Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*JouluMasut Tiistaina 4.12*~*

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daisylle paljon onnea nyytistä:-)

Manjalle tsempitykset synnärille, jokohan on nyytti kainalossa??? Pitäsköhän itselläkin ottaa kuuri:-) Ei vielä, liian monta hommaa hoitamatta.... Muuten olisin kyllä täysin valmis halkeamaan

Illalla kävin puolen tunnin vesijuoksun + reippaat venytykset. Oi että teki hyvää. Harmittaa, että tulee parin kuukauden tauko, onneksi pääsee jumpaan yms. jotka jo " unohtuneet" . Sain oikein hyvin nukutuksikin. Vauveli ollut kovin levoton pari päivää. No, jos normaalirytmiä elelee, huomenna alkaa taas nukkumaan ja nukkuu pari päivää ainakin ja huolestuttaa taas äitinsä. Turvotus ehkä hieman laskenut, vaikka edelleen raajat tikustelee.

Tänään heti aamusta sitten meno päälle. Esikoinen menee itsenäisyyspäivän juhlaan ja hänelle pitää vielä huivi käydä ostamassa. Kävin eilen katsomassa lähiostarin lindexin ja seppälän muttei sillä semmoista löytynyt. Itsellä on ollut valtavasti huiveja, jännä, ettei ainoatakaan löydy. Onko tänään veronpalautusten maksupäivä???? Eipä silti vaikka olisikin, menee suureen hankitaan koko potti, eikä riitä mitenkään, pitää vielä kaikki säästötkin tuhlata, mutta kyllä tulee tietysti mieli iloiseksi tästä suuresta löydöstä. Näin joulun alla tekis mieli vaan ostella kaiken maailman krääsää.... Joulusta vielä sen vertaa tälle päivää, että kolmasluokkalainen saa luvan iltapäivällä paistaa äitimuorille torttuja:-P

Eiku aamupalan tekoon, jotta ehtii kaupoille ja koululle

P-M 38+2

P.S taas näräsyslääkepullo ammottaa tyhjyyttä, ihan hävettää, miten paljon tulee siitä ryyppyjä otettua.....

2/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Manja nyt sitten...Ainakin siltä nuo yölliset kirjotukset kuulosti,hih:D.

Superonnittelut Daisylle<3.

Ompas täällä hiljaista kerrankin kun heräsin näin aikaisin...Eilen täällä valittelin kun te muut heräätte niin aikaisin ja saatte aikaseks vaikka mitä,ni nyt voin sitten ylpeillä kun sain just elämäni ensimmäiset imelletyt perunalaatikot uuniin!!! Se on niiiin herkkua:).

Omaan napaan ei yhtään mitään...Välillä sattuu ja sit kun se menee ohi niin unohtaa että edes sattui.

Hieman kateellisena lueskelin tuota Piitu-Miinan vesijuoksua,olis kiva mennä itsekin,mut jotenkin en enää uskalla.

Eilen kävin apteekissa ostamassa loput vauvatarvikkeet ja sain sinne sitten uppoomaan 70 euroo:O. Pirun kallista,vaikka eihän ne yksittäin paljoa maksanut.Ainoo mitä pitäis vielä ostaa(?) on se rintapumppu, enkä oikein tiedä ostanko vai enkö...Toiset niin vannoo sen nimeen ja toiset ei oo tarvinnut ollenkaan. Ja jos sitä tarviikin heti,niin ei viitsis miesparkaa laittaa sitä ostaa:) Sanokaahan te kokeneet???

Juu semmosia.

Ock ja pulleropoika 37 + 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään neuvola 9.15. Saa nähdä mitä sinne kuuluu! Toivottavasti hyvää vaan. Aamulla heiluteltiin peittoja ja siitä ei kauaa mennyt niin maha tuli tosi kipeeksi, kävin vessassa ja löysällä maha oli. Joku sanoi että voisi tuo mahan löysyys johtua lähestyvästä synnytyksestä joten olisikohan tämä jo sitä?

manjalla kuulosti siltä että voisi vaikka nyytti olla jo sylissä ihanaa <3 Kyllä tässä itse alkaa myös olla olo tukala..ja se laskettu aikahan on ylihuomenna!! : )

Ja tänään on veronpalautukset maksettu tilille. Hyvä juttu pääsee ostamaan vauvalle vielä puuttuvat tavarat!! Nyt valmistautumaan neuvolaan.

sannis85 ja masuasukki 39+5

Vierailija
4/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manjalle on tosiaan tainnut tulla lähtö yöllä.

