Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*JouluMasut Tiistaina 4.12*~*

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis aamulla olin pelvimetriassa ja hikihän siellä tuli..

Miehen sisko pelotteli eilen että se on kaamee kokemus maata siel putken sisällä niin minähän sitten tietty jännäsin kamalasti, mutta eipä se kummosempi juttu ollutkaan, lukuunottamatta hikeä joka puski otsalta.

Nyt sitten jännätään perjantaihin että kuin käy, käynnistetäänkö ehkä jo ens viikolla vai onko lantio tilava niin sitten vaan ootellaan...

Tulipahan vaan mieleen kun mariadee eilen taisi mainita että kävit naistenklinikalla ja sektio viim. 17.12 niin et näinköhän sut siel?? Olin siinä odotusaulassa kun kätilö huikkasi yhdelle äidille et nähdään sit viim. 17pv... Sitten kun luin juttusi niin tuli mieleen että olitkohan se sinä :)

Nuhakin tuntuu pikkasen jo paremmalta eli eikun joululahjaostoksille vaan illalla miehen siskon kans :)

Ja onnea taas kaikille vauvan jo lunastaneille!

Minni 37+0

Vierailija
22/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo verenpaineen nousut on kai sitten hyvä merkki synnytyksen lähenemisestä. Tulisipa vauva jo pian!! Mies kovasti puhuu vauvalle että " 6 päivä sitten nähdään" Mulle juuri aamulla mies sanoi että muista sitten että ylihuomenna ollaan synnytys laitoksella. Voi kun se olisi noin helppoa että itse voisi päättää synnytys päivän : )

Nyt nukuttu pikku päikkärit ja voisin mennä kohta syömään..nälkä rupeaa tulemaan täällä. Ihanaa että saatiin tälle päivälle jouluvauva <3

Nyt syömään tulen kyllä taas takaisin : )

sannis85 ja masuasukki 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,Manjalla on siellä jo poika kainalossa!

Juuri kotiuduin neuvolasta,kävipäs tuuri kerrankin,juuri kun olin ottamassa lapsille ulkovaatteita esille,tuli anoppi yllättäen käymään. Jätin anopin lapsenvahdiksi ja pääsin yksin neuvolaan,tosi kiva kun ei tarvinnut lasten kanssa mennä taas.

Neuvolaan ei kuulunut mitään uutta,kaikki oli oikein hyvin sekä vauvalla,että mulla. Ensi viikolle sain uuden ajan,voi kun ei tarvitsisi sinne enää mennä...

Taitaa jäädä joululeipomiset tältä päivältä väliin,ei vaan jaksa vaikka vointi onkin ihan hyvä.

Meilläpäin muuten saa ensimmäisen d-vitamiinitippapullon neuvolasta.

Meillä on kummit päätetty,mutta ei pyydetty,ja jos kieltäytyvät niin sitten tulee kyllä iso ongelma!

Nimestä meillä ei sitten ole aavistustakaan. Tytölle kyllä olisi,mutta kun mulla on niin vahva poikaolo edelleen. Kalenteria olen lukenut ahkerasti,mutta kun mikää ei tunnu hyvältä.

Pitäisi mennä pukemaan tyttö ulos päiväunille,ei vaan millään jaksaisi,kauhean laiska olo tänään. Ei mua oikeastaan edes väsytä,laiskottaa vaan. =)

Pitäisi varmaan ottaa oikein todenteolla ne kaikki ässät käyttöön,ne taisi ainakin Manjan kohdalla auttaa.

Himpula 40+0

Vierailija
24/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pitkää tekstiä kone hukannut ja koko aika tekee jotain virheraporttia, hajoaa koko masiina :-0

Ihania juoruja, onnea kaikille nyyttinsä noutaneille, jäikö sinne laitokselle yhtään, että vois hakea ;-)

Mulla huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta kanssa, salaattia tekis mieli ja taidankin tehdä oikein herkkusysteemit illaksi... Namikaapilla tulee käytyä tottumuksesta, vaikka nyt olis tuhannen taalan paikka aloittaa kevyempi elämä, kun ei ees ruoka kiusaa...

Synnytystä enteilevää ei ole ilmassa mitään.. Lähtee sitten rytinällä, ylipäivillekin taidetaan mennä... Supistellutkaan ei ole enää yhtään.

