Onko kellään tietoa / kokemusta mitä tuskaa lasten huostaanotto on vanhemmille?
Kommentit (42)
Mua ei ainakaan säälitä yhtään ne juopot / narkkarit / peliriippuvaiset jne jne, joiden lapsia hoidan päivittäin. On varmaan tosi rankkaa vanhemmille joo.. Olisikohan kannattanut miettiä asiaa etukäteen. Omilla teoilla ja tekemättä jättämisillä on ehkä seurauksensa.
-ohjaaja lastensuojelulaitoksessa-
Mun lapset oli sijoituksessa kun en jaksanut niiden kanssa kun ex uhkaili meidän henkeä jatkuvaan. Lapset oli silloin 2x1v, 2v, 3v ja 6v.
T:Ap
Tuon sijoituksen (2vko) nukuin osittain veljeni luona, palasin kotiin pikkuhiljaa. Poliisitkin oli aika oleellisesti asioissa mukana, meidän kotoa nimittäin löytyi myös pommi.
Vierailija:
Mua ei ainakaan säälitä yhtään ne juopot / narkkarit / peliriippuvaiset jne jne, joiden lapsia hoidan päivittäin. On varmaan tosi rankkaa vanhemmille joo.. Olisikohan kannattanut miettiä asiaa etukäteen. Omilla teoilla ja tekemättä jättämisillä on ehkä seurauksensa.-ohjaaja lastensuojelulaitoksessa-
Olisi syytä opiskella mitkä periaatteet ja tavoitteet meidän alalla on.
ja siskolla todella vaikea sairaus, jota en nyt mainitse...onneksi siskollani on nyt uusi mies ja lapsensa sai pitää! Ja sairauskin kurissa...kyse ei ollut mistään mielenterveysseikoista siskoni kohdalla..
Joka ei näytä tietävän, että on muitakin syitä, kuin narkkailu, alkoholismi...
Vierailija:
Joka ei näytä tietävän, että on muitakin syitä, kuin narkkailu, alkoholismi...
Lue ja ymmärrä: mua EI säälitä nimenonmaan mitkään holistit sun muut riippuvaiset, jotka ovat omilla toimillaan aikaansaaneet sen, että lapset otetaan parempaan talteen. Tiedän kyllä että muunkinlaisia tapauksia on, niistä en mielestäni sanonut YHTÄÄN MITÄÄN!
Olen töissä sellaisessa laitoksessa, jossa tilanteet usein akuutteja, meille tulee paljon kiireellisesti huostaanotettuja kriisipaikalle. Lapset siis vaihtuvat usein ja erilaisia tapauksia näkee paljon. Kun muutaman vuoden tekee töitä niiden yleensä pahasti hakattuja ja muuten laiminlyötyjen PIENTEN lasten kanssa, niin sääli niitä vanhempia kohtaan ei kyllä ole ensimmäinen asia mikä tulee mieleen..
Mä olen itsekin äiti, ja esikoisen syntymän jälkeen sairastuin masennukseen. Mun lapseni pystyi hyvän turvaverkoston takia asumaan kotona, mutta ymmärrän senkin, että noinkin ' maltillisesta' syystä (siis kuin ap) voidaan tehdä väliaikainen sijoitus.
Arvatkaas muuten mitä mä olin ollut tekemässä yöllä, kun kotiin palattuani kirjoitin tuon viestin? Hakemassa 2- ja 4- vuotiaita sisaruksia turvaan, kun heidän äitinsä oli kylillä ryyppäämässä, isä kotona ryyppäämässä ja äidin palattua kotiin isä veti koko jengiä turpaan. Varmastikin kirjoitin viestin väärässä mielentilassa, mutta se oli mun senhetkinen vastaus kysymykseen.
AP:lle voimia!
Vierailija:
Mun lapset oli sijoituksessa kun en jaksanut niiden kanssa kun ex uhkaili meidän henkeä jatkuvaan. Lapset oli silloin 2x1v, 2v, 3v ja 6v.
Ja oikeasti nykyinen mies on kunnollinen ja työtä tekee joka päivä..toisin kuin ex
Siis te lastensuojelutyöntekijät, jotka tänne kirjoitatte. Ette saisi puhua työtehtävistänne edes kotona, saatikka kirjoittaa tänne palstalle niistä. Jos joku nyt tekstienne perusteella tunnistaa kenestä kyse, niin voi tulla syytteet.
Itse työskentelen psykiatriassa, enkä kerro potilaista tunnistettavasti kellekään! Ei tulisi mieleenkään kertoa tyyliin " tulipa meille viime yönä osastolle kolmen lapsen äiti joka oli yrittänyt tappaa lapset" . Ei tuollaisia asioita saa kertoa eteenpäin!!!!!!!
Ja siis tuo esimerkkini äidistä potilaana oli keksitty, olen nyt itse äippälomalla.
Vanhemmat ovat kuitenkin tavalla tai toisella aiheuttaneet sen tilanteen, jossa huostaanotto tehdään, joten he kantavat tekojensa tai tekemättä jättämisiensä seuraukset.
Lapseni olivat 10kk erään sukulaisen huollettavina. Minua ei pakotettu tuohon, se oli lasten parhaaksi (niin luulin). Tuo aika oli ihan kamalaa, vieläkin se kummittelee mielessäni :( Tuo sukulainen teki lapsilleni pahaa (ei mitään seksuaalista).
Tuskin se yhdessä yössä muuttui tappamisella uhkailevaksi, on varmasti ollut merkkejä jo aiemmin siitä ettei ole ihan ok. Säälittää hirveesti teijän lapset! Mutta toiv. pärjäilette nyt tästä eteenpäin hyvin ja et palaa ex-ukkosi luo ap!
vastaanottokotiin. Sairastuin itse lapsivuodepsykoosiin ja jouduin mielisairaalaan. Minua hoitaneet henkilöt ehdottivat sijoitusta miehelleni (joka siis olisi voinut/pystynyt täysin hoitamaan kirpun kotona), syystä että, kun vauva on viranomaisilla, MINÄ pystyn häntä paremmin hoitamaan. Sain tavata vauvaa niin usein kuin halusin.
Jos näin ei oltaisi tehty, olisin nähnyt vauvaa vain kerran päivässä, vierailuaikana.
Jäin miettimään noita ammattilaisten kommentteja, olikohan joku täällä haukkumassa minuakin silloin, kun vauvani (alta 2vkoa) tuotiin vastaanottokotiin..?
joka kysyi onko kyse s-nimisestä...haluaisin vaan tietää, mahtaako siskostani joku tietää jotain tällä palstalla. Enkä minä arvostellut pahalla..kirjoitin sen, ettei aina ole syy äidissä..
Älä välitä, vaikka joku olisikin arvostellut tai haukkunut sinua. Ei tuollaisia asioita voi käsittää, jos ei ole itse kokenut samaa. Toivottavasti voitte nyt hyvin koko perhe!
Ammattilaiset ovat usein asenteellisia ja kovia juoruamaaan ilkeästi, mutta ei tällä palstalla saisi kirjoittaa asiakkaista/ potilaista mtn!
On totta, en todellakaan ollut ajatellut, että MINÄ, perusterve ihminen voisin sairastua niin, että minut laitettaisiin PAKKOLÄHETTEELLÄ tahdonvastaiseen hoitoon mielisairaalan suljetulle.
Tänä päivänä olen täysin terve, minulla on uhmaikäinen ihana taapero, olen töissä, jne. Oma sairastuminen opetti nöyräksi, kun näin monta sellaista asiaa, mitä " normaalit" eivät edes osaa kuvitella, niin näen myös asioiden tärkeyden eritavalla..
mutta olen sitä mieltä tosiaan, että yksikään meistä terveyden/sosiaalialan ammattilaisista ei saisi täällä olla kertomassa minkäänlaisia esimerkkejä työstään, ensimmäinen kommenttisi tosiaan todella epäammattimainen ja toinen vielä enemmän, tosiaan suosittelisin ammatinvaihtoa.
Yli 10 vuotta terveydenhuoltoalalla työskennellyt ja osaan pitää vaitiolovelvollisuuden
Vierailija: