^^^JouluMasut Itsenäisyyspäivänä^^^
Kommentit (29)
...Taas yksi kummallinen yö takana, yhden aikaa nukkumaan, noin viis kertaa heräsin yön aikana ihan ilman syytä ja nyt seiskan jälkeen taas heräsin ja oli niin kummallinen olo, että piti ihan kunnolla nousta.
Vähän kuin olis paha olo, mut ei kuitenkaan ja vähän niinku johonkin sattuis, mut ei kuitenkaan.....Weird!?!
Piitu- Miina: En kyllä osaa mitään järkevää neuvoa antaa tuohon kissaongelmaan...Itse en kyllä uskaltaisi pitää eläintä, jos vähänkin epäilisin sen käytöstä vauvaa kohtaan. Ja toisaalta, kissoille on kyllä tosi vaikea löytää uutta kotia. Kinkkinen tilanne...Sori kun en nyt osaa mitään järkevää sanoa:/.
Jospas sitä itsenäisyyspäivän kunniaks tekis loput joululaatikot valmiiks. Joku siellä ihmetteli, että miten nyt jo perunalaatikkoja väsäsin, niin pakkaseenhan minä niitä, että on sitten jouluruuat valmiina.
Oon kyllä niin onnellinen, että oon hoitanut jo ajoissa kaikki lahja ja korttihommat sekä pahimmat siivoukset pois alta, sillä nyt alkaa tuo fyysinen suorituskyky olemaaan sen verran nihkeetä.
Niin,että taas kerran pääsin näpäyttämään miehelle, että miks ei kannata jättää huomiseks sitä minkä voi tehdä jo tänään;)!!!
Juu...Ei kyllä nyt irtoo mitään järkevää, niin taidan lopettaa nää löpinät!
OcK ja Pulleropoika 37+5
...Mutta nyt on edennyt jo tähän nenä tukossa -vaiheeseen eli eiköhän se helpota huomiseksi. Meidän suvussa ei kauaa sairastella. Illalla jos tuntuu et kuume nousussa niin aamulla sitä ei enää ookaan ja näin tapahtuu aina. Ihan hyvä.
Olipas mälsä herätä kun kaikki ikkunat litimärkänä... Eli ei mitään joulukuun säätä tälle itsenäisyyspäivälle, kuten ei vissiin yleensäkään oo tapana. Eikös ne linnavieraat lähes aina kastu hörhelöineen :-P
Piitu-Miinalle jaksamisia elikon kanssa... Ehkä sä oot villinnyt sen, eks kissat sekoa raskaana olevien naistenkin lähellä! Varmaan tosi karmea tilanne kun pitää jonkun elikon takia öitään valvoa ja vielä viimeisillään. Paha kyllä, jos pelkäät että se tekee vauvalle jotain, ja miksei tekisi jos koirallekin. Kannattaa varmaan tehdä päätös pian ja vauvaa ajatellen. En osaa yhtään lohduttaa... Toivottaa vaan jaksamista ja realistisuutta päätöksentekoon.
Masussa ei mitään uutta... Eilen mulla oli vähän sellainen oksetusolo mut tais liittyä flunssaan. Supistuksetkin loppuneet niiden kahden päivän (viime viikolla) jälkeen kun niitä kivuttomia saattoi tulla 10-15min välein koko päivän, nyt ei mitään. Jaahas. Aina kun käyn vessassa, tähyilen sitä limatulppaa vaikka se huonolla tuurilla lähtee vasta joskus kuukauden päästä ;-P !
Oon muuten pähkäillyt pääni puhki et rupeanko käyttämään noita virallisia viikkoja ja oon nyt aatellut että rupean. Muuten oon ihan sekaisin kaikessa, kun niitä kysytään millon missäkin. Eli laitan tästä lähtien neuvolan ja synnytyssairaalan mukaiset viikot kun ärsyttää aina pitää mielessä kaksi lukua. Todelliset viikothan mulla on 3-4 päivää vähemmän riippuen siitä tapahtuiko hedelmöitys " saman tien" vai vasta seur päivänä ;-). Sukulaisille oon ilmoittanut lasketuksi ajaksi Tapaninpäivän enkä sitä käy muuttamaan, rupee sit vasta joulun tienoilla tulemaan " joko nyt" -kyselyitä.
Eli nyt sit virallisin viikoin allekirjoittamaan,
Sintagma 37+4
Täällä herätty kuudelta aamulla ja harvinaisen hyvin nukuttu se aika mikä nukuttu. Kiitos mariadee, helpotti ettei ne repimiset niin vaarallisia ole miltä ne tuntuu, jos lääkäritkään eivät ole siihen puuttuneet. Mainitsen huomenna kyllä neuvolassa.
Onnea niille ketkä jo ovat omat jouluonttuset saaneet, ei tässä meinaa nimimerkkiä muistaa niin paljon jo palstalla tapahtuu. Oliko se Janicalla ja joillakin muillakin jo jännät paikat käsillä. Piitu-Miinalla kova paikka kissan kanssa kyllä ne lemmikit niin rakkaiksi tulevat. Itse en kyllä riskeeraisi yhtään.
Huomenna tosiaan on neuvola ja saapi nähdä onko virtsassa sokeria. Olin vähän lipsunut jälleen ja taas näkyi sokeria. Viimeksi tuli kova komento ettei yhtään sokeria. Meillä on suvussa sokeritautia ja peikkona on että sitten itsellekin pamahtaa. Paastoarvo on ollut vielä kohdillaan. Onko kenellä käsitystä, kun vauveli syntyy niin helpottaako tämä sokerijuttu sitten samalla? Saako heti alkaa syömään makeaaa vai onko se yksilöllistä? Tuntuu aika kamalalta joulu ilman herkkuja, kun nytkin tekee jo tiukkaa.
Tässä jo luulin että tytölle on tullut kihmatoja. Naapurin lapsilla ilmaantui muutama viikko sitten ja tyttö oli juuri kylässä siellä silloin ennenkuin he tiesivät matotartunnasta. Toissa yönä nukkui tosi levottomasti ja valitti että kutittaa. Ajattelin jo että ei voi olla totta, tartunta on saatu!! Mutta onneksi se kutina nyt näyttäisi olevan vain siitä kun iho oli mennyt vähän rikki. Olen laittanut bepanthenia ja tilanne korjaantunut. Aikamoinen rumba olisi tullut tässä vielä loppumetreillä, lääkitä koko perhe ja tehdä suursiivous.
Lähdenkin tästä jo pikkuhiljaa esivalmistamaan ruokaa. Kutsuimme muutaman vieraan kylään, siinäpä se itsenäisyyspäivä menee. Paranemisia flunssaisille ja odotellaan seuraavaa poksahdusta.
coretex 37 + 5
Paljon onnea Manjalle ja koko perheelle pikkuisesta pojasta!
Kateellinen olen tuolle teidän pikaiselle kotiinpääsylle,täällä ei noin nopeasti kotiin pääse,kauhulla odotan sairaala-aikaa,mä en sitten tykkää olla siellä yhtään.
Täällä aamu aloitettu hampurilaisella. =) En voinut vastustaa kiusausta,kun eilisen ruualta jäi jauhelihapihvejä ja kaapista sattui löytymään sämpylöitäkin. Hyvää oli,vaikka ei nyt ehkä ihan ihanne aamupala ollutkaan.
Täällä tosi kiva ilma,seitsemän astetta lämmintä ja vettä sataa. Uhkaavasti alkaa näyttää siltä,että tulee yhtä ankea joulu kuin viime vuonnakin,vaikka onhan tässä nyt vielä reilut kaksi viikkoa aikaa sataa lunta.
Se hyvä puoli tuossa vesisateessa on,ettei tarvitse miettiä huonoja ajokelejä,täällä ei ainakaan lumesta ja jäästä ole tietoakaan. Ja sitä kun ei yhtään tiedä,että mikä yö se lähtö tulee..
Me ollaan edellisillä kerroilla lähdetty sairaalaan yöllä ja jotenkin sitä pitää itsestään selvänä,että lähtö tulee tälläkin kertaa yöaikaan,vaikka eihän se tietenkään välttämättä niin ole..
Tänään ohjelmassa kyläreissu mun vanhempien luokse ja jotain parempaa ruokaa ajattelin tehdä itsenäisyyspäivän kunniaksi ja ihan jälkiruokaakin meinasin tehdä. Sitä ennen pitäisi kyllä jäleen kerran vähän siivota,miten sitä hommaa riittääkin aina vaan...
Iloista itsenäisyyspäivää kaikille,toivottavasti saadaan vauvauutisia tällekin päivälle!
Himpula 40+2
Tänään on sitten laskettu aika!! Yöllä poltteli alaselkää ja mahaa. Nyt aamulla tullut venyvää limaa jossa seassa valkoisia juovia..luultavasti limatulppa..? Jalkoväli on edelleen todella kipeä. Nyt alkaa tämä sukulaisten soittelu joko lähdette synnyttämään.