Ässien tehoon en usko, aiemmissa ei ole auttanut :-( Mutta tietty tässä alkaa kokeilla kaikkea mahdollista, että pääsisi hommiin ja vaivoista eroon!

No jatkan hommia, lisää vauvauutisia mammat!!

Ponnari ja tonttunen 38+4

Vierailija
25/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kohdillaan. Sf mitta nyt on ollut samat viimeiset 4 vai 5 viikkoa. Mutta kai se on normaalia. Vauva ei vieläkään laskeutunut ja se kuulemma voi hidastaa synnytyksen käynnistymistä kun pää ei ole ärsyttämässä siellä paikkoja. Mutta edelleenkin terkka sitä mieltä, että vauva laskeutuu sitten vasta kun synnytys alkaa. Sitä odotellessa...

Neuvolasta kotiintullessa sitten tietty liukastuin! Onneksi en mitenkään pahasti, polvilleni onnistuin kaatumaan, tietty painava kauppakassi kädessä. Kamalaa kun tuota lunta sataa koko ajan lisää ja auratut kohdat on tosi liukkaita, eikä sitä edes näe. Monellahan tuo liukastuminen on käynnistänyt synnytyksen, mutta tuskin näin meillä käy. Olisi kyllä ihana päästä mahasta eroon.

peppipiina + Titi-tassu 40+1

Vierailija
26/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyl taitaa jäädä kauppareissut pian kokonaan, ku maha tulee niin kipeeks aina just ku kauppareissuilla ollaan ja etoava olo kanssa.

Ja vaiks on yli-ihanaa, että tuli paljon lunta niin tällä mahalla noiten vaunujen työntäminen on kyllä iiiso tuska.

Poikia täällä näyttäis vaan tupsahtaan joulukuun mammoille:) Hassua, saapas nähä mikä sit on yhteenveto.

Rintapumppuasiaa: meillä ainakin oli heti tarvetta pumpulle, ukko sai heti kotiin tultua mennä hakeen sekä pumpun että rintakumit, ku tyttö ei syönyt rintaa ilman kumia ja rinnat olivat ihan räjähtyspisteessä. Ostettiin ihan perus käsipumppu, joka oli ihan jees.

Huomasin, et monet pyytävät lapsilleensa eri kummit. Mä kun taas olen just aatellut, et on sit hyvä ku on samat kummi toisellakin lapsella niin ei oo niin sekavaa. Miten te sen sit näette?!

Mulle ihan uutta tietoa, että verenpaine nousisi ennen synnytystä. Mulla nimittäin kanssa viime viikolla näytti, että verenpaine on noussut (ei ole koskaan ennen ollut korkea), minkä takia joudun huomen meneen ekstra kontrolliin. Saa nähä onko se laskenut nyt normaaliin taas..

palhaillaan

crobin 37+1

Vierailija
27/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekin kirjoittais taas kerran.

tänään olen siivonut taas kerran...

Eilen illalla jalat turposivat yht äkkiä todella pahasti. Aloin jo pelkämään pahinta mutta onneks nyt tilanne normaali tai siis hieman parempi kuin illalla. Jalat edelleenkin aivan kauheen näköiset. Jos saisin edes kesä-sandaalit mahtumaan jalkaan mutta niitäkään en saa mahtumaan mitenkään :-(

Huomenna neuvola - sit saan tietää verenpaineet ym tulokset. Hieman herättelen toivoa että jos vaikka verenpaine olis koholla ja se turvotus - niin ehkä saisin lähetteen käynnistykseen :-)

Olis kyl ihanaa.

kummit on meillä valmiina ja aivan iahant onkin. Siinä oltiin miehen kanssa samaa mieltä heti asiasta. Kolme kummia tämä tuleva vauveli saa.

Onnittelut kaikille vauvan jo saanneille!

Voi kun sais itsekin jo vauvan syliin!

Kohta pitäis lähteä esikoista hakemaan päiväkodista.

mansikka-maija 37+1

Vierailija
28/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihanaa, että Manja jo nyytinsä haki. Sitähän tässä on jännitetty jo kauan : ) Oli kyl kiva lukea eilisen loppua, ku mietti, että onko syntyny vai ei.

Ite ei oo taas paljoa tullu kirjoteltua, luettua kyllä näitä pitkiä pinoja. Eilen oli neuvola eikä siellä mitää uutta, odotellaan vaan nyt sit sitä sectiopäivää..toki käyn vielä ens ma neuvolas ihan vaan omasta halusta. Mulla ei oo hoksattu mitata sf-mittaa pitkään aikaan, en oo ite muistanu eikä neuvolantäti. Nyt laitoin neuvolakortin väliin lapun, että muistaa mitata maanantaina! Tietää sitte ennen leikkausta et paljonko on ollu!

Painoa oli itelle tullu kahdes viikos yli kilo, oonki kyllä syöny ihan liikaa herkkuja : ((

No, eipä tarvi enää mittailla sokereita : ) eli voi niinku mässätä, hehheh..

Sainki omaksi sen laitteen, sanoi, että meidän neuvola antaa ne nyt omaksi, vaikka ihan uusia ovatki. Kiva, nii saa vähä tarkkailla itekseen sitte, ku sitä kuitenki on nyt sitä riskiryhmää saada diabetes.

ONNEA muuten jo vauvansa saaneille, en oo kaikkia muistanu vielä onnitella!!!!!!!!!!!!! : )

Siskolla meni kans jo laskettuaika ohi, oli marraskuun ihan lopulla. Täällä siis jännään sitä ja soittelen joka päivä, että jokojokojoko.. no ei ainakaa vielä..

Nyt kalasoppaa tekemään, kunhan mies tuo värkit kaupasta, katoin ja sain idean ku joku teistä oli tehny eilenkö? No mut hyvä vinkki oli, se ku on niin hyvää...

Päivänjatkoja!!!! : )

myy ja masuvauva 37+3

Vierailija
29/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaan väsyttäis ja nukuttais :( Uni on aika katkonaista, kun pitää herätä kääntämään kylkeä ja juosta tietysti vessassa, mutta silti tulee nukuttua aika reippaasti. Meneepähän päivät nopeemmin ohi... :)

Maha on alkanut toimia yllättävän hyvin ja vauva mielestäni rauhoittunut. Lisäksi napakoita supistuksia on alkanut tulla iltaisin, välillä tunninkin putkeen. Varmasti menee kuitenkin yliajalle. Alkaa vaan jo kyllästyttää tää raskaana oleminen, tämä maha ja se, ettei pysty eikä jaksa tehdä mitään. Raivostuttavinta on se, että ei jaksa edes shoppailla vaan sekin menee kiukutteluks. Joululahjat edelleen ostamatta, vaikka miehen kanssa käytiin jo pari kertaa niitä hakemassa. Ei vaan jaksa eikä pysty.

Voispa tän mahan antaa miehelle vaikka nyt noiksi " vikoiksi" neljäksi päiväksi ja hoitaa kämpän kuntoon ja tehdä omia juttuja, syödä joulutorttuja ja pipareita ja käydä kunnon pitkällä lenkillä! Mutta ei. Tässä sitä istutaan, sormet täysin tunnottomina, selkä rikki ja kiukkukäyrä vaarallisen ylhäällä. Kaappissa ei ole ruokaa, eikä jaksa käydä kaupassa.

Nunia ja Lumikko 39+3 (enää 4 päivää)

Vierailija
30/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kaikki ok, pissat, paineet ja muut. Piiperö on laskeutuneena raivotarjonnassa, mutta ei kiinnittynyt vielä. Painoa oli tullut taas yli kilo viikossa, mutta onneksi neuvolan täti ei siitä urputtanut. Turvotusta riittää. Sydänäänet kuuluivat hienosti ja tasaisesti, piiperö potki ultrauslaitetta ja uiskenteli taas karkuun :) Jatkossa käynkin sitten neuvolassa viikon välein, vähän jotain ohjelmanumeroa joka viikolle :)

Olipa loskainen keli, vettä vähän vihmoi, mutta urheasti kävelin neuvolaan ja takaisin. Teki ihan hyvää ainakin päälle, liitoskivuille tosin ei..

Nyt etsimään ruokaa kaapista, aamuleipien jälkeen en olekaan syönyt yhtään mitään. Yleensä mussutan koko ajan jotain, kas kummaa, kun neuvolan puntari ähisee aina liitoksissaan meikäläisen painon alla...

G ja piiperö taas, yhä ne 36+5

Vierailija
31/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on se manjakin saanut babyn kainaloon, ihanaa!