Ja mulla ei ole mitään merkkejä siitä,että tämä paketti olisi täältä tulossa lähiaikoinakaan! Olo alkaa olemaan jo aika kyllästynyt,ei jaksaisi odottaa enää.

Viimeiseen asti toivoin,että pääsisin synnyttämään tällä kertaa jo ennen laskettua aikaa,mutta ei niin ei..

No esikoinen meni yli 9 päivää ja toinen 10,eli tää menee varmaan sitten vähintään 11 päivää yli...huoh!

Ock,mitä sä sieltä apteekista oikein ostit,kun noin paljon sait rahaa menemään? Mä en ole ostanut mitään vauvalle apteekista,eikä tule edes mitään mieleen,että mitä sieltä pitäisi ostaa.

Rintapumppu on ollut mulle kyllä ihan turha ostos. Ei mun rinnoista tule maitoa vaikka kuinka pumppaisi,mutta imetys on silti sujunut ihan ongelmitta molemmilla kerroilla.

Nyt keittämään neidille aamupuuroa,palaan myöhemmin neuvolakuulumisten kanssa.

Himpula 40+0

Vierailija
5/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yks, joka viime metreillä hyppäis mukaan keskusteluihin, jos vaan vielä huolitte?:)

Lämpimät onnitteluni kaikille niille joilla oma rakas vauva jo sylissä!

Olen seurannut mielenkiinnolla koko äitiysloman ajan keskusteluanne, mut en laiskuuttani(ko) ole itse saanut ajoiksi kirjoitella.

Asun mieheni kanssa Uudellamaalla ja esikoisen laskettuaika on 19.pv. Mä en tosin ole ladannut tuolle päivälle kovinkaan suuria odotuksia. On jotenkin niin vahva tunne siitä et pikkuinen ei vielä tuolloin aio maailmaan putkahtaa isin ja äidin iloksi. Ehkä olen väärässä, sen näyttää aika =)

Ihan kaiholla olen lueskellut niiden kirjoituksia, jotka saavat/osaavat nukkua hyvin. Mun yöt on pääosin risaisia ja nukun tosi huonosti. Muuten olen voinut onneksi hyvin.

Oli mulla ihan asiaakin, jonka innoittamana päätin tänne vihdoinkin kirjoitella.. =) En tiedä oletteko aiemmin jo aiheesta keskustelleet, mutta kysyn nyt kuitenkin. Olen kovasti miettinyt kummiasiaa ja vähän stressaankin siitä tällä hetkellä.

Millä perustein te muut olette lapsellenne kummia valitsemassa/valinneet? Mielelläni kuulisin, josko se vähän helpottaisi omaa valintaa.

Yksi kummi meillä on jo tiedossa, mutta kahdesta muusta kummista olemme vielä epävarmoja.

Nyt mä lähden jatkamaan eilen aloittamaani keittiön joulusiivousta ja sen jälkeen meen lenkkeilemään ihanaan talviseen luontoon (joka tännekin vihdoinkin saatiin!)

Mukavaa päivänjatkoa toivotellen Lila 37+6

Vierailija
6/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeks käy... Ei jaksais odottaa itte enää... Mut taas sit toisaalta haluan et vaavi syntyy silloin kun on valmis, en halua käynnistyksiä oman kärsimättömyyteni tähden. Eli odotettava on, ei oo muuta vaihtoehtoa!

Ulkona kivan näköistä mutta vilkaisu lämpömittariin paljastaa että ei oo talvesta tietoa... Talvi tule takaisin...