Olisin valmis synnyttelemään ihan milloin vaan. Saa nähdä kiihtyykö nää poltot selässä..vai mennäänkö yliajalle! Olen kyllä kuullut että eka lapsi voi mennä yleensä yliajalle.
Tänään ollaan ihan kotona..ja katsellaan illalla linnan juhlia. Ehkä lämmitellään saunaa. Kävelin eilen äidille neljänteen kerrokseen portaita jos vaikka saisi supistuksia aikaiseksi ja se kyllä ottti voimille..itse asutaan seitsemännessä kerroksessa joten tänne en ihan viitsi kävellä!!
Nyt vielä pehkuhin lepäämään. Mutta kaikille erittäin hyvää itsenäisyyspäivää!!!
sannis85 ja masuasukki 40!!!
Sikeästi nukuttu yö takana, vähänkään jos on univelkaa seuraava yö näyttäs menevän sikeästi, hyvä niin!
Piitu-Miina: Haluan sinua lohduttaa muutamalla sanalla.. Kissasta on tullut perheenne jäsen ja tärkeä, mutta minä itse aina ajattelen että ihmiset on no. 1 ja jos eläin ei syystä tai toisesta sopeudu perheen tilanteeseen tai elämään niin silloin on päätös tehtävä jo eläimenkin takia. Ajattelen niin, että elikot vaistoavat niistä koituvan harmin ihmisissä ja kun eläimiä ovat, niin eivät pyri läheskään aina hyvittämään -ei toivottua- käytöstä vaan tilanne yleensä pahenee nopeasti eli eläin kokee ettei " välitetä" kun siivotaan pissoja tms. ja tulee siinä hermoiltua, jolloin tilanne voi olla siinä jamassa ettei paluuta entiseen ole. Minulla on ollut muutama koira, rakkain koirani on jouduttu lopettamaan kolmivuotiaana vakavan sairauden takia, sen jälkeen siirryin kääpiökoirin, jotka oli ison koiran jälkeen helpompia ottaa mukaan, helpompi käsitellä jne. niin luulin, kunnes nyt kymmenen vuoden jälkeen olen todennut ettei ikinä enää kääpiötä meille. Kohdalleni on sattunut näitä hellantuuteleita, joita olisi pitänyt palvoa ja ihailla ja kun lapset on se no. 1, niin ilmaantui aina paljon epätoivottavaa käyttäytymistä kuten pissailua matoille, kikkaroita pimeisiin piiloihin ym. ja siis sisäsiisteiltä aikuisilta koirilta. Luonnollisesti elikko on alkanut ärsyttää ja kierre ollut valmis, jonka jälkeen olen etsinyt hyvän kodin, aina lapsettoman ja tällöin ongelma on poistunut. Koira ei ole enää osoittanut mieltään ja uusi omistaja sai maailman ihanimman koiran jne. Muutamat puhelut on käyty, kuinka ihana myymäni koira on ja sisäsiisti jne. Maailman onnellisimmilta uusilta omistajilta. Eli käsitykseni mukaan myös koira on arvostanut uusia ihmisiä ja uutta elämää. Kissojen kanssa voi olla hankalampi löytää uutta kotia, mutta aina kannattaa yrittää! Tilanne kuitenkin on teilläkin hankala, etten antaisi asian kuitenkaan olla entisellään.
Kihomadoista.. Päiväkodeissa työskennelleenä sanoisin että matoja voi olla, vaikkei niitä näkisikään, jo raavittu hiertymä valitettavasti kielii mahdollisesta tartunnasta :-( Varsinkin jos niitä tiedetään jo jollain olevan. Maailman inhottavin vitsaus, vaikea hävitettävä.
Huomenna neuvola, yritän ruinata kokoarvioon äitipolille. Vauva tuntuu ISOLTA, ja kuten sanottua niin hengitys on vaikeeta ja sisukset ihan lytyssä, ei ole kivaa enää, ei!
Jos kukaan muu ei halua noutaa nyyttiään tänään, niin minä voisin mennä ;-)
Hyvää itsenäisyyspäivää mammoille!
Ponnari ja tonttunen 38+6 huomenna vaihtuu viikko, kääk!
Pakko oli tulla kurkkaamaan viimeiset kuulumiset, vaikka hoppu onkin...
Manjalle iso kiitos synnärikertomuksesta, kuulosti niin " helpolta" :D ONNEA sinne vauvantuoksuiseen arkeen!
Päivitän esittelypinoa varmaan alkuviikosta tai sunnuntaina.