Tervetuloa uudet palstailijat!

Kandee teillä joilla toi teksti karkailee, kopsata tekstit aina heti kirjotettua, mä oon sen oppinu, ku on joskus pistäny tosissaan risomaan kun on jonkun puolenmetrin synnytyskertomuksen vääntäny...

Täällä myäs neuvolapäivä takana. Nyt alkaa tulla tosi kova ikävä supistuksia. Tänään ollut niiin hiljanen päivä niitten suhteen ja vauvan pääkin siellä heilu vielä ihan kunnolla..

Ihana ilma tuolla ulkona, tekisi mieli shoppailemaan. Lähestulkoon kaikki joululahjat ostamatta. Kolmelle kummilapselle ostettu ja siinä se. Jotenki vaan kuvittelen että kerkeen vielä hyvin vauvan synnyttyä, mutta ei siihen varaan voi mitään laskee. Pakko se on ottaa ja lähtee, vaikka rahat menee näin alkukuulla tosi tiukoille, ärsyttää!!!

Pakkasin tänään sairaalakassin vauvalle, itelle ja muksuillekin jo hoitoa varten... Aattelin että jospa se vähän nopeuttas lähtöö. :) Tässä tulee ihan höperöks kun pyörii ton napansa ympärillä. Sitä on aamusin aina niiin toiveekkaana ja reippaana, ilta kun tulee niin pistää ärsyttään.

Mulla on aika varma olo siitä että LA:ni on oikeesti lähempänä tota 6.12 kun 21.12. Siksi hötkyilen vaikka virallisesti viikkoja onkin se 37+4.

Tässäpä taas kiukun purkausta ja omaa napaa. Aattelin lähtee yksin oikeen reippaalle lenkille, juoksen (jos kehtaan). Täytyy laittaa vaan tosi tarttuvat kengät jalkaan, ettei tupsahda nurin. (jospa toi vauva vähän lainais jarrusukkiaan mamille), voisi iloinen tapaaminenkin tulla lähemmäksi....Sit illalla vielä saunaan!!!!

Supistusrikkaita iltahetkiä!!!

toivoo perhonen ja pikkuinen

Vierailija
32/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lämmin vastaanotto palstailemaan, kiitos! =) niin mukavan oloisia naisia täällä!

Kiitos myös teille kaikille jotka jaoitte kanssani tuota " kummipulmaa" .

Yksi kummi meillä tosiaan jo on, 23 vee pikkusiskoni. Mulla on myös isosisko ja isoveli, mutta molemmilla jo niin paljon kummilapsia, etteivät tule kyseeseen. Miehelläni taas ei sisaruksia ole lainkaan, joten se on luonnollisesti poissuljettu vaihtoehto. Ystävistä mietitään sitten kaksi muuta kummia. Olemme miettineet mieheni hyvää ystävää, mutta emme tunne hänen avovaimoaan vielä niin hyvin, että häntä ehkä kummiksi pyytäisimme. Ihana ihminen on kyllä ja jos he yhdessä pysyvät niin uskon, että lapsi oppisi pitämään häntä ikään kuin kummina myös.

Miten tuollainen tilanne kannattaisi hoitaa ettei tämä kyseinen nainen loukkaantuisi?

Nyt on sitten keittiön kaapit siivottu joulukuntoon ja käyty sauvakävelyllä piristymässä. Nyt taidan lähteä ruuan laittoon ja kauppalistaa miettimään :)

Ai niin, onko täällä vielä muita näillä viikoilla huitelevia joilla on vauvan tarvikkeita hankkimatta ja sairaalakassi pakkaamatta? =) Kun musta tuntuu, että teillä kaikilla on jo vauvaa varten kaikki valmiina.

palaillaan taas! Lila-Peppiina 37+6

Vierailija
33/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkylä reissu tehty ja kyllä se saa isäntä alkaa kohta puoleen harjotella sitä ruokakaupassa käyntiä=) Huh.

Pojalle piti luistimet ostaa, kiva kontata lattialla sovitushommissa;D

Ihana kun Manja on vauvansa saanut, kyllä synnytys niin pitkään oirehti ennen tosi starttia, että oli jo ihan aikakin poikasen ulostautua!

