***KESÄNUPPUJEN to-su*****
Tässäpä linkki alkuviikon keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11857524&p=1&tm…
Kommentit (24)
Päästiin tänään mekin miehen kanssa kaksin hesaan jouluostoksille ja syömään. Mammahousuja yritin etsiä tuloksetta, vain HM:sta löytyi sopivaa kokoa mutta ei muuten ko malli istunut lainkaan päälle. Ja noihin kalliisiin äitiyvaateliikkeisiin kun ei meikätytöllä ole varaa edes sisälle astua... Huoh, mistähän sitä oikein osaisi etsiä, nettiliikkeitäkään mun hintatasolle ei oikein tunnu olevan, tai en vaan osaa löytää.
Täytyy myöhemmin viikolla yrittää uudestaan vaikka ompusta jos sattuisi kokoja olemaan paremmin tarjolla, lasten kanssa vaan ei ole kovin herkkua sulloutua sovituskoppiin ;-) Ja jos ei löydy niin kangaskauppa kutsuu ja ommeltava sitten sopivat...
Mahasta ja selkäsäryistä: vaikka mulla ei alavatsa vielä näykään (ylänappi ei tosin mene enää kiinni) niin ylävatsa taas on ihan kauhean turvoksissa. ollut jo pitkään. Ihan kauhistuttaa että mistä moinen, iltaisin kyljellään maaten ei edes tunnu kivalle vaan on pakko kääntyä selälleen nukkumaan vaikka muuten nukkuisin kyljelläni.
Liitoskivut vaivaa täälläkin ja kovasti, etenkin pitkät automatkat aiheuttaa pahimmat krampit. Viime raskaudessa ei muistaakseni ollut sitä vaivaa ollenkaan, ekassa kaksosraskaudessa kylläkin. Ärsyttävä riesa! Täytyy kysellä tiistaina neuvolassa saanko mitään apuja asiaan, ainakin meidän synnärillä on mahdollisuus kokeilla akupunktiota siihen tarvittaessa.
Rakenneultra on varattuna 4.1., polilla antoivat edellisen ultran yhteydessä suoraan uuden ajan. Neuvolan lääkäriaika olisi edelliselle päivälle mutta sen aion perua ja jättää kokonaan väliin ja menen sitten vasta loppuvaiheessa yksityiselle.
Miiruliinu: otan osaa kohtaloon, toivottavasti jo pian pääsette normaaliin rytmiin. Me asutaan niin korvessa että sähkökatkoja on pilvin pimein syksyisin ja talvisin ja silloin ei tietty vettäkään tule joten tiedän miten kovasti se hankaloittaa lapsiperheen arkea. Pian pitäisi ainakin uutisten mukaan tilanteen helpottaa teillä...?
Kurja sää, toivottasti joulumieltä löytyy kaikille siitä huolimatta
nappula 14+5
Toivottavasti tuo nokian tilanne pian helpottaa. saa vain olla kiitollinen että täällä pohjoisessa vielä vettä riittää ja puhdasta sellaista!
Mulla on oireet oikeastaan vähentynyt ja helpottunut, huonoa oloa ei enään ole juuri lainkaan ja ruokakin alkaa maistumaan jo ruualta :)
Viikonloppuna säikähdin kun yöllä kävin vessassa niin pyyhkiessä tuli VERTA. Enpä vähään aikaan unta saanut kun mietin et tuleeko sitä lisää vai mikä tämä on. No mitään kipuja ei ollut ja lisää ei tullut. onneksi! Just huokasin että nyt on 12vk täynnä ja keskenmenon riski pienentynyt niin sitten heti tuli verta! Kyllä se vaan pysähdyttää tuommonen. Mä luulin että vain ihan alussa saattaa oll noita verisiä vuotoja. 3vk:n päästä on onneksi ultra ja nähdään onko kaikki kunnossa.
Mahaa turvottaa ja olen joutunut kaapista kaivamaan isompia housuja käyttöön ja pienimmät pois. Joku puhu tuosta ylä mahan turvotuksesta mullakin ylä maha on ihan pömpöllään mutta alamahasta ei vielä raskautta huomaisi. ällöttävän läski olo
Ja sitten vielä tuosta urheilusta, alkaa tympimään kun ei ole jakanut liikkua ennen harrastin väh. 2x viikossa ja nyt en ole käynyt oikeastaan mitään tekemässä :(. Jos huomenna repis ittensä väkisin salille!
Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille
Mariatar84
12+2
ekana nappula; sellainen alkoholiton olut kuin beck`s on huippu hyvää :) en ole varma kirjoitetaanko noin, mutta ainakin sanotaan beks ;) en kyllä tiedä, mistä sitä saa.itse join pikkujouluissa ruuan kanssa amarillossa. prismasta etin,muttei ollut. kait jostain kaupastakin kuit.löytyy..
täällä masu ei ole minusta aikoihin muuttunut miksikään. sais jo kasvaa :) joo,mutta painoa kyllä silti tuntuu tulevan kiitettävää vauhtia. edelleen odotan,että väsymys jäisi pois..huoh..ei meinaa jaksaa iltapv.4 eteenpäin millään. muutenkin arki jotensakkin rankkaa. ei jaksa olla esikoiselle sellainen äiti kuin haluaisi :(
onneksi pian on joulu ja mennään mummulaan, saa vähän jaettua vastuuta ja olemista pojan kanssa.
parina päivänä on ollut mulla sellasta kireyden tunnetta ylävatsalla.en muistanutkaan,että sekin vaiva tulisi jo näin aikasin..
oletteko jo varailleet rakenneultraa? minä tuonne erillisen kysymyksen laitoinkin, koska sinne pitikään mennä. musitelisin,että vk 18-20? alkaa olla pian kiire varmaan,jos haluaa ajan saada.
eipä tässä varmaan muuta. mukavaa joulun odotusta kaikille :)
uuvistus&masuasukki 14 tasan
Paljon voimia!! On varmasti tosi raskasta, en voi kun kuvitella...
Meillepä ei juuri mitään uutta...