Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄNUPPUJEN to-su*****

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan,

Nyt oon huomattavasti pirteempi kun eilen.

Kyllä nuo reissut vaan puuduttaa.

Ma aamuna läksin ajeleen Itä-Suomeen 5 aikaan, yli 3h ajo..huhhuh..

Ma ja ti illat meni hotellilla. Tylsää......

Ti illaks pääsin sentäs hotellin kuntosalille ja siel sain jotain tehtyä.

Ma ei ollu mitään oloja koko päivänä, muuta kun väsy aikasesta herätyksestä. Mutta ti sitten. Pahaa oloa 12-22.. ja samaten eilen, 14-21... :( Eipä näistä vielä oo päässy ei.

Tytteli kirjotteli siitä että kun makaa selällään niin tuntee kohdun jo. Mä kans tunnen selvästi. Jänskää :) Ja kivaa!

Sit on kans kirjoteltu mielialoista ym. Mulla ne kans heittelee. Välillä itken ties mille ;) Ja sit yhtäkkiä raivoon ties mistä.. :D

Onneks tänään on vapaapäivä. Huomenna mulla myös kun pidän lomapäivän. Tekee hyvää!!

Eilen kun tulin illalla reissusta kotiin, mies heti sanoi että masu on kasvanut.. :D

Onko muut ekakertalaiset tunteneet vielä mitään liikkeitä, tai ei ehkä liikkeitä mutta sitä ns.kuplintaa tms?

Mä ihan kun oisin ma iltana tuntenu jotain tosi tosi kevyttä. Ei sitä liikkeeks voi sanoa mutta jotain erilaista kuitenkin.. kevyttä lepatusta ois ehkä oikea ilmaisu? Mutta mene ja tiedä.. :) Ehkä vaan kuvittelinkin.

Sit ootte kirjotelleet niistä ns.menkkakivuista ja vihlonnoista alavatsalla yms. Mulla kans välillä niitä.. eiköhän se kuulu tosiaan asiaan.. :)

Jäiköhän mulla nyt jotain oleellista kommentoimatta... Hmm.. Palailenpa taas myöh.

Mukavaa Itsenäisyyspäivää!

a_j + pötkäle 14+0

Vierailija
2/24 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina oli np-ultra ja kyllä melkein itku tuli kun nähtiin se pienen ihmisenalun pyörivän siellä vinhasti! Kolmen peräkkäisen tuulimunaraskauden jälkeen tämä tuntuu niin uskomattomalta. Kaikki oli niinkuin pitikin ja laskettu aika pysyi ennallaan eli 17.6.

Illalla kerroimme sitten lapsille uutisen ja kuvasimme reaktiot videokameralla. Tytöt (pian 6- ja pian 4-vuotiaat) olivat ihan innoissaan. Pienempi murehti että onko meillä vaippoja ja mihin se vauva laitetaan kun mä meen töihin. Nukkumaanmennessään kävivät pussaamassa masua ja toivottamassa vauvalle hyvää yötä! Melkein itku pääsi liikutuksesta.

Laitoimme miehen sisaruksille tekstarin että perinteiset juhannusjuhlat meidän mökillä on peruttu ensi vuodelta sillä meillä on vähän muuta tekemistä sillä lapsemme laskettu aika on juhannusviikolla.

Liikkeet olen muuten tuntenut viime viikonlopusta lähtien eli n. 11+4 viikolta. Nyt ne tuntuvat yhä selvemmin. Toista odottaessani ne tuntuivat n. rv 13.

Olo on muuten mitä mainioin mutta hengästyn helposti ja pyörryttää, illalla on lievää pahoinvointia edelleen. Rintojen arkuus on kadonnut.

Unettomuudesta kärsin samoin kuin edellisissä raskauksissa eli herään joka yö kolmen-neljän välillä. Töissä on ollut tosi hektistä tällä viikolla ja kun yöllä työasiat alkavat pyöriä päässä, uni ei enää tulekaan! Tiistaiaamuna heräsin kolmelta ja nousin neljältä kun en saanut enää unta!