Täällä iski eilen sitten ihan kamala kurkkukipu! Voi ei! Miten te muut olette dropanneet itseänne kurkkukivun kanssa? Kuumetta ei ole noussut, enkä usko että nouseekaan... Ihan kamala olo, kun ei pysty nielemään.. :(
Piitu-Miinalle kissasta: Kamala tilanne :( Olisiko Hesystä apua, ottaisivatko he kissan? Siis Helsingin eläinsuojeluyhdistys.. Sitä kautta moni kaverini on ottanut lemmikin itselleen, tosi paljon juuri kissoja. Ja viidakkorumpua vaan kiertämään, josko tuttavien tuttavilla haluttaisiin kisua? Vaikea tilanne, mutta kuulostaa pelottavalta tuo kissan käytös. Ja varsinkin kun pieni vauva vielä tulossa kissan reviirille.
Nyt keittämään aamuteetä lisää tähän kipukurkkuun..
Hyvää pyhää kaikille, sannikselle kanssa paljon suppareita! Ja muille niitä odottaville!
Gaiole ja piiperö 37+0 (Vihdoin virallisesti täysiaikainen piiperö!!) :D
Sannille tsempitykset, polttava alaselkäkipu kuuleman mukaan lähes aina ennakoi synnyttämään lähtöä 1-48h sisällä!! :-) Ja limatulpaltahan tuo kuulostaa, ehkä ne aikaisemmat limat ei olleet vielä sitä itteään. Tsemppiä, pidä meidät ajan tasalla ja onnittelut kun LA tänään, Suomenkin synttäripäivänä! Tänään olis kyl hauska syntyä jonkun tonttusen, sais saman syntymäpäivän kun Suomella :-)
Anoppi ja appi tulossa syömään, aattelin vaan lihapullia tehdä ja lohkoperunoita ynnä jotain lisukkeita kun ei jaksa mitään luxusruokaa, mut hyviähän noikin on itsetehtynä! :-) Jälkkäriä en oo vielä ajatellutkaan oe voe...
Sämpylöitä leipomaan ja lakanoita vaihtamaan!
Sintagma 37+4 ja vauveli joka nyt varmaan tasan 3kg :-)
Ja Gaiole, samassa veneessä ollaan, täälläkin kurkku hellänä... Teetä vaan lipitän ja yritän kivun " unohtaa" . Jos jotain pastilleja löytyy jostain niin nehän auttaa, tai karkkeja imeskellä tms. Kipuhan helpottaa jos jotain koko ajan imeskelee, syljeneritys pysyy " käynnissä" .
minä elän teidän mukana ja toivon että saatte pian omat tontut syliinne.
meillä poika tahtoo seurustella enempi yöllä ja viime yönä nukuin jpa 4h et kyl se arki sit alkaa kun sairaalasta kotia tullaan...mut on tämä niin ihanaa!
maitoo tulee ja sairaalaaan alotan viemää kans...
nyt siivous puuhiin...mut olen teitä ajan tasalla...
manja ja tonttu 2vrk
Jääköhän montaa loppukuuhun enääsynnyttämään ;)
Piitu-Miinalle kissasta...meillä oli koiran kanssa vähän samanlainen tilanne esikoisen aikaan. Muutaman kerran " hyökkäskin" vauvaa kohti ja mä olisin ollu valmis lopettamaan sen saman tein (sen verran ikää jo tuolla että uus koti olis ehkä enemmän kidutusta) mut sit huomasin muitakin oireita ja koiralla todettiin kohtutulehdus. Se leikattiin ja koira oli kuin uus persoona!! Eli tuo sun kissas vaiva sen koiranruuan takia saattaa olla iso syy miks käyttäytyy noin ja siis voi hävitä hyvinkin kun oireet lievittyy. Samoin raskaus laittaa monen eläimen ihan sekasin ja loppuu kuin seinään kun synnytys on ohi. Eli jos uskallat odottaa niin voi hyvinkin olla että tilanne muuttuu mutta se on eri asia uskallatko!!
Nyt pitää mennä..pikkumies heräs ja nälkä on kova !! Nukkus viime yönä 21.00-22.30 ja söi kun siirsin sänkyyn sohvalta.seuraavan kerran söi 4:ltä ja sit 8:lta ja nyt 11.20 heräs
Olisipa vauva tänään syntymässä, olisi hienoa syntyä Suomen 90v päivänä :)).