Mariadee, hyvä päivä syntyä tuo 17.12, esikoinen silloin syntynyt ja on kyllä niin reipas ja ihana tyttö että! :-) Ja samankokoinenkin sulla varmaan tulossa, esikko 3940g :-)

Toivotaan että sydän on OK teidän vaavilla, paljonhan on sellaisia vaivoja vastasyntyneillä joille ei tartte tehdäkään mitään vaan itsestään korjaantuvat. Eikä se beibi saa yli puolikiloista istukkaa imastua irti :-D

Alkoholista puhuttu, onneks mun ei oo tarvinnut asiaa ajatella millään lailla, kukaan lähipiiristä ei juo juuri ollenkaan. Mies jätti pikkujoulunkin väliin kun ei parhaat työkaveritkaan tule.

Mä en oo kummassakaan vauva-ajassa rintapumppua tarvinnut joten ei kannata ehkä ostaa etukäteen.

Penskoilla päiväkodin ja eskarin kanssa meno elokuviin tänään :-) kivaa lapsosille!! Menevät kattomaan sitä viirun ja pesosen viimevuotista joululeffaa, tilausnäytös siis.

Palailen, lähden lapsia viemään.

Sintagma pää tyhjänä (flunssa iskenyt) 36+6 eli 3+1 käänteisesti ;-)

Vierailija
7/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napaa heti. Oksettaa tosi paljon ja on kaikin puolin tosi huono olo: päähän koskee, väsyttää ja on aivan vetämätön.

Iltapäivästä olisi neuvola.

Daisylle lämpöisät onnittelut!

Ja Manjalle stemppiä, on ihan varmasti jo synnyttämässä, ellei ole nyyttinsä sitten jo saanut =)

Ock, minä ainakin ostin rintapumpun jo nyt odotusaikana (käytetyn tosin). Viimeeksi tarvitsin jonkun verran, varsinkin heti alussa rinnat oli niin räjähdyspisteessä että oli iso apu. En suosittele ostamaan sitä halvinta vaihtoehtoa, onkos se ainun käsikäyttöinen, se on ihan p-a. Kaikki kaverit jotka sitä on käyttäneet on kironneet kun se on niin huono. Mutta ehtiihän sen hankkia synnytyksen jälkeenkin jos tarttee. Itse tykkään vaan että kaikki on valmiina kotona kun mies ei osaa mitään tuollaista kaupasta ostaa jos tarvetta tulisi.

sannis, kyllähän tuo mahan toimiminen on yksi merkki. Tosin minulla on maha ollut löysällä jo toista viikkoa kohta eli ei se välttämättä mitään heti lähellä olevaa synnytystä tarkoita, valitettavasti.

Himpula, onnittelut eräpäivästä!

Lila-Peppiina, tervetuloa joukkoon! Kummin valinnasta, se onkin vaikeaa. Meillä ei ole paljon vaihtoehtoja kun niin monilla on jo 5-6 kummilasta. Tai sitten ovat mielestämme jotenkin epäsopivia. Yksi kummi on pyydetty tehtävään ja hän on minun paras kaverini lapsuudesta asti. Ollaan tunnettu 5-vuotiaasta joten yhteinen historia on pitkä. Valinta oli helppo, hän on sylikummi. Minulla ja miehelläni ei ole mahdollisia sisaruksia joita pyytää kummeiksi, veljeni on kuollut (muutoin hän olisi ollut ykkösvaihtoehto) ja siskoni on autistinen, joten hän ei tehtävään sovellu. Ja miehelläni on velipuoli, jonka kanssa ei ole yhteydessä. Kaveripiiristä pitäisi siis kummit löytyä, mutta niin monilla on jo kasa kummilapsia, ovat suosittuja... On meillä yksi kaveripariskunta jolta kysytään sitten kun vauva syntyy. Mutta heilläkin taisi olla aika monta kummilasta, joten en tiedä vastausta. Ikävä kyllä he asuvat tosi kaukana meistä ja montaa kertaa vuodessa ei kyllä nähdä. Mutta niin se vaan tässä nykymaailmassa on, että kaikki kaverit on levittäytyneet pikkuhiljaa eri puolille maailmaa...