Ihanaa kun on pitkä viikonloppu! Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

GeddyLee 12+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nyt np-ultra takana: olipa ihanaa kuulla, että kaikki on kunnossa! Paha olo kun on helpottanut niin heti on hiipinyt epäusko, että onkohan siellä sittenkään ketään kyydissä ;) Maha tosin tuntuu pullahtaneen esiin, ekassa raskaudessa ei muistaakseni tässä vaiheessa vielä näkynyt, mutta muisti voi pettääkin.

Sain myös kuulla, että kohtu on mulla takana ja istukka edessä. Liikkeitä en ole tuntenut, enkä varmaan lähiaikoina tule tuntemaankaan...tai ainakaan tunnistamaan. Tässä raskauden välillä jotkut ilmakuplatkin on minusta tuntunut ihan " samalta" kuin ne liikkeet, mutta eiköhän ne sitten jossain vaiheessa tunnista. En tiedä miten olen näin " pöllö" niiden suhteen, heh. Ekassa raskaudessa tunsin vasta kun viikkoja oli melkein 20 kasassa.

Neuvolassakin kävin tällä viikolla, täytettiin papereita ja mitattiin vatsan ympärystä ja sf-mittaa jne. Täällä ei vielä sydänääniä kuunneltu, laitteet on kai sen verran huonommat kuin Suomessa. Viime raskaudessa kuuntelivat pyynnöstäni kun viikkoja oli 17, vaikkeivat kuulemma yleensä niin " aikaisin" kuuntele. Silloin ne kuitenkin kuului.

En tiedäkään miten esikoiselle kertomisen suhteen päätämme. Aluksi odotin tätä ultraa kuin kuuta nousevaa, jotta sitten voisi kertoa. Nyt mietin, että pitäiskö vielä venyttää kertomista tammikuulle... ei olisi odottavan aika niin pitkä. Saa nyt nähdä.

Mukavaa itsenäisyyspäivää ja joulunodotusta!

Lähden esikoisen kanssa melkein kolmeksi viikoksi reissuun, voi palstailu jäädä vähemmälle. Mutta kuulumisiin!

Taika, 11+5

Vierailija
4/24 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelempa kuulumisia ja nostan samalla.

Keskiviikkoiltana oli kyllä melkonen alaselkäkipu. Ihan hassussa paikassa oikeastaan, pikkasen vyötärön alapuolella. Mulla normaalista menkkakivut tuntuu alaselässä, mutta tämä ei ollu samassa paikassa. Selkä ei ilmeisesti tykännyt istuskelusta ja autolla ajosta. Varsinkin kytkimen painaminen oli aika tuskallista. Onneksi olo parani lämpimän jyväpussin avulla.

Pahoinvointi on vähentynyt, joskin kaikki tosi rasvanen tuntuu pahalta syödä. Eilinen mureke tuntui vielä tänä aamuna mahanpohjalla.

Eilen oltiin kyllä niin rauhallisesti kuin vain voi olla. Illalla katsoin vähän linnan juhlia, mitä esikoisen nukuttamiselta kerkesin.

Soittelin juuri pomolle, ja kerroin vauvauutisen. Onnitteli kovasti ja suhtautu tosi positiivisesti. Vihjas jo ettei mun tarttis lähteä ulkomaan reissulle joka on siirrelty eteenpäin toukokuusta lähtien. Kyselin, että voisinko pitää kesälomia jo ennen äitiyslomaa, ettei sitten jää seuraavalle vuodelle, niin meinas että pitäs onnistua. En tiedä onko kesälomien pitäminen fiksua ennen äitiyslomaa mutta ne maksetaan joka tapauksessa ens vuonna, niin ei niistä juuri ole hyötyä kesällä 2009 kun todennäköisesti olen kuitenkin hoitovapaalla vähän aikaa, ja lomat on kuitenkin äitiysvapaan aikana kertynyt normaalisti. Olipas taas monimutkainen selitys.

Mitäs suunnitelmia teillä on viikonlopuksi. Vai ootteko jo pidennetyn viikonlopun vietossa? Me mennään miehen kanssa huomenna shoppailemaan lahjoja kun appivanhemmat tulee hoitamaan esikoista.

t. SannaNu ja tiuhti rv 14+4 (piti käydä oikein laskemassa, kun ei muistanut)

Vierailija
5/24 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on todellakin ollut tänään kesäkuisten pinossa.