Ja Daisylle isot onnittelut, mä just sillon koneelle tullessa mietin, että oisko jo vauvanhaussa kun ei ollut kuulunut muutamaan päivään ja nopeaa sullakin ollut toiminta, ja sitten olikin jo vauvauutinen pian nenän edessä=)

Viimeyö meni pyllylleen kun nyt se suolenmutka pirulainen alkoi sitten ykskaks vaivata, mulla on ollut silleen, että joku mutka tohon jää kohdun ja kylkiluiden kun kohtu tarpeeksi kasvaa, ennen se on silleen tosi ällöttävän ärsyttävästi pulputellut, nukkuessa vaivaa. Nyt ei pulputtele vaan on ihan kipeä, tosi paha oli kyllä olla.

Arvelin että selviän tän raskauden ilman tuota kurjaa vaivaa vaan ei sitte.

Siirsin äippäpoliajankin ens viikon tiistaille, meni niin vaikeaksi lasten kanssa kun isäntä on reissussa ja anoppi navetalla asuu, saan paremmin rauhallisella mielellä olla siellä käyrän ajossa ja käydä kaupoillakin kun tiedän, että pärjäävät kotosalla.

Rintapumppu mulla on kaapissa, kolmosen kanssa sen ostin, ilmankin olisin kyllä pärjännyt, vähälle käytölle jäi kun toi poju sairastui kolmiviikkosena suolitulehdukseen, sai sitten lasten osastolta vielä päälle rota-viruksen ja oli tehollakin hetken, sen jälkeen piti tankata niin paljon kun vaan tissistä maitoa irtosi ja korviketta vielä minkä vaan jaksoi juoda, että saatiin nesteet tasapainoon ja paino nousuun(nousikin sitten 2kg/kk=)), ei jäänyt lypsettävää kun muutenkin niin naftillaan maidontulo aina meikäläisellä.

Mutta ei pumppua hintavana kannata varuiksi ostella, nätistihän tuon kaupasta saa.

Kummeista... Jos meillä tulee olemaan vaikea keksiä vauvalle nimi, niin kummit on kyllä kanssa lujassa, ei hajuakaan vielä...Nelonen kun on ja edellisillä useita kummeja niin...

Me ollaan koitettu valita sellaisia joista tietää, että ovat mukana lasten elämässä ja tykkäävät lapsista, ja ihan ok on valinnat onnistuneet ja kummit on lapsille itelleen tärkeitä. Esikolla ja keskimmäisellä on pari samannimistä kummia, aina puhelevat " mun vai sun x" =)

On mulla hiukan ideaa kummeista mutta ei me olla mitään kunnolla puhuttu, tarvis kyllä alkaa laittaa mietintämyssyt päälle..

Jo vain, vaan meillä on lapsilla itsenäisyyspäiväjuhlat tänään vielä, molemmilla joku esitys luokkansa kanssa. anoppi lupas onneksi kattoa tuota nuorinta vilkastusta, se ei istu kyllä rauhassa yhtään.. Yhdessä näytelmässä kuuluu olevan kolme polkutraktoriakin, ne kun se näkee niin viimestään karkaa=)

Lahja ja Istuva Härkä 36+4

Vierailija
34/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olenki sitten ollu super ahkera, eilinen ku meni ihan vaan lorviessa. :) semmosen viiden tunnin siivous urakan sain aikaseks. :) (vielä olis tekemistä mut nyt alkaa hyytyy)

Kummiasia on mietityttäny... Sitä mekin mietitään, vielä ei ole päätetty, mietitty kyllä. kaikki läheiset on niin kaukana ja haluais et kummi olis mukana lapsen elämässä muutenki ku lahjapaketin antajana. Mut kaikkea ei voi saada...

Taidan minäki jättää sen rintapumpun vielä kauppaan. Saa mies sitten hakea jos tarvetta tulee. Voihan sen kattoa valmiiks ja sanoa et tämmönen sit jos tarvetta ilmenee, kiitos.

Viikonloppuna pitäis lähtee kaupoille hommaamaan loput vauvakamppeet. Eipä niitä enään paljon ole, jotain pikkujuttuja.

joku oli jo tehny imellettyä perunalaatikkoa, vähänkö rupes tekemään mieli. :) se on hyvää. Muutenkin herkkuja tekis kovasti mieli, onneks kotona ei ole mitään eikä ole autoa käytettävissä et pääsis kovin helpolla hakemaan. :))

Ihania noi vauva uutiset, kummasti ne aina herkistää.

Nyt kyllä on sen verta nuutunu olo että taidan pötkähtää sohvalle kera hyvän lehden.

Niin joo, tervetuloa mukaan kaikki uudet kirjottelijat. (itekkään en ole täällä kovin pitkään vielä ollu)

Odottelija ja tänään varsin rauhallinen masukki 36+?? Ihan pitää miettiä missä sitä mennäänkään... eli 36+4 no eiku 5 :)

Vierailija
35/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila-Peppiina,tervetuloa joukkoon, Mulla ei ole sairaalakassia vielä pakattuna,ja mulla on sentään laskettuaika tänään. =) En voi uskoa,että niin kova kiire tulisi etten ehtisi jotain sinne kasssiin heittää sitten lähdön hetkellä ja kaksi lasta jo synnyttäneenä tiedän mitä sinne laitan.

Ja kahdessa edellisessä synnytyksessä mulla oli mukana vain käsilaukku,jossa oli tärkeimmät tavarat. Varsinainen sairaalakassi oli autossa,mies toi sen sitten kun pääsin vauvan kanssa osaston puolelle.

Eipä siellä itse synnytyksessä paljon mitään tarvitse,mulla tosin on olleet aika nopeat synnytykset ja molemmat ovat vielä syntyneet yöaikaan.

Vauva on tänään ollut erittäin vilkas,nytkin pyörii niin kauheasti,että välillä olen ihan varma,että nyt se kääntyy perätilaan. Ei kai se nyt oikeasti voi kääntyä vielä näin laskettuna päivänä??

Se mun tyyntä myrskyn edellä-teoria ei sitten tainnut pitää paikkaansa,tänään ei ainakaan ole todellakaan ollut tyyntä tuolla masussa! No kivempi tämä on kuin se eilinen hiljaisuus,välillä meinasin jo ihan oikeasti huolestua...

Poistun taas...

Himpula 40+0

Vierailija
36/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! On kaikki kyllä niiiiin raskasta tän massun kanssa. Muutettiin tässä parisen viikkoa sitten ja tavaroitten paikalleen laittoa ollut vaikka kuinka paljon. Verhoja oon ommellu, laitellu joulukoristusta, maalannu seiniä, pinnistä ja vauvanhuoneen kalusteita... Pistäny pystyyn 720 litraisen akvaarion ja vaikka mitä. Kaikki on ihan kesken ja osa muuttokuormaa vieläkin odottaa paikalleensaamista. Sekasta on ja mä niiiiin inhoon kaaosta!!

Pikkuisen vaatteita oon laitellu laatikoihin koon mukaan. Niitähän on ihan mielettömän paljon! Kokoo 56-68 on vaikka viidelle vauvalle. Ja sain vielä lahjoituksena pussitolkulla pientä vaatetta. No voi sitten vaikka tunnin välein vaihtaa pikkuiselle puhtaat vaatteet päälle.

Synnytykseen on nyt enää viitisen päivää ja tää koti PITÄÄ saada valmiiks ennen sitä! Tuntuu vaan ihan mahdottomalta ajatukselta mutta teen ny kaikkeni. On vaan niin hidasta toi tekeminen kun välillä on pakko istahtaa kun ahistaa niin toi massuli. Vauva päätti sitten toissapäivänä kääntyä kaikenlisäks poikittain vaikka oli ollut jo useamman kuukauden raivotarjonnassa. Nyt vasta kamala läähpuh-olo onkin!! Tuntuu että ei henkeä saa ja mikään asento ei tunnu hyvältä.

Nyt tässä odottelen, että toi maali kuivuu tosta lipastosta niin saan jatkaa pikkuisten vaatteitten laittoa sinne. Tänään pitäis sitten vielä ommella ainakin kuudet verhot ja laittaa makkari kuntoon. Tarkotus olis saada perjantaina kaikki valmiiks, että viikonlopun sais vaan olla ja nauttia elämänsä viimisistä päivistä ilman lasta. Sunnuntaina oon varmaan niin tärinöissä, että ei pysty mitään tekemään. Ja maanantai-aamuna sitten lähetään synnytykseen.

Johan on taas omaa napaa kaikki... Sorry!!