Nyt menen makaamaan sohvalle jos tämä olo kohentuisi...

peppipiina + Titi-tassu 40+1

Vierailija
8/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäivästä: Eilen kuopus kanteli sitä vaukirjan opasta ja ihan huvikseni selailin, siellä jossain kohtaa sanottiin, että suurin osa lapsista syntyy viikolla 40+2 ja mulla tais tuo kuopus just silleen syntyä. Saas nähdä. En usko, että saan yhtään aikaisemmin tätä lasta karistettua kyydistä

Vesijuoksusta: Sinne vaan radalle mammat! Kysyin viikko sitten naikkarilla asista ja kuulema täysin ok juosta tai uida, vaikka kohdunsuu oli auki. Vyö menee näppärästi vähän ylempänä :-) Toisaalta, itsellä oli nyt semmoinen olo, että alkaa olla viimeisiä kertoja, ihan kuin viimeksikin, alkoi olla semmoinen pelko, että entä jos menis vaikka lapsivesi... jota tuskin siis käy, mutta jos

Rintapumpusta: Pahus soikoon, sehän täytyy vielä hommata! Edellisen jälkeen hävitin kapistuksen. Mulla tuota maitoa tulee, tulee, tulee ja jos ei pumpulla tyhjennä, valitettavasti tulee tulehdus joka ei ole leikin asia. Valitettavasti kertaalleen kokeneena. Voisin myyntiinkin maitoa pistää, mutta olen laiska ja pakastan. Säilyy muistaakseni 4 kk, eli joudun osan ainakin heittämään pois. Eli kyllä sen rintapumpun tarve riippuu ihan mammasta.

Otin tuossa nokoset, nyt tulee kiire touhuta tyttö juhliin

P-M

9/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Lila-Peppiina! Itsekin hyppäsin kelkkaan vasta kun äippäloma alkoi...Nyt on aikaa kirjotella:).

Tosta kummi asiasta,meille valinta on aika helppo.

Kummiksi pyydetään meidän sisaruksia ikäjärjestyksessä, eli ensin mun veli ja sen vaimo kun ne vanhimmat ja sitten miehen vanhempi sisko ja sitten nuorempi (siis jos lapsia niin monta saadaan...).

Ainoo ongelma on se, että kun miehen siskot on sen verran nuoria,siis parikymppisiä, ettei oikein tiedä pyytääkö niiden poikaystäviä vai ei,kun tuo nuori rakkaus on vielä niin ailahtelevaa..;).

Mutta onneks sitä ei tarvii vielä miettiä...

Ja sitten me ajateltiin pyytää kolmanneksi kummiksi miehen parasta kaveria,että on sitten vähän niinku elämässä aina.

Ja jatkossakin ajateltiin pyytää sen " verisukulaisen" lisäksi jotain läheistä ystävää, jonka toivotaan olevan meidän elämässä.

Himpula:Sieltä apteekista ostin siis digitaalikuumemittarin,rintakumit,maidonkerääjän,niistäjän,keittosuolatippoja,d-vitamiinitippoja, Disflatyl mitä lie ilmavaivalääkettä, sellasii vauvan topseja....Nuo nyt ainakin muistui mieleen...Keräsin nuo tältä palstalta, kun siellä on jonkun hankintalista,jonne ihmiset on kerännyt mitä kokee tarpeelliseksi. En tiiä miten tarpeeseen tulee mut onpahan ainakin hankittu!

Sen rintapumpun taidan jättää toistaseksi...On kuitenkin niin kallis,ettei viitti turhanpäiten hankkia.

Ompas ihanan jouluinen olo, kun perunalaatikot tuoksuu:)

Jatketaan...

OcK again...

Vierailija
10/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tultiin juuri neuvolasta. Kaikki ok.

verenpaine: 139/90

Pissa:puhdas

Sf-mitta: 34.5

vauva oli raivotarjonnassa ja edelleen on todella alhaalle laskeutunut joten olisi valmis syntymään. Sydän äänet kuului hyvin mutta kun oli niin rauhalliset äänet niin veikkasi vauvan nukkuvan. Ja paineli hieman mahan päältä niin johan vauva heräili ja äänet parani : )

Ensi maanantaille sain taas uuden ajan mutta toivotaan että ei mennä sinne asti. Ja siitä olen myös kuullut että verenpaine yleensä nousee ennen synnytystä..toivotaan että tuo viittaisi siihen.