Itse olen kohta lähdössä parturiin ja tarkoitus olisi värjätä hiuksia, ja kyllä on aikakin kun melkoinen juurikasvu näkyy jo =)

Voinnin suhteen on ilmennyt hieman parannusta, enään ei ole niin pahasti kuvottanut eikä väsyttänyt et jospa se entinen vireys olisi nyt tulossa takaisin =) Keskiviikkona kävin ensimmäisessä lääkäri-neuvolassa ja siellä kaikki hyvin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kauris ja pulla rv12+0

Vierailija
6/24 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt täällä kyllä lueskelemassa mutta kirjoittamaan en ole ennättänyt, ja nytkin pitää vain pikaisesti pyörähtää. Oltiin kotiseudulla äskettäin melkein viikko ja nyt äiti oli vuorostaan meillä kylässä, joten aika on mennyt siivillä.

a_j oli miettinyt alavatsatuntemuksia, että olisiko jo liikehdintä kyseessä. Minullakin oli jokin aika sitten jotain mutta kun en millään uskonut että voisi vielä ekakertalaisella olla vauvan liikkeitä, kysyin kätilötuttuni mielipidettä. Hän sanoi, että se on jonkinlaista perhostelua mutta ei vielä johdu vauvan liikkeistä vaan ei muista mistä. Joten sellaista kai ainakin minun kohdallani oli. Jospa vaikka tammikuun puolella sitten alkaisi tuntua oikeasti liikkeitä!

Onko muilla ekakertalaisilla jo isot mahat? Täällä on yhtäkkiä ponkaissut esiin jo aika pyöreä massu, jota ei kyllä enää kovin helposti peitellä. Onneksi nyt on jo alettu kaikille rohkeasti kertoakin, joten peittelytarvettakaan enää ole. Aika kivaa kyllä on, kun raskaus jo näkyy ulospäinkin :).

Meillä olisi ensi viikonloppuna edessä muutto takaisin omaan asuntoon. Ollaan pari kuukautta oltu remonttievakossa. Rankkaa kun on taas muutto tulossa, mutta mukavaa, että tämä pahvilaatikkojen keskellä eläminen loppuu. Ja voi vähitellen jo alkaa miettiä, miten tavarat laittaa sitten vauvaa varten (siis lähinnä huonekalujen sijoittelun kannalta vielä tässä vaiheessa).

Hankinnoista täällä on tainnut olla puhetta. Myö ollaan niin onnellisessa asemassa, että saadaan vaikka mitä valmiina muualta, joten hankintoja ei varmaan paljoa tarvitse tehdä. Ihan kiva, kun olen opiskelija eikä nuo miehenkään tulot mitenkään hurjat ole.

Nyt töiden kimppuun, kivaa viikonloppua kaikille!

Niina 14+0 (jee, uusi viikko taas!)

Vierailija
7/24 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se silleen pääskin karkaamaan.. HUPS :D

Onpas täällä ollut tosiaan Kesänupuilla hiljaista..

Mulla ollu tänään vapaapäivä,ihanaa.

Olin päivällä muutaman tunnin shoppailemassa, löyty ainakin kummilapsille lahjat.

Sit ku kävi kotona syömässä ja lepäilemässä niin jakso lähtee kuntoilemaankin.

Huonon olon aaltoja on aina välillä, syöminen auttaa.

Eilen illalla oli huono olo sit kunnolla ja pidempään.

Niina1983 kyselit miten masua meillä ekakertalaisilla. Kyllä mulla kait vähän on? Mutta periaatteessa ei sitä ulkopuolinen tajua joka ei tiedä raskaudesta. Luulee ehkä että on vain hieman lihonut :DD

Mutta mieheni taas on sitä mieltä että se näkyy jo.

Oishan se ihanaa jos se ois sellanen että selvästi näkis :) Ja ne liikkeet kans:) Mutta, kaikki ajallaan.. :)

Kauniita unia,

a_j + pötkäle 14+1

Vierailija
8/24 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeempiä kuulumisia mutta vähän palstantäytettä vaan ... ;-)

Täällä ei vielä liikkeitä tunnu - eikä ole kiiruskaan. Mun mielestä joka kerta on ollut niin ihana olla raskaana (kaikista vaivoista huolimatta) että ei millään ole kiirettä. Koko odotusaika menee aivan liian nopeasti, kauhistuttaa nytkin miten nopsaan nämä viikot on menneet. Tosin pahoinvointi ja päänsärky kyllä saisi loppua...