Paljon onnea tuoreen perheenjäsenen saaneille!

Ainiin, kukas se oli joka kysy sektiosukista, en oo kuullutkaan! Ilmeisesti ainakaan täällä Tampereen suunnassa ei moisia ihmetyksiä käytetä.

beibi07 joka on maanantaina sitten ihka oikea äiti ja Wanilla 38+3

Vierailija
37/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jopa sairaalakassi katsottuna, mutta muuta sinne ei ole pakattu kuin suklaalevy ja pehmosukat, sellaiset, jotka ei purista ja on kivat jalassa :) Kun lueskelee eri pinoista noita listoja tavaroista, joita odottajat ovat pakanneet sairaalakassiinsa, niin tuntuu siltä että ollaan lähdössä viikon reissulle jonnekin... Mitä siellä oikeasti tarvitsee mukana? Hammasharjan? Imetysliivejäkään en ole uskaltanut ostaa etukäteen, kun ei ole mitään hajua miten rinnat turpoaa kun maito joskus mahdollisesti nousee... Jos nyt neuvolakortin ja henkilökohtaiset hygieniavälineet ottaa, niin mitä muuta siellä oikeasti tarvitsee? Meillä on sellainen matka synnärille, että periaatteessa mies voi hakea vauvan kotiutumisvaatteetkin välillä kotoa, kun tietää ensin minkä kokoinen nyytti sieltä tulee. Kassiinhan voisi pakata mukaan ties vaikka mitä, mutta tuntuu oudolta lähteä ison kassin kanssa synnyttämään :) Kattooko ne siellä synnärillä vähän pitkään? ;)

Kummeista vielä: olen kuullut, että joillain perheillä/suvuilla on tapana antaa tai pyytää sama kummi kaikille lapsille. Tämä on varmasti ihan ok, kun vaan kyseinen henkilö on halukas. Meillä on suvussa aina olleet eri kummit lapsilla, ja se tuntuu luontevalta myös omalla kohdalla.

Minua pyydettiin pienen pojan kummiksi, mutta avomiestäni ei (vaikka lapsen vanhemmat tunsivat jo avomieheni pitkältä ajalta ja suhteemme ei ollut tuore). Ryhdyin kummiksi ilomielin, emmekä kokeneet loukkaavana sitä, että avomiestäni ei pyydetty. Pakko myöntää, että ensin sitä vähän ihmettelin kuitenkin, mutta valintahan on lapsen vanhempien. Muut kummiksi pyydetyt olivat aviopareja sekä yksi " yksinäinen" ihminen, ilmeisesti miestäni ei siksi pyydetty kummiksi, kun emme ole naimisissa ja kummien määrä olisi ollut sitten epäsuhta.. Niin tai näin, vain minä olen meidän perheestä tämän pojan kummi, vaikka molemmat hänen elämässään aktiivisesti vaikutamme. Ja mies oli tottakai mukana ristiäisissä kuitenkin.

Rupesi tekemään mieli lanttulaatikkoa... Imelletty perunalaatikko on kanssa aivan ihanaa, joku oli sitä tehnyt. En muista milloin sitä olisin viimeksi syönyt... Mummo sitä aina teki jouluna, mutta ei ole mummoa ollut enää vuosiin jouluja kanssamme viettämässä. Nyyh :(

Aiotteko muuten olla kaikki kotosalla joulun ja rauhoitatteko juhlapyhät ihan omalle perheelle, vai tuleeko teille sukua kylään tai lähdettekö jopa muualle (jos vauva on jo matkustusvalmiudessa)? Jos me ei olla synnärillä jouluna, niin sitten ihan rauhassa kotosalla ilman häiriötekijöitä. Alle 3 viikkoa jouluaattoon!!!

Eli 3+2 eräpäivään... :)

Vierailija
38/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ole kyllä muuta tehnyt,kuin istunut koneella ja kutakuinkin hoitanut lapset tästä koneelta käsin. Nyt on kyllä jo mies kotona katsomassa lasten perään...

