Kannattaako 2v 9kk vanhalle ottaa influenssarokoite?
Kommentit (49)
Ihan olematon naarmu voi aiheuttaa..samoin voi tulla maaperästä..koiranpuremasta. Kannattaisi ottaa selvää, eikä leikkiä lapsen hengellä
Vierailija:
vaikka sivuvaikutukset harvinaisia, kuka takaa, ettei se harvinainen vaikutus tule juuri minun lapselleni.En rokotuttaisia, enkä rokota ketään lapsistani millään rokotteilla.
ettei mitään sivuvaikutuksia tullut. Ei niitä voi vielä tietää. Tässä jatluvassa lääkekokeilussa ja uusissa rokotteissa liikutaan mielestäni arveluttavilla alueilla.
Ei ihmisen pidäkään pystyä vaikuttamaan kaikkeen, aina on ollut kulkutauteja jotka valitetaavasti tekevät joskus rumaa jälkea.
En ole mikään fanaatikko, mutta uskaltaisin rokottaa vain vuosikymmeniä käytössä olleilla rokotteilla.
kusetetaan ja kuvittelette olevanne ylivertaisia. Tämä " laumaimmuniteettiväite" on kuitenkin ihan puppua. Meidän lapsia ei suojaa muu kuin se, että me pidämme huolen heidän immuniteetistä erilaisilla keinoilla, ei nykylääketieteen keinoillla. Puhda ruoka ja juomavesi on nimenomaan avainsana tautien voittamisessa, ei rokotteet.
Tiedätkö, että sun puhdas ruoka ei suojaa miltään taudeilta paitsi pilaantuneen ruoan aiheuttamilta.
Jos omasi sairastuisi polioon, sanoisitko tälle että näin kuuluukin käydä...
Olen ymmärtänyt että sairastettu influenssa antaa vastustuskyvyn vähäksi aikaa saman ryhmän influenssatyyppejä vastaan. Itse en rokota, ajattelen että vastustuskyky kasvaa vuosien kuluessa. Jos lapsella olisi jokin perussairaus, saisi hän rokotuksen ilman muuta.
Vierailija:
Olen ymmärtänyt että sairastettu influenssa antaa vastustuskyvyn vähäksi aikaa saman ryhmän influenssatyyppejä vastaan. Itse en rokota, ajattelen että vastustuskyky kasvaa vuosien kuluessa. Jos lapsella olisi jokin perussairaus, saisi hän rokotuksen ilman muuta.
29. Puhdas juomavesi on nimenomaan keino ylläpitää immuniteettia. ei tietenkään mikään lääke, mutta kun vesi on puhdasta ei kulkutaudit rehota.
Eikä ilman poliorokotusta kannata matkustaa oikein viroon/venäjällekään saati sitten Aasiaan tms.
flunssatkin on olleet tavallista lievempiä influenssarokotteen jälkeen.
2 lasta ovat nyt 2 vuotena saaneet influenssarokotteen ja saivat jälleen tänä syksynä. Ennen rokotetta sairastivat ihan normaalisti kaikki liikkeellä olleet flunssat, nyt rokotteen aikana on flunssat kestäneet 1-2pv jolloin oireetkin tosi lieviä. Ei kuumetta, pelkästään kurkkukipua ja tai nuhaa. Lievää sellaista.
hevostilalla ja lapset touhuavat kaikkea kokoajan.
Kuitenkin minulla on jäykkäkouristukseen muitakin keinoja kuin nykylääketiede. En usko sen tulevankaan, kun hoidan immuniteettia. Silloin ei taudit pääse läpi.
joten influenssarokote ei vaikuta flunssaan mitenkään. JOhan tyhmemmänkin se pitäisi tietää.
Jäykkäkouristus on hapettomissa oloissa lisääntyvän tetanus-bakteerin (Clostridium tetani) erittämän myrkyn aiheuttama tauti. Joidenkin lähteiden mukaan bakteeri lisääntyy lähinnä syvissä pistohaavoissa (hapettomissa oloissa), toisten mukaan taas se voi lisääntyä myös pintanaarmuissa. Joidekin lähteiden mukaan bakteerin itiöitä esiintyy yleisesti maaperässä, toisissa taas liitetään se eläinten ulosteisiin, esim. hevostiloihin.
Vierailija:
Kuitenkin minulla on jäykkäkouristukseen muitakin keinoja kuin nykylääketiede. En usko sen tulevankaan, kun hoidan immuniteettia. Silloin ei taudit pääse läpi.
Lapseni 2v 10 kk ei ole saanut rokoitetta, koska syksyllä hänellä on ollut niin paljon kaikkia muita toimenpiteitä. Nyt pelottaa. :(
Tottakai immuniteetti auttaa taistelemaan pöpöjä vastaan. Jo on yleissivistys...
ensimmäisen rokotuksen jälkeen sai saman taudin, jonka oli n. kolme viikkoa aikaisemmin sairastanut (ensin oksentaa ja nousee korkea kuume, sitten vaihtuu flunssaksi ja yskäksi). arvatkaa vaan kuinka paljon pelottaa mennä ottamaan se vahvistus.
eli enää en ottaisi ja mietin tuota toistakin vielä