Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko täysimetit, entä imetit? Miksi lopetit?

Vierailija
04.12.2007 |

Itse olen nyt täysimettänyt 3 kk ja aion jatkaa (jos vain onnistuu) 6kk saakka ja sitten antaa kiinteitä. Sitä olen miettinyt milloin ja millä perusteilla imetys kannattaa lopettaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös " kaikki" äidit imetä vähintään en pari ekaa päivää, ei kai vauvoille sitä ennen anneta lisämaitoa - vai? (Ja sorry jos hömö kyssä mutta tää ekakaan vauva ei ole vielä maailmassa...)

Vierailija
2/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikös " kaikki" äidit imetä vähintään en pari ekaa päivää, ei kai vauvoille sitä ennen anneta lisämaitoa - vai? (Ja sorry jos hömö kyssä mutta tää ekakaan vauva ei ole vielä maailmassa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla nousi maito vasta muutaman päivän kuluttua ehkä keisarinleikkaukseksta johtuen. Isokokoinen vauva huuti nälkäänsä, ja kyllä jo laitoksella annettiin paljon lisämaitoa. Täysimetykseen päästiin sitten parikuukautisena.

Vierailija
4/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin yhteensä 5 kk (eli toiset 2 ja puoli kuukautta lisäruoan kanssa)

annoin lisäruokaa kun lapsi putosi kasvukäyriltä ja itki vuorokaudet läpeensä. Lopetin kokonaan kun jouduin lääkekuurille jonka kanssa en olisi saanut imettää. Juuri siinä vaiheessa imetys alkoi vihdoin sujua, kun lapsi ei enää ollut tapponälkäinen vaan jaksoi jo imeä, mutta se oli sitten jo myöhäistä koska mun fysiikkani ei kestänyt enää.

mun puolestani voit imettää just niin pitkään kuin haluat ja lopettaa sittenkun tuntuu siltä. Ei siihen sen kummempia syitä välttämättä tarvita.

Vierailija
5/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osittain, kunnes lapsi vähän vaille 2v. Ehdin myös imettää 4kk tandemina :)

Vierailija
6/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin uudestaan raskaaksi, eikä rinta enään maistunut samallalailla

Vierailija
7/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mä luulin että niitä sitten vaan huudatetaan kunnes oma maito alkaa tulla... no, selvispä sekin ennen h-hetkeä)

Vierailija
8/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 6 viikkoa imetin ja annoin korviketta lisäksi. Syy lopettamiseen, maitoa ei vain yksinkertaisesti tullut, pumppasin osaksi, että näkisin paljon sieltä heruu ja se oli vaivaiset 30ml per 30 min pumppauskerta...

Vierailija
9/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kolmas lapsi. Ensimmäisen kohdalla koko imetys meni ihan päin honkia.

Vierailija
10/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetin 5kk, sitten lisättiin pikkuhiljaa velliä ilta-aterialla. noin 9kk lopetin imetyksen kokonaan kun poika oppi käyttämään hampaita, auts.

Vierailija
11/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin kuutonen.

Vierailija
12/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon vauva saa sitä maitoa imemällä!

Itekään en meinaa saada pumpattua juuri mitään välillä ja vauva kasvanut yläkäyrillä koko ajan. Nyt 5kk ja täysimetyksellä mennään edelleen. Tämä on todellakin harhakäsitys =)

Vierailija
13/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aluksi sitä maitoa tuli niin paljon, että parissa minuutissa pumppasin 160ml! Nyt parin kuukauden päästä saan hädin tuskin sen 30ml. Vauva kasvaa ja voi hyvin ja maito ei enää (onneksi) suihkua koko ajan ja tarvitse paidat märkinä olla.

Vierailija
14/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä 30 millillä ei nälkäistä lasta ruokittu ...:( imetin joskus tunninkin ja laps huusi heti nälkäänsä eli sitä maitoa ei tullut. piste.

Vierailija
15/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annoin periksi kiinteille, kun " kaikki" oli sitä mieltä, että se parantaisi huonot yöunet. No, nyt vilkas pikkuinen on 10,5kk vanha, yöunet on ehkä jopa vielä huonommat, vaikka syö tosi paljon. Imetän myös edelleen ja aion jatkaa ainakin niin, että voidaan siirtyä sitten suoraan äidinmaidosta lehmänmaitoon.

Vierailija
16/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen koska syntyi hieman etuajassa ja paino laski ekoina päivinä paljon

kuopus kun sokerit laskivat tokana päivänä

Molemmilla kerroilla maito nousi kolmantena päivänä ja sen jälkeen oli yllin kyllin. Eli jos tuota alkua ei lasketa, esikoinen täysimetyksellä 5kk ja kuopus 6kk.

Imetyksen lopetin esikoisen ollessa reilu 9kk ja kuopuksen 1v1kk.

Lopettamisen yksi syy se, että molemmat lapset nukkuivat todella katkonaisesti niin kauan kuin yhtään imetin eikä yösyötöistä =tissillä nyhväämisestä päästy muuten oikein eroon... Ja tuollin tuntui muutenkin hyvältä lopettaa, molemmilla kerroilla lopetukset sujuivat hiljakseen ja helposti. Esikoinen siirtyi korvikkeeseen, kuopus suoraan lehmänmaitoon.

Vierailija
17/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ei jaksanut imeä :( pumpattaessa maitoa ei myöskään minulla tullut

Vierailija
18/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, kun alkoi tuntumaan siltä, että imetys ei ole enää " kivaa" . Lapsi ei itkenyt rinnan perään lainkaan, vaikka vielä viimeiseen imetyskertaan asti oli ollut tosi paljon tissin perään.

Vierailija
19/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon nousun jälkeen olen täysimettänyt esikoista 4,5kk (sen aikaisten suositusten mukaan lisäruoka aloitettiin 4kk iässä), toista 5kk ja kolmatta 6,5kk.

Esikoista imetin kaikkiaan 11kk, toista 6kk (lopetin vaikeiden allergioiden takia) ja kolmatta 1v2kk. Esikoinen ja kolmas lopettivat imetyksen itse, ei vaan enää tissi kiinnostanut kun oli niin paljon muutakin touhua. Kakkosen kohdalla lopettaminen oli vaikeinta kun oli pakon sanelema juttu. Itse en elänyt pelkällä kesäkurpitsalla ja riisillä, ja niistäkin vauva sai oireita.

Vierailija
20/21 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan imetyksiä tuli 1v 8kk, 1 v, 1v 3kk, 1v 4kk ja 2v 8kk. Kuopus ja esikoinen saivat luopua rinnasta omia aikojaan, kolme keskimmäistä vieroitin hitaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä