Aiotteko osallistua MPR+vesirokko-rokotteen tutkimukseen (9-12 kk:n ikäisille lapsille)?
Moi te, joille on tullut postissa Tampereen yliopistosta rokotetutkimus-lappu (Yhdistetyn MPR+vesirokko-rokotteen tutkimus 9-12 kk:n ikäisillä lapsilla)! Aiotteko osallistua siihen? Miksi - miksi ei?
Kommentit (5)
Suosittelen osallistumista! Olen molemmille lapsille ostanut itse vesirokkorokotteen ja kalliiksi tulee! Kannattaa ihmeessä osallistua ja välttää ikävä tauti ja ennen kaikkea kohtalokkaatkin jälkitaudit!
Olemme jo kolmen lapsemme kanssa diabetestutkimuksessa ja siinäkin riittää sähläämistä ihan tarpeeksi. Suurin syy kuitenkin taitaa olla se, että en halua että vauvasta otetaan verikokeita kun tuossa diabetestutkimuksessakin niitä pitää ottaa ja jännätä aina onnistuuko. Vesirokkorokotteen otamme (ja maksamme) kuitenkin itse.
ja ihan siksi koska oltaisiin rokote joka tapauksessa hankittu meidän lapsellemme.
koska katsoin juuri viime vkolla telkkarista(Norjassa tapahtunut) rokotuksista ohjelman...jossa oli asiat menneet pieleen,eikä rokotetta oltu tutkittu loppuun asti..monen vuoden kuluttua rokotetut alkoivat saada erilaisia oireita ja vielä tänä päivänäkään rokotteen tekijä ei ole myöntänyt,että oireet ovat juuri rokotteesta peräisin..ja möivät kyseisen rokotteen vielä eteenpäin,toiseen maahan ja siellä alkoi myös tulla rokotetuille oireita...melkoista touhua!!!!Se ohjelma pelotti ainakin minut,että en anna laittaa lapseeni mitään " ei tutkittuja" rokotteita.
Aion antaa lapseni osallistua kyseiseen tutkimukseen. Syitä tähän ainakin, että rokote on tutkittu jo ja toimivaksi havaittu. Ja vaikkei vesirokko ole vaarallinen tauti, niin onhan lapsi kipeä kun sen saa ja jos sen voi estää niin miksei ja jälikitauteja voi tulla myös. Ja koska tässä tutkimuksessa kaikki saavat oikean rokotteen, eikä lume lääkettä, niin siksi annan vauvani osallistua, ei siis turhaa pistoksia lume lääkkeen vuoksi. Näin ajattelin. Kysyin asiaa neuvolasta ja he sanoivat, että itse teette päätöksen, mutta rokote on hyvä mutta kallis jos sen itse ostaa.
Kertokaa muutkin mitä ajattelitte tästä tutkimuksesta!