Yö meni ihan harakoille, valvoin likimain kokoyön? Heräsin kahdelta ja kuudelta yhä luin kirjaa, sitten nukahdin ja kuopus heräs puol kasilta. Äsken kyllä otin tirsat kun mies patisti känkkäränkkä eukkonsa nukkumaan. Teki ihan hyvää, suihku vielä sen päälle niin taas jaksaa jotenkin.
Piitu-Miinalle, kissasta. Kissoista ei niinkään kokemusta mulla mutta koirista on. Lapsuuden kodissa meillä oli " kiltti" labbis joka alkoi oirehtia ja muuttua, odottelimme liian pitkään että se olisi ollut ohimenevää koska koira oli vasta 6v. Sitten yhtenä päivänä täysin varoittamatta tuo koira puri mua käteen, ihan niin että tikit jouduttiin laittaa. Siitä koira lähti isäni toimesta hetimiten piikille..Eli ei kyllä kannata riskeerata kuitenkaan vauvan terveyttä jos kissa on kovin muuttunut. Eipä noista eläimistä kuitenkaan ikinä tiedä, ja vaikka niin rakkaita ovatkin niin eläimiä ne kuitenkin " vaan" ovat. Ei millään pahalla, mutta kyllähän se vauva kuitenkin se tärkein on, eikä koirallakaan kivaa ole jos kissa kovin oireilee. Sitten meillä oli sekarotuinen koira kun esikoinen syntyi, koira alkoi murisemaan ja " leikisti" näykkäilee vauvaa kun vauva lähti liikkeelle, se vielä siedettiin mutta kun toinen lapsi syntyi ja koira alkoi yhä enemmän äristä pienille lapsille, laitoimme koiran anopille " hoitoon" , on sillä tiellä yhäkin, ollut jo 8 vuotta. Hyvä tsäkä vaan että saimme koiran tuttuun paikkaan jossa näemme sitä yhäkin ja toisinaan koira on meillä hoidossa. Mutta yhä tuo koira, nyt jo iäkäs narttu, ärisee lapsille äkki arvaamatta ei tosiaan ole mikään lapsirakas koira.
Flunssa täällä vaan jatkuu, tää on ihan kauhea tauti, en oikeasti muista moista ennen kokeneeni. Yleensä mun flunssat tulee ja menee tosi nopeaan tämä vaan jatkuu ja jatkuu....yöt menee yskien ja räkää röhisten. Nenätippoja aloin käyttää kun apteekissa sanoivat että kyllä niitä voi käyttää, vaikka nykyisin suositus on että ei käytettäis raskaana. Mutta kun tuntuu että toinen vaihtoehto on että likimain tukehdun, nenä siis täysin ummessa muutoin. Kurkkukivulla tämäkin muuten alkoi, kukahan valitteli just kurkkukipua...päässä humisee, hiki lentää, sitten paleltaa. Mietin jo olisko tämä joku tulehdus kun ei mene ohi millään? Kestänyt jo 9 päivää?? Mutta kun kuumetta ei ole ja räkäkin on ihan kirkasta, mitä nyt verta toisinaan tulee nenästä kun limakalvot on ihan rikki.
Niin ja pojan luokalla jyllää vatsatauti, kauhulla yöllä ajattelin jos saan sen ja makaan sitten sektiopöydällä ja osastolla ekat päivät ja paskon pitkin sänkyjä =/. HUH?? Niin ja täitä lapsien kavereilla just löytyi. Eilen täikammalla kävin koko perheen läpi, ei ainakaan vielä löytynyt..eipä tässä olekaan mutta tekemistä kuin alkaa suursiivousta tän mahan kanssa tekemään..
Turvotus on järkyttävää!! Alan olla niin poks turvonnut etten ilkeä ulos kohta mennä?? Silmät on kun puukoniskut ja huuletkin jopa ihan turpeat. Verenpaine kuitenkin nyt ihan ok, eli tuskin mikään raskausmyrkytyskään on iskenyt. Mulla on ihan uusi hyvä mittari täällä kotona siis, isäni osti lahjaksi kun epäiltiin sitä raskausmyrkytystä pari viikkoa sitten.
Vauva on noussut taas ihan ylös, helpottaa sinänsä mun oloa, mua kun sattuu kun vauva on tuolla alhaalla, lantio kait soi ja paukkuu silloin. Tosin vaan ahdistaa sitten ihan sikana kun vauva on tossa liki kurkun alla kiinni, huoh.
Sannis taitaa kohta päästä tositoimiin, ihanaa *kateellisena*.
