Raskausarvet (ov)
Olen raskaana viikolla 30+2. Raskausarpia mahaan ei ole vielä tullut.
Voinko olla niin onnekas, että niitä ei tulekaan, vai onko todennäköistä että maha kasvaa vielä niin valtavasti?
Kommentit (7)
Joitakin arpia on reisissä, mutta ne ovat tulleet jo nuorempana, vaikka en ole edes koskaan lihonut mitenkään paljon.
Myöskään äitini ei koskaan saanut raskausarpia raskauksistaan, joten itse epäilen, että kudostyyppi vaikuttaa ainakin osittain tuleeko niitä vai ei. Rasvasin ihan tallisella nivealla ahkeraan mahaa ja reisiä (koko kroppaa kuten aina), koska iho oli tosi kuiva.
Mulla on reisissä vanhoja (vaaleita) arpia, joten kai taipumusta saada niitä.
Viime käynnillä tosin neuvolalääkäri sanoi, ettei rasvauksesta ole hyötyä :O
Ekan raskauden aikana ei tullut arpia, imetyksen aikana sitten tuli rintoihin muutamia rumannäköisiä rantuja. Mutta ne kyllä katosivat, eikä niistä näy enää jälkeäkään. Saas nähdä miten tällä kertaa säästyn, rv 19...
tai heräisit 2 kertaa yössä rasvaamaan niin ne tulee jos on tullakseen, ihotyypistä kiinni. Tuosta rasvaamisesta on tehty niin iso juttu, no, jotkut tekee rahaa silläkin kun tyhmät naiset ostelee ja luulee että jos...
Itselläni 4 lasta - 3 syntyneet 4vuoden sisällä - (ja lähes 5 kiloisiakin) eikä yhtään arpea ole enkä ole rasvannut KERTAAKAAN.
Eikä niitä tullut mahaan, vaan tuonne ratsupaikkoihin reisiin ja peffan takaosaan. Mahaa ja kylkiä rasvailin niin uutterasti, nuo alareidet ja sen takaliston unohtaen. Tokassa raskaudessa en rasvaillut mitään ja silti ei tullut arven arpea enää lisää, mut iho on kirjava kuin mikä. Vaalenneethan ne on jo onneksi, ja erottuu enää hennosti laihtumisen ja kiinteytymisen myötä mutta... siis ... yksilöllistä varmaan ja myös raskauskohtaista.
Et vielä välttämättä voi välttyä. Mulla kaksi kertaa on maha ja pylly ryöpsähtänyt todella isoksi vasta rv 37 jälkeen aiheuttaen ne arvet.