Mahaa ei vielä näy - en edes itse huomaa muuta kuin housut kiristää. Jännä sinänsä sillä edellisestä raskaudesta mielestäni näkyi tosi aikaisin, muistan kun juuri ennen joulua yritettiin sukulaisilta piilotella masua vaatteilla (vain muutama päivä eroa tämän ja edellisen odotuksen lasketuissa ajoissa ;-)) ettei raskaus paljastuisi ja nyt sitä ongelmaa ei kyllä ole.

Sukulaisille ei odotuksesta olla kerrottu, ja ollaan vähän omituisia mutta oikeastaan ei välitettäisi kertoa lainkaan. Ongelma on vaan siinä että lapsille on jossain vaiheessa asia tietty paljastettava ja nehän arvatenkin sitten rollivat asian eteenpäin. Katsotaan nyt että annettaisiinko periksi ja kerrottaisiin jouluna - kuten viimeksikin - vai odotetaanko sitten niin kauan että mahasta ei voi erehtyä. Ystävät toki tietävät mutta he suhtautuvat asiaan paljon positiivisemmin kuin umpimieliset sukulaisemme ;-D

Kauhea himo olisi saada ykkösolutta ja salmiakkiaakkosia, mutta aakkosia täältä meiltä päin ei löydy MISTÄÄN!!! Ja ykköstä en ole raaskinut ostaa vaikke ne pari prosenttia nyt maailmaa kaataisikaan, täytyy yrittää löytää jostain edes jotenkuten siedettävän makuista alkoholitonta. (ja kotikaljassakin on prosentteja muuten saman verran kuin ykkösoluessakin! Pöh) Muita mielitekoja ei vielä olekaan ollut tähän mennessa...

Mutta tässäpä nämä viikonlopun jonninjoutavat :) Hyviä vointeja kaikille

nappula 14+3

Vierailija
9/24 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole jaksanut paljon kirjoitella. Väsyttää ihan vietävästi ja nuo harmaat kelit vievät kyllä muutenkin olon ihan jaksamattomaksi.

Kohtu tuntuu jo minullakin kun makaan selälläni. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, enkä niitä odotakaan tuntevani ennen kuin vasta joskus viikon 18 jälkeen. Vaikka siis kyseessä jo neljäs lapsi onkin. Jostakin syystä olen noista kaikista tuntenut liikkeet tosi myöhään. Tosin minulla on ollut aina istukka edessä ja nyt se on kuulemma kohdunpohjassa. Tosi hyvin näkyi ultrassakin kuva vatsan päältä otettuna varmaan juuri tuon istukan sijainnin vuoksi. Ei ollut tällä kertaa estämässä näkyvyyttä.

Samoja vihlasuja minullakin on aina ollut alavatsalla jos vähänkin vääränlaisen liikahduksen olen erehtynyt tekemään. Tosin nyt niitä ei ole vielä tullut...lieneekö niihinkin sitten osasyynä istukan sijainti, kun se ei ole nyt heti tuossa vatsalihasten tuntumassa? Edellisessä raskaudessa ne vatsan repimiset olivat loppua kohden niin kovia, etten meinannut päästä liikkumaan lainkaan...papereissani lukee, että istukassa on ollut lohkorepeämiä. Mitä ne sitten lienevätkin, niin kyllä siltä välillä tuntuikin, että nyt kyllä repeää...

Maanantaina menen sokerirasitukseen. Seuraava neuvolakäynti on 19.12. Painon nousun sain onneksi jo hallintaan, mutta kyllä se sieltä vielä nousee sellaiset 20-25kg...näin on aina ollut, valitettavasti, mutta toisaalta, olen kyllä aina päässyt niistä kiloista eroon, eli ei ole tarvinnut hirveästi huhkia kuntosalilla, kunhan vain imettää ahkerasti :)

Nyt pitää lopetella. Hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri + papu 14+0

Vierailija
10/24 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käymässä Helsingissä. Tänään päästään miehen kanssa viettämään päivä kahdestaan, esikoinen jää miun siskon hoitoon.

Liikkkeitä tuntuu vaan enemmän ja enemmän. Maha pullottaa kyllä näkyvästi, mutta ei nyt kauhean paljon. Käyn tänään etsimässä mammahousuja, mulla on vaan yhdet. On ikävää pestä niitä koko ajan ja toivoa, että kerkii kuivua seuraavaan aamuun mennessä.

