Jatka tästä: Jos en olisi hankkinut yhtään lasta...
Kommentit (14)
tai sitten olisin lähtenyt Afganistaniin tms. pelastamaan paikallisia lapsia.
" ottaa pattiin" rankemman kerran nyt!!!!
Tekisin vapaaehtoistyötä ja ottaisin sijaislapsen.
Toki varmaan elämä olisi täyttynyt muullakin ja kokemuksia olisi karttunut, erilaisia vaan. Mutta tämä puoli elämästä olisi varmasti jäänyt kokematta...
Olisin vielä työnarkomaanimpi kuin tätä nykyä, nyt lapset pitävät jotenkin aisoissa työpuoleni...
Ja asiaintila siis hyvä näin, ilman lapsia emme vaan olisi todennäköisesti jaksaneet taistela parisuhdeongelmien kanssa tänne asti. Nyt on hyvä liitto.
vaihtanut rohkeammin työpaikkaa johonkin haastavampaan. Unelmoisin luultavasti paremmasta miehestä ja lapsista...
enkä olisi nykyään onnellisessa avioliitossa tämän naisen veljen kanssa.
tyhjempää, siinä olisi ollut paljon vähemmän suuria tunteita.
Voi kai siellä lapsenkin kanssa olla, mutta aina vaikeampaa. Olisin ahdistunut ja epätoivoinen miehenmetsästäjä, kun vauvantekokuume olisi vallalla. Ellei tuota yhtä ja ainutta olisi vielä tullut.
Vasta kun minun piti alkaa pitää lapsen puolia, aloin osata pitää omia puoliani. Vasta saatuani lapsen suomut putosivat silmiltäni ihmisten itsekkyyden suhteen.
niitä lapsettoman elämän hyviä puolia: nukuttuja öitä, rauhallisia hetkiä, omaa aikaa.
Nyt nämä hetket ovat lasten lisäksi elämän suola, ja pieninä sekä harvinaisina hetkinä antavat elämään todellista iloa!
Olen aina halunnut lapsia eli jos se ei olisi onnistunut luonnollisesti niin olisin varmasti jossain vaiheessa adoptoinut lapsen tms.
Jos nyt kuitenkin olisi käynyt niin, että minulla ei lapsia olisi niin minulla varmaan olisi edelleenkin tunne, että jotain puuttuu. Minulla olisi luultavasti myös paljon lemmikkejä kompensoimassa =) Uratoiveet ovat olleet selvillä myös hyvin nuorena eli sillä saralla tilanne olisi varmasti sama, olisin kyllä päässyt tähän pisteeseen jo aikaisemmin.
Menettäisin paljon, jos minulla ei noita lapsia olisi, mutta enhän minä sitä tietäisi, joten...
ajatus kauhistuttaa.