Kummeista oli puhetta.. Meillä oli selvää jo raskauden alussa että mun siskosta tulee sylikummi vauvalle, ja siskon mies toimii myös sylikummina. Mies kun on ainut lapsi niin helpotti valintaa. Ja meidän yksi parhaista yhteisistä kavereista tulee kummiksi ja vielä avopuolison serkku avomiehensä kanssa on kummeina tälle lapselle. Elikkäs 5 kummia on tälle vauvalle tulossa.

Nyt lähden siivoilemaan. Moikka!

sannis85 ja masuasukki 39+5

Vierailija
11/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manja tosiaankin lähti sairaalaan yöllä ja aamulla klo 6.40 syntyi poika =)

Kaikki on ilmeisesti mennyt hyvin, ainakin käsitykseni mukaan vauhdikkaasti.

Säästäkää onnittelut Manjalle, ajattelin vain kertoa kun se aina kuitenkin kaikkia hiemna mietityttää!

Rilla-ma-rilla *juoruilee*

Vierailija
12/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipputi kaikille.Mä rupeen oleen päivistä ihan sekasin.Tääl kotona kun hyörii niin ei oikein tiedä mitä aikaa elellään..

Tänään olis päivällä neuvola ja illalla kokous.Rasittavaa kun ei tahdo löytyy vaatetta muutakuin jotain oleiluhousuja.Koululaisiakin kuskaan autolla kalsarit jalassa ja toivon ettei joku kaunis päivä joudu nousta autosta esim jututtamaan opea tms.Kauhee tilanne olisi:)

Rintapumppu minulla on ollut joka lapsen jälkeen kovassa käytössä.Joskus lainasin semmosta kunnon konetta mitä sairaalassakin käyttävät.Viimeksi ostin sen ainun sähkökäyttöisen ja lypsin sillä puoli vuotta kaikki vauvan maidot.Minulla kun tuo rinta on sen mallinen ettei millään ole imetys onnistunut.Joka kerta rintatulehduskin on tullut kun ei rinta tyhjene jne.Kyl se toi lypsämällä syöttö on tässä vauva ajassa ollut se kovin ja työteliäin juttu.Onnea niille jotka suoraan saavat imeteltyä.Ei tarvi lämmitellä pulloja eikä keittää niitä urakalla.Ja sit kun minä lypsin yötä päivää niin mies syöttänyt sen aikaa vauvaa.Vähän niinkuin kaksinkertainen työ.Että sen pumpun tarpeen näkee varmaan sit kun imetys alkaa.Kallis se turhana on.

Kummeista sen verran:meillä kun jo viides tulossa niin koville ottaa kummiasiat.Nuorin sisko pääs just ripille että se on yksi mutta muita en sit keksikkään.Tietty on nuita serkkuja mut kun lempiserkutkin on jo käytetty niin empä tiedä.Kavereiden kanssa vain tahtoo mennä niin että varsinkin kun noita lapsia alkaa tulemaan niin se yhteydenpitokin huomattavasti vähenee.Olisi niin kiva ettei kumpikaan osapuoli rasitu synttäreille tulosta esim pitkän matkan takaa.Ja lapsen kiva tavata kummejaan ettei tarvi sit vierastaa niitä.No aina ei kaikki kohdat kuitenkaan toteudu.

Toivottavasti joku saa tänään nuuhkia omaa tonttuvauvaa ekan kerran.

Täytyy ruveta laatimaan lounasta.

Huomattavasti ruokahalut kadonneet parin viikon aikana ja maha täyttyy puolilla annoksilla.Sitruunatee tekee kauppansa sekä salaattia ja kaalia,porkkanaa tms tekee mieli kokoajan.Sittenpä niistä seuraa kova korvennus jos syö.

rinsessaäiti ja poikatonttu? 37+2

Vierailija
13/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANJA nyt ei ole lukemassa mutta ONNEA.Hyvä kun poika syntyi nyt kun tyttökin oli siel hoidossa.Hieno ajoitus!Voi hyvin.

Vierailija
14/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päiväähän tämä jo on. Nukuin koko yön, heräämättä kertaakaan??? En edes muista milloin moista ihmettä olisin viimeksi kokenut, aivan mahtavaa.

Ihanaa että Manjalla kaikki hyvin, onnittelut sitten kun palailee palstalle!!

Rintapumpusta..esikoisen kanssa en sitä hankkinut, mutta kun kotiuduin sairaalasta rinnat alkoi pakata hulluna maitoa. Sairaalassa en sitä ollut huomannut koska lypsin siellä sairaalan pumpulla tarpeen tullen koska esikoinen oli tosi " vaikea" imemään. Niinpä kotona eka päivä ja yö meni todella tuskissa, vauva huusi tissillä kun olivat niin täynnä maitoa enkä saanut maitoa irtoamaan suihkussakaan tms, käsin lypsämällä. Aamulla mies lähti sitten heti pumpun ostoon! :) Ja palasi aivan idiootin pumpun kera, tosi vaikea käyttää ym mutta asian kyllä ajoi ja sain räjähdyspisteessä olevat rintani hieman tyhjenemään ja vauvakin pääsi taas tissille kunnolla.

Tuo pumppu oli sellainen että tarvitsi molemmat kädet lypsämiseen eli ei mennyt kauan kun lainasin ystävältä sellaisen joka toimii yhdellä kädellä. Se on erittäin kätevä, etenkin kun mulla ei lypsettäessä maitoa tule paljoakaan, muutoin kuin silloin kun vauva imee toista tissiä niin sitten saan toisella kädellä lypsettyä toista rintaa...eli mulle se on ollut korvaamaton, etenkin tuon kuopuksen kanssa koska toisinaan oli pakollisia menoja isompien lasten kanssa ilman vauvaa niin sain sentäs jotain maitoa lypsettyä pakkaseen jotta saatoin jättää vauvan miehen kanssa välillä kotiin.

Sintagma, mukava kuulla positiivisia asioita 17.12 syntyneistä ;). Mä oon syntynyt 19.12 ja oon itekin varsin, öhöm, mukava...*vitsi*. Ja se istukan imeminen oli kyllä hassua, lääkärikin totesi että kaikkea sitä näkeekin?? Isänsä pusuhuulet taitaa olla vaavilla, kuin myös esikoispojallakin =) .

Turvotus tuntuu lisääntyvän täällä(kin), etenkin silmät on jotenkin ihan turpeet, kuin olis ollut oikein urakalla juhlimassa useamman päivän.. Ja sitten on tullut hirmuinen herkuttelu-mieli, kokoajan pyörii päässä joulukonvehdit, sipsit, sun muut!? Ja se punaviinikin.

Sektioon menevät!!! Onko teille neuvottu teettämään tukisukat sektiota varten? Mulle tuli eilen käsky teettää ihan omiin mittoihin sopivat sektio-sukat, jotka pitää leikkauspäivän aamuna laittaa jalkaan ennen kuin sängystä liikahdan? Aiemmin ei moista ole neuvottu tekemään.. Ja siis mitkään lentosukat ei käy vaan nimenomaan sektioon teetetyt sellaiset, ei siis edes johokin muuhun leikkaukseen tehdyt? Maksavatkin ihan kivasti..juu, mielellään maksan kyllä mutta mitäpä jos synnytys käynnistyy ennen aikojaan enkä " ehdi" sukkia laittaa, siis kun pitää jo aamusta ne laittaa? Tai sitten pitää alkaa joka aamu laittaa ne varuiksi jalkoihini.

t. mariadee ja istukansyöjä 37+2

Vierailija
15/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ilmottaudun minäkin joukkoon - tosin aika viime metreillä. Ensimmäistä odotellaan, viikkoja 40+3 ja nyt tämä odottaminen alkaa tosiaan tuntumaan ODOTTAMISELTA. Mitään merkkejä ei ole vielä ilmassa, neuvolassakin puhutaan vaan käynnistämisestä. Masentavaa.

Olo on ok, väsynyt kylläkin ajoittain. Mies on jo ihan lähtökuopissa koko ajan, itse en jaksa vielä turhia vouhottaa.

Hohhoijaa, kai sitä on vaan mentävä haukkaamaan jotain ja jatkettava tätä odottelua.

t. piklu ja pyöriäinen

Vierailija
16/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tulikin nukuttua oikein urakalla, ihanaa!