Tänään mennään anopille syömään, kunhan tuo kuopus herää päikkäreiltän, ihanaa mennä valmiiseen pöytään, ei jaksaiskaan ruokaa väsätä. Matkalla käymme isovanhempieni haudalla, papalleni kynttilä itsenäisyyspäivän kunniaksi, hän kun arvosti kovin tätä päivää, 5 vuotta sodissa sotineena.
t. mariadee ja istukkamies 37+4 (menkkojen mukaan 38+3)
Eilen kotiuduttiin sairaalasta. Tonttunen syntyi tiistaina aivan laskettuna päivänä nopeasti :) klo 8.00 totesin hyvin nukutun yön jälkeen, että tulee lähtö, 8.30 päästiin lähtemään ja 10.24 syntyi pieni mies. painoa3055g ja 50cm.
Eli suurimman osan synnytyksestä vietin aamuruuhkassa auton käsikahvaa puristaen ja vaikertaen (matka kesti 40 minuuttia). Sairaalaan päästyäni aloitin heti ilokaasun suurkulutuksen - nuppi sekaisin kokorahalla ja sain spinaalipuudutuksen, joka vei kivut sitten kokonaan. Tunnin päästä sitten saikin jo ponnistaa ja poika syntyi muutamalla ponnistuksella täysin kivuttomasti! Aivan loistava tuo spinaali. Synnytyksen kestoksi tuli sitten himppasta yli 2.5 tuntia. Istukka syntyi myös helposti ja muutaman ompeleen laittaminen ei tuntunut miltään kun spinaali vielä auttoi. ... mutta tuo automatka oli kyllä järkyttävä ja perille päästessäni olin kivusta aivan sekaisin... eli sen takia ei kyllä tee mieli heti samaan puuhaan ryhtyä, mutta varsinaista traumaa ei tuosta tapahtumasta jäänyt. KErrankin sai rauhassa " nähdä" miten oma lapsi syntyy, kun työnnellessä pystyi katsomaan pään syntymistä mahan yli... hieman outoa tosin ;)
Kotiin lähdetttiin sitten seuraavana päivänä, kun oma olo oli loistava ja vauva sai hyvin maitoa. Mennään huomenna sitten näytille vielä lastenlääkärille.
Tsemppiä vielä kaikille kasassa oleville! Kyllä se on sitten maan paras tunne kun lapsi syntyy ja kaikki tuska on vihdoin ohi.
Mymmeli ja poitsu 2pv.
Suihkusta juuri tulin ja nyt yritän keksiä tekemistä. Tuntuu että ei tää minnekkään täältä vielä tule. Joskus nipistelee kipeesti mahaa mutta sitten se taas loppuu. Jos vaikka yöllä sitten tulee lähtö kun tota alaselkää kuitenkin polttelee koko ajan. Toivossa on hyvä elää!!
millonkohan ne sitten rupee käynnistelemään jos tää ei täältä tule omin avuin? Maanantaina neuvola taas jossei mitään viikonloppuna tapahdu. Vauva liikkuu koko ajan masussa tila loppuu kesken. Vauva voisi potkaista niin että vedet menisi : ) Voisi edes lähteä sairaalaan.
Onnea uusille vauvan saaneille!! Toivottavasti moni meistä saa kohta liittyä joukkoon <3
Nyt syömään ja jos vaikka keksisi jotain tekemistä.
sannis85 ja masuasukki rv 40
Kiva, että saatiin vauvauutinen tällekin päivälle!
Kiitos kaikille ajatuksista kissan suhteen. Päätin, että kissa ansaitsee kodin, jossa ei ole toista eläintä ja pieniä lapsia. Yksi koti voi olla mahdollinen, pariskunnan vanha kisu kuoli taannoin. Mutta pitää etsiä muualtakin. Ei jatkuva stressi asian suhteen ole kellekään hyvästä, ja pelko, että kissa hyökkää vauvan kimppuun on valitettavan suuri. Kissa on saanut antibiootteja syksyn aikana ja vaikka tulehdus on aina helpottanu, ei se ole omaksi itsekseen tullu. Olen myös tosiaan miettiny että onko koira tosiaan syyllinen vai onkohan kissa seonnu raskaudesta. Raskas päätös kun kuitenkin rakas lemmikki. Lapsetkin ymmärsivät asian kun kerroin ajatukset.
Täällä joitakin lähes kivuttomia suppareita tullu. En ole antanu vauvalle syntymälupaa ennen lauantai-iltaa, pitäs lauantaina hakea uus prätkä talliin ja olis kiva tehdä se ennen vauvan syntymää. Mutta tämähän on siis tietysti varmin tapa käynnistää synnytys liian aikaseen. Muuten menisi kyllä yliajalle reilusti.
Sannis tais olla ihan synnytyksen partaalla:-) Tsemppiä!
Päivä menny makoillessa sohvalla, pitäs vähän kotiakin siivoilla, nyt vois vielä ukkoa mukaan patistaa, kun on vapaalla. On tämä aika hömppää, mutta ihana kun näkee linnanjuhlat, aika monesti olen ollu itsenäisyyspäivänä töissä.... ja kaikesta huolimatta ne on aika turhat juhlat:-)
No hyvää itsenäisyyspäivää
P-M
Ja hyvää Itsenäisyyspäivää vaan kaikille : )
ONNEA MANJA!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja MYMMELi!!!!!!!!!!!!!!!! : )) ihanaa, tonttuja!!
Oma napa roikkuu jo reisissä!!! Ihan oikeesti, eilen oikein kauhistuin sivukuvaani..se siis roikkuuuuuuu reisillä : )
Piitu-Miinan kissua tää surru olen, toivon, että löytyy koti. Oon ihan tajuton kissufani, mutta itelle en enää ota, ku en kestä sitä surua kun aika jättää....viime vuonna mun äitin kissa kuoli just ku mun tyttö oli ihan vastasyntyny, mä kävin koko ajan äitillä kattomas kuin kisu voi ja pelkäsin ja sitte se kuoli. Se oli mulle hirvee paikka, en halua enää ikinä olla sellases tilantees.. siksi en halua mitää eläintä, vaikka kissan ottaisin jos jonkun.
nyt heräs tyttö ja ruoka alkaa olla valmista joten moi..
myy ja masuvauva 37+5
Synnytyksesi oli kyllä uskomattoman nopea!
Miten kaikki synnyttää niin " helposti" . Minä taas varmaan pakerran 16t oksentaen ja korkeassa kuumeessa. Tosin niin ne kaikki väittää, että toinen olisi helpompi. Uskotaan kun nähdään.
Sannis, toivottavasti " oireet" voimistuisi ja pääsisit tositoimiin! Kuulostaa kyllä hyvältä.
Itse olin jo eilen ihan varmana, että kyllä tämä syntyy tässä parin päivän sisään. Mutta enpäs tiedä. Vaihtelee nämä olotilat. Vielä aamulla kovia menkkamaisia kipuja reisissä, alavatsassa ja alaselässä. Nyt ne on pois. Maha on kyllä tosi arka.
Pitää odottaa, että esikoinen herää ja aloittaa siivoamaan ja sitten laittamaan ruokaa kun ne appivanhemmat on tulossa. Jos se tällä hössötyksellä alkaisi syntymään. Ei kyllä jaksaisi laittaa tikkua ristiin koko vierailun takia kun itse on tässä tilassa, mutta hyvää se varmaan tekee synnytystä ajatellen. Päiviä on jo liikaa... Ja joka päivä tosiaan joku soittelee ja kyselee. Mutta eipä tuo haittaa, kiva huomata, että muutkin odottelee kärsimättömänä kanssani =)
peppipiina + Titi-tassu 40+3
Täällä kanssa yksi jolla maha tosiaan roikkuu puolessa reidessä!Pitänee hommata semmoset lehmien utareliivit että maha pysyy mukana, ei muuten mitenkään mukava tunne nukkua kyljellään kun vauva huitoo mahan läpi reisiin :( Noh, eipähän närästä kun vauva on jo niin alhaalla...
Joku aika sitten oli puhetta loppuraskauden pahoinvoinnista, oliko jossainpäin oksennustautiakin liikkeellä?Itsellä on koko viikon ollut ällö olo, mietin että liekö tuo maha painaa jo niin paljon alas ettei mahalaukulla ole tilaa, mutta sitten kuopus alkoi ripuloimaan ihan kunnolla, oksensikin kerran.Nyt sitten pelätään tarttuuko esikoiseen, ei kyllä enää jaksaisi yövalvomisia ja sitä valtavaa pyykkirumbaa!
Ja kovasti onnea kaikille vauvansa jo saaneille, tässähän tulee ihan kärsimättömäksi kun teidän kertomuksianne lukee!Omaan eräpäivään on kuitenkin vielä sen verran aikaa että täytynee suosiolla istua ja odotella...Vaikka neuvolassa sanoivat että streptokokkitartunta lisää ennenaikasen synnytyksen riskiä.
Piitu-Miina, toivottavasti löydät kissallesi hyvän kodin!Vaikeaahan nuitakissoja on " uudelleensijoittaa" , mutta uskotaan että koti löytyy!Ei tosiaan ole kiva pelätä että mitähän se vauvalle saattaa tehdä, jos nyt jo nuin sekoilee...
Tjaa, saas nähdä joko huomenna vihdoin ja viimein pääsisi joululahjaostoksille...Piti muka hyvissä ajoin lahjatkin laittaa, mutta eihän siitä mitään tule kun aina on lapset kaupoissa mukana!Joko kaikki muut olette lahjat ym laittaneet?
Mitenkä te joilla 3 lasta tai enemmän olette kulkemiset järjestäneet?Tarkoitan siis lähinnä vaunuilua.Meillä on kaksostenrattaat johon vauva ja kuopus, mutta entäpä esikoinen?Kolmevuotias kun ei vielä aivan älyttömiä jaksa kävellä, ja välillä iskee uhmakin...Jos tuo lumi vain pysyisi niin pulkkahan on helppo pitää mukana, muuten tuleekin ongelmia...Täällä kun ei kulje paikkareita ja mies käy autolla töissä niin jotakin täytyy keksiä.
Jalla, viikoissa jo sekaisin, pitää ihan laskea...
Paljon onnea Mymmelille pienestä pojasta!
Mä olen samaa miettinyt,että tosi nopeita ja helpon kuuloisia synnytyksiä ollut kaikilla. Itse saan sitten varmaan pakertaa kokonaisen vuorokauden ennen kuin vauva on maailmassa....no toivottavasti en kuitenkaan...
Sannis,meillä päin mennään äitipolille lääkäriin,kun raskaus on kestänyt 10 päivää yli lasketun ajan,mutta monet lähetetään vielä silloin kotiin odottamaan synnytystä. Täällä käynnistetään aina viimeistään silloin kun raskaus on kestänyt kaksi viikkoa yli lasketun ajan,mutta olen ymmärtänyt että jossain päin raskaus päästetään vieläkin pidemmälle.
Mulla olisi sitten ensi viikon perjantaina se yliaikakontrolli äitipolilla,mikäli tämä paketti ei siihen mennessä ole syntynyt,kovasti toivon että silloin jo käynnistettäisiin,mutta tiedän kyllä että suurimman osan ne lähettää sieltä vielä kotiin...
Odotellaan täällä,että tyttö heräisi päiväuniltä,sitten lähdetään mun vanhempien luokse kyläilemään.
Himpula 40+2
ei mitään fyysistä, henkistä vaan:-/
Kissaa taas mietin. Antibiootit nyt menossa. Olen seurannut sen käyttäytymistä ja ihan pelottamaan on ruvennut. Kun tässä tarpeeksi miettiny, niin sen luonne on muuttunu huomattavasti viime kevään jälkeen (eli silloin ku koira hankittiin) Se ei ole koskaan ollu sylikissa, mutta makoillut milloin missäkin ja ollut rauhallinen. Se ei nykyisin enää niin paljoa makoile vaan tekee pientä tihutyötä,mm. kynsii joka paikkaa. Juoksee tai paremminkin syöksyilee ympäri kotia. Aina kun parvekkeen oven avaa, se häipyy samantien, jouduttu etsimään x 10, ennen se vaan makoili parvekkeelle ja tuli takas sisälle. Ennen se puski ja oli ystävällinen, nyt se on vihamielisen oloinen. Aluksi se leikki villisti koiran kanssa, nyt kun koira leikkii, kissa on todella vihamielinen. Sitten ihan kauhea pelko tuli kun ajattelin, mitä sitten kun vauva tulee? Se on yksi vihamielinen ele kissalta ja se on kohtalokasta vauvalle. Ja kun kissalla ne mukavat eleet on todella menneen talven lumia. NYT täytyy ottaa järki käteen, kissa on pakko pistää pois. Mutta mistä tuommoiselle voi löytää kodin??? Auttakaa naista mäessä! Ja nyt vielä nuo sairastelut vaikeuttaa kodin löytymistä, toki ne johtunee siitä, että kissa söisi vain koiran ruokaa, ja se aiheuttaa virtsan kiteytymistä. Kauhea viikko takana, kun joutuu täysin vahtimaan koiran ruokailut, ettei kissa hyökkää syömään, ei vaan voi jatkua näin. Apuva!
Vauva tosi levoton, hikkailee ja mylttää. Pitäis kai yrittää nukkua:-/
anteeksi taas tämä tilitys
P-M 38+4