Neuvolalääkäri oli keskiviikkona. Kaikki oli hyvin. Paino oli -1kg. Nyt se on kyllä alkanut tasaantua kun ruoka pysyy sisällä. Sehän tippui 2,5kg, joten hyvin oon jo saanut kiinni. Oon kyllä syönyt nyt aika huoletta reilummin, pitää taas palautua ruotuun kun en enää oksentele.

Neuvolassa sokerit oli haalealla plussalla. Olin kyllä just syönyt 1,5 tuntia ennen sitä. Terkka sanoi, että raskausaikana sokeri voi näkyä himmeästi just syömisen jälkeen pissassa. Siis iman, että se tarkoittaa yhtään mitään. En millään usko, että mulla tulis ongelmia sokereiden kanssa, koska esikoisenkaan aikaan ei ollut + oon normaalipainoinen ja syön suht terveellisesti.

Harmi kun täällä sataa. Ois mukavampi päivä kun ois kuivaa. No, ei auta valittaa.

Tytteli-83 rv 14+5

Vierailija
11/24 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello kaikille...

Bongasin Tyttelin listalta...... ONNEA!!! Itse palstailin täällä Kesäkertut 06 aikana, joten tuttu merkki kävi silmään :)

Vielä en ole liittymässä mihinkääm pinoon - vaikkakin kolmatta tässä haaveillaan.

Lytte kera muksujen

Vierailija
12/24 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla näin alkuraskaudesta kokemusta pistävistä alaselän kivuista? Kun makaan selälläni lattialla yrittäen rentoutua ja koitan nostaa jompaa kumpaa jalkaa ylös kattoa kohti, alaselässä ja pakarassa tuntuu käsittämättömän kova ja vihlova kipu.

Joskus sama kipu tuntuu kun nousee esim sängystä ylös ja kävellessä. Olisiko kyseessä normaali löystyminen vai iskiaskipu? Ja mikä ihme siihen auttaa? En kuvitellut että vielä tarvitsisi ostaa tukiliiviä!!! :O

Muuten oireeton ja hyvä olo. Äitiyshousut piti käydä jo ostamassa kun maha on jo ihan pullollaan!!!

-ElinaAnnina ja iilimato (rv 12 + 2)

Vierailija
13/24 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs meidän pinon on näin hiljaiseksi vetänyt? En ole itsekkään ollut järin aktiivinen viime päivinä. Tuntuu, ettei niin kauheasti ole jaettavaa.

Nyt on sitten kerrottu lähisuvulle ja lähimmille kavereille. Ihan hyvältä tuntuu, ettei tartte enää salailla. Mutta eilen ilta iski paniikki, että entäs jos nyt sitten käy jotain ja kaikki tietää. Ihan hullua!

Vettä on satanut monta päivää täällä etelässä. Todella masentavaa. Äsken tein piparkakkutaikinan ja huomenna pitäisi paistaa. Ei jotenkin osaa asennoitua noihin jouluhommiin, kun ulkona on 5 astetta lämmintä ja sade ropisee ikkunoihin.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Eliador 14+1

Vierailija
14/24 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi hiljaista täällä joo.

Koen samoin kun Eliador, ettei oo kamalasti mitään ihmeitä asioita jaettavana.

Muakin tympii toi +5 ja vesisade, ällöttävää.

Päivä menny taas tosi nopsaan.

Aamun aloitin reippaalla tunnin lenkillä.

Sit päivällä oltiin miehen ja sen poikien kans syömässä mun vanhempien luona.

Sit tultiin kotiin ja sit kun nakutettuna klo 17 mulle iski kamalan huono olo.

Piti käydä taas yökkäilemässä pöntöllä ennen saunaa, saunan jälkeen.. ja yhä on huono olo :(

Millä viikoilla olette ajatelleet tuota rakenneultraa ja tarjoaako kuntanne sen teille?

Täällä meillä sitä ei tarjota, eli yksityiselle mentävä. Pitänee varmaan pian jo varata aika koska taitaa mennä just tammikuun ekoille viikoille kun siel pitäs käydä.

