Pojalle nimeksi Kataja? Haluaisimme luontonimen, olisiko
sopiva ja sopivasti " erilainen" nimi Kataja?
Emme haluaisi liian yleistä nimeä.
Mielipiteitä?
Kommentit (12)
MISTÄ HELVETISTÄ TE TORVELOT VÄÄNNÄTTE NOITA NAURETTAVUUKSIA..??
eiköhän se teidän nico-petteri ole ihan vaan tavis.
paras tähän asti. Tosi kaunis nimi!
Kataja ei ilmeisesti saa niin paljon kannatusta. Minusta itsestäni se tuntuisi vaan mukavalta nimeltä: Kataja on kestävä ja luja, ja kaunis karu kasvi.
Mutta mietinnässä vasta, joten kaikille ehdotuksille ollaan avoimia. Kuura on myös oikein hyvä.
ap
Nimeä Ruska esiintyy molemmilla, itse tiedän yhden sen nimisen tytön. Jouka voisi myös olla luontonimi, pojan.
se ei sovi sukunimeemme.
Tuli voisi olla mahdollinen, samoin Kaarna on aivan ihana! K:lla alkaviin nimiin olen eniten mieltynyt.
ap
Ne kun ovat yleistyneet sukuniminä ennemmin kuin etuniminä. Ja siltä ne kyllä kuulostavatkin, uh, vaikka makunsa toki kullakin...
Kauniita luontonimiä on pojillekin vaikka kuinka paljon! Eikä niistä mikään ole supersuosittu, ei pelkoa ;) Jos haluatte puuteemaa, on tarjolla esim. Aarni, Terho tai Visa (tulee ehkä ennemmin luottokortti nykyisin tosin mieleen). Muita luontoaiheita: Touko, Jouka, Pyry, Otso, Ukko, Myrsky (vähän outo ehkä etunimenä?).
Kuura lyhenee taatusti kavereiden suussa kuraksi tai kuuroksi :-/ ja muutenkin se on lasta ajatellen vähän turhankin outo minusta.
...ainakin toivottavasti! Päätit sitten bongata kaikista nimistä kaikista kammottavimmat lapsen näkökulmasta asiaa ajatellen. On ihan kiva, että nimellä on merkitys, mutta tavallisen sanan laittaminen erikoiseksi etunimeksi on ajattelematonta (Valo, Tuli, Kaarna jne.)! Se ei ole ehkä niinkään erikoista kuin kammottavalla tavalla outoa. Poikaparka :(
:)
Kuuras
Roihu
Riite
Huurre
Tykky
Myönnän : ehkä vähän omintakeisia! ;)
JÄTTÄISIVÄT LAPSIPARKANSA RAUHAAN ja keksisivät itselleen jumankeuta vaikka jonkun harrastuksen jossa " toteuttaa itseään" . VOI LAPSIPARAT! Ja sinä päivänä kun mulle tulee mieleen laittaa lapselleni nimeksi Kataja tilaan ajan mielenterveystoimistoon, se on varmaa.
ja muutenkin se on minulle tuttu ainoastaan sukunimenä.
Mutta sanana ihan " nimimäinen" ja kyllä siihen varmasti tottuisi.