Lue keskustelun säännöt.
Finlandia Väisäselle! Mitä mieltä?
Kommentit (3)
Väisänen on ansainnut palkinnon monipuolisena taiteilijana mutta olisi Itkonenkin ansainnut palkinnon ansioituneena kirjailijana. Nää on näitä, mielipidejuttuja.
Mutta niinhän tuo on Finlandia-palkintokin mielipidejuttu. Tänä vuonna sen sentään päätti kulttuurialan ammattilainen eikä esim presidentinrouva ;)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En ole vielä tätä palkittua teosta lukenut, mutta esikoinen (" Vanikan palat" ) oli todella lämminhenkinen, ironinen, välillä kyyneleet silmiin nostava kuvaus äidittömäksi jääneen perheen arjesta omalaatuisen isän johdolla.
Itkonenkin olisi kyllä palkinnon ansainnut.