Sairaalakassista vielä,mä en ole sairaalassa tarvinnut kuin henkilökohtaiset hygieniatavarat ja kotiutumisvaatteet sekä itselle,että vauvalle. Vauvan vaatteet mies on tuonut myöhemmin sairaalaan,tosin olen ne valmiiksi katsonut,meillä mies ei niitä kyllä osaa itse kaapista ottaa. =)

Lukemista ja ristikoita on ollut molemmilla kerroilla mukana,mutta mun keskittymiskyky ei kyllä sairaalassa ole riittänyt niihin,mun aika on kulunut siellä ihan vaan vauvaa hoitaessa ja tuijotellessa. Tällä kertaa taidan jättää lehdet kotiin kokonaan,mitä niitä sinne turhaan kantamaan.

Mitäs muuta mun pitikään vielä kommentoimaan...ai niin joulusta.

Jos tämä paketti nyt oikeasti päättää syntyä vasta kaksi viikkoa yli lasketun ajan,niin meillä on sitten jouluna alle viikon ikäinen vauva.

Alle kolmeviikkoinen on joka tapauksessa. No olipa minkä ikäinen tahansa,niin me mennään miehen vanhempien luokse jouluaatoksi,asuvat ihan tässä lähellä. Ihana päästä valmiiseen joulupöytään,en kuitenkaan jaksaisi,ehtisi enkä edes osaisi tehdä kaikkia jouluherkkuja,ja aattona on kiva kun pöydästä löytyy kaikki mitä siihen " kuuluu" . Joulupäiväna ja tapanina syödään sitten vähän vajaavaisempi jouluateria kotona,onhan mulla ne eilen tehdyt laatikot tuolla pakastimessa. Ja mä kyllä tykkään,että aattoa juhlitaan isolla porukalla,tuonne on siis tulossa miehen sisaruksetkin perheineen.Mun on vaikea kuvitella,että oltaisiin jouluaatto ihan vain oman perheen kesken,kun lapsesta lähtien on tottunut viettämään joulua " koko" suvun kanssa. Viime vuonna oltiin mun vanhempien luona ja nyt on sitten vuorossa miehen vanhemmat.

Beibi07 on kyllä melkoinen ahertaja,musta ei kyllä olisi moiseen enää tässä vaiheessa,eikä kyllä olisi ollut pari viikkoa sittenkään...

Peppipiina,monella tuo kaatuminen/liukastelu on tosiaan saanut synnytyksen käynnistymään,toivottavasti sullakin.

palstahäirikkö-Himpula 40+0

Vierailija
39/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiasiasta vielä...

Itse olen, tai siis ollaan miehen kanssa kummeja yhden hyvän ystävän molemmille lapsille. (lisäksi molemmilla on sitten vielä kolmas kummi, eri ihmiset) Ite olin ihan äimänä kun pyydettiin, en ollu moisesta sillon kuullutkaan. Mutta mukavasti se on sujunut. Miks pitäis väen vängällä miettiä eri kummeja jos niitä ei löydy.

Itsellä on ollu niin sanotusti huonot kummit, ihan sama ku ei olis ollu kummeja ollenkaan ja kyllä sitä lapsena oli kade muille jotka sai viettää aikaa kummiensa kanssa.

Siks sitä ehkä ite miettii että ketä oikeesti pysyis tän lapsen elämässä...

Enkä sitten menny äsken sohvalle vaan jatkoin siivoamista. :)

Huh, olis kyllä rankkaa muuttaa tässä vaiheessa ja varmasti pistää puuskuttamaan tavaroiden paikoilleen laitto. Mutta toisaalta, onpahan tekemistä eikä kerkeä niin jännittämään tulevaa synnytystä. :)

Illan jatkoja kaikille

Tekis mieli leipoa vielä pipareita, ihan vaan sen tuoksun takia, mutta taidan jättää huomiselle. tuoksuu sitten puhdas ja puunattu koti piparille kun mies kotiutuu. :))

Odottelija

Vierailija
40/43 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nipistelee mahaa kokoa ajan todella kipeesti. En tiedä onko nää supistuksia kun en tiedä mille niiden pitää tuntua mutta kipeetä kyllä tekee! Mahaa nipistelee ja viiltelee vähän väliä.. ihan kuin puukolla viilleltäisiin ylös ja alas : ( ja tota limaa tulee koko ajan.. Mutta pahinta on toi viiltely..

Olkaa kilttejä kertokaa miltä supistelu tuntuu? Tuntuuko se juuri tuolta viiltelyltä ja nipistelyltä? Tuo tuntuu alamahalla..

sannis85 ja masuasukki samat viikot.