Lila-Peppiina, tervetuloa juttelemaan mukaan joukkoomme!

Ihanaa kun manja on saanut nyytin kainaloon :) Odotellaan manjan kertomusta synnytyksestä sitten lähitulevaisuudessa..

Kummeista: Meillä ei ole vielä satavarmasti päätetty, että ketä pyydämme kummeiksi, mutta ajatuksena on kysyä yhtä kaveripariskuntaa minun puolelta ja toista miehen puolelta. Sisaruksiakin meillä olisi molemmilla, mutta haluamme pyytää lapsuudesta asti säilyneet kaverit, jotka asuvat lähempänä ja ovat varmasti lapsen elämässä myös parinkymmenen vuoden päästä. Sisaruksien osalta tulisikin tenkkapoo, että ketä pyytää ja pelkkiä sisaruksia en taas kummeiksi halua. Kun on tämä suku muutenkin mitä on... aina välillä...

Tosiaan tuntuu noita kummilapsia nykyään olevan ihan kamalat määrät kaikilla, itselläkin jo useampi, eli pitää kyllä tarkkaan harkita ketä pyytää. Ja valmistauduttava siihenkin, jos menee suunnitelmat uusiksi. Sillä ymmärrän hyvin, jos kummilapsia rupeaa useampi olemaan, niin ei niitä nyt kamalaa määrää voi haalia kukaan.

Rintapumpun sain käytettynä kaverilta, ja koska lapsia ei vielä ole, niin en tiedä onko sillä sitten käyttöä. Mutta sellainen on varastossa. Jos en olisi ilmaiseksi saanut, niin en olisi ensimmäisenä ostanut varastoon. Saahan sen kipaistua kaupasta sitten tarpeen vaatiessakin, laittaa vaikka miehen tai jonkun kaverin asialle, jos ei itse pääse hakemaan.

Keittosuolatippoja ajattelin minäkin hakea vielä apteekista, mutta muuten on kaikki hankittuna mitä nyt ihan ekana tarvitsee. Varmaankin... En ole kyllä d-vitamiinia hankkinut vielä, mutta ehtiihän tuon. Oletteko te jo lapsia omaavat tarvinneet talvivauvoilla miten niistäjää? Kannattaako ostaa etukäteen?

Iltapäivällä on neuvola, joten tuun sitten kertomaan kuulumisia sieltä.

Alkakaahan poksahdella eräpäiväiset! :D

Gaiole ja piiperö 36+5

Vierailija
17/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tuota esittely- ja syntyneet pinoa kohta, sinne voi lisäillä taustatietoja :)

Vierailija
18/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannis, mulla ainakin nous kummassakin raskaudessa verenpaineet viikkoa, päiviä ennen synnytystä. Normaalisti jotain 110/65 ja sit olikin jotain 140/80.

Viime neuvolareissulla paineet mulla olivat vielä hyvät n. 110/70 eli vielä menee aikaa...

Kummeista, ekalle lapselle pyydettiin mun kaksi parasta ja vanhinta kaveria, ja miehen kaveripariskunta. Tokalle pyydettiin sit miehen eno ja hänen vaimo ja sit mun " uus paras kaveri" eli lastensaannin myötä uusi ja lähin ystävä joka samassa elämäntilanteessa. Tälle kolmannelle pyydetty mun siskoa, joka pääsi viime vuonna ripille, sekä mun veljeä (24v) eli ihanasti ristiäiset pidetään perhepiirissä pienimuotoisesti tällä kertaa. Miehellä ei oo sisaruksia joten sieltä ei voi pyytää. Nyt jos tulee vielä neljäs joskus niin on ongelmia että kuka mahtais ruveta kummiksi!

Aika hyvin, ekalla 4 kummia, tokalla 3 ja kolmannella 2... Ei oikein enää jaksa stressata asiasta kun tuo kummiuden käsite on niin aikansa elänyt eikä me olla muutenkaan uskonnolllista porukkaa.

Manja sai vauvan IIIIK :-) ihana juttu! No kyllä se tuntui aika selvältä oireista päätellen :-D !

