Romaniperhe ei SAANUT ostaa taloa!!
Tämä ei yksinkertaisesti saa olla totta nykysuomessa..!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811068554624_uu.shtml
Kommentit (63)
Aina pitäisi muistaa, että poikkeus vahvistaa säännön...eli nämä romanit ovat ilmeisen kunnollisia ja nyt joutuvat maksamaan muiden tekosista.
Pahalta tuntuu heidän puolestaan.
jos ei saa rahoillaan ostaa asuntoa tai maatilaa tai vuokrata maata, eikä nimensä takia pääse edes työhaastatteluihin...?!
Koko tienoo muuttuu heidän muuton jälkeen karavaanialueeksi, eikä kellään ole omaisuus ja terveys enää turvassa.
Eli joku maa voisi lahjoittaa heille aivan oman saaren johon kaikki romssut olisi tervemenneitä tappelemaan sukujensa kanssa. Siellä voisivat iloisesti varastella toisiltaan ja olla tekemättä yhtään mitään.
Olisi mukava nähdä kun heidän taloutensa kaatuisi kun ei löydy tarpeeksi "hyviä" romaneja" jotka tekisivät asiat loisten puolesta.
Kaupassa olen ollut töissä ja täytyy todeta että kun lauma romaneja hyökkää niin on voimaton olo. Kyllä lähtee - meinaan tavaroita rouvien hameensopukoihin.
Rosvosakkia ovat ja aiheesta syrjittyjä.
Heivataan ne Ahvenmaalle. Erääseen matkailuyritykseen jäi romaninaisen alushame ja voi hemmetti sitä taskujen määrää. Ne taskut on oivallisia kätköjä varastetulle tavaralle. Mustassa päälyhameessa on aukkoja josta on helppo sujauttaa tavarat alushameen kätköihin.
Hameen yläosassa on painava vanne joka nostaa hametta ja antaa työtilaa joten tavarat ei pullota.
Yksi syy siihen miksi hameesta ei luovuta on sen käyttökelpoisuus kauppaliikkeissä. Joskus luin että tällaisen hameen alle on kätketty jopa moottorisaha.
En luota romaneihin niin paljon olen nähnyt heidän kolttosiaan.
Käräjillä ovat tavallista väestöä useammin samoin linnassa jopa naisetkin.
Heikkolahjaisuutta, kehityshäiriöitä yms. tavallista enemmän.
Puukkohippasilla useasti tai ampuvat toisiaan sukuriitojensa selvittelyissä.
Olen kuullut että heillä on hienot sisustukset ja ihmettelen että milläköhän rahalla kun eivät töitä tee.
Pummeja ja rosvoja, soskun rahoilla elävät.
Itse olen sitä mieltä, että jos romani haluaa olla kärsimättä heimoonsa kohdistuneita ennakkoluuloja, heittäköön heimotunnuksensa jorpakkoon. Tuskin kukaan katsoo karsaasti valtaväestöön uppoavaa romania. Naisten mekkohan on muutenkin älytön, paitsi naurettavan näköinen, äärimmäisen epäterveellinen. Kuten joku romani itse Hesarissa totesi, niin vie ennen pitkää pyörätuuoliin.
piisaa. Lukutaidottomuutta yhä paljon romanien keskuudessa, peruskoulun keskeytyksiä yms... Roskaväkeä valitettavasti, vaikka yhteiskunta tekee ties mitä toimia romanien yhteiskuntaan sopeuttamiseksi.
miten tosta on voitu antaa tuomio! Myyjällä ei ole mitään velvollisuutta myydä vain siksi että joku on halukas ostamaan.
Mies ei halunnut tinkiä hinnasta. Yksi Romaaneuista pisti puukon hänen kurkulle ja sanoi, että sähän myyt tämän siihen hintaa kun me sanotaan.
Oli vähän pakko myydä.
Sen jälkeen alkoivat soitella, että autossa on hometta, mikä oli valetta ja halusivat rahansa takaisin. Soittelivat ja uhkailivat. Onneksi miehellä on ystäviä jotka osaa käsitellä Romaaneja. Ei se mitään niille tehnyt soitti vaan ja sanoi jotain minkä vuoksi Romaanit jättivät rauhaan. Ilman tätä ystävää oltaisiin oltu kusessa.
Tämä on tosi tarina ja enää ikinä ei kauppoja Romaaneiden kanssa tehdä.
eivät saa Suomessa ostaa tai vuokrata asuntoa/mökkiä!!! Kyllä suuttuttaa! Suomi voi lakkauttaa kaksikielisyyden, on niin muinaismuisto!
Siis se on niin, että kuka tahansa _yksityishenkilö_ saa valita vapaasti kenellte tahansa omaisuutensa myy tai jopa on myymättä.
Mutta ammatinharjoittaja, esim. rakennusyhtiö, ei saa valita asiakkaitansa rodullisten tai muiden syrjivien perusteiden nojalla. Syrjintä on rikoslaissa rangaistu teko.
Yksityishenkilö ei siis voi asuntoa itse myydessään syyllistyä syrjintään, vaikka kieltäytyisi myymästä kämpäänsä romanille. Sen sijaan rakennusyhtiö ei voi näin valita asiakkaitaan.
Vain etkö sinä pilkunnu___a ymmärrä mistä tässä ketjussa vaahdotaan! niistä saatanan yhteiskunnan loisista joista ei ole mitään iloa tai hyötyä.
Heitä saa pelätä. En todella halua pelkää kotona tai kotiseudullani! Saati pelätä lasteni puolesta!
jos jossain eduskunnassa päätettäisiin yhdessä tuumin että annetaan koko suomen romaniväestölle vaikka joku saari. Ja sieltä saisi poistua asumaan muualle jos lopettaisi koko romanina olon.
Kuka heitä kaipaa?
Ei yksi ihminen voi heitä vastaan kääntyä, tai muuten saa tusinan puukkojusseja "neuvonpitoon". Pitäisi tulla isommalta taholta.
Aivan loistava suunnitelma!!
mustalaisille. Eikä kyllä myytäisikään..
suomalaisten rasismin!!!
Hävetkää.
Aikoinaan asuttiin kaupungin vuokratalossa ja siinä ulkona istuskeli pari mustalaismummoa päivät pitkät, ja sanoivat, että voivat katsoa lasten perään samalla. Oli aina turvallista päästää lapset pihalle ja pitivät hyvää jöötä, ketään ei päästy kiusaamaan ja vaativat lapsilta hyvää kohteliasta käytöstä.
Rakkaudella muistan heitä vieläkin.
niin paljon kuin hameiden sisään saavat tungettua. Ja lapset / miehet yrittävät häiritä henkilökuntaa, ettei päästä estämään näitä varkaita (naisia)
suomalaisten rasismin!!!
Hävetkää.
koskaan avannutkaan. Ihmeellistä, että noin sivistymättömällä ihmisellä on pokkaa arvostella yhtään ketään. Mutta eihän rasisteilla tunnetusti kovin montaa aivosolua löydy.