Itsenäisyyspäivävieraamme tulivat meille verkkareissa ja kumisaappaissa...
En ensin tiennyt itkeäkö vaiko nauraa. Keittiössä sitten nielin kyyneleeni...
Kommentit (32)
Tapahtuiko tää ihan kaupungissa vai jossain maaseudulle lehmien seassa? Joltain maajussipariskunnalta ehkä vois ymmärtää tällaisen, muttei ihan kaupunkilaiselta.
Olisi edes farkut sitten laittanut, kunhan ei verkkareita.
Ymmärrän hyvin ap:n kiukun, kyllä minuakin harmittaisi.
Ja miksi ystäväperheiden kanssa illanviettoon pitää pukeutua noin ylipäätään? Eikö tärkeintä ole yhdessäolo eikä hienostelu?
Heitti mut ja lapset tuttavien luo ja lähti metsästämään (passiin). Tuli sitten sieltä suoraan metsävaatteissa ja illan oli verkkarit jalassa koska ne oli laittanut metsästyshousujen alle... Toivottavasti isäntäväki ei tykännyt kyttyrää, tosin tiesivät kyllä että oli sinne menossa jo ennen kutsua kylään.
itkettää, jos on nähnyt vaivaa ja vieraat tulee verkkareissa! Mieluummin sitä sitten söisi hienon aterian vain perheen kesken.
Pidin aikoinaan 30-vuotissynttärit, jotka olivat iltajuhlat ja ilman lapsia. Luulisi ihmisten tajuavan ilman erillismainintaakin silloin, että kyse ei ole " verkkarijuhlasta" ja kyllähän melkein kaikki tajusivatkin. Mutta yksi pariskunta tuli college-asuissa. Miten aikuisilta ihmisiltä löytyykin sellaisia. Eipä ole näitä tarvinnut enää kutsua.
laittaa mitään ruokaa. Työntäköön kaikki einespizzat uuniin.
Mun mielestä verkkarit sopii vain ja ainoastaan kotiin ja johonkin jumppaan. Ulkoiluun on sitten ulkoiluasut, jotka nekään eivät sovi kyläilyyn (tai kyllä sopivat, jos lapsen kanssa mennään päiväkahveelle naapuriin, mutta ei mihinkään päivällisjuhlaan - varsinkaan itsenäisyyspäivänä)
Aivan ihania ihmisiä kyllä ovat ja ymmärtävät kyllä hyvän päälle, esim. siinä mielessä, että heidän kotinsa on aina ihan viimeisen päälle ja kauniisti laitettu. Silti kylään lähtiessä tulevat niillä samoilla rytkyillä kuin lojuvat koti-iltana omalla sohvallaan. Se on aika jännä juttu. Nyt olen jo itse siihen tottunut, mutta kyllä ne pari ekaa kyläilykertaa olivat aika ällistyttäviä...
Itsenäisyyspäivä on oikein hyvä päivä tehdä rästiin jääneitä kotitöitä... pitää olla paskan tärkee jos rupee juhlia kyhäämään itsenäisyyspäivänä.
Eri juttu jos kutsu linnan kinkereihin tulisi...
Kyllä mulla ihan verkkarit on jalassa aika usein ulkoillessa, ellei sit tuule tai sada vettä.
On se nyt kumma, että kaikesta pitää tehdä välineurheilua. Ei voi ihan vain nauttia itse siitä ulkoilusta.
Mut ei ne verkkarit ole vierailuasu. Ellei sit ole menossa esim leffailtaa sipsejä syöden viettämään ystävän luo.
Ja farkut jonkun hienon topin kanssa laittasin diskoon, en juhlaillalliselle.
Mutta farkut on eri juttu. Jos kutsussa ei erikseen mainita niin farkuissa saatan mennä ts, jos ei ole kyse itsestäänselvästi juhlasta kuten synttärit, joulut jen.
Itsenäisyyspäivä ei ole mun piireissäni koskaan ollut tuollainen juhlakylä-päivä. Ja en kyllä siis ole mistään lähiöjunttiympyröistä. Mutta en kyllä isänmaallis-konservatiivisista piireistäkään.
Vaatteet. Pääasia etteivät alasti tulleet
Vierailija: