Vaihtaa puhelinta kolmen vuoden välein
Kiva että toisilla on rahaa tuhlata luontoa ja järkeä olla vaatimatta parempaa. En oikeasti usko että luonto voittaa, kierrätyksellä voi ostaa hyvän mielen ja maailma hukkuu paskaan. Enemmistö ihmisistä ostaa turhaa ja kokee siten olevansa osa maailmaa ostetun hastagilla. Oma vaikkaus on ettei oikeaa elämää voi ostaa.
Kommentit (19)
Niinpä, minä vaihdan kun sovellukset ei toimi enää.
3v on monilla vakioaika. Tekniikka kehittyy, puhelin hidastaa ajan myötä. Sama kuin tietokoneissa.
Ikivanha älypuhelin on tietoturvariski.
3 vuotta on liikaa, 2 on aika optimi.
Onko pakko, jos ei haluu? Oma puhelin on 5v. ja toimii hyvin. Samsung. En ole vaihtamassa lähiaikoina.
Mistä saan paremman puhelimen vaatimalla parempaa? Ilman ei pärjää, joten pakko ostaa uusi vanhan hajotessa. Yhtään en ole turhaan ostanut, mutta jotkut puhelimet tulleet tiensä päähän parissa vuodessa. Edellisessä petti akku siten ettei puhelinta saanut enää ladattuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kerran vuodessa kun työpaikka sen maksaa. Vanha menee lapsille käyttöön.
Tätä olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Kuka kolmea vuotta vanhaa luuria jaksaa tuijottaa?
Minulla on Apple, tätä on pakko vaihtaa. Jo 2 vuotta ja alkaa olla pas.ka
Vierailija kirjoitti:
Mikä tietoturvariski se on, jos ei hoida asioitaan puhelimella. Itse lähinnä soitan, otan kuvia ja tekstaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku edes miinustaa tätä? Noinhan se on. Vasurivajakit taas menossa.
Kyllä älypuhelimenkin pitäisi kestää vähintään viisi vuotta käytössä. Ympäristön rääkkäystä vaihtaa vuoden välein ilman käypää syytä.
Vierailija kirjoitti:
3v on monilla vakioaika. Tekniikka kehittyy, puhelin hidastaa ajan myötä. Sama kuin tietokoneissa.
Se pitää vain osata tyhjentää turhasta moskasta. Jos akku toimii, luuri toimii.
Ostan aina kolmen vuoden korottomalla kolmen vuoden välein.
Motivaatio vaihtaa on nollassa, kun uudet puhelimet ovat huonompia (suurempia, kömpelömpiä käyttää).
Nokian lelupuhelimia vaihdettiin 2 kertaa vuodessa. Oli matopeli ja siihen sai värikuoria. Sitten Apple esitteli IPhonen, joka oli oikea puhelin. Nokialla tuli kiire Elopin johdolla kehittää Windows pohjainen älypuhelin, jolla ei sitten tehnyt mitään.
Minulla on ainakin 6-7v vanha Nokia 5.3 joka toimii edelleen, no akku ei tietenkään ole enää kuin uusi ja saa olla lataamassa tiheämpään ja välillä vähän sovellukset tökkii mutta periaatteet ei anna periksi että uutta toimivan tilalle laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nokian lelupuhelimia vaihdettiin 2 kertaa vuodessa. Oli matopeli ja siihen sai värikuoria. Sitten Apple esitteli IPhonen, joka oli oikea puhelin. Nokialla tuli kiire Elopin johdolla kehittää Windows pohjainen älypuhelin, jolla ei sitten tehnyt mitään.
Mikä siitä iPhonesta tekee oikean puhelimen? Kaikki nokialaiset ovat olleet oikeita puhelimia, eikä itse soittaminen ole kehittynyt mitenkään sitten ensimmäisten kännyköiden. Nyt puhutaankin enemmän taskukokoisista tietokoneista.
Vaihdan kerran vuodessa kun työpaikka sen maksaa. Vanha menee lapsille käyttöön.