Nyt meen sohvalle makoilemaan, tää olo ei oo huippu.

a_j + pötkäle 14+2

Vierailija
15/24 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut vaihtelevasti tuollaisia iskiastyylisiä kipuja. Saattaa olla 1-2 päivää peräkkäin jatkuvaa jomotusta aina liikkuessa, sitten pari päivää ettei tunnu ollenkaan, ja sitten taas alkaa.

Niska- ja päänsärky on nyt ollut vaivana koko viikon. Migreeniä on suvussa ja niskassa jotain kulumaa tms, ja eihän se mihinkään parane ilman lääkkeitä, nukkuminenkaan ei auta. Alkaa jo olemaan hermot kireällä jatkuvan kivun vuoksi.

Eilen taas kipristeli mahaa illalla tunnin ajan niin voimakkaasti, että jouduin ottamaan Panadolin. Pari päivää sitten tunsin selällään illalla maatessa jotain hassua väpätystä mahassa hetken aikaa, mutta en sitten tiedä oliko liikkeitä vai jotain ihan muuta.

Töissä olen kuitenkin taas pystynyt olemaan, huimausta ei ole ollut. Väsymys ihan ennallaan, tänään olen nukkunut 10h yöunet ja KAHDET päikkärit, ½h iltapäivällä ja illemmalla sitten kyläreissun jälkeen 1,5 tuntia..

Koirakuumekin vaivaa :)

Alcatraz 13+0

Vierailija
16/24 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ja mukavaa, että meillä on samantyyppisiä vaivoja ja samoihin aikoihin. Eipä tule sellaista tunnetta, että nyt on jotain pielessä. Nimittäin minulla on ollut tuota iskiastyyppistä kipua jo viikkokaupalla, välillä hellittää ja välillä iskee taas. Sen olen huomannut, että kävelystä se hermostuu entistä enemmän :/

Päätä on minullakin särkenyt tällä viikolla useina päivinä peräkkäin. Luin jostain, että raskaana olevilla on useammin päänsärkyjä. Kurjaa, yritin olla ottamatta lääkettä, mutta eihän siitä tullut mitään.

Niskojakin särkee, mutta se johtunee siitä, että ei ole tullut käytyä jumpassa. Entisenä aktiiviliikkujana on kyllä ollut vaikeaa sopeutua sohvallamakaamiseen. No, ehkäpä tässä joskus olo paranee ja voi aloittaa liikkumisen taas.

Oletteko jo alkaneet miettiä hankintoja? Minä olen sen verran taikauskoinen, että odottelen ainakin rakenneultraan asti ja sitten keväällä aletaan ostella isompia tavaroita.

Poltsi rv. 13+0 (jee :) )

Vierailija
17/24 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi selkävaivainen...iskias vaivaa molemmin puolin ja välilevyjen kanssa on sitten vielä isompia ongelmia...samoin polvi on mäsänä. Pitäisi käydä ostamassa jokin tuki tuohon polveen. En käsitä kun en ole sitä mitenkään loukannut ja se vain kiukuttelee. Käveleminen saa sen entistä kipeämmäksi... :(

Tuo selkävaiva äityi edellisessä raskaudessa tosi pahaksi. Jouduin jäämään jo viikolla 20+risat saikulle kun en kertakaikkiaan pysynyt tolpillani ja tarvitsin viikkotolkulla kaikenmaailman apuvälineistöä pärjätäkseni sen kanssa kotona. Toivon, että tällä kertaa selkä kestäisi hitusen paremmin, vaikka turha toivo taitaa olla, sökö mikä sökö. On minulla onneksi tukiliivikin ostettuna, ja otan sen käyttöön heti kun ongelmat pahenevat. Tuon kolotuksen ja vihlonnan kanssa vielä pärjään, mutta sitten kun menee jalat, ei todellakaan enää naurata. :(

En kyllä yhtään jaksa jos joulu on tällainen musta! Mistä ihmeestä tuo ilma nyt äkkiä kylmenisi ja tulisi edes pieni valkea peite maahan? Ärsyttävää, ei ole yhtään joulufiiliskään.

Nämä viikot vierivät ihan salakavalasti eteenpäin. Minullakin on jo viikkoja takana 14+2 :O...juurihan tässä plussasin! Kohta ollaan jo puolivälissä...

Rakenneultraan pääsen tammikuun puolenvälin jälkeen. Täällä meillä päin (Tampere) kustannetaan vain yksi ultra, mutta yleensä täällä kyllä pääsee automaattisesti rakenneultraankin, sillä eihän siinä NT-ultrassa mitään rakenteita kyetä näkemään. Omalla kohdallani on aina käynyt niin, että olen päässyt useampaankin ultraan kun aina on ollut jotain, mitä pitää seurailla, jollei se ole istukan sijainti niin sitten sikiön koko...

Nyt pitää lopetella, josko lähtisimme jouluostoksille kunhan kaupat aukaisevat ovensa...saisi edes hitusen joulumieltä osakseen, tai sitten ei. Illalla teen torttuja ja keitän glögiä. Eipä tässä tämän kummoisempia tällä kertaa. Huomenna on sokerirasitus...

Vierailija
18/24 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, kipeinä ja keskellä vedettömyyttä. Siis Suomessa ja Nokialla. Palasimme perheen kanssa tänään evakosta kohdataksemme ehdottoman vedenkäyttökiellon klo 8-20 välisenä aikana!!! Putsaavat kuulemma tiistaihin asti tuota alueemme verkostoa. Kuudesta hengestä kolme edelleen ripuloi joten vessaan jonotetaan ja vettä kannetaan urakalla muutaman tunnein välein. Siis ei edes vessoja saa vetää normaalisti ennen ilta kahdeksaa!!!!

Peppupyyhkeitä, käsidesiä, ämpäreitä, kertakäyttöastioita.....mielikuvitusta niin maan perusteelliesti että jotenkin edes arki pyörisi. Asunnon sisällä lämmöt hyvä jos edes 20 astetta.... todellisuutta tämän päivän Suomesta. Ja mitä tekee herrat, juhlivat linnassa korviaan lotkauttamatta kun me taiselemme elämän perusedellytyksistä!!!!!!

Itsellä on 11 päivä ripulointia menossa, paino pudonnut neljä kiloa viikossa. Väittävät ettei vauvalla olisi mitään hätää näiden viruksien ja bakteerien kanssa.

Kohtelu oman kaupungin ulkopuolella on vähättelevää ja karsastavaa, tyyliin helkuttiakos muualle lähdette terveitä ihmisiä saastuttamaan. Olemme virallisesti toisen tai jopa kolmannen luokan kansalaisia monien silmissä. Moni ei usko todellisuutta, kuinka vaikeaa täällä on edes perusasioita saada pidettyä yllä. Ei pesulle pääsyä (savetit on pop) pyykit ripuleineen pakko héittää menemään (uusien hankkiminen maksaa)eli ei pyykkien pesemistä, kertakäyttöiset stiat ja vuuat ja ties vaikka mitä. Paljon paljon valmisruokia kaupasta-kyllästymiseen asti.

Sain ultrassa muuten lasketun ajan viimein, 15.6.08

Tekevät tammikuulla rakenneultran vauvalle, etinen istukka ja vanhimmalla tytöllä leikattu synnynnäinen sydänvika. Eli nyt odotellaan rauhassa. Tänään tasan 13 vkoa ja ilman sairastamista olo olisi varmaan ihan hieno.

Vierailija
19/24 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut varmasti tosi rankkaa. Onneksi pian saatte taas juoksevan veden. Ilman vettä on aika ikävä olla, saati sitten vielä ripuloivana. Ja kun on monta lastakin... Huh!

Tytteli-83

Vierailija
20/24 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiruliinu: Ei pysty ees kuvittelemaan mitä te käytte läpi!! HUHHUH. Koittakaa kestää!!!!

Mulla ihan kamala olo. Viimeiset 2h oon majaillu tuol pöntön äärellä yökkimässä. Kerran jopa oksensin. Oli ihan eka kerta kun oon oikeesti oksentanut. HYI.

Muutoin päivä mennyt ihan hyvin.

On ollu aamupäiväl energiaa siivoilla ym. Päivällä kävin kans kylässä yhden ystäväni luona.

Sieltä kun kotiuduin, iski toi olo :(

Nyt pakotan itteni syömään jotain.

Ajoissa mentävä nukkuun, huomenna lähen taas työreissuun, aikasin herätys ja lähtö..

Jaksamista kaikille!!

a_j + pötkäle 14+3