa.

Vierailija
5/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta on synnytyksessä sitä varten, että heidän vastuullaan on huolehtia sinun ja vauvan voinnista. Jos vauva ei mahdu syntymään, tehdään sektio. Jos ei jaksa ponnistaa, voidaan synnytystä auttaa imukupilla. Kaikkia ongelmatilanteita varten on koulutetut kätilöt ja lääkärit.

Vierailija
6/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 18 vuotiaana ja näin jopa unia missä äitini synnytti lapsen puolestani... enhän voinut edes unessa sitä synnyttää koska ei ollut mitään hajuakaan millaista se voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme