Miten 3 annen lapsen odotus on teillä eronnut ekan ja tokan odotuksesta?
Ihan uteliaana kysyn, itse odotan kolmatta ja tuntuu että kaikki tapahtuu aikaisemmin. Miten teillä muilla?
Kommentit (5)
Olen periaatteessa voinut kaikissa raskauksissa ihan hyvin, enkä ole kokenut raskaana olemista työlääksi. Mutta silti tuntui että nyt kolmannella kerralla huumorintaju loppuu ja elimistökin rasittuu ihan eri tavalla.
Ensinnäkin, sellaista väsymystä kuin alkuraskaudessa en ole koskaan aiemmin kokenut. En tiedä, johtuiko se ajankohdasta (talvi on mulle muutenkin hankalaa aikaa), kolmenkympin rajapyykin saavuttamisesta, siitä etten päässyt päiväunille, vai mistä, mutta aivan järjetön oli tuo väsy ja vei osan toimintakyvystä.
Liitoskipuja, joita ei aiemmin ole juuri ollut, oli kovasti viikoilla 15-22. Sen jälkeen mystisesti helpotti.
Kolmannessa raskaudessa ei tullut peräpukamia. Sen sijaan ihan kammottava ja kipeä suonikohju häpyhuuleen.
Loppuraskaudessa olin kärsimätön, kuumissani, hengästynyt, ja aivan kypsänä raskaana olemiseen. Lisäksi pelkäsin synnytystä.
MUTTa plussaa kolmannella kerralla:
hormoniheilahteluihin tottuu, en juuri itkeskellyt tai kärttyillyt
en turvonnut helteessäkään toisin kuin kahdessa aiemmassa
aika meni nopeasti
huumorintaju ei meinaa riittää. Pahoinvointi oli huomattavasti kamalampaa kuin aiemmissa, huippausta yms on riittänyt koko odotuksen. Ensimmäisistä kahdesta raskaudesta on jo aikaa ja tämä kolmas on kyllä edennyt HITAASTI. Nyt ois enää pari viikkoa onneksi jäljellä, joten enköhän mä loppuun asti jaksa.
älä kirjoita niin vaikeasti ;)
vai odotatko kolmen Annen lasta :o
Tosi kamala odotus. Halusin ison perheen, mutta toi kolmas odotus taisi viedä suuren perheen halut. Synnytykset ei pelottaneet sen enempiä ensimmäistä kuin kolmatta tehdessä. Tai siis se pelko ei lisääntynyt. Jännitti samalla tavalla aina vaan.
Tokan odotus kesti paljon vähemmän aikaa, ja ei ollut enää yhtään jännitystä samalla tavalla. Kolmas ei ole vielä odotuksessa, keskenmeno kyllä on takana jo. Uskon että menee vieläkin nopeammin. Ei ehdi pysyä mukana ja odotusaika menee varmaan ihan hujahtaen että ei edes muista ajatella. Jos ei isompia ongelmia ole. Synnytyspelko vaan lisääntyy kerta kerralta.