Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemmetti, tuttu suuttui minulle. Syystäkö?

Vierailija
07.12.2007 |

Ovat jättämässä 6kk ikäistä vauvaa yöhoitoon. Mainitsin teksiviestissä että meidän lapset eivät ole olleet yökylässä, ja ettei sitä edes suositella alle 1vuotiailla.

No, hän kilahti tästä minulle täysin että rakastaa kyllä lastaan ja että yökyläilyssä ei ole mitään pahaa ja että mitkä suositukset muka.

Kerroin mitä suositukset sanovat. Mutta sanoin myös että omapa on heidän valintansa.

Mutta hän alkoi haukkumaan minua kuinka syyllistän häntä ja pidän häntä huonona äitinä.

Vaikka missään vaiheessa en mitään tuollaista sanonut. Kerroin vain mitkä suositukset ovat ja sanoin myös montakertaa että tekevät miten haluavat ja parhaaksi näkevät. Että ne ovat kuitenkin vain suosituksia.

Suuttuiko hän minulle aiheesta? Ei olisi varmaan pitänyt sanoa koko suosituksista mitään... Tehkööt lapsensa kanssa mitä haluavat

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai et muka syyllistänyt " hyvät vanhemmat eivät suositusten mukaan vie alle 1-vuotiasta hoitoon kun se ei ole lapselle hyväksi mutta te teette tietysti niin kuin haluatte..." Eikö tuo ihan oikeasti ole sun mielestä syyllisttämistä?

Sitäpaitsi ei sellaisia suosituksia oikeasti ole. Tuttavasi on ihan oikeassa. Ne ovat eri psykologien mielipiteitä, joista ei vallitse mitän ehdotonta yksimielisyyttä. Eivät ne mitään viranomaisohjeita tai suosituksia ole.

Vierailija
42/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko ystävällisesti kertoa minkä instanssin suositus se on? Mielelläni lukisin aiheesta myös artikkelin, antaisitko linkin?

Omat lapseni oli 2,5v kun olivat ensimmäisen kerran yökylässä, mutten silti menisi neuvomaan ketään ystäviäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa ystävällesi, että sun nyt piti pilata heidän vapaailtansa tunnelma. No toivottavasti osaavat olla piittaamatta.

Ja etkö itse todellakaan keksi omalle kohdallesi mitään sellaista tilannetta, että joutuisit viemään puolivuotiaan yöhoitoon. Olet tainnut pysyä aika terveenä. Hyvä sulle niin.

Ja todellako uskot, että yksi yöhoitokerta pilaa lapsen elämän kokonaan siitä eteenpäin. Tuskin nyt sentään.

Vierailija
44/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole samaa mieltä vaan myös maalaisjärjen kannattaja.

Itselläni on 2 täysin normaalia " murkkuikäistä" jotka ovat olleet vauvanakin sillointällöin mummulassa yötä.

Vierailija
45/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mennä arvostelemaan kenenkään yökyläjuttuja, jos ei tunne taustoja ja jos tuntee niin ei silloinkaan.

Ehkä tuttusi on väsynyt tai muuten kyllästynyt ja tarvitsee taukoa lastenhoidosta.

Jos mulle olisi joku tullut kettuilemaan lasten yökyläilystä, kun en ollut nukkunut kuukausiin kunnon yöunia, olisin varmaan lyönyt tai jotain.

Niinpä itse en arvostele toisten valintoja. Enkä yritä neuvoa vaan kerron mitkä jutut ovat toimineet lapsillani.

Vierailija
46/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä tuo kuulosti pottuilulta. Totta kai on hyvä, että sylilapsi on vanhempiensa kanssa. Jos kuitenkin äidillä on se tilanne, että ei saa esimerkiksi nukuttua ollenkaan ja yliväsymys uhkaa, niin on todellakin huomattavasti parempi ratkaisu nukkua ja antaa lapsi jonkun toisen hoitoon.

Vierailija
47/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaskitte jättää noin pienen jo yökylään?

Kyllä raaskitaan.

Piste asia loppuunkäsitelty.

Vähän sama juttu kun oltiin menossa viettämään pääsiäistä mummolaan ja tuli ylinopeussakko, konstaapeli sitten sakon kirjoitettuaan totesi, oikein hyvää pääsiäistä teille, niin vittuilultahan se kuulosti.

Vierailija
48/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sanoa mitään tommosta äiti-ihmisille. Itse ainakin huomaan loukkaantuvani kaikesta tommosesta, vaikka ei ihmiset pahaa tarkottais. KUKAAN ei halua tuntea olevansa huono äiti/isä.

Vierailija
49/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taisi osua monella johonkin kipeään kohtaan?

Ei ap:n toiminta mun mielestä miltään henkirikokselta kuulosta...

Vierailija
50/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jollekkin äidille, vauvalle läheiselle ihmiselle. oisko hoitaja esim. isöäiti tai äidin sisko. osuinko arvauksella oikeaan.

tosiaan olet moukka ja mielestäni jos jonkun pitäisi hävetä niin sinun.

taatusti 6kk vanha vauva pärjää hyvin, eikä taatusti paru äitinsä perään, jos hoitaja on lapselle läheinen.

Vierailija
51/51 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joku sanoisi, niin en jaksaisi vihoitella. Olen sen verran sujut omien päätösteni kanssa, että en jaksa tulkita ihmisten sanomisia ja sanamuotoja. Jos kaverini mielestä tavassani hoitaa lapsiani olisi parantamisen varaa, niin kyllä minä voin asiasta puhua - ilman että vedän heti herneen nenääni.

- äiti 40v