Pullojen ym keittelystä... Oon tosi " huono" äiti kun en juuri ikinä keittele mitään... En tutteja enkä muutakaan vauvan sälää... Luotan puhtaaseen vesijohtoveteen eikä lapsilla kyllä ikinä pahaa ripulia tai sen sellaista ollut. Vauvanakaan ei mitään. Tää joulumammaporukka on niin rentoa väkeä et uskallan tällaista " tunnustaa" ;-) !

Lila-Peppiinalle ja Piklulle tervetuloa, älä Piklu masennu, ei voi enää kauaa mennä... :-) Joka tapauksessa vähemmän kun allekirjoittaneella ;-) !

Maidon noususta ja rinnoista, mulla on D-kuppi sarjassa *ei-niin-kiinteät* rinnat ja en oo juuri tarvinnut liivinsuojia enkä rintapumppua ollenkaan ja maito noussut vasta n. 10 päivää synnytyksestä kunnolla. Poikasenikin saavutti syntymäpainon vasta n. 15 päivän iässä rassukka... Oli niin iso ettei onneks haitannut. Luulisin et kiinteät rinnat " tulvii" ja ehkä täyttyy tehokkaammin kun ei oo tilaa varastoida maitoa?

Nyt lähden hakemaan lapsia ja sit mennään kaverille kyläilemään :-)

Sintagma 36+6 and kicking

Vierailija
19/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille ketkä ovat jo nyytin saaneet, ihanaa. Vähän itsellä kateeksi käy, rupeaa olemaan jo sellainen halu saada oma nyytti syliin. Itsellä vielä niin hyvä olo ettei tietoakaan tulevasta ja onhan tässä vielä laskettuun aikaakin.

Turvotuksia tuntuu olevan yhdellä sun toisella. Täällä hieman, sormukset eivät enää mene, mutta eipä muuta. Onkohan ne sitten niitä liitoskipuja mitä minullakin rupeaa olemaan. Yölläkin välillä ei meinaa saada kylkeä käännettyä kun sattuu. Sitä kyllä ihmettelen että välillä vatsankin kohdalla tekee tosi kipeää. Painaakohan ja venyttääköhän se vauveli niitä lihaksia niin että tuntuu et kohta repeää vai mitäköhän se on. Nukkunut olen vähän paremmin kuin aiemmin ja jaksanut touhuilla reippaasti. Tässä olen pessyt kaikki meidän verhotkin, olivat todella pölyiset ja nokiset, huh. Tuntui että ollut oikein kunnon sportti päällä paitsi nyt taas vähän parina päivänä pinna tosi kireellä. Räsähdinkin aamula tytölle oikein kunnolla ja eilenkin, ihan harmittaa. Tuntuu vaan että on sellaisia päiviä ettei kestä mitään.

Jouluvalot laitoimme sunnuntaina paikoilleen. Tyttö on niitä todella innokkaasti laittamassa aina päälle ja haluaisi ettei muita valoja sitten olisikaan.

Rintapumpun aion ostaa jo etukäteen. Ensimmäisen jäljiltä se on olemassa, mutta en löydä sitä mistään. Minulla olisi vaan pamahtanut rintatulehdus päälle, jos ei olisi ollut aikoinaan sitä pumppua. Ja onhan se kätevä vähän lypsää ja laittaa varalta vähän vaikka pakastimeen myöhempää tarvetta varten. Jaksamisia kaikille ja odotellaan seuraavia nyyttiuutisia.

coretex 37 + 3

Vierailija
20/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku odottamaan Manjan kertomusta

Tervetuloa Mattimyöhäset

Tytöllä ne juhlat tänään, koko aamu menny ihan pieleen:-( Kaikki hajoaa tai puuttuu. Tosi pahat mokat. Kampauski ihan susi kun ei TOIMINU sitten lakka eikä vaahto!!! (molemmat vielä aika uusia pulloja)

Tänään on puhelin soinu ahkerasti ja sata asiaa tosiaan pitää hoitaa, ennen ku vauva syntyy. Toden näköisesti ei kyllä synny ennen kuin on eräpäivä ylitetty reilusti, silti alkaa paniikki iskeä.

Nyt pitää joutua koululle katsomaan neidin harjoitustansseja....

P-M